القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل لثالث عشر 13بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل لثالث عشر 13


(هكذا الحياة يوماً تضحك لك ويوماً تعبس في وجهك يوماً تجد ما تريدة ويوماً لا تجد ما تريدة هكذا الحياة مثل الدائرة)...💙💯
.......
في بيت حياة.....💙
انا صحيت الساعه11 خدت دوش ولبست بيجامه عليها كيتي وخرجت لقيت مراد صاحي وبابا راح الشغل... 
استوووووب... 
(والد حياة شغال بس هو كان بيشتغل الفترة الي فاتت من البيت هو عندوا شركة كبيرة للأستيراد والتصدير وشريكوا في الشركة هو عبدالله وهو صديق عمرو)
وماما نايمه لسه.. 
حياة....مراد صحيت ليه 
مراد....تعبت من قاعدة في السرير 
حياة .....طيب ما هو لازم عشان جرحك وكمان بكرة تكريمك .
مراد.....اوبببس نسيت الموضوع دا نهائي 
حياة.....خلاص اطلب منهم يأجلوها عشان جرحك 
مراد.....لا لا انا تمام ...انتي مش وراكي تدريب 
حياة....لا مش ورايا كان عليك انت تدريبي انهاردة بس هبدأ التدريب السبت الجاي ان شاء الله
مراد.....ماشي حبيبتي 
حياة.....هقوم اعملك فطار واشوف ماما وسارة
مراد.....سارة قبل ما تصحي بشوية راحت الجامعه
حياة....اه طيب هشوف ماما واجي
دخلت اشوف ماما لقتها صحيت وبتروق الاوضة.. 
حياة.....ست الكل عاملة ايه 
اية.....طول ما انتو بخير ياحبيبتي انا بخير 
حياة.....ماشي ياحبيبتي هروح اعملكم الفطار 
روحت وعملت الفطار وقعدنا فطرنا.. 
.....
عند سارة في الجامعه
....
سارة....يلا ياهدى بسرعه نخش المحاضرة 
هدى...حاضر يلا نخش 
و دخلنا المحاضرة... 
....
في فيلا يوسف الهواري ...
في اوضة حمزه... 
 صحيت ودخلت خدت شاور ولبست قميص ابيض وبنطلون اسود وسرحت شعري ورشيت من البرفيوم بتاعي ونزلت... 
حمزة....صباح الخير يا جماعه
الكل ....صباح النور 
نورا....حمزة ممكن تاخدني في طريقك توديني شركة عمي اقدم فيها 
(استوووووب)
(احمد الهواري والد يونس عندوا شركة هو ويامن شركة معمار كبيرة)
حمزة....ماشي بس ليه 
نورا......مش عاوزه اضيع عليا 4سنين من عمري كدا 
حمزة....ماشي يلا تعالي 
حمزة.....ماما هو بابا مشي 
حنان....اه مشي 
حمزة.....طيب انا هوصل نورا وامشي واه انا بكرة هرجع البيت تاني ياماما كفايا اسبوعين كدا 
حنان.....ليه يا حبيبي 
حمزة.....عادي بئا ياحبيبتي يلا همشي 
حنان.....بالسلامه يابني خدي بالك من نفسك يانورا 
نورا.....حاضر 
وخدت نورا ونزلت.. 
..... 
في فيلا احمد الهواري... 
في اوضة يونس.... 
صحيت خدت دوش ولبست قميص كحلي وبنطلون ابيض وسرحت شعري ورشيت برفيوم ونزلت لقيت ان بابا مشي الشغل وماما بتنضف البيت... 
يونس.....صباح الخير ياماما 
ايمان....صباح الفل يا حبيبي 
يونس ....فين اش ويامن
اش من وراه... 
اش.....انا هنا يا ابييه راحة الجامعه ورايا محاضرتين 
يونس....طيب يلا اوصلك 
اش.....ماشي يلا
يامن: نزلت بسرعه صاحي متأخر اصلا لقيت يونس في وشي... 
يامن.....وسع يا يونس انا متأخر اصلا 
يونس.....اهو وسعت 
نزلت وركبت العربية وببص لقيت العربية مفيهاش بنزين.. 
يامن....ينهار ضرب الاوااااان 
لقيت يونس بيركب العربية بتاعتوا... 
يامن....يونس يونس يونس 
يونس.....اييييييه عارف اني اسمي يونس في ايييييه 
يامن ضحك....خدني في طريقك عشان عربيتي مفيهاش بنزين 
يونس بزهق....هو نهار باين من اولوا اركب خليني اوصلكم 
يامن....حبيبي يا خويا 
اش.....يلا يا ابيه يونس هنتأخر
يونس....خدام معاليكوا يلا هنمشي اهو فكريني اقول لبابا يجبلك عربية وانتي كدا كدا بتعرفي تسوقي 
اش....يارييييت 
يامن.....اش اول ما تركب العربية هتجيب خبرها 😂
يونس....اه والله عندك حق 😂😂
اش......نينيني😂 
وضحكوا ويونس وصل اش... 
يامن....اطلع على الشركة بسرعه ابوك هينفخني
يونس....في ايه يابني 
يامن.....في ملف لازم اسلموا لأبوك قبل الميتنج والميتنج فاضل عليه ربع ساعه
يونس .....لا جدع 😂
يامن.....اضحك اضحك ما انت مش حاسس 
ويونس وصلوا وشاف حمزة نازل من عربيتوا.. 
يونس....حمزة بتعمل ايه هنا 
حمزة.....نورا عاوزه تشتغل ف قالت هتيجي الشركة هنا 
يامن..... ازيك ياحمزة طيب يلا يانورا معايا ودخل ومعاه نورا 
حمزة.....مالو دا في ايه 
يونس حكالوا وقعدوا يضحكوا وبعدها راحوا شغلهم... 
...... 
في كلية سارة .....
سارة ....يلا ياهدى انا تعبت وعاوزه امشي 
هدى....اشطا يلا 
سارة.....اخوكي هناك اهو 
هدى.....تعالي نوصلك في طريقنا 
سارة.....لا شكرا ياسطا
هدى.....على راحتك رنيلي لما توصلي 
سارة.....اشطا باي 
هدى .....باي 
...... 
في كلية اش....
خلصت المحاضرات بتاعتها وراحت مع ياسمين صحبتها الكافيه بتاع الجامعه 
اش جبنا قهوة ومشينا...  
استوووب... 
(ياسمين بنت في نص الطول قمحاوية عنيها بني فاتح وشعرها بني وكيرلي ومحجبة)
ياسمين.....اش هروح الحمام وارجع خليكي هنا وخلي القهوة معاكي 
اش....اشطا 
فضلت اتمشى حاولين المكان لقيت حد لبس فيا ووقع عليا القهوة... 
اش....ايه يا بني أدم ياغب"ي انت مش تفتح ولا ماشي اعمى 
ادهم بهمس..... استغفر الله على دا لسان....اسف يا انسة مكنتش اقصد بس انتي الي بتتمشي مش واخده بالك 
اش....والللله يعني انا الي غلطانه امشي من وشي بدل والله اضربك 
ادهم....انا ساكتلك من الصبح بس انتي زودتيها وقلتلك اسف خلصنا 
اش....اصرفها منين اسف وانت بوظتلي هدومي 
ادهم....تعالي معايا اشتريلك غيرها 
اش....وانت مين انت عشان تجبلي هدوم 
ادهم.....استغفر الله انتي عايزة ايه دلوقتي 
جت ياسمين في ايه ياجماعه مالكوا... 
اش.....استني انتي ....مش عاوزه حاجة واتفضل امشي 
ادهم.....احسن ومشي 
ياسمين....في ايه بئا 
اش حكتلها الي حصل.. 
نتعرف على الشخصية الجديدة (ادهم حامد المنياوي في كلية الطب السنه  الاخيرة شاب طويل عيونوا خضرة غامق شعروا بني وقمحاوي وجسموا رياضي حاجة كدا امريكاني 😂 عصبي بس في نفس الوقت بيحب الهزار وبيحب دراستوا جدااا )
.....
عند بيت حياة.....
حياة.....ماما بكرة مراد وراه حفلة تكريم وكلنا هنحضر 
اية بفرحة .....بجد الف مبروك يابني 
مراد.....الله يبارك فيكي ياست الكل 
حياة.....انا هقوم اجهز الغدا 
اية.....اصبري ياحبيبتي هاجي معاكي 
حياة " دخلت اجهز الغدا انا وماما وسارة جت غيرت وراحت تقعد مع مراد وبابا بعدها بشوية جه وقعدنا اتغدينا وجهزنا كلنا لحفلة بكرة 
في فيلا يوسف الهواري...
....متجمعين كلهم اهل يونس واهل حمزة 
يوسف....حمزة يونس حفلة تكريم مراد بكرة وكلنا هنحضر 
حمزة....ماشي يابابا 
يونس....ماشي ياعمي 
وقعدوا سوا وقت جميل
يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات