Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة ظابطة الفصل الثاني عشر 12 بقلم سما الحملاوي

  رواية حياة ظابطة بقلم سما الحملاوي 


  رواية حياة ظابطة الفصل الثاني عشر 12

حياة وسارة بعياط ورعب .. 
حياة.....ايه بتقولي ايه دخلوني ليه بسرعه 
الممرضة....لا مينفعش حضرتك 
حياة وهي بتجري ....وسعي كدا انا مش باخد رأيك
ودخلت وسارة وقعت مغشياً عليها  من الصدمه والممرضات لحقوها... 
حياة دخلت جوا لمراد... 
حياة بعياط.....مراد فوق يا حبيبي فوق احنا كلنا عاوزينك فوق انا عارفة انك سامعني فوق يلا ياحبيبي 
الدكتور شاف ان مؤشرات القلب بدأت ترجع طبيعي شاولها انها تكمل... 
حياة....يلا يا بطل عشان تكرم على كل افعالك البطولية يلا ياحبيبي فوق 
ورجعت مؤشرات القلب طبيعية والدكتور قال لحياة تخرج عشان يطمنوا عليه وحياة خرجت وراحت تطمن على سارة وعرفت انها فقدت وعيها  وراحتلها لقتها فاقت... 
حياة....سارة حبيبتي مراد بئا كويس تعالي حتى هخلي الدكتور يخلينا نشوفوا 
وراحوا للدكتور وسمحلهم ودخلوا يشوفوا... 
سارة....مراد يلا فوق يلا ياحبيبي فوق 
مراد ساعتها حاول يفتح عيونه ويقاوم الضوء لحد ما فتح عيونه... 
حياة بفرحة.....مراد اخيرا فوقت 
سارة.....انا هروح اقول لدكتور بسرعه يجي يشوفوا 
مراد....ح حياة ق قبض ووا على س سامر 
حياة....اه يابطل متقلقش 
والدكتور جه وقالهم انو بئا كويس بس هيفضل يومين كمان وبعدها يخرج... 
حياة اتصلت على اهلها وقالتلهم واتصلت على نورا تقول لحمزة... 
وكلهم جم واطمنوا على مراد
اية بعياط....حبيبي يابني اخيرا فوقت في حاجة بتوجعك 
مراد.....خلاص ياست الكل منا كويس اهو بتعيطي ليه دلوقتي 
احمدد....حمدالله على سلامتك ياحبيبي
مراد.....الله يسلمك يا بابا 
حمزة بهزار....ايه ياعم طلقة تعمل فيك كدا 😂
مراد.....ايه الي جاب الواد دا خلي يمشي 
يونس بتريقة.....بس ياحمزة مراد كان حابب يفصل عن الدنيا شوية ف دخل غيبوبة كام يوم 😂
مراد.....اطلعوا برا انتو الاتنين 
اية.....لا دا والله حمزة باشا ويونس باشا كانو واقفين معانا وكانوا عمالين يدعولك 
احمد.....اه والله ربنا يخليهم 
حمزة ويونس .....اولا ياامي من غير باشا احنا زي مراد ولا ايه ثانيا مراد اخونا واحنا اصلا مصدقنا انو رجع 
اية....طبعا انتو زي مراد 
مراد.....سارة حبيبتي مالك قاعدة بعيد ليه 
سارة بعياط.....كنت خايفة عليك اوي 
مراد ....لا ياحبيبتي متخافيش انا اهو قدامك تعالي 
وراحتلوا وقعدت جمبوا 
حمزة.....بابا وحازم باشا هيجوا بليل يشوفك تكون ارتحت 
مراد....تمام هو محدش يعرف هخرج امتى 
حمزة....ثواني هسأل الدكتور
حياة.....لا لحظه انا سألتوا وهو قالي كمان يومين 
مراد.....ليه انا بقيت كويس 
احمد.....يابني انت واخد رصاصة وكانت جنب القلب وكمان دخلت غيبوبة كام يوم لازم تقعد تحت الملاحظه 
مراد....ماشي خلاص يومين يومين 
اية....يلا يا حبيبي نسيبك ترتاح ونجيلك كمان شوية 
ووالدو ووالدتو خرجوا... 
حمزة.....هنروح احنا بئا ونجيلك بليل 
مراد....ماشي وشكرا ياجماعه على وقفتكم مع اهلي 
يونس.....انت عبيط ياض احنا اخوات 
مراد.....اجدع اخوات والله 
وبعدها مشيوا وفضل مراد وحياة وسارة... 
حياة.....مراد هروح اجبلك حاجة تاكلها واجي 
مراد....ماشي ياحبيبتي 
مراد....سارة 
سارة.....نعم 
مراد....مالك 
سارة.....هما مين الي كانوا عاوزين يخلصوا عليك دول 
مراد.....بصي ياستي هحكيلك بس لما اخرج من المستشفى 
سارة... ماشي
عدا النهار  وجه الليل... 
في اوضة مراد احمد واية وسارة وحياة قاعدين معاه... 
 الباب خبط... 
احمد....ادخل 
حازم ويوسف ويونس وحمزة دخلو... 
يوسف..... سلام عليكم ياجماعه ازيك يا استاذ احمد ازيك ياحياة يابنتي 
احمد و حياة.....الحمد الله يايوسف باشا
يوسف.....الف سلامه عليك يامراد
مراد....الله يسلم حضرتك يايوسف باشا
حازم....حمدالله على سلامتك يا مراد
مراد....الله يسلمك ياحازم باشا 
حمزة....احسن دلوقتي 
مراد....اه الحمد الله 
يونس.....يلا شد حيلك كدا 
مراد....بأذن الله 
يوسف.....كويس اننا اطمنا عليك نمشي احنا بئا 
حازم....اه يلا 
مراد.....شكرا لزيارتكم 
يوسف.....لا العفو انت زي حمزة ويونس عندي 
حمزة.....عايزة حاجة يامراد
مراد......لا ياصحبي تسلم 
يونس.....يلا هنبئا نجيلك تاني سلام عليكم 
الكل......وعليكم السلام 
ومشيوا 
عدا يومين وجه يوم خروج مراد من المستشفى 
مراد خرج من المستشفى وعدا اليوم بسلام وتاني يوم حمزة ويونس جم عشان يزوروا مراد في البيت وجم وقعدوا معاه... 
مراد.....كلو بيسأل مين الي خطف سارة والي كان عاوز يمو*تني 
بصو من 3سنين لما جيت اسافر كانت ما*فيا black falcon (الصقر الاسود)
احنا الاول قدينا على مقرها هنا لأنها ما*فيا عالمية وطبعا انا مكنتش معروف 
فلاش باك 
 اللواء يوسف.....مراد انت لازم تسافر امريكا تقضي على مقر الرياسة لما*فيا الصقر الاسود ومتظهرش هنا احنا هنقضي على المقر الي هنا وانت هناك هتخش وسطهم بأسم مستعار لحد ما تقضي عليهم 
مراد.....اوامرك يافندم بس هقعد قد ايه 
حازم.....لا دي منقدرش نحددها دلوقتي بس لازم يثقوا فيك عشان نعرف نقض*ي عليها 
بااااك 
وطبعا وصلني خبر وانا هناك ان سامر هرب وراح المقر الرئيسي وانا مكنش سهل عليا اني ادخل المافيا ويثقوا فيا بسرعه بس في الاخر وثقوا ودخلت وصتهم وطبعا بتسألوا نفسكم ليه اخباري انقطعت 
فلاش باك ٢.. 
يوسف في التليفون .....مراد انت بقيت في الما*فيا لازم متتواصلش مع اهلك نهائياً وترمي تليفونك وخطك وتقفل كل حاجة عليه 
مراد في التليفون.....ليه ياباشا 
يوسف.....عشان الما*فيا لو شمت خبر بس هيخلصوا عليك وعلى اهلك وحتى انا مش هعرف اتواصل معاك انا هبعتلك واحد من قواتنا اسموا خالد هو هيعرفك كل حاجة مع الوقت متقلقش واهلك مينفعش يعرفوا حاجة عنك الما**فيا مش سهلة يامراد
باااااك
وفعلا عملنا كدا وقض*ينا عليها وقبضنا على الما*فيا كلها والقائد جه معايا واتصدر الحكم وهي*تعدم وبالنسبه للقائد ماسون ف هو قائد الاتجار بالمخ*درات وسامر كان عاوز يطلعوا وبردوا هيتعد*موا بكرة وبكدا قضينا على الما*فيا للنهاية 
اية عيطت .....حبيبي يابني  بطل وحضنتوا 
احمد.....ربنا يحميك  يابني يارب 
سارة....يعني خلاص مافيش حاجة من دي تاني 
مراد.....لا خلاص 
حياة.....اخوياااا انت بئا تدربني على كل دا عشان احمي البلد.
مراد.....من عنيا بس كدا هههه بس حمزة باشا هو الي هيدربك على كل حاجة عن المخابرات وانا الدفاع عن النفس 
حياة بتردد بسبب سرعتها.....احم حمزة باشا انا اسفة مكنش قصدي 
حمزة بأبتسامه.....لا على ايه عادي 
يونس....انا بئا هدربك على مسك السلام جمدي قلبك معايا 😂 
مراد.....انت ياض اختي لو جرالها حاجة هق*تلك 
يونس.....لا على ايه خد دربها انت 😂😂 
وفضلو يضحكوا ويهزر وبعدها حمزة ويونس مشيوا...

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا
الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية حياة ظابطة" اضغط على أسم الرواية
reaction:

تعليقات