القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل العاشر 10 بقلم سماح عزت

 رواية فتاة أوقعت قلبي بقلم سماح عزت 


 رواية فتاة أوقعت قلبي الفصل العاشر 10


فهد: خان*تني مع اعز اصدقائي وكسروا قلبي
ريم : مش ممكن سوء تفاهم
فهد بعصبيه: انا شوفتهم مع بعض في السر*ير يبقى ازاي سوء تفاهم
ريم بغيره: ااا كنت بتحبها اووي كده
فهد بحزن: كنت بحبه هو اكتر
نور: سيبك ياعم من الاشكال دي ومتزعلش نفسك عشان حد وبعدين هي واحده متسواش لانها خانتك
فهد: هي بالنسبالي فتره وعدت لكن هو كان كل حياتي احنا متربيين مع بعض
ريم: حاولت تقعد وتتفاهم معاه
فهد: لا...... وبعدين انتوا قاعدين بتستجوبوني 
نور: احنا ... هو احنا قولنا حاجه ده الكلام اللي جاب بعضه
فهد: قوموا من هنا كل واحده تروح مكانها
بهاء: ده انت خريت بكل حاجه
فهد: غبي سايبني عمال احكي واتكلم
بهاء: الاه وانا مالي انا انت اللي عمال تتكلم وانا عمال ازغرلك وانت ولا هنا
فهد: تزغرلي..... كنت قاطعني في الكلام
بهاء: خلاص ياعم اللي حصل حصل بقا
فهد: بس بما انهم فكروني باحمد انا هروح أكلمه
بهاء بسعاده: هتقعد وتتفاهم معاه زي ما الانسه ريم قالت
فهد: اقعد مع مين ولا اتفاهم في ايه ياغبي انا رايح أكلمه بخصوص الخطه اللي عملينها
بهاء ببلاهه: اااااه
فهد: جتك اووووه
بهاء: معلش يعني ايه اصل امي بتقولهالي ومش فاهم معناها
فهد: وانا ايه يعرفني
يلا انا ماشي
بهاء: سلام في رعاية الله
فهد: سلام ايه انت هتيجي معايا عشان تسوق العربيه عشان انا كتفي واجعني
بهاء: طب والبنات هيفضلوا لوحدهم
فهد : ايوه وبعدين انا هتصرف
فهد وهو يخبط على غرفة ريم : انسه ريم
نور وهي تفتح الباب: نعم كنت عايز حاجه
فهد: هي ريم فين
نور: نايمه لانها منامتش من امبارح
فهد: اااه طب انا رايح اجيب اكل وهاخد بهاء معايا يسوق العربيه تحبوا تكلوا ايه
نور: طب ما انت تعبان خلي بهاء يروح لوحده
فهد: لا انا كويس وبعدين بهاء بيغرق في شبر مياه لازم اروح معاه
نور: تمام 
فهد: اجبلك انتي وريم ايه 
نور: هاتلنا بيتزا 
فهد: بس كده من عنيا
نور: بس كده ايه وهات فراخ مشويه ولحم مندي وهات شاورما لحمه وهات طاجن ورق عنب وهات طاجن ملوخيه و
فهد: بصدمه هو لسه في وو تاني احنا هناكل الأكل ده كله
نور: لا طبعا ده ليا انا وريم شوفوا انتوا هتاكلو ايه
فهد بنفاذ صبر: هتعوزوا حاجه تاني
نور: ايوه ما انا لسه مكملتش عايزين سمبوسه وهات كولا وآه متنساش السلطات والطحينه 
فهد بصدمه: مم ماشي
نور: اااه صح نسيت الرز هات رز معاك 
اااااه هات الكولا دايت
فهد بعصبيه: دايت ايه ده هو بعد كل اللي قولتيه ده تيجي تقوليلي دايت.... ولعلمك انا هجيب كولا عاديه مش هاجيبها دايت
نور بخوف: تمام تمام مفيش مشكله انا اصلا مبحبش الكولا الدايت خالص
فهد: انا ماشي وااه محدش يطلع بره
بعيد عن المكان 
فهد: بس هنا يا بهاء سيبني اتكلم في الفون وخد الفيزا وروح جيب الحاجات اللي قولتلك عليها
بهاء: دي طلعت مفجوعه اووي
فهد: يا عم هي طالبه الأكل ده كله تعجيز بس لكن هي مش هتقدر تكمل طبق واحد
بهاء: ما هو فعلا جسمها ضعيف لو كان بتاكل الأكل ده كله كانت زمانها قد البقره 
فهد بسخريه: امشي يا بهاء امشي ومتتاخرش انا هستناك هنا
بهاء وهو يشغل العربيه : سلام
"عند أحمد"
احمد لازم نوصل لفهد في اقرب وقت 
الجد عبدالله: عايزك انت ومراد توصلوله بسرعه انا قلقان على البنات
احمد: بلاش مراد اصل قلبه طيب ومش هيمسك فهد هيخاف عليه من السجن
مراد: القضيه دي بتاعتي زي ما هي بتاعتك 
ومش عشان بقول كلمة الحق ابقي وحش
احمد: برضوا هيقولي الحق
الجد عبدالله: بس انتوا الاتنين احنا مش في حضانه انا عايز البنات ترجع و....
احمد: الصقر اللي بيتصل
الجد عبدالله: رد عليه
احمد: الو
فهد: حبيبي  عامل ايه
احمد: بتتشطر على بنات ما هو عشان مفيش فيكوا راجل
فهد: لا لا جرحتني بقا انا مش راجل ليه كنت خونتك مع حبيبتك زي ما عملت معايا واثبتلي انك مش راجل
احمد: مش دي اللي هوسخ نفسي معاها أو بسببها وبعدين اللي حصل...
فهد: اللي حصل حصل البنات انا هرجعهم بس بشرط أن كل حاجه تثبت على سعد أنه خطف البنت دي تختفي 
احمد: زي ما خليت حد يخفي دليل انك قت*لت امي 
فهد: انا عمري ما ااذي ماما صفاء
احمد بعصبية وصوت عالي : عشان كده كنت عايز تقت*لها
فهد: انا مخفيتش ادله ولا عملت حاجه لاني كنت عايز اعرف مين حاول يق*تل ماما صفاء
احمد: انت هتعملهم عليا
فهد: من الاخر هتنفذ اللي قولتلك عليه هرجع البنات مش هتنفذ قول عليهم يا رحمن يا رحيم
احمد: تمام هعملك اللي انت عاوزه
فهد: لا انا عايز اسمع الكلام ده من اللواء اصله قد  كلمته  مش زيك
احمد: تقصد اني مش قد كلمتي 
الجد عبدالله: هات التليفون يا احمد..... الو يا فهد
فهد: تنفذ كلامي منفذتش كلامي نور هتبقى في خبر كان وريم كمان ومش بس كده انا هعمل لنور DNA وهثبت أنها مش بنتكوا وهقول أن ريم قتلتها لانها اخدت مكان اختها ولما قتلتها انهارت وانتخرت 
ها ايه رايك غير بقا تزوير في اوراق رسميه
الجد عبدالله: انا هعملك اللي انت عاوزه بس متاذيش البنات
فهد: تمام يلا سلام
عند نور
نور: اتاخرتوا كده ليه
فهد: مش عقبال ما جبنا الأكل اللي انتي طلباه .... هي ريم لسه نايمه
نور: هدخل اصحيها عشان تاكل
نور صحت ريم وفهد وبهاء حطوا الاكل 
ريم انصدمت وهي تنظر للاكل
ريم بصدمه: ايه ده
فهد: انا عارف ان الأكل كتير بس نور اللي طلبته 
ريم: نووووور
نور وهي تأتي مسرعه: ايه في ايه
ريم: انتي اللي طلبتي الأكل
نور: اه انا بس انا قولتله يجيب الكولا دايت وهو مسمعش الكلام
ريم: كولا ايه واديت ايه
فهد: انا عارف هي طالبه الأكل ده كله وجابه على الكولا تقول دايت
ريم بعصبيه: انتي ازاي مستهتره كده ومطلبتيش عيش مع انك عارفه اني بحب اكل الملوخيه بعيش
نور: اه صحيح انا نسيت العيش خال..
فهد بصدمه: ثانيه واحده انتي كل ده زعلانه عشان العيش وانا فكرك بتقولي الأكل كتير 
ريم: طبعا وهي دي حاجه تتنسي
فهد: اقعدوا كلوا اقعدوا....بهاء تعال عايزك
بعد بضع دقائق خرج بهاء وفهد
فهد بصدمه: راح فين الاكل

يتبع الفصل التالي: اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: " رواية فتاة أوقعت قلبي" اضغط على أسم الرواية

reaction:

تعليقات