القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع 9 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع 

رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع 

ندى محمد:
"البارت التاسع" 

قال جاسر: اهلا بيكي يا اميرتي في عالمي هندمك علي اليوم اللي مديتك ايدك فيه عاليا
ردت جميله بخوف: اهلا وسهلا والله العظيم خوفت اوووى انا مش بخاف من حد ولا ممكن ابدا اخاف منك اوكي 
رد جاسر: اوكي يا جميلتي
******
عند الفتيات تجلس سهيله بتفكر في مراد انوا خد عقلها اوووى 
قالت شهد: احم احم استاذه سهيله انتي معانا 
ردت سهيله بتوهان: حبيتوا اووى الواد ابو شعر اسود وعيون عسلي وطويل وبعضلات الله حبيتوا 
ردت شهد: بت انتي اتهبلتي فوقي يا حجه
فجأه سمعوا صوت مراد بيقول: سوبها يا بنات علي الاقلل في حد. بيمدح فيا في البيت ده
فاقت سهيله واستوعبت هي قالت اي طلعت تجرى بسرعه من قداموا
اما الفتيات فضلوا يضحكوا عليها وعلي منظرها
قال عمر: ايمان بعد اذنك انا عاوز اتكلم معاكي شويه 
ردت ايمان: مينفعش حضرتك انت تبقي مين علشان اتكلم معاك 
رد عمر: ولا حاجه بس عاوزك في شغل 
ردت ايمان: هو ده مكان شغل
رد عمر: ممكن تيجي معايا
ذهبت ايمان معه الي البلكونه وقالت: نعم افندم
رد عمر بضحك: بصي من الاخر انا معجب بيكي وقبل ما تفتحي بوقك انا عاوز رقم ابوكي او امك او اي حد يارب يكون البواب بتاع العماره اي حاجه والنبي
ردت ايمان بكسوف: حضرتك ممكن تاخدوا من السجل بتاعي
رد عمر: يعني انتي موافقه بجد والله مش مصدق نفسي وفضل يضحك 
مشت ايمان من قداموا بسرعه وكانت مكسوفه للدرجه اني خدودها كانت عباره شبه الطماطم
عند شهد قاعده لوحدها فقالت هقوم اشوف سهيله وجميله ارخم عليهم شويه ولسه بتمشي خبطت في سيف العصير وقع علي هدومه 
قال سيف: اي يا حجه مش تفتحي 
ردت شهدت: انا اسفه والله مخدتش بالي
رد سيف بتوهان: اول ما سمع صوتها تاه في جماله لا متتاسفيش انا اللي اسف انا المفروض يقع كل يوم عصير لو هيبقي بالحلاوه دى
ذهبت شهد بسرعه عند سهيله ولقتها واقفه في المطبخ بتاكل 
قالت بصوت عالي: يا بنتي حرام عليكي انتي مبسوطه بتاكلي زعلانه بتاكلي وياريت بيبان عليكي 
ردت سهيله: لا انا المرادى مكسوفه هههه
ردت شهد: بصراحه كان شكلك شبه الفراوله وانتي مكسوفه حته كسفه جامده الراجل يقول ايه دلوقتي عليكي مش لاقيه حد تقولي يا جامد😂😂😂
ردت سهيله: وهي بترميها بالمياه طب اطلعي بره علشان مجيش اكلك انتي كمان 
ردت شهد: انا طالعه اشوف جميله ارخم عليها
ردت سهيله: استني هاجي معاكي وراحوا هما الاتنين للجميله 
******
جميله تقف علي الاريكه والله لو قربت هصوت واقول انك عاوز تغتصبني
رد جاسر: والله لو منزلتيش هطلعك انا
ردت جميله: لا والنبي طب احلف انك مش هتعمل فيا زى ما عملت فيك
فلاش بااااااااااك
بعد ما جميله قالت لا انا كده خوفت ولسه هتمشي 
جاسر مسك ايدها 
راحت جميله واخده ايد جاسر وعضتها عضه كبيره وفضلت تقوله علشان لو لمستني تاني هعضك يا شبح
رد جاسر بتعصب: طب والله انا هوريكي ومن ساعتها بيجروا ولا بعض
باااااااااااك
رد جاسر: لا خلاص مش هعمل 
ولسه جميله هتنزل وقعت في احضانه وفضلوا باصين للبعض وقلوبهم نبضها بتزيد
دخلت سهيله وشهد وشافوا المنظر لسه شهد هتطلع 
قالت سهيله: اي ده اي اللي انا شيفاه ده ابويا وعمتي لا لا لا ليه كده ليه ههههه😂😂😂
فاقوا هما الاتنين علي صوت سهيله وجميله بعدت عن جاسر 
جاسر لسه هيطلع بره دخل عمر وسيف ومراد وايمان
ايمان  راحت وقفت مع البنات وهي مكسوفه جداااااا
اما عمر: وشك حلو عليا يا عريس شكلي هتجوز انا كمان وغمز للايمان
سهيله وشهد وجميله بصوا للايمان وقالوا بصوت واطي مااااشي يا انثي العنكبوت
قال جاسر: والله طب كويس مش يلا ولا اي شكلكم عاوزين تباتوا هنا
ردوا الشباب في صوت واحد: اه اه
ضحكوا البنات عليهم واستاذنوا وسلموا علي جميله ومشواااا 
والشباب كمان نزلوا علطول بعد البنات 
اما جاسر فضل واقف مع جميله وقال لها عقابك بيزيد يا حبيبتي للابد 
طبعا جميله سعتها: قلبها دق جامد واتوترت جامد جدا
اما جاسر: ذهب الي بابها وقال انا همشي يا عمي يلا يا بابا 
رد السيد: ماشي يا بني خلوا بالكم من نفسكم
مشي جاسر وبابها
وذهبت جميله الي غرفتها فهي مش مستوعبه اللي بيحصل ومفكره نفسها في حلم
*****
اما عند البنات واقفين يتخنقوا قالت شهد بصوا احنا نركب اتوبيس وكل واحده تنزل علي اول الشارع بتاعها تمم وفجأه سمعوا الشباب بيقولهم
تعالوا واحنا هنوصلوكوا 
ردت سهيله: افندم شكرا لحضرتك
رد مراد: تمم يا انسه
ردت سهيله: يلا يا بنات نركب اتوبيس
استغلوا الشباب الفرصه وفضلوا ماشيين ورا الاتوبيس علشان كل واحد يشوف حبيبتوا هتنزل فين
*****
اما عند جميله بعد ما بدلت ملابسها ذهبت الي البلكونه وقعدت وفضلت تفتكر اللحظات اللي مع جاسر ومش مصدقه انها بقت مراتوا وكانت في حضنوا النهارده فاقت علي صوت التليفون وهو بيرن

ردت قالت: الو مين
رد جاسر: انا يا حبيبتي للابد
ردت جميله بتوتر: عاوز اي
رد جاسر: كنت بقولك قومي ادخلي من البلكونه ونامي واعتبري نفسك اجازه لغايط بعد شهر العسل باي ي حبيبتي للابد
قامت جميله وبسرعة وفضلت تبص علي الاوضه وقعدت تقول يا لهوي اي ده عرف ازاي اني قاعده في البلكونة يكون ركب كاميرات وانا مش عارفه ولا يكون عفريت يا لهوي انا هنام احسن وذهبت الي السرير ونامت
*****
اما عند البنات نزلت سهيله الاول فضل مراد ماشي وراها لغايط ما وصلت وعرف بيتها وذهب هو كمان الي بيته
اما عمر فضل ماشي ورا ايمان لغايط ما اطمن عليها انها وصلت كده كده هو عارف بيتها السجل كلوا معاه
اما سيف فضل ماشي ورا شهد لغايطت ما وصلت واطمن عليها ومشي 
***
عند جاسر يقف تحت المايه ويفكر في جميله فهي فعلا جميله وتبدوا مثل الاميرات وشكلها الطفولي وضحكتها الجميله فاق من تفكيره علي صوت التليفون طلع رد علي التليفون وكان عمر: عاوز اي يا زفت
رد عمر بدلع: مالك يا حبيبي هو خلاص علشان كتب كتابك هتنعوج علينا ولا اي
رد جاسر: عاوز اي يا زفت
رد جاسر: عاوز اقولك تصبح على خير ياقلبي واستغطي كويس هههههههه😂😂
قفل جاسر في وشه وفضل يضحك علي صاحب عمره مش صاحب بس ده اخوه وكل ما ليه في الدنيا وقبل ما ينام رن علي جميله
ردت جميله بنوم: عاوزه اي يا فوزى سيبيني انام
ضحك جاسر عليها بالرغم انها كبيره بس كل كلامها وحركتها طفوليه قال تصبحي علي خير 
**
والشباب كل واحد روح بيتوا وكل واحد بيفكر في اللي حصل النهارده 
مراد شخصيا منمش بسبب سهيله كل ما ينام يفتكر شكلها وهي بتعكسه وهي مكسوفه
****"
في صباح يوم جديد يستيقظ جاسر علي صوت تليفونه رد بصوت نوم: فيه اي
مجهول:***
رد جاسر: انت بتقول اي انتوا فين بسرعه
**
يا ترى فيه اي ومين ده؟؟؟؟؟؟ 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات