القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن 8 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن 

ندى محمد:
"البارت التامن" 
في صباح يوم جديد استيقظ جاسر بتعب علي رنه تليفونه كان عمر قال جاسر: فيه اي يا زفت 
رد عمر: انت فين تعالي علي المكتب
رد جاسر: حاضر جاي حالا قام جاسر من علي السرير وذهب الي الحمام اتوضي وصلي ولبس ونزل وهو نازل سمع صوت بابها وهو بيكلم سيد وبيقوله لازم نجوز الولاد يا سيد احنا مش ضمنيين نفسنا يا صديقي
رد سيد: حاضر بس جميله تعبانه اووى وحالتها وحشه اوى لما تهدى
رد احمد: ماشي يا سيد وفجأه دخل جاسر قال: بابا بتكلم عمي سيد 
رد احمد: ايوا عاوز حاجه يا حبيبي 
رد جاسر: ممكن اكلموا
رد احمد: اتفضل يا بني
اخذ جاسر التليفون وقال: ازيك يا عمي اخبار صحتك اي دلوقتى
رد سيد: الحمد لله بخير انت عامل اي يا حبيبي 
رد جاسر: الحمد لله يا عمي كنت عاوز اقول لحضرتك اني كلمت جميله امبارح وحددنا معاد كتب الكتاب النهارده والفرح اخر الاسبوع علشان عاوز احميها يمكن يكون في خطر بعد كده بعد ما قبضنا علي عماد وابنوا وفرانكوا مفيش حد هيسبنا في حالنا دلوقتي 
رد سيد بتعجب: والله يبني انت فجأتني بس جميله مقلتليش حاجه 
رد جاسر: انا اللي طلبت منها متقولش لحضرتك 
رد سيد: خلاص يا بنت طالما انتوا اتفقتوا معنديش مشكله نعملوا كتب الكتاب علي قدنا والفرح تبقوا اعزموا براحتكم 
رد جاسر: تمم يا عمي هكون انا وابي في بيتك بليل وقفل جاسر معاه وقال لابوه: تكون جاهز بليل هعدى اخدك تمم
رد احمد: انت ازاي تقرر من غير ما تقولي
رد جاسر: مش انتوا عاوزين كده خلاص بقي 
رد احمد: ماشي يا بني هستناك بليل 
رد جاسر: تمام وخرج وذهب الي قسم الشرطه
****
في بيت جميله تستيقط جميله بتعب من نومها فهي لا تنام كانت طول الليل قاعده بتفكر في كلام جاسر وانوا كان قاعد يقول مراتي وكان متعصب اووى لما سمع اسمي علي لسان حد تاني 
قامت بتعب من علي السرير ذهبت الي الحمام اتوضت وصلت ولبست وفجأه لقت تليفونها بيرن وكان رقم غريب مردتش اول مره بس تاني مره ردت 
قالت: السلام عليكم مين معايا 
رد جاسر: معاكي اللي هينتقم منك وهتتجوزيه النهارده
ردت جميله باستغراب: جاسر بيه نعم فيه حاجه 
رد جاسر: بفكر زوجتي المستقبليه اني كتب كتابها النهارده والفرح اخر الاسبوع علشان لو عمي سالك تقوليه انك عارفه واني انا اللي قولتلك متقوليش ليه حاجه تمام وجهزى نفسك ومتنزليش النهارده من البيت تروحي المستشفى ورني علي صحابك يجلوك تمام وهتلاقي في حد جايلك بعد ساعه تمام يلا سلام وقفل قبل ما يسمع منها الرد
قالت جميله بعصبيه: حيوان اي ده ازاي يتكلم معايا كده انا مش هسمع الكلام وهنزل ومش هحضر كمان
دخل الاب في اللحظه دى وقال: ممكن ادخل يا بنتي 
ردت جميله: تعال يا حبيبي
رد الاب: لسه جاسر مكلمني وقالي انكم اتفقتوا علي كل حاجه وانك كنتي مكسوفه تقوليلى 
ردت جميله: ايوه يا بابا كلاموا صح 
رد سيد: ربنا يوفقك يارب ويسعدك يارب المهم تكوني مستريحه ومبسوطه
ذهب الاب خارج الاوضه
فضلت جميله تصوت وتكلم نفسها لغايط ما تعبت وكلمت سهيله قالتلها تعالي انتي وايمان وشهد يلا حالا
****
عند جاسر في المكتب يجلس وسرحان في اللي هيحصل النهارده والحكم فاضل ساعه خلاص والقاضي يحكم ولا كتب كتابي اللي بليل ده يا يااارب
دخل عمر وقال بصوت مضحك: واخيرا هفرح بيك يا قلبي لولى لولي لولي ايوه بقي شكلي هبقي عمو قريب يا بختك يا عم
رد جاسر: انت اهبل يلا اقعد عاوزك كلم مراد وسيف يكونوا حضرين ماشي انا عرفت انهم نزلوا بقالهم يومين 
رد عمر: ماشي يا عريس 
***
في السجن يقول فرانكوا انا مستحيل استني في السجن ثانيه واحده 
رد جو: انا مش هتعدم ده مستحيل انا مش هستني دقيقه واحده هنا شوف اي حاجه يا فرانكو تخرجنا من هنا
رد فرانكو: صعب جدا دلوقتي كل العيون مركزه معانا جو وداخل مصر صعب جدا
رد عماد يا جماعه دى اول جلسه: نستني بس القاضي هيحكم بإيه وبعدين نتصرف احنا
رد فرانكو: احسنت يا عماد لازم نستني شويه 
******
عند جميله ذهبوا اصحابها اليها قالت شهد: مالك يا بنتي مالك جيبانا ليه  
ردت جميله: كتب كتابي النهارده يا ختي منك ليها
ردت شهد: بتهزرى بسرعه دى في يوم وليله ههتجوزى
وفجأه سمعت صوت بابها بيقولها في ناس عاوزينك تحت نزلت جميله هي وصاحبها 
وكانوا 3 بنات ومعاهم فستايين كتيرر وفجأه لقت تليفونها بيرن ردت: الو
رد جاسر: الناس وصلت اختاري فستان حلو ومحترم وخلي صحابك يختاروا هما كمان تمام سلام
قالت جميله بعصبيه: اهلا وسهلا اتفضلوا
ردت سهيله: طب يا جميله هنروح نجيب حاجه نلبسها ونجيلك تاني
ردت جميله: هو قالي انكوا هتختاروا معايا فستاين من هنا هو عامل حسابكم 
ردت ايمان: والله العظيم جاسر بيه ده محترم وفر عليا فلوس الفستان الجديد هههههه

ردت شهد: بس مينفعش بردوا عيب بردوا يا بنات
ردت سهيله: بقولك اي يا بت منك ليها يا نطلع ونخربها ونشغل اغاني يلا فقر منك ليها لولي لولي لولى 
طلعوا الفتيات الي الغرفه وفضلوا ينقوا فستاين لغايط ما تعبوا 
****
عند جاسر قاعد في المحكمه ومستني حكم القاضي 
قال القاضي: حكمت المحكمة حضوريا علي المتهم عماد ويوسف وفرانكو بالسجن 25 عاما رفعت الجلسه
قال جاسر بغضب: ازاي كده لازم يتعدموا ولو متعدموش هقتلهم انااا 
رد عمر: اهدي يا صاحبي مش اخر جلسه بعد ما نكون معانا ادله كتير هيتحكم عليهم بالاعدام 
اي يا عريس مالك يلا علشان العيال هيجوا علي الفيلا بس تعالي نعدى اللواء الاول يلا عقبالي يارررب لما اكتب كتابي انا كمان
رد جاسر: مستعجل اوى كده ليه يا خويا 
رد عمر: عاوز اتجوز يا جدعان حرام ولا اي
رد جاسر: لا مش حرام يلا يا خويا قدامي 
رد عمر بدلع: يا بيبي
****
عند البنات كانوا خلاص قربوا يخلصوا الا جميله معترضه علي كل الفساتين وشيفاهم وحشين 
قالت شهد: بقولك مش ناقصه جنان هو ده اللي هتلبسيه وانت يا حجه اعمليها الميكب يلا بس يكون خفيف
ردت جميله: اوامرك يا فندم بس هي من جوزها خايفه اوي من الموضوع ده بس سيباها علي الله
*****
عند جاسر ذهب الي اللواء 
قال باحترام شديد: اوامرك يا فندم
قال اللواء اسماعيل: ازيك يا جاسر طبعا الوزارة كلها بتشكرك علي المجهود ده فعلا انت قد اي مهمه وانت كبرت في نظرى اووى
رد جاسر باحترام: ده واجبي يا فندم 
رد اللواء اسماعيل: تمم يا جاسر روح انت وعمر روحوا الوزاره سمحت لكم باجازه للمده3 ايام
رد جاسر: تمم يا فندم ذهب جاسر وعمر الي مراد وسيف في الفيلا 
******
بعد مرور 4 ساعات 
كانت جميله تقف قدام المرايا فهي فعلا جميله بالفستان والميكب الهادى 
وصحابها وراها وقالوا في صوت واحد بسم الله ماشاء الله 
ردت جميله بدموع: ربنا يخليكوا ليا انتوا كل حاجه بالنسبالي
ردت سهيله: بس يا هبله متعيطيش احنا اخوات وعلطول هنفضل واقفين في ضهر بعض
****
عند جاسر كان يقف قدام المرايا بالبدله السوداء وعضلاته البارزه من البدله وشعره الاسود وملامحه الجذابه 
كان قمر من الاخر😂
قال سيف: يا ناس يا جدعان يا اهل القريه حد يفوقني جاسر بيتجوز اه يا قلبي
رد عمر: اه اه ياني علي الحب ياني ليه يا سوسو عملت فيا كده بعض ما وعدتني بالجواز اتخليت عني واللي في بطني لا يا جاسر لا😂😂
رد جاسر بعصبيه: مالك يلا اتظبط منك ليه بدل ما اظبطكم ولا اي يا مراد باشا
رد مراد: سيب مراد في حالوا انا من كتر الصدمه مش قادر اتكلم جاسر هيتجوز هههههه ده مقلب
رد جاسر: انا غلطان اني عرفتكم يلا يا صحاب يا ندله علشان نمشي 
رد سيف: يا جدعان الراجل مستعجل اوووى😂
رد جاسر: انا همشي خليكوا قاعدين ومشي
قال عمر بدلع: استني بس يا حبيبي مش قادره اجرى البت بتضرب في بطني😂😂
ذهبوا الشباب ومعهم عمو احمد
***
عند البنات وهما بيغنوا سمعوا صوت العربيات طلعوا يجروا علي البيت وفضلوا يزرغطوا ويقولوا وصلوا وصلوا
دخل جاسر الفيلا وسلم علي بابا جميله وجلس هو واصدقائه فضلوا يتكلموا شويه وبعديها الؤذون وصل وطلب منهم العروسه
نزلت جميله من علي السلم ووراها صحابها
اول ما جاسر شاف جميله بالفستان وميكب اب الهادئ وحجابها الجميل قلبوا دق بسرعه وكان مبسوط اووى 
اول ما عمر شاف ايمان انبهر بجمالها ورقتها وفضل يبص عليها
اما بقي مراد وسيف 
مراد اعجب اوووى بسهيله 
وسيف بشهد 
جلسوا الفتيات جانب جميله 
وكانت جميله قاعده متوتره وخدودها شبه الفراوله وكذلك صحابها لان كل واحده لاحظت الشباب 
قال المؤذون: موافقه يا جميله علي جوازك من جاسر
ردت جميله بخجل شديد: موافقه 
وبعد مرور من الوقت
بارك الله لكما وجعل بينكما في خير
قام السيد: يسلم علي بنتوا ويحضنها والفتيات راحوا يجيبوا المشروبات ويشغلوا اغاني هاديه 
وسابوا جميله مع جاسر
قال جاسر بتوهان: هو انتي جميله يا جميله 
ردت جميله بكسوف: نعم يا فندم
رد جاسر: فندم اي بقي انتي دلوقتي مراتي
لا يوجد رد من جميله 
قال جاسر: اهلا بيكي يا اميرتي في عالمي 
هندمك علي اليوم اللي مديتك ايدك فيه عليا
يا ترى جاسر هيعمل اي في جميله بعد ما خلاص بقت مراته؟؟؟؟؟ 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات