القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثامن 8 بقلم ندى الشرقاوي

 رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثامن 

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثامن 

غيرت حياه الشيطان (8)

شاهي....... اما الطلب التاني تتجوزني 
ريسيليا.......ايييييه
كمال بعصبيه....... انتي اتهبلتي في عقلك ولا اي
شاهي ببرود..... دا اللي عندي
لكن صدمهم رد ريسيليا بالموافقه 
ريسيليا....... وانا موافقه 
كمان جن من موافقتها...... انتي بتقولي اي اتجوز مين انتي مراتي 
ريسيليا..... وانا بقولك موافقه علشان بنتك تكون معاك 
رجعوا الڤيلا 
كمال....... عاوز ماذون حالا 
مصطفي..... انت وافقت 
كمال بعصبيه....... عندك حل تاني 
وفي اقل من نص ساعه كان الماذون متواجد وقال جملته المشهوره
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
شاهي بسعادة...... مبروك علينا
ريسيليا بجمود.... يالا ياكمال
شاهي باستغراب......يالا اي دا انهارده دخ*لتي
ضحكت ريسيليا بصوت عالي...... انتي هتكدبي الكدبه وتصدقيها ولا اي دا جوزي انا انتي فكراني عيله ولا اي علشان 19 سنه
كمال بضحك.... لا انتي لسه هتمي ال19
ريسيليا بغضب طفولي.... اسكت بقا
شاهي..... انت هتسمع كلام البت دي ومش هتيجي معايا ولا تقسم ما بنا الاسبوع
كمال.... اسبوع اي اللي اقسمه الاسبوع كله تبع ريسيليا وانت هنا علشان بنتك وبس اهتمي ببنتك
ومسك ايد ريسيليا وطلع برا الفيلا
كمال..... عاوزه تروحي فين ياست البنات
ريسيليا بدلع..... بص ياكيمو انا عاوزه اروح علي البحر
عقد حاجبه قائلا ...... بحر
ريسيليا غضبت بشكل طفولي....... اه بحر
كمال..... عاوزه تروحي اسكندريه
ريسيليا بفرحه وسعاده..... اه
كمال..... طب بصي ممكن نخليها لما اخد اجازه ونقعد هناك فتره وعلشان ناخد بيرلي ودلوقتي اوديكي علي النيل اي رايك
ريسيليا..... موافقه ورفعت ابهامها في وجهه.... بس مش هتنازل عن اسكندريه
كمال بضحك...... لا متتنازليش ياروحي
وركبوا العربيه ومشييوا
قدام النيل قعد كمال وجمبه ريسيليا
كمال...... احكيلي عنك
ريسيليا ابتسمت...... انت عارف كل حاجه انا اسمي ريسيليا ودا كان اسمي علي سلسه لابساها اول ما روحت الملجي وعندي 18سنه و6 شهور قعدتهم معاك وبس وانت بقا انا معرفش غير اسمك علي فكره
كمال بمزح..... لا خلاص هعرفك انتي حتي مراتي انا عندي 30 سنه
شهقت قائله........انت كبير كده
كمال..... اي يابت انا قولتلك عندي 50
ريسيليا بمزح...... لا انا انضحك عليا في الجوازه دي 
كمال بضحك..... بس يابت الناس بتتفرج علينا
ريسيليا..... طب كمل
كمال...... رجل اعمال
شهقت قائله....... اعمال للناس
كمال..... لا كده كتير وشويه وهعلقك من هدومك 
ريسيليا ضحكت..... بهزر معاك 
كمال بجديه..... ريسيليا لو سمحت مفيش ضحك بره الڤيلا اقولك بره الجناح ماشيى
ريسيليا..... حاضر حاضر طب انا عاوزه غزل البنات
كمال...... من عيوني
وجاب غزل البنات
كمال........ احلي غزل بنات لاحلي بنوته
ريسيليا.... حلوه بنوته دي
كمال....... بنوتي انا
وقعدوا سوا ومر الوقت عليهم ولم يلاحظوا
كمال...... الساعه 8بليل ريسيليا
ريسيليا...... ياااه بقلنا كتير
كمال...... اه فعلا طب يالا علشان تنامي انتي منمتيش كويس
ريسيليا...... تمام وعدي علي سوبر ماركت نجيب شوكلت لبيرلي
كمال..... هتبوظي سنان البت
ريسيليا....... اهم حاجه هيا مبسوطه ومش تقلق مش هتاكل كتير
كمال........ تمام يالا بينا 
ومشيوا ودخل كمال سوبر ماركت جتب شوكلت ومسليات 
ورجعوا الڤيلا 
بيرلي........ بااااابي 
كمال........قلب بابي عامل اي 
بيرلي...... الحمد لله انا كنت هنام بس قولت اسلم عليك علشان بكره اول يوم في Nursery
كمال بفرحه...... بجد 
بيرلي....... اه وهيكون عندي صحاب كتير صح 
كمال..... صح ياقلبي 
ريسيليا..... بصي وانا جبتلك شوكلت 
كمال..... لا انا 
ريسيليا واديها علي خصرها...... بس انا اللي فكرتك علي فكره 
كمال..... ماشي يالا يابيرلي علشان ننام
بيرلي...... بس بشرط هنام في حضنك
كمال بسعادة..... بس كده من عيوني بس انا هنام في النص وكمل بغمزه علشان في حد تاني هينام في حضني وانا نفسي الصراحه
بيرلي بعدم فهم....... مش فاهمه يابابي
كمال...... والله احلي حاجه
وطلعوا ودخلت بيرلي الجناح جري لكن وقف كمال عند سماع شاهي تنادي باسمه وكانت ترتدي قميص نوم لونه اسود قصير للفايه يظهر تفاصيل جسد*ها بالكامل
كمال..... نعم
شاهي...... عاوزاااك
ريسيليا انصدمت من وقا*حتها...... طنط عاوزه اقولك ان زوقك في الانچري بيئه اوي ودخلت وقفلت الباب بعصبيه
كمال بضحك...... مش عيب عليكي لما وحده تقولك كده راحت عليكي باي ياشاهي اتغطي كويس الجو بارد
ودخل الجناح
كمال رسم ملامح الجمود....... تعالي هنا
ريسيليا..... نعم
كمال...... اي اللي انتي قولتيه برا دا 
ريسيليا بغضب وغيره....... اي قولت اي ان شاء الله ولا عجبك شكلها اه ما انا عيله ومش مكفياك روح..... وروح لها يالا
كمال بعصبيه...... اي راديو اتفتح انا كنت بهزر معاكي بس اي اللي مش مكفياك دي وروحلها اي هو انا بجري ورا اي حد ولا اي ما تفووووقي لكلامك
ريسيليا بغضب..... لا انا فايقه لكلامي علي فكره
كمال بهدوء مصتنع...... ريسيليا اخفي من وشي بدل والله العظيم هطبقك في بعضك
ريسيليا بقوه مصتنعه...... اي اي انا مش خايفه منك علي فكره
كمال....... اخرررررررسي بقا
تجمعت الدموع في عيون ريسيليا....... انت رخم
وسابته ودخلت غرفه الملابس
انفجر كمال في الضحك من غضبها...... اما ربيتك ياريسيليا
طلعت ريسيليا من غرفه الملابس ووجهها احمر اللون وغاضبه كا الاطفال
كمال..... اي هتنفجري
ريسيليا بطفوليه...... اه هنفجر فيك لو مسكتش يالا ننام يابيرلي وحضنك بيرلي ونامت
كمال بسخريه ...... عاوزه انام في حضنك يابابي
بيرلي ببراءه...... عادي يابابي انت او طنط حضنكوا حلو يالا تعال نام علشان بكره نصحي بدري
كمال...... ماشي ياختي
نام كمال جمب ريسيليا وبيرلي وهمس في اذنها...... اسف
ابتسمت ونامت
في صباح يوم جديد
صحيت ريسيليا بدري بنشاط وصلت ونزلت المطبخ جهزت Lunch box

وطلعت الجناح 
ريسيليا...... بيرلي.... بيرلي 
بيرلي بنوم...... اممممم
ريسيليا..... يالا علشان الNursery
قامت بيرلي بسرعه...... طب يالا يالا بسرعه
ريسيليا بضحك...... قومي بسرعه اهو طب يالا تاخدي شاور وتلبسي ال uniform بتاعك وانا حضرتلك الlunch box بتاعك والشوكلت والعصير كمان 
بيرلي بسعاده...... تعيش سيلو.... تعيش سيلوووو 
كمال يدعي النوم لكنه يسمع كل شئ 
اخدت ريسيليا بيرلي واخدت شاور ولبست ونزلوا تحت 
زعل كمال من تجاهل ريسيليا له وانها مصحتهوش من النوم صحي دخل المرحاض اتوضي وصلي وطلع لبس تيشرت ابيض وبنطلون اسود 
ونزل 
بيرلي..... بابي شوف اللبس بتاعي حلو ازاي 
كمال..... قمر ياعيون بابي 
بيرلي..... وسيلو عملت ليا حاجات حلوه كتير 
كمال...... بجد وياتري سيلو عملت ليا فطار
ريسيليا....... ايوه الداده عملته 
كمال بزعل.... يعني مش انتي 
ريسيليا..... كنت بجهز حاجات بيرلي 
كمال...... تمام يالا يابيرلي 
ريسيليا..... مش هتفطر. 
كمال........ لا مش عاوز 
بيرلي....... ليه يابابي شندوتش واحد ممكن 
كمال لارضاء صغيرته....... حاضر يابيرلي 
لكن قاطعه رن هاتفه..... الو يامصطفي 
مصطفي...... كمال المخازن بتتحرق 
كمال....... اييييه


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غيرت حياة الشيطان" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات