Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيت طفلة الفصل السادس 6 بقلم منة عبد العزيز

 رواية حبيت طفلة الفصل السادس

رواية حبيت طفلة الفصل السادس

رواية حبيت طفلة ❤️(6) 

رعد: هي مرات ابوكي شرير ولا اي

ناديه: اكيد دي بتقولك بتضربها عايزها تبقي ملاك

رعد: هو انتي مش بتشتكي لابوكي ليه

تاج: انا كنت بقول لـ بابا بس كانه بيتخانقه وتيجي تقعد تزعق فيا وتضربني

ناديه: حسبي الله ونعم الوكيل فيها دي وحده عاوزه القتل

تاج: يلا ربنا يسامحه هنعمل اي

ناديه: يسامحه اي كل اللي بتعملو ده مش هيسامحه

تاج: الحمدلله ياتيته انا احسن من غيري

ناديه: الحمدلله كلي طيب لاني لازم تاكلي انتي خاسه خالص

تاج: حاضر 

 

وبعد مخلصوا اكل كل واحد طلع اوضته نام بس تاج طلبت من جدتها تنام معاها لانها وحشاها وعايزه تشبع منها قبل متمشي

ناديه خدت تاج في حضنها: عارفه ياتاج

تاج: ايه

ناديه: بفرح جداا لما بشوفك واقعد معاكي لاني بحس بحنان بنتي معايا

تاج: كان نفسي تبقي معانا وحشتني اووي وكان نفسي لما اكون تعبانه الاقيها وخداني في حضنها 

ناديه: اي ده هو مش انا واخداكي في حضني ولا حضني وحش

تاج: لا طبعا انتي مفيش في حنانك وحضنك ده

ناديه: حبيبت قلبي قوليلي عايزه ترجع هناك تاني ولا تفضلي عايشه معايا 

تاج: بابا مش هيرضه   

ناديه: انا هكلمه واقوله اني انا اللي عايزاكي تقعدي معايا حتي نقوله شهر وبعدها لو حبه ترجع تاني ماشي 

تاج: بس

ناديه: بس اي انتي تعبانه ومرات ابوكي مش رحماكي في انا مش هينفع اسيبك ليها كده انا كده مش هبقي مطمنه عليكي

تاج: بصي انتي شوفي بابا ولو وافق ماشي

ناديه: انا هكلمه متخافيش يلا نامي شكلك تعبان واحنا هنصحها بدري بكره. 

تاج: تصبحي على خير 

ناديه: وانتي من اهل الخير والسعادة يارب

عند رعد في اوضته

رعد: هي دي تاج اللي كنت صغيره دي كبرت بس اتبهدلك جداا هو في اي انا بفكر فيها ليه هي بنت خالتي عادي وزي اختي. اختي اي لما كنت صغير كنت بقعد اقول لخالتو لما تاج تكبر هتجوزها. بس لا طبعا ده انا كبير عليها بس تاج اختي مفيش حاجه من دي انا هنام وسكت 

تاني يوم ناديه صحت تاج

ناديه: يلا ياتاج اصحي عشان منتاخرش

تاج صحيت وهي اصلا نشيطه روقت الاوضه وخلصت ودخلت اخدت شور وغيرت هدومها وسابت شعرها اللي زي الحرير وكانت جميله جداا بلبس اللي ناديه جيبهولها وكانت تاج فرحانه بالبس لاني اول مره حد يجبلها لبس ويهتم بيها ونزلت

لقت ناديه قاعده مستنيهم

ناديه: اي الحلاوه دي ياحبيبتي 

تاج: بجد فرحانه بالهدوم اللي جبتهالي متشكر

ناديه: متقوليش كده هزعل 

تاج: اصل فرحت جداا بالبس ده

ناديه: ده حتي قليلين شويه كمان لما ننزل المول هجبلك تاني عشان بس مفيش حاجه عجبتني

تاج: أنا بحبك ربنا يخليكي ليا 

ناديه: وانا كمان بحبك اوى ربنا يخليكي ليا يانور عيني 

رعد نازل علي السلم: ايه ده ايه ده تاج هتخدك مني 

ناديه: انتو حبايبي انتو الاتنين وعقبال مشوف عيالك يارعد وانتي كمان ياتاج اشوفك كده مبسوطه وافرح بيكي

تاج: ربنا يخليكي لينا يارب 

رعد: مش يلا هنتاخر كده

ناديه: هنركب مع السواق ولا ايه

رعد: لا هنركب كلنا مع بعض لغيت المعاد ومش رايح

ناديه: طب يلا

ركبه وراحوا 

تاج: بقالي كتير مجتش هنا

ناديه: ابوكي بطل يزورها

تاج: من زمان🙂

ناديه: اممم طيب

ناديه: تعالو نخرج انهارده مدام رعد اجازه 

رعد: ده انا نسيت الخروج يانانا

ناديه: لا ماانت تخرج بس معايا انا مش مع صحابك

رعد: طب هنروح فين

ناديه: تعالو نروح النادي

تاج: نادي اي

ناديه: نادي كده بنروح نقعد فيه هتشوفي 

راحوا النادي وقعدو

رعد: تشربه اي

ناديه: انا قهوه 

رعد: وانتي ياتاج

تاج: اي حاجه 

رعد: تشربي قهوه 😂

تاج: مشربتهاش قبل كده😂

رعد: تجربيها

ناديه: ياعم هاتلها عصير 

رعد: هو انتي مش عايزاني اكلمها انا بنكشها عشان تتكلم😂

ناديه: لا ملكش دعوه بيها

رعد: والله لا عادي

ناديه: طب اطلب عشان الراجل واقف وبعدين نتكلم

رعد: اتنين قهوه مظبوط واحد عصير مانجا

ناديه: انكشها بقا براحتك😂

رعد: هنقول اي خلاص بقي

ناديه: اي حاجه عشان تاج متملش مننا

تاج: لا طبعا انا مبسوطه وانا معاكم 

ناديه: وانا مبسوطه وانتي معايا يحياتي 

رعد: علي فكره ياتاج انا كده هغير نانا هتحبك اكتر مني

ناديه: لا انتو اللي اتنين واحد عندي والله كفايه اني امكم جبت حد افتكرهم بيهم

تاج: الله يرحمهم

رعد: وانتي ياتاج في مدرسه ولا لا 

تاج: لا مدخلتش مدرسه 

رعد: اممم انتي بقي متعرفنيش عشان كنتي صغيره اووي 

تاج: هو انت عندك كام سنه

رعد: كبير اووي😂😂

تاج: كام يعني😂

ناديه: عنده 30سنه

رعد: اي يانانا انا لسه هتم29سنه

ناديه: ايوه صح

تاج: تيته بتكبرك اووي

ناديه: يعني هو كده مش كبير

رعد: لا حلو

تاج: متجوز بقي

ناديه: يسمع من بوقك ربنا

رعد: لا لسه بدري 😂

تاج: ربنا يبعتلك بنت الحلال

ناديه: يارب

رعد😒: يارب عايزه تخلصي مني يـ نانا 

تاج: عايزه تفرح بيك مش تخلص منك

ناديه: اه والله 

رعد: إن شاءلله يـ نانا

ناديه: هكلم باباكي بكره اقوله انك هتقعدي معايا لاخر الشهر 

تاج بفرح: بجد هو ممكن بابا يرضه

ناديه: هحاول معاه متخافيش

رعد: وميرضاش ليه انتي قاعده عند جدتك يعني مش حد غريب

تاج: هو مش هيكلم اللي ممكن تتكلم ابله سحر تقول لا وهو ممكن يقول تعالي لاني ابله سحر مش بتعرف تعمل حاجه وانا بعمل كل حاجه في البيت 

رعد: امال هو متجوزها ليه 

تاج: معرفش 

ناديه: يعني انتي كنتي بتعملي كل حاجه والاكل كمان

تاج: كل حاجه

رعد: واكلك حلو

تاج: بابا بيقول حلو بس ابله سحر بتقولي مش بتعرفي تعملي اكل

رعد: خلاص ابقي دوقيني اكلك مره

ناديه: انت عايز تتعبها

تاج: لا مفيش تعب ولا حاجه انا ممكن اعمل اكل عادي بكره هتيجي من الشغل هتلاقيني عمالت اكل حلو

رعد: طيب ماشي ولو طلع حلو هجبلك حاجه حلوه😂

ناديه: وانا كمان هجبلك لبس

رعد: انا بقي هشوف اجبلك اي

تاج: ماشي😂 انا مبسوطه وانا معاكم بجد مش عايزه امشي 

ناديه: انا معنديش مانع ممكن اخليكي معايا لحد مجوزك 

تاج: ابله سحر مش بتسيبني في حالي ده انا كنت ههرب في مره بسبب انها قويه عليا

ناديه: عمالت اي

تاج؛: كان في واحد عايز يتجوزني دي كان بقالها سنتين وبابا مكنش موجود واليوم ده خلتني البس لبس من عند رودي بنتها عشان لما يجي يشوفني بس بابا جاه وعرف وساعتها بهدل الدنيا وقالي لا انا مش هجوزك صغيره متخافيش وانا كنت بخاف اقعد مع ابله سحر لواحدنا

رعد بعصبيه: هي اي الوليه دي دي مريضه ولا مجنونه

ناديه: خلاص هتعمل اي ابوها اللي اتجوزها 

رعد: يبقي تاج مترجعش تاني للناس دي

تاج: مش هينفع يارعد

رعد: لا هينفع انا اللي هقول لابوكي اني تاج مش هترجع هناك تاني بسبب مراته واللي بتعملو فيكي وانا مش هستحمل كده

ناديه: خلاص يارعد اهدي هنتكلم مع ابوها ونقنعو

رعد: انا اللي هكلمه يـ نانا

ناديه: من غير عصبيه

رعد: ماشي

ناديه: يلا نروح بقا 

روحوا واتعشو وكل واحد راح علي اوضة وتاج طلعت وفضلت قاعده في اوضيتها وناديه نامت في اوضيتها

تاج: رعد ده عسول اوي ودمه خفيف اول مره اشوفه بس، حته عسليه هو انا بفكر فيه ليه ده حتي اكبر مني بس كان خايف عليا من مرات ابويا ومش عايزني ارجع تاني يكونش حبيته وليه لا هو قمر اوي واي وحده تتمنها بس بقا هو اكيد شايفني اخته الصغيره 

تاج: انا جعانه اووي هنزل اشوف اكل بقا


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيت طفلة" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات