القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الخامس والستون 65 بقلم فاطمة حسن

 ررواية ملكت الأسد الفصل الخامس والستون 

رواية ملكت الأسد الفصل الخامس والستون 


ملكت الأسد
عند هشام ومراد 
كانوا وصلوا بعد ساعات 
وطلعوا ع المستشفى علطول
هشام ومراد وصلوا 
ودخلوا سألوا ع رقم الاوضه
هشام دخل الاول لاقه أسد بيحاول يقوم 
هشام قرب منه بسرعه .انت بتعمل اي
هشام خلي أسد يقعد مكانه 
اسد بغضب .ابن *****
هشام بهدوء.اي أسد باشا مكنش عايزنا نعرف ولا اي
ف الوقت دا دخل مراد 
مراد .اي اللي حصل
هشام بهدوء.مش وقته .الدكتور قالك اي 
مراد.انه احسن بس شوي كسور وان الشرخ اللي حصل مقصرش ع اي وظائف من وظائف المخ 
هشام حمد ربنا .
هشام .يلا انت هترجع معاياا
أسد.انا مش هرجع 
هشام قام بغضب ومسكه من هدومه 
بتقول اي 
اسد اتوجع من الحركه المفاجاه دي .بقولك مش هرجع
 مراد.عمي مش كده أسد لسه تعبان 
هشام .إحنا هنرجع مصر بكره وانت هتكون معايا 
اسد بغضب .قولت لاا .
مردا .اسد انت مش فاهم حاجه.اللي حصل .... 
هشام قطعو . اللي عندي قولتو ولو مرجعتش معايا بكره انسني واعتبر أن معندكش اب ي أسد طول عمرك
هشام خرج ومراد خرج ورا علطول .كنت خلني اقوله كان هيرجع 
هشام.انا عارف بعمل اي
...
عند حازم كان بيلبس هدومه وهو بيبص ع نرمين بهدوء 
نرمين .هتوحشني 
حازم نزل ركب العربيه وهو سرحان 
بعد شوي وصل بيت ندي 
حازم نزل وطلع ع فوق
ام ندي بعد ما فتحت الباب.اهلا ي ابني اتفضل 
حازم.حضرتك عامله ايه
ام ندي .كويسه ي ابني اتفضل 
حازم .فين ندي 
ام ندي.جت تعبانه ونامت علطول .انت ازاي تسبها تجي لوحدها
حازم .معلش هفهمك كل حاجه وقت تأني أنا هدخل اشوفها
حازم دخل لاقها نايمه
ومعيطه
حازم قرب منها.انا اسف أنا اسف صدقني
حازم قرب منها وبسها واتعمق معها
ندي فتحت عينها بتعب لما حست
ندي زقت حازم بسرعه
وفضلت تمسح بوقها وهي بتعيط 
حازم أنصدم من حركتها .ندي 
حازم قرب منها وهي لسه بتعيط رح حضنها لاقها ساكتت
ندي بوجع .كنت عندها صح 
ندي خرجت من حضن حازم .كنت معها
حازم .انتي مش فاهمه
ندي بوجع.فعلا مش فاهمه ازاي هدومك كلها ريحتها.طلقني 
حازم بغضب .انتي بتقولي 
ندي بغضب .بقولك طلقني أنا مستحيل افضل معك 
ف الوقت دا تلفون حازم رن وحازم مردتش رح رن تاني 
حازم طلع التلفون لاقه احمد 
حازم رد بسرعه .ف اي ي احمد أسد حصلو حاجه
احمد بهدوء.مالك ي ابني اهدا.لا هو كويس وكمان هشام بيه هنا 
حازم .امال ف اي 
احمد . أنا كنت متصل 
ابركلك ع حمل المدام الف مبروك يصحبي 
حازم بص ع ندي لاقها بتبص عليه بتوتر 
حازم.معلش ي احمد هكلمك وقت تاني 
حازم قفل السكه وقرب منها ندي كنت واقفه 
حازم حط أيده ع بطنها واتكلم . انتي حامل 
ندي نفضت أيده بغضب 
حازم .انتي مكنتش هتقولي مش كده 
ندي .أخرج برا وابعد عني . أنا عايزه أطلق .طلقني بق 
حازم .وابني 
ندي .ابنك هتشوفو دا حقك 
حازم بهدوء.انا مسمعتش حاجه وابني هيكون معي عطلول انتي فاهمه
ندي بغضب شديد.انت اي هااا عايز اي مممكن افهم ندي قربت منه بغضب .ليك عين تتكلم بتحبها وعايزها اهي عندك اتجوزها ثم أكملت بقرف .بدل القرف اللي بتعملو دا ف الحرام .أنا مش عايزه حاجه منك غير انك تطلاقني وبس 
حازم.قدامك نص ساعه والاقيكي جاهزه علشان هنرجع بيتنا 
ندي قبل ما تتكلم أغمي عليها
حازم لحقها قبل ما تقع ع الأرض 
....
عند روح قامت بتعب اخدت دش وخرجت رحت تشوف ملك 
روح فضلت تخبط ع الباب لحد ما ملك فتحت 
روح .اي يست ملك هتفضلي قاعده ف الاوضه كتير 
ملك .هو أنا ينفع احضنك 
روح استغربت ملك بس قالت .تعال يستي ومالو 
ملك دخلت ف حضنها بسرعه وفضلت تعيط
روح مره واحده اتفتحت ف العياط هي كمان
ملك روح فضلو يعطوا لحد ما روح قالت . كفايه كده
ملك كانت بتمسح دموعها.اسفه مكنش قصدي اخليكي تعيطي 
روح غيرت الموضوع.اانا جعانه قومي ناكل 
ملك .أنا مليش ...
روح بسرعه .يلاا قوميي 
روح نزلت هي وملك لاقت الخدامين ف المطبخ 
روح.اطلعوا برا إحنا اللي هنعمل الاكل 
ف الوقت دا دخلت الممرضه.بس ي مدام مينفعش تعملو مجهود ف اول فتره ف الاكل 
روح .متخافيش .يلا برا 
كلهم مشيوا وروح وملك فضلو يعملو الاكل وهما بيضحكو وعملو كيكه بشكولاته 
....
عند حازم كان شال ندي وخرج بيها من غير حته ما يرد على امها 
وحطها ف العربيه وطلع ع الفيلاا عطلول
حازم وهو ف العربيه.عايز دكتوره علطول تكون ف الفيلا 
..تحت امرك يباشا 
حازم .بسرعه انت فاهم اوصل الاقيها هناك 
حازم قفل وبص عليها  
بعد شوي حازم وصل ونزل وشالها وطلع بيها علطول 
حازم دخل الاوضه وحطها ع السرير
الدكتوره.بعد اذنك اتفضل برا 
حازم فضل برا وهو مش عارف يعمل ايه
بعد شوي الدكتورة خرجت
حازم .مالها
الدكتوره.اطمن هي كويسه .هو بس بسبب الانفعال مش اكتر.هي بس محتاجه ترتاح شوي 
حازم . شكرا
الدكتوره مشيت وحازم دخل يشوفها لاقها لسه نايمه 
حازم قرب منها وحط أيده ع بطنها وابتسم بهدوء
حازم قرب منها وبسها بهدوء
حازم لاقه التلفون بيرن بص لاقها نرمين 
حازم رد بسرعه.ف حاجه
نرمين بحب .لاا يقلبي .انت بس وحشتني 
حازم قام وخرج من الاوضه.انا كنت لسه معكي 
نرمين .كنت معايا كام ساعه وبعيد عني سنين 
حازم بهدوء .انتي كنت السبب ثم أكمل اقفلي الموضوع دا
نرمين.حاضر .مش هتجي
حازم . بكره مش هينفع النهارده
نرمين.ماشي مع السلامه 
حازم .سلام 
حازم قفل ودخل غير هدومه وحضنها ونام 
....
عند هشام ومراد
هشام كأن لسه برا 
ومراد مع أسد جوا 
مراد.انت لازم ترجع معنا 
اسد . مراد
مراد.انت عارف ابوكي أنا مليش دعوه.بس صدقني هتخسر جامد اوي لو مرجعتش 
مراد خرج .روح انت يعمي الفندق وأنا هفضل مع أسد 
هشام بتعب .هكون عندك بكره بدري .سلام 
مراد.سلام 
...
عند ملك وروح كانوا بيتفرجوا ع فليم وفضلو قاعدين فتره طويله لحد ما ناموا مكانهم
...
تاني يوم الصبح
ندي صحيت من النوم لاقت نفسها ف حضن حازم 
ندي زقت حازم بسرعه وبصت عليه بغضب
حازم قام من النوم بسبب حركتها دي بخوف .انتي كويسه حصل اي 
ندي .انت ازاي تلمسني كده 
حازم بصوت واطي .ي بنت **** ع الصبح 
حازم .أنا جوزك 
ندي قامت بقرف من غير ما ترد عليه
... 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد" اضغط على اسم الرواية 





reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق