القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الحادي والستون 61 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل الحادي والستون 

رواية ملكت الاسد الفصل الحادي والستون 


ندي بصتلو بصدمه وقالت.بطل ي قليل الاداب
حازم ضحك غصب عنه . أنا مكنش قصدي 
ندي وهي بتسحب الملايه عليها بضيق.اه عرفه طبعاً
حازم.طب اجهزي يلا علشان لازم نتحرك دلوقتي
ندي قامت بسرعه وهي بتقول .حالا 
حازم ابتسم عليها بهدوء
حازم قام هو كمان علشان يجهز نفسه
....
عند مراد وصل عند هشام 
هشام اول ما شاف مراد.اسد فين يمراد
مراد بضيق.مشي يعمي 
هشام قاعد على الكرسي بتعب وقال .اللي حصل صعب بس مكنش لازم يمشي مكنش المفروض يسبها لوحدها ف الوقت دا 
مراد بعصبية.محصلش حاجة.محصلش حاجه بس ابنك غبي 
هشام بصدمه.انت بتقول ايه
مراد..
فلاش باك 
مراد وقف بصدمه بعد لما شاف الدكتورة وسيد 
سيد مسك المسدس بتاعو وحطه ع راس الدكتوره
سيد . دلوقتي زي الشاطره تخرجي تقولي أنها اتعراضت لي اغتصاب انتي فاهمه
الدكتوره بخوف .مش هينفع هي حامل والاعراض هتظهر عليها
سيد بغضب .اللي قولتو يحصل بدل ما اقتلك يلاا بسرعه
الدكتوره خرجت 
باك
مراد.كل دا ظهر ف كاميرات المراقبة ولما اجيت اقول ابن الغبي مسمعش 
هشام .أسد لازم يرجع ويعرف الحقيقة كلها
مراد كان هيرد بس التلفون رن 
مراد .حصل اي 
الرجل ....
مراد قفل الفون بغضب .
هشام بخوف .حصل اي تاني 
مراد .ابنك منع حد يعرف هو فين ومش سايب اي حاجة تعرفنا ومحدتش راضي يتكلم
هشام .مراد لازم تتصرف.
......
عند حازم وندي
كانوا لبسوا ونزلوا
ركبوا العربيه وطلعوا ع بيت ام ندي 
بعد شوي نزلو
حازم بصلها.يلا 
ندي ابتسمت ع حازم الجديد
ندي طلعت هي وحازم 
وخبطوا ع الباب 
ام ندي .اهلا ي حبايبي اتفضلوا 
ندي حضنت أمها بحب .
أمها.عامله اي يقلبي 
ندي . الحمدلله
أمها.اهلا ي ابني عامل أي 
حازم . الحمدلله ي ماما 
أمها. ثانيه واحده هعمل قهوه وجي 
حازم .ملهوش لازمه
ام ندي .مينفعش ثانيه واحده
ام ندي دخلت المطبخ 
وحازم وندي كانوا قاعدين
حازم فضل يبص ع ندي وندي اتوترت وبقت ترجع شعرها لي ورا بكسوف 
حازم قرب منها وحط شعرها ع جانب
وقرب منها
ندي بكسوف .حا....
كان حازم قطعها وهو بيو*سها
ندي حاولت تبعد حازم بس فشلت لحد 
ام ندي خرجت من المطبخ وشافتهم كده 
ام ندي بكسوف .احم احم 
ندي زقت حازم بسرعه وبصت ع أمها بصدمه 
حازم .احم طب أنا هنزل استنكي تحت علشان اتاخرنا بعد اذنكم
حازم نزل بسرعه 
ندي بصت ع أمها بصدمه وكسوف 
أمها بخبثه.اي معندكمش بيت 
ندي بكسوف .ه.ههو. هو. والله.ي .ماما 
أمها وهي بتحاول تكتم ضحكتها.هو اي 
ندي بضيق .خلاص بق يماما
تحت 
حازم كان ف العربيه
فضل يفكر في اللي حصل وأنه مقدرش يمسك نفسه قصدها
حازم . فيها أي يعني دي مراتك وبراحتك ثم أكمل بضيق ومن امتا وانت ضعيف قدم واحده 
فوق 
ندي سلمت ع أمها ونزلت علطول 
ندي ركبت العربية بكسوف
بس حازم فضل ساكت 
حازم وندي طلعوا ع المطار 
وركبوا الطيار الخاصه بتاعت حازم وطلعوا ع فرنسا
......
عند أسد
بعد مده وصل 
ودخل الجناح بتاعو 
اسد قاعد ع السرير بتعب وهو مش قادر يتخيل أن ملك حد تاني لمسها وحامل منه 
اسد طلعه صوره ورد وقال . ياريتك كنتي هنأ أنا مش قادر اكون سعيد كل حاجه حصلت دمرتني غيرت ابنك انتي ليه مشيت وسبتني 
اسد فضل يعيط بوجع
لحد ما نام 
...
عند روح قامت من النوم بتعب
روح .ماما ي ماما 
أمها من برا .جي ي حبيبتي
أمها دخلت .اي يقلبي مالك 
روح.عطشانه اوي 
ام روح.اهي المياه يقلبي 
روح شربت وبعدين.هو مراد مشي 
أمها.ايوه 
روح .ومتصلش يسأل عليا
أمها بكدب.اتصلت وقولتله لسه نايمه
روح هزت راسها بهدوء
أمها.ثانيه .هروح اجبلك الاكل 
أمها خرجت وروح مسكت التلفون واتصلت على مراد 
...
عند هشام ومراد 
فوق 
ملك قامت بتعب 
وافتكرت كل حاجه حصلت وفضلت تعيط
ملك.ليه حرام عليك ليه 
ملك فضلت تعيط بوجع وهي بتقول .انت روحت فين وسبتني 
...
تحت 
كان هشام ومراد بيفكروا يعملو اي 
هشام .إحنا لازم نتصرف بس هطمن ع ملك الاول 
هشام طلع 
وتلفون مراد رن 
مراد . أنتيى كويسه
روح بكسوف . ايوه بقت احسن
مراد.محتاجه حاجه 
روح بس عايزه تسمع صوته .لاا 
مراد بستغرب .امال اتصلتي ليه
روح اتوترت ومعرفتش تقول اي.اص.اصل ماما قالتلي انك كلمتها تتطمن عليا ف قولت اطمنك
مراد بستغرب.انا بس انا متصلتش
روح بهدوء مصتنع.ممكن 
مراد لما لاقه هشام اتاخر فوق .طب سلام دلوقتي
روح قفلت مع مراد وفضلت تعيط
أمها دخلت عليها ب الاكل 
أمها.مالك يقلبي 
روح .مفيش أنا بس عايزه انام 
أمها .طب والاكل 
روح .مش عايزه
روح نامت 
...
عند حازم وندي وصلوا فرنسا
ودخلوا الجناح
حازم .هنفضل هنا كام يوم وبعد كده نروح الشقه بتاعتي 
ندي .ماشي .هدخل اخد دش 
ندي دخلت تاخد دش وبعد شوي خرجت
حازم قرب منها.
ندي بكسوف .ف اي 
حازم .ما نكمل اللي كأن بيحصل عند مامتك 
ندي .انت.....
حازم قطعها وهو بيوسها
وبعدين........
....
..يعني اي هما الاتنين هنا 
.....
جاين مع بعض
.....
طب سلام
...
شكل الموضوع هيحلو

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات

8 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق