القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس 5 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس 

ندى محمد:
البارت الخامس

في صباح يوم جديد تشرق الشمس من جديد استيقظت جميله من نومها واتوضت وصلت وجهزت نفسها للتدريب وباقي الفتيات استيقظوا وجهزوا 
في ساحه التدريب يقف جاسر وينظر الي الساعه بغضب شديد وفجأه وصلوا الفتيات 
جميله : صباح الخير يا رجاله
لا يوجد رد من احد
قال جاسر بغضب شديد : مش انا قولت الساعه 6 تكونوا موجودين ايه اللي أخركواااا
ردت جميله بزعيق : هو فيه ايه علشان انت الظابط هتفضل تزعق فينا احنا مش عبيد عندك محصلش حاجه يعني لما اتاخرنا 
رد جاسر بغضب : انتي ازاي تتكلمي معايا كده انتي نسيتي نفسك باااين 
ردت جميله بزعيق : لا منستش نفسي يا باشا انا هنا زى زيك احنا هنا علشان نعالجكم لو فيه اصابات وبنتدرب زيكم بالظبط علشان نقدروا نحمي نفسنا غير كده احنا مش هنقبل وممكن نبلغ الوزاره بالكلام ده 
رد جاسر بغضب شديد : اخررررسي مش انتوا جايين تتدربوا اتفضلوا هتجروا لمده 5 ساعات متواصل اتفضلوا 
ردت جميله بغضب : تمام يا فندم وقالت بصوت عالي : يلا يا بنات
*****
بعد مرور ساعتين من الجرى وقفت جميله وقالت بصوت مقطوع : انا مش قادره انا بموت ده تعذيب مش تدريب
ردت شهد : عندها حق والله انا كان زماني قاعده في بيتي انا اللي جيبتوا لنفسي 
وفجأه سمعوا صوت كان جاسر واقف يستمع لكلامهم 
قال بصوت عالي : تعبتوا من ساعتين بس جرى طب كويس والله اتفضلوا قدامي هدربكم انا بنفسي انا هكون المشرف 
رد البنااات في صوت واحد : لا والنبي بلاش 
رد جاسر بانتصار : ليه خايفه يا استاذه جميله ولا ايه
ردت جميله بثقه : لا مش خايفه هخاف من اي يعني انا موافقه والبنات موافقه هي كمان 
رد جاسر : تمم يلا اتفضلوا قدامي 
ذهبوا الفتيات وجميله جايه تمشي اتكعبلت وقبل ما تقع علي الارض كانت بين احضان جاسر فتحت جميله عينها لقت نفسها في احضان جاسر ونظرت الي عينه مده طويله جاسر سرح في عيونها وفضلوا علي الوضع ده لمده خمس دقايق بعديها سمعوا صوت ضرب نار جاسر ساب جميله وطلع يجرى بسرعه ناحيه صوت النار 
جميله فضلت واقفه مكانها مش مصدقه اللي حصل وازاي كنت في حضنوا دلوقتي وافتكرت اول ما سرحت في عينه ودقات قلبها السريعه وفجاه سمعت صوت جاسر وهو بيزعق : ياريت الاستاذه جميله تتفضل الي المعسكر ياريت 
ذهبت جميله الي مكان ساحه التدريب 
****
في الناحيه الاخرى عمر بزعيق يا بنتي حرام عليكي بقولي ساعه بعلمك ازاي تمسكي المسدس وتضربي صح صحابك اتعلموا ما عدا انتي لسه خايفه 
ردت ايمان بخوف : انا اسفه خلاص هتعلم .. وبكت
رد عمر بخوف عليها : انا اللي اسف خلاص حقك عليا يا انسه ايمان اتفضلي استريحي دلوقتي وقال بصوت عالي : يا رجاله في اجتماع النهارده في ساحه تدريب جاسر باشا علشان التعليمات الاخيره
ردوا الرجاله في نفس واحد : تمم يا فندم 
نظر عمر الي ايمان بتعجب وقال في سره ازاي انا كنت خايف عليها كده وبتعامل معاها بحنيه شكلي وقعت ولا ايه ثم قال بصوت عالي : يلا يا بنات علشان تتدربوا 
***** 
في ساحه التدريب تقف جميله مع شاب جميل يتبادلون الكلام معا ويضحكوا بصوت عالي 
جميله : والله يا احمد انت المفروض مش تكون ظابط المفروض تكون مهرج انت دمك قشطه
رد احمد : قشطه ولا زبادى
ردت جميله : ضحكتني يا راجل بدل التعذيب اللي احنا فيه ده مش عارفه شايف نفسوا علي اي متكبر مغرور اناني وبارد
رد احمد بخوف : جميله بصي وراكي 
ردت جميله : اكيد ايمان هربت من استاذ عمر وجات هنا وفجأه شافت جاسر وعينه كلها شرار وملامحه كلها غضب قالت في سرها : الله يرحمني
قال جاسر بغضب شديد : ورايا يا جميله 
ذهبت جميله وراءه بدون اي كلام عندما دخلت الاوضه زقها عند الحيطه ومسك ايدها جامد وقال بصوت متقطع : انا متكبر وبارد ومغرور يا بت السيد
ردت جميله : بعد اذنك متجبش اسم بابا تاني وكمان انا قولت الحقيقه 
رد جاسر بغضب : ماشي ولسه هيكمل كلامه تليفونه رن 
رد جاسر باحترام : ايوه يا فندم حاضر الملف هيكون عندك النهارده انا عرفت اني العمليه بكره بعد الفجر ان شاءلله مش هنرجع غير واحنا قابضيين عليه وكده نكونوا خلصنا من عماد وابنوا وقفل السكه 
لسه هيتكلم ملقاش حد في الاوضه خبط ايده في الحيطه : والله لهندمك علي الكلام ده وذهب الي ساحه التدريب ليعرفهم اخر التعليمات الجديده 
****
في مكان اخر عند جو كان يجلس علي الكرسي وينظر الي الصوره اللي علي الحيطه خلاص يا جاسر هجيب حق اختي خلاص منك هقتلك خلاص وضحك بصوت عالى
****
فى ساحه التدريب تجلس جميله مع البنات وعرفت ايمان وسهيله علي اللي حصل هما اقرب اتنين ليها وقاعده متوتره وخايفه 
قالت شهد : جميله اهدى يا ماما متخفيش احنا كلنا معاكي

ردت جميله : خايفه يا شهد اوى ده شرير
ردت شهد : متخافيش اهو جاسر بيه جيه ونعرف هو مجمعنا لي
وصل جاسر الي ساحه التدريب ونظر الي جميله نظره مرعبه ثم قال بصوت عالي : بكره الساعه 3 الفجر العمليه هتتنفذ طبعا ابن زعيم المافيا عارف احنا فين وعارف اننا بندرب كويس علشان نقبض عليه هشرح دلوقتي احنا هنتحرك ازاى ومجوعه عمر بيه زى ما هي ومجموعتي زى ما هي ركزوا معايا علي الخريطه هشرح احنا ازاي نتحرك وطبعا الرجاله عارفه هي هتعمل اي كويس بدأ جاسر يشرح بس جميله كانت مش مركزه وكانت حاسه باحساس وحش وحاولت تركز معاه
بعد انتهاء الاجتماع كل واحد راح علي اوضته ما عدا جميله راحت عند جاسر خبطت علي باب الاوضه ودخلت بس ملقتهوش في الاوضه لسه هتطلع سمعت صوته
جاسر :رايحه فين يا استاذه جميله 
ردت جميله بسرعه : مش رايحه انا كنت جايه عند حضرتك علشان اعتذرلك انا اسفه مكنش قصدي اضايقك بكلامي
رد جاسر بذهول : ايه ده الاستاذه جميله بتعتذر مني لا ده فيه حاجه هتحصل انتي مفكره اني هسامحك انا هخليكي تبوسي ايدى علشان اسامحك يا بنت السيد
ردت جميله : قولتلك ميت مره متجبش سيره بابا علي لسانك تاني وهووب نزل قلم وشه 
والكل مصدوم
رد جاسر بغضب شديد وعينه كلها شرار : تمام بعد العمليه هتعرفي هعمل اي وذهب بدون كلمه 
الجميع مصدوم من اللي جميله عملته وهي كمان مصدومه 
خلص اليوم وكل واحد ذهب الي غرفته بعد يوم طويل جدا عليهم 
بس جميله ولا جاسر مفيش حد منهم نام كل واحد بيفكر يا ترى بعد العمليه اي اللي هيحصل 
هنشوف اي اللي هيحصل في البارت الجديد 
يا ترى جاسر هيعمل اي علشان ياخد حقه من جميله؟؟؟ 
 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات