القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حياة المالك الفصل الخامس والاخير 5 بقلم مريم حجاج

رواية حياة المالك الفصل الخامس والاخير 5 بقلم مريم حجاج

رواية حياة المالك الفصل الخامس والاخير 5 بقلم مريم حجاج


حياة بدموع وانا للأسف بحبك وعشان كده عملت كده عشان تحس بيا 
وفجأة الباب اتفتح ومراد واقف مصدوم
مالك مراد افهم
مراد افهم ايه أنت ضحكت عليا ازاي قدرت ديه مراتك
مالك كنت هقولك
مراد بزعيق لما نتجوز انا وهى ولا ايه 
مالك مراد أهدي
مراد قرب منى وقتها وانا دموعي نازله وزعق فيا
مراد وانتى ازاي قبلتي امسك انتى واحده رخ*****يصه
وقتها لقيت مالك ضر*به بالقلم وقال بزعيق إياك تقول كده
عن حياة يا مراد
بدءوا يتخا*نقوا مع بعض وانا حطيت ايدي علي وداني وخرجت
وانا بجري وبعيط من الفيلا كلها وانا بصرخ اسكتوا بقي حر*ام عليكم
كنت سامعه صوت مالك وهو بينادي عليا وانا بجري وفي اقل من 
ثانية العربية كانت قدامي ومحستش غير بالو*جع وبصوت مالك
اللي كان بيزعق واستسلمت لو*جعي وغمضت عيوني
كنت بجري وراها وانا بنادي عليها عارف ان هي اتظ*لمت كتير وكلام مراد
جر*حها بس واللهي مهسيبها بس فجأة شفت العربية وهي بتخ*بطها لا هي 
مستحيل تروح مني جريت عليها ومسكتها بين ايديا وانا بقولها 
فوقي يا حياة حياة يا حبيبتي قومي انا واللهي مهزعلك بس متسيبينيش
يا ابني ألحقها وخودها المستشفي
بصيت للست اللي قالت لى كده وبصيت لحياة اللي بتنز*ف بين ايديا وشلتها
وقومت جريت بيها على المستشفى
كنت قاعد قدام العمليات وانا باصص لايديا اللي مليانه د*م وانا بفتكر حياة 
وفجأة حسيت بايد علي كتفي رفعت راسي لقيت مراد وتيته
مراد اخدني في حضنه وانا عيطت
مالك بدموع مش عايز اخس*رها يا مراد انا همو*ت من غيرها
مراد بدموع انا اسف يا مالك انا السبب انا اتعصبت وقتها بس تيتا
شرحت لي انا لما سمعتكم حسيت بأني مكسو*ر ان نور خلاص
راحت مني هي وابني اللي مجاش الدنيا انا اسف يا مالك
مالك بدموع مش عايز اخس*رها
مراد مش هتخ*سرها هي هتقوم
ايناس اخدت مراد ومالك في حضنها
بعد ساعة الدكتور خرج من العمليات ومالك جري عليه
مالك حياة كويسة قولي يا دكتور طمني
الدكتور حط ايده علي كتفه وقال الحمد لله قدرنا نوقف النز*يف 
بس هتفضل ٤٨ ساعه تحت العنايه عشان نطمن عليها اكتر وحمد لله على سلامتها 
بعد ثلاث ايام
حياة بتفتح عيونها وبتلاقي نفسها في اوضه ومالك قدمها بيصلي وبيعيط
وأول ما خلص غمضت عيونها علطول ومالك راح قعد جنبها ومسك ايدها وبا"سها وقال 
فوقي بقي انا مو*جوع وانا شايفك كده يا حياة وعيط وحط رأسه على ايدها
حياة فتحت عيونها وحطت ايدها علي رأسه
مالك حس بيها ورفع رأسه
مالك بفرحه حياة انتى كويسه صح استني هنادي للدكتور
حياة مسكت ايده وقالت بحبك♥️
مالك قرب من وشها وقال وانا بعشقك وقرب من شفايفها وبا"سها 
وفجأة الباب اتفتح ودخل مراد ومالك بعد عن حياة بسرعة وقال 
مالك مش تخبط يا حيو"ان
مراد ضحك وقال اصبر لما تروح 🤣
مالك بتوعد هوريك يا حيو"ان
مراد قرب من حياة وقال بند*م اسف علي كلامي ليكي يا حياة
متزعليش مني
حياة بابتسامة مش زعلانه انت زي اخويا 
مراد قرب يحضنها مالك مسكه وقال بحده بره يا حيو"ان يا زبا*لة
حياة ضحكت ومراد خرج 
مالك كنتى هتحضنيه يا حياة
حياة متقربش انا بقولك اهو 
مالك شدها ليه وقال النهارده هتبقي مراتي يلا علي البيت
بعد خمس سنين 
نور استخبت ورا مراد وقالت خبنى يا راد منها (خبيني يا مراد منها)
حياة بزعيق اطلعي يا حيو"انه
مراد أهدي مالك
حياة الحيو*انه اقولها قولي Dog بتقولى دورج يا مراد ومش بس كده اقولها 
قولىCat تقولى كاب اقولها Fish تقولى هش
مراد🤣🤣🤣🤣🤣انتى وبنتك مص*يبة
حياة اطلعي يا نور بدل ما اضر*بك بالشبشب
نور طلعت من ورا مراد وقالت ربنيش تقصد متضر*بينيش 
مراد شال نور وقال خلاص يا حياة انا هذاكر لنورى وطلع علي فوق
مالك حضن نور من ضهرها وبا*س رقبتها وقال عامله ايه
حياة لفتلة وحطت ايدها حوالين رقبته وقالت حياة زعلانه منك
مالك طلع علبة من جيبة وطلع منها سلسله رقيقه عليها قلب
مالك كل سنه وانتي حياتي كلها 
حياة بحبك يا مالك
مالك بغمزه لازم نخاوي نور وشالها
حياة بصريخ لا يا مالك 
مالك ضحك وبا"سها وقال قلب مالك♥️
تمت


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حياة المالك" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات