القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الخامس 5 بقلم حنين احمد

 رواية اليتيمة والقاسي الفصل الخامس 

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الخامس 

البارت الخامس
-مي بدموع: ابعدو عني ابعدو عني... وفجأة خالد ضر*ب احمد بالقلم 
-خالد بغضب:اطلع برة مش عايز اشوف وشك تاني
احمد بدموع خرج من الاوضه...وخرج من المستشفى
-خالد بهدوء:مي اهدي عشان خاطري
-مي بدموع:اخرج برة يا خالد بقاا
-خالد بهدوء خرج وسابها غارقه في بحر الد*موع
تاني يوم الصبح... فيلا الدمنهوري تحديدا علي السفرة
-ياسمين: صباح الخير 
-كلهم: صباح النور
مامت احمد: هتروح لمي صح
-محمد: اه
-مامت احمد: هاجي معاك علشان اطمن عليها
-محمد: تمام يلا بينا عشان بعدين اطلع علي الشركه 
-مامت احمد:تمام يلا
-دعاء:طب استنو اجي معاكم
-مامت احمد:لا يا دعاء خليكي انتي وانا هطمنك
-دعاء:ماشي ياحبيبتي
-خرج محمد وفاطمه............................
-ياسمين:انا رايحه الجامعه يا خالتو عايزة حاجه
-دعاء:لا ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
-جاسر بمشاكسه:خدي يا بت هناا خدي
-ياسمين باستغراب:بت! ها ايي
-جاسر بغضب مصتنع:مش المفروض تستاذنيني قبل ما تخرجي ولا اي
-ياسمين بضحك:ودة من امتي ده كنت جوزي حضرتك عشان استاذن
-جاسر ببتسامه ومشاكسه:المستقبلي انشاء الله...يلا يماما علي الجامعه يلا يحبيبتي هتتاخري
-ياسمين بضحك:نينينينينينيني ماشي يلا يلا باي...وخرجت
-دعاء بغمزة:المستقبلي ها
-جاسر ببتسامه بسيطه:اومال
-دعاء ببتسامه:يلا علي الشغل يلا
-جاسر:احم احم اي الاحراج ده...وخرج
في المستشفي... عند مي تحديداً 
-مامت احمد: صباح الخير ياحبيبتي 
-مي بدموع مكتومه: صباح النور 
-محمد: عامله اية دلوقتي يا مي
-مي بدموع مكتومه: بخير يا عمي
-محمد ببتسامه بسيطه: دايما ياحبيبتي
-مي بدموع مكتومه: عمي انا عايزة اخرج من هنا
-مامت احمد: ياحبيبتي بس انتي لسه تعبانه 
-مي بدموع: لو سمحتم عايزة اخرج من هناا 
-محمد للدكتورة: ينفع مي تخرج انهارده 
-الدكتورة: تمام بس لازمها راحه تامه 
-محمد: تمام ماشي 
-دخل خالد وكمل: صباح الخير
-كلهم: صباح النور
-مي بدموع مكتومه قلعت الدبله وكملت: اتفضل يا خالد
-خالد بصدمه: اي دة يا مي
-مي بجمود: دبلتك انا مقبلش انك تكون خاطب واحدة.... 
-خالد: مي انا عارف ان الي حصل غصب عنك
-مي بدموع مكتومه: عمي ممكن تليفونك ثانيا
-محمد بهدوء اداها التليفون
-مي بدموع: الو يا شهد
-شهد بقلق: اي يا مي رقم مين ده
-مي بدموع: رقم عمي
-شهد: مال صوتك يا مي
-مي بدموع: مليش بس ممكن اطلب منك طلب
-شهد بقلق: اكيد ياحبيبتي 
-مي بدموع: ممكن اجي اقعد عندك كام يوم لحد ما اشوف مكان اقعد فيه
-شهد باستغراب: اكيد طبعا انتي بتستاذني بيتي هو بيتك بس اي الي حصل
-مي بدموع مكتومه: شهد انا شويه وهكون عندك نتكلم اما اشوفك 
-شهد: تمام ياحبيبتي... وقفلت
-محمد بصدمه: اي يا مي الي بتقوليه ده عايزة تسيبي البيت
-خالد بفزع: مي انت بتهزي ازاي عايزة تسيبي البيت
-مي بدموع: بعد اذنكم انا مش عايزة ارجع البيت تاني وبعدين ده مش بيتي 
-مامت احمد بدموع: ياحبيبتي اهدي بس
-مي قامت من علي السرير بصعوبه جداا وحاولت تقف علي رجليها...فجأة لسه هتقع
-خالد مسكها بسرعه وكمل: مي حاسبي
-مي بفزع ودموع: ابعدد عني متلمسنيش 
-خالد بحزن: طب اهدي ممكن
-مامت احمد: اطلعوا انتم برة وانا هساعدها تغير هدومها عشان نمشي
-كلهم خرجوا..................................... 
"بعد نص ساعه خرجت مي بدموع هي ومامت احمد"
-محمد:يا مي ياحبيبتي عشان خاطري تعالي نروح البيت ونتكلم
-مي بدموع:عمي بعد اذنك الموضوع مفهوش نقاش انا مش عايزة اشوف وشه تاني ولا ارجع البيت ده تاني
-خالد بهدوء:احمد مش في البيت يا مي يعني مش هتشوفيه
-مي بدموع:انا مش هرجع البيت ريحوني بقاا
-مامت احمد بدموع:يا مي انا عارفه ان احمد غلط في حقك بس مينفعش تسيبي البيت
-خالد:مي عشان خاطري خليكي معانا
-مي بدموع:بعد اذنكم يلا بينا
-محمد:خلاص يا خالد سيبها علي راحتها...يلا بينا
في بيت شهد
-طق طق طق
-فتحت شهد الباب وكملت:عامله اي يحبيبتي مالك في اي
-مي جريت علي حضن شهد بدموع وكملت:محتجالك اوووي يا شهد
-شهد بفزع:بس بس مالك يا مي فيكي اي احكيلي انا جمبك
-مي بدموع هستيريه قالت لشهد علي كل حاجه حصلت
-شهد بدموع:اهدي يا مي 
-مي بدموع هستيريه:لي يا شهد يعمل كده احمد ده كان كل حاجه بالنسبالي لي ياشهد لي
-شهد:طب اهدي عشان انتي لسه تعبانه 
-مي بدموع:انا بكرة يا شهد بكرة وبكرة نفسي كرهت جس*
مي الي هو لمسه يا شهد انتي عارفه ان بسببه انا ادمرت خلاص
-شهد بحزن:طب وخالد عمل اي
-مي بدموع:انا قلعت الدبله وادتهاله انا مقبلش انه ياخد واحده زيي وبعدين ازاي يكون هو اخو جوزي والناس هتقول اي علي خالد لا ياشهد انا مقبلش علي خالد كده خالد محترم وطيب ويستاهل واحده احسن مني
-شهد بحزن:بس خالد بيحبك 
-مي بدموع وحزن:وانا خلاص ادمرت 
-شهد:طب خلاص اهدي وقومي خدي دش عشان ترتاحي 
- مي: انا عايزة اروح الجامعه
-شهد:بس يا حبيبتي عيب...وكملت بجديه انتي بتهزري يا مي انتي لسه تعبانه 
-مي:انا هروح الجامعه يا شهد
-شهد بهدوء: طب بصي ارتاحي انهارده وبكرة انشاء الله تروحي عشان خاطري يا مي
-مي بهدوء: ماشي... شهد انا عارفه اني بتقل عليكي بس
-شهد: بس يا مي الكلام دة انتي اختي وبعدين انا كده كده قاعدة لوحدي ودة بيتك قبل مايكون بيتي بلاش الكلام ده علشان هزعل منك والله 
-مي ببتسامه بسيطه: حاضر
-شهد بضحك ومشاكسه: بس اي دة يبت حتي وانتي تعبانه حلوة يخربيتك يشيخه
-مي بضحك: احم حبيبتي انتي احلي
-شهد ببتسامه: طب يلا ناكل بقا
-مي بهدوء: مش جعانه صدقيني
-شهد بغضب مصتنع: لا ياقلبي مفيش الكلام ده انا جعانه ومش هاكل لوحدي فا يلا بقا انتي عارفه اني مببقاش طبيعيه وانا جعانه
-مي بضحك: ماشي يلا
علي السفرة
-شهد بضحك: احم احم انا الي عامله الاكل بقاا خدي بالك من معدتك
-مي بضحك: احم اكلك زي القمر يروحي... وفجأة مي قامت جري علي الحمام

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اليتيمة والقاسي" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق