القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيت طفلة الفصل الخامس 5 بقلم منة عبد العزيز

 رواية حبيت طفلة الفصل الخامس 

رواية حبيت طفلة الفصل الخامس 

رواية حبيت طفلة♥️ الحلقه(5) 

تاني يوم الصبح 
في فيلا رعد

صاحي وخد شور ولبس بدله سوده وحط برفانه ولبس جزمه سوده ونزل

رعد: صباح الخير يانانا

ناديه: صباح النور ياحبيب نانا

رعد: اي الشياكه دي خرجه ولا اي

ناديه: اه ريحه مشوار كده

رعد: اخدك في طريقي

ناديه: لا بلاش انا هخد السواق عشان هتاخر

رعد: اللي يريحك

ناديه: اقعد افطر بقا 

رعد: لا لا هفطر في الشركه عايزه حاجه

ناديه: تسلملي ياحبيبي 

عند تاج صحيت ودخلت اخدت شور
وطلعت لبست هدومها وسابت شعرها وشعرها ناعم جدا وكنت جميله اويي

وفضلت قاعده في الاوضه عشان مرات ابوها

تلفونها رن

تاج: الوو ياتيته

جدتها: اي ياحبيبتي صحيتي

تاج: من بدري ومستنياكي

جدتها: انا قربت اوصل اهو ياحبيبتي 

تاج: ماشي ياتيته

جدتها: باي ياحبيبتي

تاج بعدها قفلت مع جدتها قامت خرجت بره لاقت مرات ابوه قاعده تاج حبت تضايقه

تاج: اي ده مخرجتيش يعني 

سحر: انتي مالك اخرج ولا لا

تاج: اصل مش عوايدك تقعدي في البيت

سحر: عادي يومين وهخرج بس تيجي عشان تقعدي مع عز

تاج: إن شاءلله 

عز: هو انتي هتيجي امتي ياتاج

تاج: يومين هقعد مع تيته واجيلك علي طول 

عز: متتاخريش عشان اكلك بيبقي حلو

تاج ضحكت: متخافش بابا شكله كده هيجيب اكل من بره

سحر متغظه وعايزه تقوم تضرب تاج

الباب خبط وتاج فرحت جداا وراحت فتحت الباب 

تاج بدموع: تيته وحشتيني

(تاج بقالها كتير مشافتش جدتها بتكلمها في التلفون بس) 

جدتها: وانتي كمان ياقلب تيته

تاج: تعالي ادخلي

جدتها: لا لا يلا عشان السواق مستنينا تحت

تاج: حاضر هجيب شنطتي

جدتها: لا ياتاج متجبيش حاجه يلا

تاج بستغراب: حاضر 

تاج نزلت مع جدتها وركبوا العربيه

جدتها: وحشتيني ياتاج

تاج: انتي وحشاني اووي ياتيته

جدتها: دلوقتي هخدك نجيب لبس عشان انتي مجبتيش لبس 

تاج: انا كنت هجيب بس انتي قولتيلي لا

جدتها: تاج هو بابا بيجبلك لبس

تاج: ساعات بس مش كتير

جدتها: عشان كده قولتلك متجبيش لبس لاني الطقم اللي لبسها صغير عليكي

تاج اتكسفت

جدتها: مفيش حاجه انا هجبلك كل اللي نفسك في وهنتغدا بره بس هنتعشا في البيت عشان ابن خالتك 

تاج: اي ده هو انا عندي ابن خالة وخالة

جدتها: خالتك توفت 

تاج: الله يرحمها تيته انا عايزه اروح ازورّ ماما

جدتها: خلاص بكره هوديكي عشان دلوقتي هنروح نشتري لبس وبالمره ناخد رعد

 

(نوقف الرواية ناديه هيا جدت تاج ورعد هو ابن خالتها؟ نكمل) 

تاج: مين اسمه رعد

ناديه بضحك: ابن خالتك ياهبله

تاج: هو اسمه رعد

ناديه: اه ياحبيبتي

وصلوا مول عشان يجيبو لبس

تاج: تيته المكان هنا شكله غالي

ناديه: لا ياحبيبتي اللي يعجبك قولي عليه. ولا اختارلك انا

تاج: ماشي 

وفضلوا يلفوا وناديه جابت لتاج لبس كتير وراحوا اتغدو وبعدها راحوا الفيلا

ناديه: يلا اطلعي البسي ترنج كده وتعالي نقعد مع بعض 

تاج: هطلع فين

ناديه: ام ياسين هتطلع معاك ياااام ياسين

ام ياسين: نعم ياهانم

ناديه: خدي تاج وديها الاوضه تغير هدومه

ام ياسين: تعالي معايا ياحبيبتي

تاج طلعت ودخلت الحمام وكان مستغرابه الحمام

تاج: هيا دي اوضه تاني ولا اي 😂 بس لا ده حمام بس هو في سرير في الحمام ولا اي 

باب الحمام خبط

تاج: نعم

ناديه افتحي يااحبيبتي

تاج فتحت

ناديه: انتي لسه مغيرتيش

تاج: تيته اهو اي ده 

ناديه: ده باينو 

تاج: يعني اي

ناديه راحت نحيت الباينو وشغلت الدش

ناديه: بتنام هنا وتخدي شور 

تاج: هحاول مش هعرف بس يلا هحاول

ناديه: ماشي ياحبيبتي 😂
ناديه: هيا اي العلامه اللي علي ايدك دي

تاج: ده حتي لبسه بضي شوفتيها ازاي

ناديه: هي باينه

تاج: طب هحكيلك بعدين 

ناديه ماشي حبيبتي خلصي وانزلي انا تحت

ناديه نزلت وتاج حاول تعمل اللي ناديه قالتلها عليها وبعده لبست ترنج وكان حلو وسابت شعرها ونزلت

ناديه: تعالي ياحبيبتي اقعدي

تاج: عارفه انتي وحشاني اووي 

ناديه: وانتي كمان وحشاني جداا

وبعد شويه رعد جاه

رعد: مساء الخير 

ناديه: مساء النور يحبيبي 

رعد راح قاعد وبص علي تاج: هو احنا عندنا ضيوف ولا اي

ناديه: لا دي مش ضيفه دي تاج بنت خالتو حنان

رعد فضل باصص علي تاج وقال: هيا دي تاج 

ناديه: اه فاكرها

رعد: بس ده انا كنت شايفه بيبي صغير دلوقتي كبرت 

ناديه حضنت تاج: كبرت وبقت زي العسل

تاج اتنفضت لما ناديه حضنتها

ناديه: مالك ياتاج

تاج بتوتر: مفيش بس جسمي وجعني شويه 

ناديه: انتي هو اي العلامات اللي في دراعك دي ياتاج

تاج بتوتر: ه. هاا دراعي عادي مفيش حاجه 

ناديه بشك: في اي ياتاج 

تاج بدموع محبوسه: اصل ابله سحر كانت بتضربني بالكربال 

رعد وناديه في صدمه

ناديه: انتي بتقولي اي وابوكي ساكتلها

تاج بعياط: بابا مكنش يعرف 

ناديه: طب اهدي

رعد: طب وهي بتضربك ليه

تاج: هي ع طول بتضربني ومن غير سبب

ناديه: دي مفتريه الوليه دي

رعد: طب اي مش هنتعشا

ناديه: لا هنتعشا اطلع غير اهدومك وخد شور وانزل

رعد: ماشي عن اذنكم

ناديه: انتي كويسه يعني 

تاج: انا كويسه وانا معاكي ياتيته

بعد شويه رعد طلع وغير هدومه ونزل يتعشه

ناديه: متيجي يارعد معانا بكره

رعد: فين

ناديه: ريحين نزور مامتك وخالتك

رعد: اممم ماشي هروح معاكم وبعدها هطلع علي الشغل

ناديه: خلاص ماشي ياحبيبي 

تاج مكنتش عارفه تاكل لاني مكنتش بتاكل الاكل ده

ناديه: مالك يا تاج مش بتاكلي ليه 

تاج: اصل الصراحه مش متعوده علي الاكل ده

ناديه: ليه ده انا عمالالك اكل يعني سهل

تاج: انا عارفاهم بس انا مش باكلهم

ناديه: طب تحبي تاكلي اي اعملهولك

تاج: معرفش

ناديه: هو انتي مش بتاكلي اللحمه 

تاج: هو انا بعملها ليهم بس مكنتش بكلها

رعد: يمكن مش بتحبها يا نانا

تاج: اصل انا مكلتهاش قبل كده 

ناديه: طب اي الاكل اللي بتحبي واجبهولك

تاج كنت مكسوفها ومش عارفه تقولها هي عايزه اي

ناديه: متتكسفيش قولي

تاج: ا.انا عايزه جبنه وعيش

ناديه: هو انتي قبل متنامي بتعملي رجيم لا مينفعش انتي خسه خالص

تاج: لا انا متعوده عليهم وبكل كده علي طول

ناديه: مش فاهمه ياتاج انتي مش بتاكل الاكل ده بليل بتاكلي اكل خفيف 

تاج: اصل ياتيته انا مش باكل غير جبنه وعيش علي طول 

ناديه: هو انتي مش بتقولي بتعملي الاكل ده هناك 

تاج: اه بس ابله سحر مش بتخليني اكل منه

ناديه ورعد في صدمه



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيت طفلة" اضغط على اسم الرواية 




reaction:

تعليقات