القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اليتيمه والقاسي الفصل الثالث 3 بقلم حنين احمد

 رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثالث 

رواية اليتيمة والقاسي الفصل الثالث 

البارت الثالث
-الدكتورة: بعد اذنكم... وخرجت
-خالد بجنون: انا هقتله والله العظيم هق*تله الح*يوان... وكمل بدموع انا هرفع عليه قضيه اغت*صاب لخطيبتي
-محمد وحاوته تهديته: اهدي ي حازم اكيد هي كويسه 
-خالد بدموع: انا هور*يه
-مامت احمد بدموع جريت عليهم وكملت: خالد طمني علي مي
-محمد بحزن وعصبيه: جالها نز*يف حاد
-دعاء بشهقه: طيب نوديها مستشفى تانيه لو دي مش هتعرف تعالجهاا
-محمد: دي احسن مستشفي في البلد
-مامت احمد بدموع راحت عند خالد الي قاعد علي الارض بحزن وكملت:خ..حالد
-خالد رفع راسه وكمل: نعم
-مامت احمد بدموع: اح.. احمد مكانش... وقاطعها
-خالد بعصبيه: مش عايز اسمع ولا كلمه عن الحي*وان دة
-مامت احمد بدموع:خالد حبيبي اهدي عشان خاطري
-خالد بدموع راح وقف عند اوضه العمليات
 بعد مرور 4 ساعات في المستشفي تحديدا
-الدكتورة: المريضه اتعدت حاله الخطر بس هتفضل تحت الملاحظه 24 ساعه وزي مقولتكم انا مضطرة ابلغ الشرطه لاني دي حاله اغت*صاب وكمان المريضه كانت في حاله خطر جداا
-خالد بخوف وقلق: المهم دلوقتي مي احسن صح؟!
-الدكتورة ببتسامه بسيطه: هي في حاله كويسه دلوقتي
-محمد بخوف: طب نقدر ندخل نطمن عليها
-الدكتورة: تمام تقدروا تشوفوها بس ياريت مش كتير 
-محمد: تمام....وفجأة 
-الممرضه بخوف: دكتورة الحقي المريضه الي جوة بتكسر في الاوضه ومش عارفين نهديهاا
خالد والباقي جريوا علي اوضه مي
في اوضه مي
-خالد بفزع وهو يمسكها: مي... مي عشان خاطري اهدي واسمعيني واهدي
-مي بدموع وصريخ: ابعد عني ابعدو وسيبوني واخرجو بررررررة وسيبوني بقا
-مامت احمد بدموع: حبيبتي اهدي عشان خاطري يا مي انتي تعبانه مينفعش كده اهدي
-مي بدموع هستيريه: ابعدو كلكم مش عايزة اشوف حد هناا اخرجو برة وسيبوني اخرجوا بقا... وفجأة اغم عليهاا
-مامت احمد بصريخ: مي 
-خالد شال مي للسرير تاني
-الدكتورة:لو سمحتم اخرجو برة...هاتيلي ابرة***بسرعه
-محمد:خالد يلا بيناا عشان حاله مي بتدهور اكتر طول ما هي شيفاناا
-دعاء وجاسر:يلا يا خالد...وخرجو برة
في مكان تاني في المستشفى...عند احمد تحديدا
-يوسف بخوف:طمني يا دكتور احمد مالو
-الدكتور:الحمدلله حالته كويسه دلوقتي
-يوسف:الحمدلله طيب ينفع ادخل اطمن عليه
-الدكتور:اكيد اتفضل
يوسف ببتسامه:شكرا...ودخل بسرعه
في اوضه احمد
-يوسف بقلق:عامل اي يا احمد
-احمد:الحمدلله بخير
-يوسف:اي الي حصل وازاي كده طول عمرك بتسوق كويس
-احمد:يوسف
-يوسف:نعم
-احمد بحزن وندم:بعد ما انت مشيت من الفيلا انت عارف اني كنت س*كران وطلعت ورا مي و....
-يوسف بصدمه:احمد انت عملت اي في مي
احمد بدموع:يوسف انا مكنتش فوعي
-يوسف بصدمه وصوت عالي:انت واحد زب"اله لي تغمل كده في مي طول عمرها بتعتبرك اكتر من اخ انت مفكرتش في خالد انت غب*ي احمد بحزن:مي في المستشفي دي انا عايز اطمن عليها عشان خاطري يا يوسف عشان خاطري
-يوسف:انت اتجننت دي زمانها مش طايقه تشوفك 
-احمد:انا عايز اشوفها عشان اعرفها ان انا مكنتش فوعي وهي لازم تسامحني انا بحبها ومستحملش انها تفضل زعلانه مني وعارف اني مكانش لازم اعمل كده وان هي دلوقتي زمانهاا بتكرهتني وضاعت كل حاجه
-يوسف:احمد ممكن تسيبها دلوقتي لانها اكيد مش محتاجه تشوفك وتتعب اكتر
-احمد بدموع مكتومه:انا انا...وفجأة انفجر في بحر من الدموع
-يوسف بحزن علي احمد:خلاص يا احمد انت تعبان
-احمد بدموع وندم:مش اكتر ما هي تعبانه دلوقتي يا احمد العيله كلها دلوقتي بتكرهني وانا الي تهمني مي ازاي اعمل كده ازاي
-الممرضه:لو سمحت يا استاذ احمد مينفعش تتعصب كده حضرتك لسه تعبان
-احمد بدموع مكتومه:انا عايز اسالك سؤال
-الممرضه:اتفضل
-احمد بدموع مكتومه:مي الدمنهوري جت انهارده المستشفي صح
-الممرضه:ايوة ي باشا وحالتها صعبه جداا
-احمد بدموع:طب طب هي عامله اي دلوقتي
-الممرضه:المريضه جالها نزي*ف حاد نتيجه لاغ*تصاب ودلوقتي حالتهاكانت في تحسن لحد فضلت تكسر في الاوضه وحالتها اصبحت صعبه جدا
-احمد بدموع:اعملوا اي حاجه عشان تبقى كويسه انتي فاهمه
-الممرضه:يا باشا احنا بنعمل كل الي علينا
-احمد بدموع:مش عايز حد من اهلي يعرف اني هنا 
-الممرضه:حاضر يا باشا...بعد اذنك...وخرجت
-يوسف بحزن:احمد اهدي شويه مينفعش كده هتتعب اكتر
-احمد مسح دموعه وكمل:خلاص يا يوسف روح انت الوقت اتاخر وانا بقيت كويس
-يوسف:لا انا مش هسيبك في الحاله دي لوحدك
-احمد:انا بقيت كويس روح انت عشاان خاطري
-يوسف:ماشي بس هجيلك بكرة
-احمد بدموع مكتومه وحاول الهدوء:تمام ماشي
-يوسف خرج بحزن علي حال صديقه
-احمد بدموع وهو يتذكر دموع مي وصريخها المتواصل:لي اعمل كده في البنت الي عمري ما حبيت غيرها لي عملت كده
في مكان تاني... عند مي نحديدا
-خالد بحزن:بابا يلا خد ماما وخالتو علي الفيلا وانا هفضل هنا مع مي
-مامت احمد بدموع:لا لا انا مش هسيب مي لا
-خالد بدموع مكتومه:يا ماما عشان خاطري 
-محمد:خلاص يا فاطمه يلا عشان ترتاحوا مينفعش كده...يلا يا دعاء يلا يا جاسر
-دعاء:طب هقعد انا مع مي وانت روح يا خالد انت تعبان
-خالد وبداخله برك*ان وحاول الهدوء:خالتو معلش انا هقعد مع مي مش طايق اروح البيت
-جاسر:خلاص يا ماما يلا بينا سيبي خالد علي راحته
-مامت احمد بدموع:خد بالك من نفسك يا خالد
-خالد:حاضر يا ماما
-دعاء:يلا....وخرجوا كلهم
في اوضه مي
-مي نايمه علي السرير وبتتذكر صري*خهاا ودم*وعها لاحمد...وفجاة

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اليتيمة والقاسي" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات