القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق المالك الفصل السابع والثلاثون والاخير 37 بقلم مروة موسى

 رواية عشق المالك الفصل السابع والثلاثون 

رواية عشق المالك الفصل السابع والثلاثون 

في الشهر التاسع نصه كدا عشق وهي في عز نومها صرخت وصاحت : مااااااالك 

مالك قام مفزوع: أي 
عشق بوجع : بووووولد 
مالك بينام تاني : بقالنا شهرين كل يوم علي كدا وفي الاخر بيطلع طلق عادي نامي نامي 

عشق بصراخ : والله بوووووولد بجد ااااااااااع 

مالك : يخربيت اهلك دا وقته 
عشق : انت بتشتمني 
مالك كان بيلف حوالين نفسه ومش عارف ياخد لي ولا اي 
شالها ورشا طلعت تجري وراه وكذلك زين ساق العربية 

عشق علي آخرها بس لازم حتة النكد تبان في كل الأوقات عند البنات 

مالك : اهدي اهدي متخافيش 
عشق : هو انت شايفني بشد في شعري 

مالك : لا العفو مقدرش اقولك كدا 

عشق بوجع : بسررررعه ي زين هوووولد كله بسببك 

مالك: وانا مالي 
عشق : انت اللي ضحكت عليا طلقني 

مالك :ينهر ابويا اسود حاضر بس اولدي وبعدين اطلقكك 

عشق : انت بتاخدني علي اد عقلي 
مالك : اسكتي بقي انتي مبتفصليش 

عشق بدموع : انا بكرهك عشان زعق فيا

مالك حاول يحتويها وخصوصا ان رد فعله خوف عليها بس هي نكدية 😌

وصلوا المستشفي ودخلت العمليات مالك كان قلقان رايح جاي 

زين طمنه خصوصا ان كان محطوط في نفس الموقف دا من فترة 

سمعوا صوت طفل 
زين : الحمد لله 
رشا : الحمد الله مبرووك ي حبيبي 
مالك : الله يبارك فيكوا 

الممرضة طلعت مكملتش لسه كلمة 
مالك : عشق كويسة 
الممرضة : ايوا بخير وتقدر تخرج كمان النهاردة 

مالك : الحمد الله 
الممرضة : اتفضل جت بنت زي القمر 

رشا : بسم الله ماشاء الله 
مالك كان زي ما يكون فعلا حس بالابوة لما رشا حطت بنته علي دراعه 

زين : سمي وكبر في ودنها ي مالك 
بالفعل مالك كبر وسمي عليها

وفي اخر اليوم روحوا 
معتز: الدنيا صغيرة اوي اوي شوفت ولادي وولاد ولادي الحمد لله 

مالك بدموع مكتومه في عيونه لانه بقي اب وخصوصا من حبيبته 

سامح وهو داخل شايل شنط كلها لعب ولبس وحاجات كتير من مستلزمات الاطفال لبناته 

سامح : طبعا ربنا يحفظهم ويخليهم ليا واعيش كدا واجوزهم انا وانت كمان 

عشق وهي بتحضن ابوها : بعد إذنك يعمي بس انا حابة بابا يسمي بنتي 

سامح : أي رايكوا في اسم شمس 

الكل وافق علي الاسم جدا وانا كمان بحب اسم شمس عشان ليا صاحبة اسمها شمس وفعلا بحبها جدا وهي هتعرف نفسها ( رائد حياتي) 

بقلم مروة موسي 
البيت كان جميل بيهم وبعد تعب ومشاكل بقي مستقر وخصوصا لما تبقي القلوب صافيه 

بعد ٤ سنين 
ريان : عمو مالك ممكن اتجوز بنتك سمس 
زين : ينهر ابوك ابيض تتجوز اي يلا دا انت لسه بتغير البامبرز 

عشق : وكمان الدغ ومبيعرفش يتكلم 
سامح : ماله ريان يعشق دا احنا منرضاش علي بنتك الهبلة له 

مالك : دا بنتي دي احسن واحدة في الدنيا واجمل بنت 

عشق لمالك : والله يعني هي أجمل حد وانا لاء 

معتز: اتفضل ي سامح بناتك كل واحدة منهم معاها عيلين ولسه مش مقتنعين انهم أمهات ولازم يسيبوا مساحة للعيال عند ابوهم 

ورد : طيب إياك زين يحب ابنه او بنته اكتر مني والله هعيط واجيب ناس تعيط معايا 

عشق : والخاين دا وعدني انه مش هيحب حد تاني غيري وخاني وحب بنته اكتر 

زين لمالك : يعم انا قولتلك الجواز دا طلع اكبر من توقعتنا ونتكل علي الله ونسيبنا منهم خالص 

رشا : عشق خودي الواد الصغير دا وحطيه فوق عشان ميصحاش من الدوشة دي 

عشق : حاضر وطلعت ومالك كان قاعد بس ابتسم وقال : بعد اذنكوا ي جماعه 

زين بضحك : الله يسهل يعم 
ورد: هو في اي 
زين لورد : اسكتي انتي لسه مش فاهمه حاجة 

ورد بعصبية : والله طيب طلقني 
زين : حاضر 
ورد : اه ي جبان انت في حد تاني في حياتك 

زين : ايوا 
ورد بصدمه : مين 
زين : اسمها ام ريان دي اللي ساكنه قلبي 

معتز : أحم احم راعي شعور الناس اللي هنا 

فوق عند عشق مالك من وراها 

مالك : عشق 
عشق بزعل : نعم 
مالك : مستحيل حد ياخد مكانك او ابعد عنك 

عشق وهي بتحاوط دراعها علي رقبته: يعني ولا حتي بنتك او ابنك 

مالك بضحك: بس دول عيالك 
عشق بدلع : ماالك 
مالك بحب : بحبك والله انتي اجمل حاجة في حياتي 

عشق بحب اكتر : وانا بعشقك ودفنت راسها في رقبته وخاصوا في عالم خالص بهم 

في الصباح كانوا متجمعين علي الفطار 
ريان : ددو ددو شمس ضربتني
معتز : معلش ي حبيبي انت الكبير وانت القوي تستحمل 

عشق : احسن عشان ضربتها امبارح 
ورد وعي بتاكل العيال: لمي عيالك ي حبيبتي 

عشق بضحك : حاضر حاضر بس ابنك هو اللي ورا البت علي طول 

زين قصدك ان الواد من صغره بتاع بنات 

مالك بضحك ؛ حاجة زي كدا طالع زي ابوه 

ورد برفع حاجب: قصدك اي ي ابو شمس انه كان بتاع بنات 

زين : يالهوي عليا انت بتقول أي انت كمان يعم دي بتصدق اي حاجة 

معتز بضحك : معلش ي بنتي مالك بيرخم بس 

سامح : تعرفوا ي ولاد احلي حاجة انكوا تاخدوا خوفكوا وزعلكوا اول اهتمام ليكوا 

بقلم مروة موسي( بعدها رواية زواج بالاتفاق ) 

رشا : لما بشوف عيالي بسمي عليهم وبحمد ربنا انهم لقوا أزواج صالحة كدا ليهم 

عشق : أهم حاجة اننا باقين كلنا علي بعض ونحب بعض ونحترم مشاعر بعض 

مالك : أهم حاجة في دا كله ان بلاش ظلم لحد ومتجيش عليه تاني خليك انت العوض له 

زين قام وجضن ورد : بحبك ي وردتي 

ورد : اللي بيفهمك سابق اللي بيحبك بخطوة❤️

مالك قام وحضن عشق : بعشقك ي عشق

عشق : انتِ العوض الذي رأيته في منامي 👀❤

سامح قام وحضن بناته وكذلك معتز ورشا حضنوا الشباب زين ومالك 

ريان : عمو عمو ممكن احضن سمس 
سمس : لا ي بابا هو بيشدني من شعري 

سامح : اختك ي ريان دي نور عينك اوعي تخالي حد يزعلها دي البنات ألطف الكائنات ❤️

علموا أولادكم أن الحب حلال، وأن الحب أخلاق ، وأن الأنثى أمانة وليست للإهانة .. 
علموهم أن الأنثى وطن ، والوطن لا يُخان ❤️


يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية عشق المالك" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات