القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس والثلاثون 

رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس والثلاثون 

ندى محمد:
"البارت السادس الثلاثون" 
ردت شهد بعياط: فيه اي؟ 
ردت الممرضه: الانسه ضربات قلبها بتزيد ومحتاجين تبرع دم لانها خسرت دم كتير 
ردت مليكه: انا فصيله دمي زيها خدي مني
ردت الممرضه: تعالي معايا 

رد جاسر: زي ما قولت كلوا هيمشي وانا رايح مشوار صغير وجاي
ردت شهد: انا هستني معاها
رد جاسر: يا شهد انتي عارفه وجودك مش هيعمل حاجه، ان شاءلله هتكون كويسه وبخير 
ردت جميله: ماشي ياقلبي، روح انت واحنا كمان هنروح كلهم هيجوا عندي 
رد جاسر: ماشي
&&&&&&&&&&
«عند مراد» 
كان يجلس فوق السطح ويشرب ويصرخ بصوت عالي 
قال: ليه تعمل فيا كده انا عملت فيها اي علشان تعمل فيا كده ليييييييييييه، ياااااااااارب انا مش قادر، ازاي تعمل فيا كده ليييييييييييه يا سهيله 

رد جاسر من وراه: ولو عرفت انها مظلومه هتعمل اي 
رد مراد: مظلومه ههههههه بعد اللي شوفته ده مظلومه، انت مشفتش حاجه يا جاسر اقعد ساكت يا جاسر 
رد جاسر وهو يضربه بالقلم: هى فعلا متستحقكش، انت واحد حيوان بتحكم عليها من غير ما تسمع منها ليه

رد مراد وهو يدفعه بعيد عنوا: لما حضرتك تشوف واحد مع حبيبتك في الشقه لوحديهم وهي مستسلمه ليه تكون اي اكيد يعني**

رد جاسر: انت واحد قليل الادب، انت شكلك عاوزني اعملك زى ايام زمان 

رد مراد: حرام عليكوا كفااااااااااااايه ووقع علي الارض مغمي عليه 

ذهب جاسر اليه: شالوا من علي الارض ونزل بيه متجه الي المستشفى 
&&&&&&&&&&&&&
«عند البنات» 

قالت مليكه: انا مش مصدقه نفسي ازاي كل ده يحصل 

ردت شهد: انا قعدت اقولها كتير نرن علي مراد بس هي كانت خايفه، نزلت وجيت واللي حصل حصل 

ردت ايمان: ان شاءلله خير، الشباب راحوا المخزن يعرفوا مين الولد ده واي حكايتوا 

ردت جميله: ان شاءلله خير، يلا نقوم نصلي لغايط ما يجوا علشان  نتغدا 

ردوا البنات: يلاااا 
&&&&&&&&&
«في المستشفى» 

جاسر شايل مراد وبيجري بيه 
قال بصوت عالي: فين الدكتور 

ردت الممرضه: جاسر بيه اتفضل معايا 

ذهب جاسر مع الممرضه وضع مراد علي السرير وخرج الي الخارج 

بعد مرور نصف ساعه

«خرج الدكتور من عند مراد» 

قال جاسر بقلق: اخويا ماله 

رد الدكتور: اخوك عندوا انهيار عصبي وكمان هو شرب كتير اوي 

رد جاسر: اه هو شرب كتير، طب طمني عليه هو كويس

رد الدكتور: اطمن يا جاسر بيه، ان شاءلله بكره الصبح يفوق وتاخدوا معاك البيت كمان، بعد اذنك

جلس جاسر علي الكرسي بحزن 
قال بصوت كله عياط: يارب احفظ صاحبي وعائلتي يارب احميهم من كل شر يارب ابعد عننا الهم والحزن والوجع يارب 
خرج جاسر من المستشفى 
&&&&&&&&
«عند الشباب في المخزن» 

«يضرب عمر الشاب بشده» 
قال عمر: انت يلا قول يلا تعرف سهيله منين 

لا يوجد رد

رد سيف بعصبيه: طب سبهولي انا يا عمر
ذهب سيف الي الشاب كان بيضربه بشده وقسوه

رد الشاب: والله العظيم هقول علي كل حاجه

ردوا الشباب: اخلص يا **

رد الشاب: انا اعرف سهيله من سبع سنين، انا عبد العزيز جارها من زمان كنت بحبها واعترفت لها بحبها بس هي رفدت كنت علطول بضايقها وبقول عليها كلام مش كويس، في يوم سهيله اتفقت مع رجاله الشارع وسجلتلي التهديدات اللي كنت مسكها عليها رجاله الشارع ضربوني ورموني بره المنطقه وانا من ساعتها قولت لازم انتقم منها واحرق قلبها، اول مره عرفت انها اتخبطت قولت لازم اعمل كده علشان تجيلي تبوس رجلي علشان ارجعلها وتسامحيني 

رد عمر: يا بن *** ده انا مش هسييك يا *

رد سيف: مهند خلي الرجاله يظبطوا لغايط ما نشوف صاحبه الموضوع عاوزه تعمل فيه اي، يلا بينا يا شباب 

«ذهبوا الشباب واتجهوا الي بيت جاسر» 
&&&&&&&&&&
«عند البنات» 
مليكه بتلعب مع زين 

جميله وشهد وايمان في المطبخ 

جرس الباب رن، فتحت مليكه وكان جاسر 

ذهبت جميله اليه قالت: مالك يا قلبي 

رد جاسر: تعالي معايا فوق 

«ذهبت جميله مع جاسر»
قالت جميله: فيه اي يا حبيبي 

رد جاسر: مراد عندوا انهيار عصبي هو في المستشفى دلوقتي 

ردت جميله: يا لهوي انت لاقيته فين 

رد جاسر: فيه مكان كده طول عمروا لما كان يحصل معاه حاجه كان بيروح فيه، انا لحقته في اخر لحظه

«حضنت جميله جاسر»
قالت: حبيبي متقلقش ان شاءلله خير كل حاجه هتبقي كويسه ربنا يخليك يارب وميحرمنيش منك ابدا يا جوسي 

رد جاسر: ربنا يخليكي ليا يا جميلتي بجد انا من غيرك ولا حاجه، انتي نور عيوني انتي النفس اللي بتنفسه انتي الحياه، انتي الامان، انتي الخير، ربنا يديمك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا يا ام زين يا قمر انتي 

ردت جميله: انا بحبك يا جوسي اووي، يلا بينا ننزل الشباب شكلهم وصلوا 

رد جاسر: يلا يا روحي 

«نزلت جميله وجاسر وكانوا الشباب وصلوا»   

قال جاسر: عملتوا اي 

رد عمر: اسمعوا التسجيل 
&&&&&&&&&
«في المستشفي في غرفه مراد» 

استيقظ مراد من المنوم، قال بصوت عالي: سهييييييييله

دخلت الممرضه بسرعه: مراد بيه مالك فيك اي

رد مراد بعصبيه: هي فين 

ردت الممرضه: هي مين؟

رد مراد: هي فين **، خرج بره الاوضه، فتح باب العنايه المركزه
اول ما فتحوا شاف سهيله نايمه علي السرير

ذهب اليها قال:****

فجأه سمعوا صوت جوه عالي

دخلت الممرضه اتفجأت بالمنظر 
قالت بصوت عالي: الحقوني 

«دخل الدكتور يحيى»
قال: ايه اللي انت عملتوا ده يا حيوان اطلع برا 

رد مراد وهو بيضربه في وشوا: انت عارف انت بتكلم مين ياا***

رد يحيي: يا امن يا امن، خدوا الحيوان ده، وانتي اتصلي علي جاسر بيه، وروحي مع الحيوان ده 

ردت الممرضه: حاضر يا دكتور 

ذهب يحيي الي سهيله: كانت تشبه الاموات كأنها جسد بلا روح 
كانت الاجهزه كلها في الارض والسلوك كلها متقطعه 
&&&&&&&&&
«في بيت جاسر» 
رن تليفون جاسر كانت المستشفى 
رد جاسر: فيه اي 

ردت الممرضه: يا جاسر بيه الحقني، استاذ مراد فاق وراح عند الانسه سهيله وكسر كل الاجهزه كان هيموتها 

رد جاسر: انتي بتقولي اي انا جاي حالا 

ردوا الجميع: فيه اي 

رد جاسر: مراد فاق وراح عند سهيله وكسر كل الاجهزه 

رد عمر: انت بتقول اي، يلا بينا بسرعه 

رد جاسر: يلا يا شباب، هاتوا التسجيل 
«ذهبوا الشباب، كانوا البنات في حاله صدمه» 

«وصلوا الشباب المستشفى»
دخلوا عند مراد كان يجلس علي السرير ويستمع الي التليفزيون ويشرب الخمر 

رد جاسر بعصبيه: انت يا زفت 

لا يوجد رد

رد سيف: اي اللي انت عملتوا ده انت مش راجل ولا تستاهل انك تعيش اصلا 

رد عمر: مراد رد علينا 

رد مراد: عاوزين اي يااااا شويه****

رد مهند: مش عاوزين حاجه، بس اسمع التسجيل ده يا خويا 

رد مراد: حلوه اللعبه دي، لحقتوا عملتوا تسجيل مفبرك علشان اصدق ****

رد جاسر: حيوان ومش بتفهم وهضيعها من ايدك، هتخسر كتير يا مراد 

رد مراد: مهو مفيش واحد شاف مراته او حبييتوا في الوضع اللي انا شوفته فيه*

رد جاسر: انت حر يا مراد، التسجيل عندك اهو، الولد اللي شوفته معاها في المخزن يا ظابط يا محترم، يلا يا شباب

ذهب جاسر والشباب يطمنوا علي حاله سهيله

«كان مراد يشاهد التليفزيون، قام من علي السرير وخد الفلاشه وسمعها» 

«عند البنات» 
قالت شهد: انا هقول لسيف نأجل الفرح مينفعش اعمل اي حاجه واختي تعبانه 

ردت مليكه: انا هقول لمهند يأجل الخطوبه 

ردت جميله: اهدوا يا بنات، عارفين سهيله هتفوق لما تحس اني مراد سامحها وعرف الحقيقه وصدقها 

ردت ايمان: صح جميله كلامها صح 

ردت شهد: انا خايفه اوي من اللي جاي، يا ترى هيحصل اي كمان؟ 

يا ترى مراد هيصدق التسجيل؟  

يا ترى سهيله هتسمحوا، هتعيش ام تموت؟ 

استنوا البارت الجديد مليئ بالاحداث والتغيرات 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات