القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرتي البريئة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دعاء احمد

 رواية صغيرتي البريئة الفصل الرابع والثلاثون 

رواية صغيرتي البريئة الفصل الرابع والثلاثون 

فلاش باك
الشاب بخوف:هتكلم هتكلم
مروان بابتسامه جانبيه :ااامم حلو دا... اتكلم
الشاب:انا عزت كنت واحد من رجاله كمال منصور
مروان بانتباه:كمال منصور؟؟!! اللي كان مترشح لمجلس الشعب

عزت:ايوه هو... وهو نفسه اللي دفعلي فلوس عشان اق"تل البنت دي... وكمان انا و كم واحده اللي عملنا حر"يق المصانع التلاته و بطريقه تخليها تبان ماس كهربا

مروان بتفكير:ودا بيعمل كدا ليه مع باسل.....

عزت:عشان ابنه

مروان:ابن مين؟؟. 

عزت: سليم اللي حاول يع"تدي على مرات باسل بيه

مروان:سليم ما"ت وهو بيهرب من الشاليه

عزت:لا محصلش مما"تش

مروان:انت بتقول اي...

عزت:سليم هو وصحبه لما هربوا من الشاليه عملوا حادثه فعلا و صحابه الاتنين ما"توا لكنه طلع عايش لكن جسمه كل اتشو"ه و اتشل

مروان:كمل

عزت بخوف: كمال بيه طبعا زور حكايه مو"ته عشان يبعده عن المحاكمه لكن اللي حصل بعد كدا كان هو السبب

مروان:حصل اي؟

عزت:سليم كان وشه كله مشو"ه وبقي مس"خ و مكنش قادر يتعايش فتره مع دا... فأنت"حر

مروان:وبعدين

عزت:كمال بيه اتجنن وهو شايف جث"ه ابنه ادامه و انه حتى مقدرش يعمله د"فنه و د"فنه في السر بدون عزاء
وقرر يد"مر البنت اللي كانت السبب في اللي حصل دا
وهي مرات باسل المنصوري

لكن لما عرف انها مراته كان لازم يكسر شو"كته الأول.... بعتني احر"ق المصانع عشان ينشغل فيها
و بعد مده انا كنت براقب الفيلا عشان اعرف امتى باسل بيه بيدخل ويخرج و امتى الحرس بيكونوا موجودين و امتى لا

لما لقيت كل حاجه متضبطه دخلت الفيلا و وكان معايا السك"ينه اللي عليها بصماتها و كان معايا واحد تاني عطل الكاميرات..... و قت"لت البنت

مروان:وازاي السك"ينه عليها بصماتها

نواره برعب :انا اللي اخدتها
في يوم كنت مع قمر و هي في المطبخ بعد ما خرجت واخدتها وسلمتها ليهم

مروان:ياولاد ال... دا انتم عصابه

باااااااااااااااك
Back
باسل :كمال منصور يا ابن ال....

مروان:هو معايا دلوقتي و البوليس بيدور عليه طبعا بعد ما انا وخالد سلمنا عزت ونواره للبوليس وكنا مسجلين اعترافهم
... 
لكن كمال منصور رجاله خالد خط"فوه ولحد دلوقتي البوليس بيدور عليه

باسل :تمام دلوقتي لازم ارجع حقي... تسلموا يا شباب.. هو فين دلوقتي

خالد:في مخزن تبعي مطرف

باسل :تمام ابعتلي اللوكيشن و

انت يا مروان شوف الخساير اللي حصلت تتقدر كلها بكم اظن فاهمني

مروان:تمام

قمر :باسل انت ناوي على اي؟

باسل مسك ايديها وخرج من المكتب وطلع اوضتهم

فتح الباب ودخل وهي وراه.. قعد على كرسي و قعدها على رجليه وهو بيرفع النقاب

قمر :ناوي على ايه؟ 

باسل :خايفه؟

قمر:وحياتي عندك بلاش تعمل حاجه تاذيك او تبعدنا

باسل :وحياتك عندي ما هنبعد تاني انا بس هرجع حقي انتي متعرفيش انا تعبت قد ايه في تأسيس المصانع دي... شركات المنصوري كانت مجموعه شركات صغيره وانا تعبت اوي لحد ما اسست اسم المنصوري

قمر ابتسمت وهي بتبصله بنظرات جميله و قربت منه وبا"سته من خده

باسل ابتسم وهو بيتكلم:قوليلي بقى القمر بتاعتنا الصغيره هتيجي امتي

قمر : ومين قالك انها هتكون بنت ان شاء الله هيكون ولد وهيكون شبهك.. قلبه ابيض وطيب ويكون حنين

باسل :كل اللي يجيبه ربنا كويس
ياله قومي خدي شاور ونامي انا هتاخر متستننيش

قمر باحراج :باسل انا نفسي في مانجه..

باسل بابتسامه :... انتي تؤمري يا قلبي بس دا مش وقتها.... خالص ولا يهمك هاروح مشواري وانا جاي اجيبلك اللي انت عايزه بس خالي في علمك انا ليا مكافأه بس لما ارجع

أنهى جملته بغمزه خبيثه
قمر بتوتر :انا نسيت حاجه مهمه له افتكرت
وقامت بسرعه ووجهها يشتعل بحمره الخجل

باسل خرج ومعه خالد

بعد حوالي ساعتين
في مخزن تبع القصاص

قاعد باسل على كرسي من الجلد حاطط رجل على رجل وبيبص على كمال اللي فاقد الوعي من الضر"ب

باسل :فوقه

جركن مايه بيدلق على كمال بيشهق وهو بيحاول يتنفس

باسل : كمال بيه منصور منور

كمال :باسل المنصوري يا ابن ال

باسل بمقاطعه وماسكه من ياقته: حسابك تقيل اوي.. قت"لت مراتي والتانيه لابستها في القضيه و كنت هتسبب في مو"ت ابني..... حر"قت شقى عمري.....ودلوقتي جيه وقت حسابك

كمال بقهر:وانا ابني ليه يمو"ت؟

باسل بزعيق :عشان معرفتش تربى ابنك حاول يغت"صب مراتي و اتسبب انها تر"مي نفسها من البلكونه ولولا ستر ربنا كانت هتمو"ت

كمال بسخريه وجنون: مراتك هههههه دي واحده ر"خيصه كان هيحصل ايه لو كانت سكتت وهو قرب منها يعني كان زمانه عايش

باسل عيون كانت بتطق شرار و بسرعه مسكه من ياقه قميصه وضر"به بقوه وعن"ف وغضب

باسل بعصبيه وهو بيضر"به: يقرب مني يا ابن ال**** مراتي دي أشرف منك انت وابنك الز"باله دا

فضل يضر"به بغضب
خالد: باسل اهدي هيمو"ت في ايدك

باسل : ابنك اكيد لازم يطلع كدا مدام ابوه اصلا ميعرفش معنى الأخلاق

مروان:باسل الورق

باسل اخد منه الملف وطلع مسد"سه ووجه على دماغ كمال

باسل :امضي

كمال: مش همضي يا ابن المنصوري

فجأه طل"قه خرت من مسد"س باسل

مروان وخالد بصدمه:عملت اي يا مجنون




يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صغيرتي البريئة" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات