Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي والثلاثون

رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي والثلاثون

ندى محمد:
"البارت الواحد والثلاثون" 
وقعت مليكه علي الارض اغمي عليها

قال مراد بصوت عالي: مليييييييييكه. 
ردت شهد وهي حضنه مليكه: يا حبيبتي قومي. 
ردت سهيله: حرام عليكوا لسه بتعملوا فيها كده، قومي يا مليكه. 
رد مهند بعصبيه: ابعدوا كلكم، حبيبتي قومي 
ردت مليكه بتعب: انا والله...... 
رد مهند: متقوليش حاجه يا حبيبتي. 
ردت مليكه: انا مش مصدقه نفسي. 
رد مراد بضحك: لا والنبي صدقي، احنا عاوزين نتجوز وحيات اختك. 
ردت مليكه بضحك: حاضر
رد مهند: الف مبروك ياقلبي، اي التفوق ده كله جيبتي ازاى 98%. 
ردت مليكه: بسم الله ماشاء الله يا عم، فيه اي بتحسدني ولا اي، بس بصراحه عندك حق انا اصلا مكنتش بذاكر
ردت شهد: لا يا حبيبتي انتي تستحقي النتيجة دي، انا اكتر واحده عارفه انتي تعبتي قد اي، كنت بقوم الفجر اصلي القيكي لسه صاحيه بتذاكرى. 
رد سيف: عمر رجع من السفر، مليكه نجحت وجابت مجموع حلو، نتجوز ماشي نتجوز 
رد مراد: آه والله كده كتير جدا اوووي 
ردت جميله: خلاص جاسر زمانوا جاي، هنحضر الغداء لغايط ما جاسر يجي

ردوا الشباب: تمام يااا فندم

«ذهبوا البنات الي المطبخ»
&&&&&&&&&&&
                    (في القسم) 
قال عبدالله: جاسر مينفعش كده اي اللي بيحصل ده انا قولت عاوز كل حاجه عن الدكتور ده اي اللي بيحصل ده. 
رد جاسر: حقك عليا يا فندم ان شاءلله الدكتور هيكون عند حضرتك في ظرف 24 ساعه. 
رد عبدالله: تمم، اتفضل روح شوف شغلك 
رد جاسر: تمام يا فندم، ومشي. 

«خرج جاسر من الاوضه واتجه الي مكتبه» 
قال جاسر: ماشي قاعدين هما في البيت وانا هنا بشتغل. 
رد عمر من وراه: شوفت انا جيت ازاي مقدرش اسيبك لوحدك. 
رد جاسر: لا يا راجل، ولا عبدالله باشا كلمك وهزقك شويه. 
رد عمر: احم احم احم عيب كده. 
رد جاسر: اتفضل شوف الملف ده. 
رد عمر: اهدوا عليا كده فيه اي، انا لسه...، مكملش الكلمه كان جاسر ضربه في وشوا. 
رد جاسر: لسه عريس اه، ده انا نزلت شغل تاني يوم الفرح، وانت بقالك شهر بره مصر
رد عمر: اهدي بس يسطا فيه اي بس، انا رايح مكتبي اشوف الملف ده، هعدى عليك تاني علشان معزومين عند شهد علشان مليكه نجحت النهارده 
رد جاسر: عارف يا خويا، بره
رد عمر: بحب حنيتك عليا اووى وطلع يجرى بسرعه 
&&&&&&&&&&
               (في المول) 
تجلس ريماس مع خالد
قال خالد: عاوزه حاجه تانيه ياقلبي 
ردت ريماس: لا يا حبيبي 
رد خالد: تعرفي يا ريماس اني اول مره احب في حياتى اول منه اعجب ببنت كده بجد انتي خطفتي قلبي يا صغنن انت
ردت ريماس: وانا كمان اول مره احب انت متعرفش انت عملت فيا ايه، انا بحبك اوي يا خالد متسبنيش 
رد خالد: بس يا هبله عمرى مهسيبك يلا علشان نشترى باقي الحاجات 
ردت ريماس: يلا 

«عند مليكه ومهند» 
قالت مليكه: والله حرام عليك انا فكرت نفسي سقطت، الواحد لغايط دلوقتي مش مصدق نفسوا انوا نجح
رد مهند: صدقي يا حبيبتي انتي شاطره يا روحي وكمان انا واثق انك هتنجحي 
ردت مليكه: يا قلبي انت يا واثق
رد سيف من وراهم: اتنين لمون واحد شجرة هنا
رد مراد: بلاش ليمون خليها شربات 
رد سيف: يعني انتوا لسه مفيش حاجه بينكم وحبيبي وقلبي، وانا بقولك كام شهر خاطب مش عارف اسمع كلمه بحبك حتي
رد مراد: ولا حتي عارفين نتجوز، اي اللي يشوفكم يقول متجوزين 
ردت مليكه بضحك: طب استأذن أنا رايحه اشوف البنات وطلعت تجرى
رد مهند: ماشي يا مليكه بتهربي هجيبك
رد سيف: اي يا يسطا اللي هجيبك دي، انت مش عامل حساب اني اخواتها الكبار واقفين ولا اي
رد مهند بضحك: طب واقفين ليه اتفضلوا اقعدوا 
رد مراد: والله  هقول لعبده
رد مهند: وحيات ابوك بلاش ابويا 
رد مراد: خلاص اقعد في اليوم اللي مش معدى ده
رد سيف: مراد؟ 
رد مراد: نعم
رد سيف: تعالي عاوزك بسرعه 
رد مهند: واناااا 
رد سيف: خليك قاعد هنا يلا يا مراد
رد مراد: يلا
&&&&&&&&&&&
                 (بعد اذان المغرب) 
تجلس جميله وزين نايم علي رجليها، والبنات في المطبخ 
ردت جميله: ياااه الواحد مش مصدق انو بابا سافر وبعد عني كل ده
ردت سهيله: يا بنتي فكي بقا فيها اي يعني، الراجل كان عاوز يغير جو
ردت شهد: يا ام زين انتي يا قمر احنا موجودين جمبك يا جميله 
ردت ايمان: احنا جمبك يا قمري 

فجاه باب الشقه خبط، فتحت مليكه الباب
قالت جاسر: ألف مبروك يا بنتي
ردت مليكه: الله يبارك فيك يا ابيه جاسر
رد جاسر: كنت متاكد انك هتيجبي الدرجه دي 
ردت مليكه: وانا عمرى مهكسر ثقتك دى ابدا
ردت جميله: وبعدين يعني 
رد جاسر بضحك: حبيبتي، عامله ايه، زين عامل اي
ردت جميله: كويسه، اتفضل ابنك اهو، انا رايحه اصلي 
رد جاسر: ماشي يا قمر، هي مالها يا جماعه 
ردت سهيله: زعلانه علشان بابها

رد جاسر: انا تعبت من منهم هما الاتنين مش راضيين ينزلوا 
ردت شهد: مفيش حد بيروح المكان ده وبيكون عاوز يسيبه اصلا 
رد جاسر: هحاول تاني، في الشباب مش تحت في الجنينه 
ردت مليكه: سيف ومراد ومهند تحت
رد جاسر: لا مش تحت
ردت سهيله: احسن برضوا 
رد جاسر: دول ايامهم زي العسل، لما يجوا بس 
ردت مليكه: يلا نحضر الاكل
&&&&&&&&
                (في المول) 
قال سيف: حلوه الحكايه دى اوي
رد مراد: اي رايك حلوه صح
رد سيف: انا لسه قايل اي من شويه
رد مراد: معلش يا بييي
رد سيف: ماشي مع سوسن
رد مراد: لا مع دودو
رد سيف: سافل 
رد مراد: الله يخليك يارب
رد سيف: طب يلا ولا اي احنا اتاخرنا اووي
رد مراد: يلا بينا
&&&&&&&&&&&&
               (عند جاسر والبنات) 
دخل عمر، قال: سلام عليكم 
ردت ايمان: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
رد جاسر: كنت فين يا استاذ 
رد عمر: كنت بجيب حاجات حلوه علشان نسهر
رد جاسر: لا مع نفسك انا هاكل وهمشي أنا ومراتي 
رد عمر: ما تمشي يا عم
رد جاسر: فين الباقي 
ردت مليكه: زمانهم جايين 
ردت سهيله: مش عارفه راحوا فين

فجاه سمعوا صوت شهد وهي بتصوت جوه
دخل جاسر وعمر بسرعه
انصدموا لما شااافواااااا............ 

دخل مراد وسيف وكانوا معاهم هدايا كتير
سمعوا صوت جميله وهي بتصوت، دخلوا جوه بسرعه
انصدموا لما شااافواااااا........... 

يا ترى شافوا اي؟
يا ترى اي اللي هيحصل بعد كده هيفضل الفرح بينهم؟
 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات