القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء حجاج

 رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الثلاثون 

رواية غرور وكبرياء عاشق الفصل الثلاثون 

ثريا بعياط: اعمل اي حاجه يا منير اعمل اي حاجه قبل ما يهدموا البيت
منير مكنش عارف يعمل اي وقال: اعمل اي بس يا ثريا
ثريا مسحت دموعها وقالت بارتباك: رن رن على غسان ولا مراد اتصرف يا منير 
منير مسك التليفون وقال: هرن على غسان
واحد من الرجاله قعد يضحك وقال: انتوا متعرفوش ان البيه بتاعنا هو غسان السيوفي وهو اللى اشتري كل البيوت 
تلك الجمله وقعت على ثريا ومنير كصوت الرعد والبرق الشديدان
ثريا فاقت من الصدمه وقالت بعدم استيعاب: غسان جوز حور بنتنا يا منير 
منير فاق من الصدمه ايضا وقال بارتباك: انت انت بتقول اي
اللى كانوا موجودين جوا طلعوا وقال احدهم: البيت بقا فاضي وواقف على الهدم بس
منير مسك الراجل اللى اتكلم وقال بغضب جحيمى: انت مجنون ولا اي انا هروح اعمل بلاغ فيكم
الراجل زقه وقال: محدش كبير على البيه بتاعنا وروح بلغ مش هتستفاد حاجه
كان في صحافيين وبدأوا ينقلوا الخبر بطريقه احترافيه زي ما طلب سامر طبعا
لبس النظاره وركب العربيه وقال بخبث: وبكده حور مستحيل تسامح المغرور ( غسان )
سامر بيفتكر
فلاش بااااك
رجاله غسان كانوا قاعدين وبيفطروا قبل ما يهدوا البيوت 
دخل سامر عليهم وقال: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
(ملحوظه سامر كان لابس قناع)
الرجاله بصوا لبعض وكانوا مستغربين اوى وقال احدهم: انت مين وعايز اي ولابس قناع ليه
سامر من تحت القناع: كل ده اسئله أهدأ شويه
قاموا وقال أحدهم: عايز اي
سامر محاولا تغير صوته: غسان بيه بيقولكم هدوا كل البيوت بما فيهم بيت منير الهواري 
_غسان بيه قالنا محدش يقرب من بيت منير الهواري قالنا نهدم البيوت اللى باعت بس 
_تحب ارن عليا
الرجاله بصوا لبعض وقال أحدهم: طب الاستاذ منير رفض نهدم بيته
سامر بشر: طلعوا بالعافيه 
واحد مكنش مصدق سامر وقال: وانت تطلع مين 
سامر رمى ليهم فلوس وقال: كنت عامل حسابي لكده 
_يعنى الكلام ده من دماغك والبيه مقالش كده
سامر هز رأسه وقال: دول ٥ مليون تهدوا بيت منير الهواري تاخدوا الفلوس 
الرجاله بصت لبعضها وقالوا بصوت واحد: موافقين طبعا
_اي ده مش خايفين من البيه بتاعكم
بصوا للفلوس وقال احدهم: الفلوس اكبر من اي حد يا حلو
سامر ابتسم وقال: شكلكم اذكياء
ثم كمل: هتنفذوا امتى
_نفطر ونفذ 
سامر وهو طالع: عايزكم ترموا منير الهواري ومراته بأبشع طريقه
_انت تومر 
سامر طلع ورن على نرمين وقالها: اعملى اللى عليكى 
نرمين ابتسمت وقالت: وانت عملت اللى عليك
سامر بشر: عملت كل اللى عليا 
نرمين بخبث: تمام
نرمين قفلت التليفون وخبطت على الباب ليفتح شاب في عمر ٢٧ وشغال صحافي وبيحب الرشوه 
_انت الصحافي محمد جابر
الشاب هز رأسه وقال: ايوه انا مين حضرتك وعايزه اي
نرمين دخلت بكل جراه وقالت: عرفت انك بتحب اخبار المشاهير
أبتسم وقال: ليه عندك خبر 
نرمين ابتسمت أيضا وقالت: عندي خبر يخليك فوق في السما
_خبر اي 
نرمين قالت كل حاجه ليا 
_ اي رايك 
الشاب بخوف: الا غسان السيوفي لا لا
نرمين رمت الشنطه بتاعتها على الأرض وقالت: الشنطه ده فيها نص مليون تنفذ تاخد النص التانى 
الشاب بطمع: ما تقولى كده من بدري 
_يعنى موافق
الشاب مسك الشنطه وفتحها وقال: ده فلوس فعلا
_امال انت مفكر اي 
الشاب بصلها وقال: اعتبري اللى قولتى حصل وهجيب صحابي الصحافيين معايا 
نرمين بابتسامه: على بركه الله
باااك 
سامر شغل العربيه ومشي
في قصر عائله السيوفي
حور فاقت من النوم ومالقتش رنا وقالت باستغراب: راحت فين ده
طلعت من الحمام وقالت: صباح الخير
حور قامت من على الكنبه وقالت: تقدري تمشي
رنا ضمت حواجبها وقالت: نعم
غسان وقتها دخل وقال: رنا العربيه اتصلحت 
حور ابتسمت ورنا راحت عند غسان وقالت: يعنى مش هتوصلنى
حور مسكت غسان من ايدو وقالت بغيظ: لا مش هيوصلك 
رنا خدت شنطتها وقالت: اكيدا هشوفك تانى
_ان شآء الله
_ممكن طلب
غسان بص لحور وقال بضيق: اتفضلى
رنا حضنت غسان وقالت بعياط: هتوحشنى اوى 
_طب اهدي 
رنا بعدت عنه ومسحت دموعها وقالت: انا اسفه بس انت متعرفش انا بحبك قد اي
_وانا كمان والله بحبك
حور بصتله وقالت بغيره: نعم يا عسل
غسان همس في ودن رنا وقال: أمشي دلوقتى وأن شاء الله هشوفك قريب 
رنا بابتسامه: أن شاء الله عن اذنك  
حور وهى ضاغطه على سنانها: اذنك معاكى 
رنا طلعت وغسان بابتسامه: صباح الخير
حور مردتش على غسان وفتحت الدولاب وطلعت فستان لونه ازرق
غسان راح عندها وقال: مالك يا بت 
_ماليش 
غسان شد منها الفستان وقال: مش حلو ده أحلى
حور شدت الفستان من غسان وقالت: عاجبنى
_بس مش عاجبني انا 
_وانا مالى 
كانت داخله الحمام ولكن غسان مسك أيدها وقال: انتى لسه زعلانه منى
حور هزت رأسها وقالت: مش زعلانه
غسان وقف قصادها وقال: مش انتى اللى قولتى لرنا تنام هنا 
حور هزت رأسها للمره التانيه وغسان قال: مالك بقا
_مفيش صدقنى
غسان خد نفس عميق وقال: خلاص ماشي انا رايح الشغل 
_ماشي 
غسان استغرب طريقه كلامها وقال: اي رايك نتعشاء برأ
_لا مش عايزه 
غسان بدأ يتعصب وقال: تمام عن اذنك
غسان طلع وحور دخلت الحمام 
في فيلا مراد الألفي
نغم جهزت نفسها ونزلت 
_مراد مراد 
نغم طلعت برأ وقالت: عمى راضي عمى راضي
جري عليها عالطول وقال وهو بياخد نفسه: نعم يا مدام 
_مراد فين
_طلع مشوار كده وقال انه مش هيتاخر 
_طب طلع العربيه من الجراش 
راضي باستغراب: ليه يا مدام
_اخلص 
هز رأسه وقال: حالا 
راضي طلع العربيه فعلا ونغم ركبت 
راضي بص في المرايه وقال: على فين يا مدام 
_على مدرستي 
هز رأسه وشغل العربيه ومشي
بعد مرور نصف ساعه تقريبا
في منزل منير الهواري
مراد نزل من العربيه ومنير جري عليا وقال: مراد مراد بيه
(ملحوظه منير رن على مراد )
مراد حط ايدو على كتف منير وقال: اهدا يا عمى 
مراد بص للرجاله وقال: بتعملوا اي 
وقفوا وقال احدهم: نفذنا أوامر غسان بيه
مراد بصدمه: اي
منير بحزن شديد: هدوا البيت يا بيه 
بالفعل هدوا البيت ومراد قال بعصبية: انتوا بتشتغلوا من دماغكم 
_ده اوامر غسان بيه
مراد طلع التليفون من جيبه ورن على غسان اللى كان قاعد في مكتبه 
غسان مسك التليفون وقال: فينك
مراد:___________
غسان قام وقال بصدمه: اي 
مراد بعصبية: ازاى تعمل كده يا غسان 
غسان باستغراب: استنى استنى انت تعرف منير الهواري منين
_مش وقته يا غسان الرجاله هدمت البيت خلاص 
غسان بصدمه:اي 
مراد قفل التليفون وغسان خد الجاكيت وطلع عالطول 
في قصر عائله السيوفي
نرمين دخلت وقالت: حور لازم تفتح الشاشه عشان تشوف الخبر بس ازاى 
حور كانت بتلم الطباق من على السفره 
نرمين راحت عندها وقالت: حور هو والدك مش اسمه منير الهواري بردو
حور بصتلها وقالت بخوف: ايوه 
نرمين حطت أيدها على قلبها وقالت بتمثيل: ينهار اسود انتى متعرفيش اللى حصل 
حور خافت اوى وقالت بارتباك: هو اي اللى حصل 
_شغلى الشاشه وانتى تعرفي 
حور مسكت الريموت وشغلت الشاشه فعلا 
_تم هدم منازل قريه **** بناءا على رغبه رجل الأعمال المشهور غسان السيوفي إللى قرر بناء مصنع مكان تلك المنازل 
وتم هدم منزل منير الهواري إللى يبقا والد زوجته 
الريموت وقع من ايد حور حين شافت الرجاله وهما بيطلعوا منير وثريا من البيت 
نرمين بابتسامه: اللعبه بدأت
حور طلعت تجري عالطول ونرمين بانتهاد: حور استنى 
نرمين خدت نفس عميق وقالت: معقول اللى في دماغى يحصل
بعد مرور ربع ساعه تقريباً
غسان نزل من العربيه ومراد راح عنده وقال بعصبية: ومن امتى بتعمل كده يا غسان 
_مراد أهدأ في سوء تفاهم
منير بص لغسان وقال: اخص عليك يا ابنى وانا كنت مفكرك ابنى بس يا خساره كنت غلطان 
غسان راح عنده وقال: اهدا يا عمى حضرتك فاهم الموضوع غلط 
الرجاله بصوا لبعض وخافوا من هيبه غسان  
غسان راح عندهم وقال: انا قولت اي يا متخلفين
بصوا لتحت وغسان قال بصوت جهوري: مش قولت محدش يلمس منزل منير الهواري 
واحد من الرجاله: حضرتك قولت اهدموا كل البيوت واللى يرفض طلعوا من بيته بالعافيه
حور كانت واقفه بعيد ولما سمعت تلك الكلام انصدمت 
في المدرسه الثانويه
نغم نزلت من العربيه والكل بص عليها 
_نغم عامله اي
لم تعطى اهتمام لأي حد فيهم ودخلت جوا 
طلعت تليفونها وصورت الجدول اللى كان ملزوق على الحيطه 
_نغم 
نغم التفت لمصدر الصوت وقالت بابتسامه: مستر حاتم
_فينك يا بنتى
نغم سكتت ومستر حاتم قال: المهم أخبارك اي
نغم بابتسامه: الحمدلله بخير هو الامتحان هيكون الفتره اي
_الفتره الصباحيه بإذن الله
_امم شكرا اوى عن اذنك 
نغم طلعت ولقت إللى مسك أيدها وشدها 
نغم بخضه: مين 
حط ايدو على فمها وقال: وحشتينى 
نغم فتحت عينها وقالت وهى بتبلع ريقها: ش شريف
_اه يا روحى شريف
نغم زقته وقالت بارتباك: وعايز اي 
شريف قرب منها وقال: عايزك 
_شريف انا متجوزه دلوقتى 
شريف بصدمه: اي 
_عن اذنك
مسك أيدها جامد اوى وقال: نعم يا روح امك انتى ناسيه اللى ما بينا ولا اي 
نغم زقته وقالت بعصبية: مكنش في حاجه بينا يا شريف 
_لا في يا نغم حبنا انتى ناسيه ولا اي 
_انا اتجوزت وبحب شخص اللى اتجوزته وبعدين انت مش بتحبنى فاكر ولا افكرك
ضغط على أيدها جامد اوى وقال بصوت حاد: اكتشفت انى بحبك يا نغم ومش عارف ازاى قولت الكلام ده 
نغم كانت بتتالم وقالت بصوت مقطع: شريف لو سمحت 
شريف زقها وقال: ويا تري الحلو غنى ولا فقير
ثم كمل بضحكه تحمل التريقه: اكيدا غنى ما حضرت كلبه فلوس 
نغم بعصبية: شريف لو سمحت 
راضي شاف نغم وقال: المدام بتزعق لمين ومين الشاب اللى واقف معاها ده 
راضي نزل من العربيه وسمع شريف وهو بيقول : نغم انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك نغم 
نغم مسكت شنطتها اللى وقعت على الأرض وخدت بعضها ومشت 
راضي ركب العربيه عالطول قبل ما نغم تشوفه
نغم فتحت الباب وركبت وقالت: اطلع يا عمى راضي
بص في المرايه وقال: انتى بخير يا مدام 
نغم بعصبية: أنت أطرش بقولك اطلع
راضي بحزن: انا اسف يا مدام
نغم خدت نفس عميق وقالت: انا اسفه حقك عليا
ابتسم وقال: ولا يهمك يا بنتى 
شغل العربيه ومشي
عند حور 
حور فاقت من الصدمه وقالت: بابا 
منير بصلها وقال: حور حور 
خدها في حضنه وحور مشالتش عينها من على غسان  
_هدموا البيت يا حور وهدموا كل الذكريات معاهم
الدموع نزلت من عينها وبصت لغسان ومكنتش مصدقه 
بعد عنها وقال: مكنتش متصور من غسان بيه كده 
غسان بص لتحت ومكنش عارف يقول اي 
مراد راح عند غسان وقال: مش انت قولت مش هغصب حد انه يبيع 
غسان هز رأسه وقال: مراد انا مش عارف ازاى حصل كده 
الرجاله بصوا لبعض وكانوا خايفين اوى 
في مكان ما
سامر كان قاعد على العربيه وماسك سيجاره وقال: يا تري اي اللى حصل
طلع تليفونه ورن على نرمين اللى فتحت التليفون عالطول وقالت: اكيدا معاك اخبار حلوه 
_انا برن عشان أسألك
نرمين اضايقت أوي وقالت: يا تري اي اللى حصل
_خير أن شاء الله 
نرمين بابتسامه خبيثه: ان شاء الله 
في الطريق 
راضي وقف العربيه وقال: هنزل اجيب حاجه يا مدام مش هتاخر
نغم هزت رأسها وقالت: تمام
نزل من العربيه وفجاه حد فتح الباب وقعد مكان راضي وطلع 
نغم بعصبية: انت مين 
اللى كان بيسوق لابس قناع على وشه وطبعا عنيه بس اللى باينه 
نغم قعدت تزعق وقالت: استنى انت مجنون 
الشخص:___________
نغم مسكت في تلك الشخص وقالت: انت مجنون وقف العربيه ده 
داس فرامل ونزل من العربيه 
نغم بصت حواليها وقالت: انا فين
فتح الباب ومسك أيدها جامد اوى ونزلها 
وقعت على الأرض وقالت: انت مين
قلعت القناع وقالت بابتسامه: مفاجاه صح
نغم قامت من على الأرض وقالت بصدمه: مريم 
مريم بابتسامه: اخبارك اي
_مراقبه بقاا 
_من ساعه ما طلعتى من الفيلا
نغم مسكتها من شعرها وقالت بعصبية: عايزه اي 
مريم زقتها وقالت: عايزه مراد 
نغم قعدت تضحك ومريم اتنرفزت اوى وقالت: ابعدي عن مراد يا نغم مراد بيحبنى أنا
_مراد مش بيحبك يا مريم 
مريم قبضت أيدها وقالت: انا حب مراد الأول والأخير 
_شكلك فاهمه الموضوع غلط يا مريم 
_لا فاهمه كويس بس في ناس هنا مش عايزه تفهم 
نغم ابتسمت وقالت: عايزه اي يا مريم
_مراد عايزه مراد 
نغم ركبت العربيه ورنت على راضي اللى فتح التليفون عالطول وقال بخوف: انتى فين يا بنتى
نغم بصت حواليها ولقت صيدليه وقالت: انا عند صيدليه **
_هكون عندك حالا 
نغم قفلت التليفون ومريم قالت: شكلك مش خايفه منى 
نغم ابتسمت وقالت: هخاف منك ليه يا مريم كنتى عو 
مريم اتعصبت اوى وقالت: مش خايفه ارن على واحد وانتى عارفه الباقي بقا
نغم نزلت من العربيه وقالت: اعترفي يا مريم اعترفي انك السبب في اللى حصل 
مريم حست أنها غلطت لما قالت كده 
_ساكته ليه 
مريم لفت حوالين نغم وقالت: متحوليش مش انتى اللى تعجبي مراد الألفي 
نغم:___________
_اللى تعجب مراد الألفي انا بس يا نغم 
نغم مسكت في هدومها جامد اوى وقالت بتفكير: معقول مراد لسه بيحبها وبيضحك عليا 
راضي نزل من العربيه وجري على نغم وقال: انتى كويسه يا بنتى
نغم هزت رأسها وقالت: متقلقش انا بخير
فتح باب العربيه وقال: اتفضلى يا بنتى
نغم ركبت العربيه وبصت لمريم وكانت متنرفزه اوى 
راضي ركب العربيه وطلع عالطول 
في الطريق
_هي مريم قالتلك حاجه يا بنتى 
نغم هزت رأسها وقالت: وانت تعرف مريم منين
_انا شغال مع مراد بيه من زمان أوى وعارف كل حاجه عنه 
_طب طب مريم كانت بتيجى لمراد عالطول
_يااااا كتير 
نغم سرحت وقالت: معقول 
عند غسان وحور
_حور اسمعينى
حور بدموع: اسمع اي يا غسان قولى اسمع اي
_حور صدقينى انا مقولتش كده وبعدين انا قولت ليهم محدش يقرب من بيت والدك
حور بعصبية: كفايه كداب كفايه
غسان حط ايدو على خدها وقال: أهدي هشتري لوالدك البيت اللى يشاور عليا
حور زقت غسان وقالت: انت ليه عندك كل حاجه سهله ليه عندك كل حاجه بالفلوس البيت اللى حضرتك أمرت بهدموا في كل الذكريات الحلوه والمره 
حور خدت نفس عميق وقالت: وانا بقولك الكلام ده ليه عمرك ما هتفهم كلامى عمرك 
حور مشت وغسان قال بانتهاد: حور 
_غسان 
غسان حط ايدو على رأسه ومراد حط ايدو على كتفه وقال: اللى حصل مدبر يا غسان
غسان بصله وقال بتاكيد: سامر الحديدي وراء كل ده 
مراد باستغراب: طب هيعمل كده ليه 
_ما قولتلك سامر بيحب حور
مراد بعدم تصديق: هي ده حور بنت منير الهواري
غسان هز رأسه ومراد قال: ده اخت نغم البنت اللى اتجوزتها 
_مش وقته يا مراد مش وقته 
_موضوع البيت سهل يا غسان وبعدين متزعلش نفسك ده كان قديم 
_حور زعلانه وقالت ان في كل ذكرياتها 
مراد خد غسان في حضنه وقال: سهله يا صاحبي المهم مين وراء اللى حصل
غسان بعد عن مراد وقال: الرجاله فين 
_هناااك 
_اكيدا يعرفوا حاجه 
غسان قال كده وخد بعضه وراح عندهم 
مراد راح مع غسان اللى وقف بكل جبروت وقال: مين اللى قال ليكم الكلام ده يا كلاب 
واحد من الرجاله: انت يا بيه
غسان مسكوا من لياجته وضربه بالبوكس في وشه وقال: مين اللى وراك يا حيوان
_غسان بيه 
غسان زقه وقال: وربنا لو عرفت ان ليكم ايد يا كلاب لتكونوا مدفونين النهارده 
بصوا لبعض والخوف كان عنوانهم 
غسان ركب العربيه ومشي
مراد بانتهاد: غسان استنى 
حور حطت أيدها على كتف والدها وقالت: بابا اهدا 
_اهدا ازاى يا حور اهدا ازاى 
مراد وقف وقال: انا الفيلا بتاعتى فاضيه يا عمى وتنورنى طبعا 
منير بص لمراد وقام ليقف قصاده وقال بتأنيب الضمير: انا كنت واخد عنك فكره وحشه اوى يا ابنى بس طلعت غلطان انت طلعت بميه راجل على عكس (غسان)
حور بصت لتحت ومنير مقدرش يكمل 
_غسان مظلوم يا عمى غسان مستحيل يعمل كده 
_معتقدش يا ابنى معتقدش واكبر دليل انه السبب في اللى حصل انه مشي
_غسان متعصب مش اكتر 
منير بص على البيت اللى بقا عباره عن طوب متفرق
_طب اتفضلوا معايا 
منير مسك ايد مراد وقال: انا اسف يا ابنى مقدرش
مراد باستغراب: ليه وبعدين بيتى هو بيتك 
_عارف يا ابنى بس سامحنى مش هقدر 
مراد بص لحور اللى قالت: طب هتروحوا فين يا بابا
ثريا حطت أيدها على كتف منير وقالت: هنروح عند ماما يا حور وقولى لجوزك الف مبروك مقدماً على بناء المصنع  
_يلا يا منير 
منير وثريا ماشوا وحور جرت عليهم وقالت: ماما والله ما اعرف 
حور مسكت أيدها وقالت بعياط: والله ما أعرف ان غسان ناوى على كده 
ثريا سحبت أيدها وقالت: يلا يا منير
حور مسكت ايد منير وقالت: بابا اكيدا انت مصدقنى 
منير:___________
حور هزت رأسها وقالت: بابا والله ما اعرف والله ما اعرف 
منير مسك ايد ثريا وخدوا بعضهم ومشوا 
حور وقعت على الأرض وقعدت تعياط
مراد خد نفس عميق وراح عند حور ليحط ايدو على كتفها
_متزعليش نفسك هما مصدومين مش اكتر 
حور قامت ومسحت دموعها وقالت: غسان صاحبك صح
مراد هز رأسه وحور قالت: عمل كده ليه 
_غسان معملش حاجه يا حور غسان مظلوم
حور هزت رأسها وقالت: لا مش مظلوم وغسان اللى طلب من الرجاله تعمل كده
_صاحبي وعرفوا كويس ومستحيل يعمل كده
_لا عمل يا مراد عمل غسان السبب ومش هسامحه ابدااا 
حور بعد ما قالت كده خدت بعضها ومشت
في الطريق
غسان كان سايق باقصي سرعه 
_ازاى حصل كده ازاى 
قعد يضرب في الدركسون وقال: انت قولت للكلاب محدش يلمس بيت منير الهواري بس عملوا عكس كده
غسان وقف العربيه وقال: اكيدا سامر السبب في اللى حصل 
غسان مسك تليفونه ورن على سامر الحديدي
سامر مسك تليفونه وقال: كده الخطه نجحت 
فتح التليفون وقال: عدوي اخبارك اي
_اي اللى عملتوا ده
سامر بتمثيل: عملت اي 
غسان بعصبية: احنا هنهزر يا روح امك 
سامر كان فرحان اوى أن غسان متعصب 
_مالك بس يا عدوي اهدا كده  
_انا متاكد انك السبب في اللى حصل يا حيوان 
سامر قفل التليفون في وش غسان وغسان قال بعصبية: وربنا لتكون ميت قريب اوى يا سامر الحديدي
غسان شغل العربيه ومشي
بعد مرور ساعه كامله 
مراد رجع ونغم قالت: كنت فين 
مراد طلع فوق من غير ما يرد عليها 
نغم طلعت وراء وقالت: مراد انا بكلمك
_في اي 
نغم استغربت طريقه كلامه وقالت: مالك
رمى المفتاح على السرير وقال: مش عايزك تفكري في اي حاجه عايزك تركزي في مذاكرتك بس 
نغم مسكت ايد مراد وقالت: انت كويس
حط ايدو على خدها وقال: ليه السوال ده
_مش عارفه حساك متغير 
مراد قعد على طرف السرير وقال: روحتى المدرسه
نغم هزت رأسها وقالت: اه روحت 
_الامتحان بكره صح
نغم هزت رأسها ومراد قال: روحى ذاكري ومتفكريش في اي حاجه 
نغم قعدت جنبه وقالت: هجهز الغداء ونتغداء سوا 
مراد ابتسم وقال: تمام 
نغم ابتسمت ايضا وقالت: مش هتاخر 
مراد هز رأسه ونغم قامت ونزلت 
مراد خد نفس عميق وراضي كان واقف عند الباب وقال: مراد بيه ممكن ادخل
مراد هز رأسه وقال: تعالى يا راضي
راضي دخل وقال: كان في واحد واقف مع نغم قدام المدرسه وقالها انه بيحبها 
مراد بصدمه: اي 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية غرور وكبرياء عاشق" اضغط على اسم الرواية





reaction:

تعليقات