القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيت طفلة الفصل الثاني 2 بقلم منة عبد العزيز

 رواية حبيت طفلة الفصل الثاني

رواية حبيت طفلة الفصل الثاني

روايه حبيت طفله ♥️الحلقه(2)

تاج واقف بصدمه وعياط؛😭😭

سحر: انتي بنت قليلة ال*ادب ومحتاجه تتربي من جديد وانا هوريكي 

تاج دخلت اوضتها وقعدت تعيط وتقول: يارب ارحمني منهم بقا انا تعبت يارب خدني وريحني انا زهقت من الست دي وقرفت منها

سحر من وراها ؛ قرفتي مني انا وربنا لوريكي

سحر جابت الكربال ونزلت بيه علي تاج

سحر: زهقتي مني انا طب انا هوريكي يابنت حنان 

وقعدت تضرب في تاج لحد ما سحر تعبت 

سحر :كفايه عليكي كدا يازفته قومي اعملي الاكل يلا متقرفنيش

قامت تاج عشان تعمل الاكل وهيا بتعيط بس جسمها تعبها ومش قادره وعمالت الاكل وهيا تعبانه

وبعد مخلصت الأكل حطيته علي التربيزه وقعده ياكله بس تاج زي كل مره مش بتاكل معاهم وبتقعده في الاوضه اللي مرات ابوها عاملها ليها  

وبعد مخلصو اكل دخلت مرات ابوها  

سحر؛ خدي اتفحي 

سحر اديتها نص عيش وحته جبنه  

تاج: مش بشبع من الاكل ده

سحر: ده اللي عندي لو مش عجبك روحي عيشي في حته تاني

تاج اخدت الاكل لاني جعانه ومش عارفه تعمل اي

قعدت تاكل وبرضو مشبعتش من الاكل ده وكانت جعانه جداا

قامت روقت الشقه وغسلت المواعين وكانت نفسها تاكل من الاكل اللي بتعملو مش تاكل عيش وجبنه بس خايفه من مرات ابوها

وبعد ما تاج خلصت دخلت الاوضه بتاعتها وقعدت تعيط من التعب والعلامات اللي في جسمها وكمان جعانه 

تاج في نفسها: انا هرب وامشي واشوف شغل واشتغل بدل ما انا مش باكل وحتي بضرب كل شويه انا جسمي مش مستحمل خالص بس لو هربت هروح فين انا خايفه انا مش بخرج ومعرفش حاجه خايفه اضيع في البلد دي. انا ممكن اقول لبابا انا عايزه اروح عند تيته واللي يحصل يحصل

وبعد تفكير وكلام تاج نامت

عند رعد خرج يخرج مع صحبه

الشله محمد ومصطفي ورعد ويارا وشهد وعشق 

يارا: اي يارعد مالك مش في الموود انهارده يعني

رعد: لا عادي مفيش حاجه وانا بس هروح عشان نانا في البيت وقالتلي متاخرش

يارا: اي ده انت مش قولت هتيجي نسهر في البيت عندي انت وحشتني اوويي

رعد: معلش بس مش هعرف انهارده 

يارا: مش هنتاخر ده هما نص ساعه بس اصل انت وحشتني جداا 

مصطفي جاه: مالك يارعد انهارده

رعد: مفيش بس لازم امشي 

يارا: لا هنروح عندي

مصطفي غمز ليارا: خلاص خدي رعد واحنا هنكمل سهرتنا

يارا؛ اوك يلا يارعد

رعد بخنقه: يارا انا مش فايق اني انا اسهر انهارده فا انا هروح البيت 

يارا بزعل: علي فكره انت اتغيرت معايا مكنتش كده 

رعد: معلش يا يارا

يارا: اللي شايفه عن اذنك

يارا مشيت ورعد اضايق. 

محمد ومصطفي وشهد وعشق جم

شهد: مالك يارعد في اي انت مش في المود انهارده

رعد: معلش يااجماعه مشاكل كده والشغل عليا بكره ولازم امشي

محمد: استنا يارعد انت هتمشي ويارا مشيت في اي

رعد بعصبيه: مفيش حاجه خلاص انا ماشي عن اذنكم 

مشي رعد

عشق: هو رعد ماله في حاجه مغيره ياما الشغل بيبقا عليه متربق وبينزل وبيخرج معانا في حاجه تاني

مصطفي: المشكله اني يارا كل متخطط حاجه تفشل فا تعبت ومش هتعرف تعمل اللي هيا نفسها في

محمد: هو انتو لسه بتخطط انت ويارا لكده 

عشق: اه في اي ياامحمد صعبان عليك ولا اي

محمد: طبعا مش صحبي لازم اخاف عليه

شهد: اهدو فعلا يااجماعه رعد مش هيسبك في حالك ياامصطفي وانت عارف رعد مش سهل

عشقي: في حاله اي احنا كلنا مع بعض

شهد لا خرجوني انا ما اتفقتش مع حد 

محمد: ولا انا خرحوني منها 

مصطفي: تمام حلو كدا 

محمد: انا ماشي يلا good bye 

  شهد: استنا خدني معاك ياامحمد

محمد وشهد مشيو مفيش غير عشق ومصطفي

عشق: ربنا يستر ميرحوش يقولو لرعد

مصطفي: ده انا كنت دفنتهم

عشقي: انا هروح يلا

مصطفي: okay bye



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيت طفلة" اضغط على اسم الرواية 





reaction:

تعليقات