القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن والعشرون 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن والعشرون 

ندى محمد:
              "البارت التامن والعشرون" 
(صباح يوم جديد علي ابطالنا) 

تستيقظ جميله من نومها تذهب الي الحمام اتوضت وصلت وغيرت هدومها ونزلت تحضر الفطار 

استيقظ جاسر من نومه لم يجد جميله بجانبه، قام دخل الحمام اتوضه وصلي وغير هدومه ونزل تحت ذهب الي المطبخ
                 (في المطبخ) 
تقف جميله في المطبخ تحضر الفطار 
قال جاسر: صباح الورد ياقلبي 
ردت جميله: صباح الورد يا جوسي
رد جاسر: حبيبتي هتعمل اي النهارده 
ردت جميله: مش هعمل حاجه هروح المستشفى وهستناك تيجي تخدني ونروح بس كده
رد جاسر: طب اي رايك اعدي عليكي بدرى نروح نعمل Shopping
ردت جميله بفرحه: بجد بحبك اوووي يا جوسي 
رد جاسر: انا همشي علشان مضعفش 
ضحكت جميله عليه 
قالت: خلي بالك من نفسك هستناك 
رد جاسر: حاضر ياقلبي ومشى
جهزت جميله نفسها ونزلت ركبت العربيه مع (جابر) ووصلها لغايط المستشفى 
&&&&&&&&&&
                         (في المستشفى) 
تجلس سهيله وشهد في غرفه الاستقبال 
جاءت الموظفه
قالت: استاذه سهيله فيه حاله في الطوارئ تعالي بسرعه 
ردت سهيلة: حاضر ثانيه وهكون هناك
عقمت سهيله نفسها وذهبت الي الطوارئ وشهد وراها
دخلت سهيله الطوارئ شافت طفل صغير ينام علي السرير وبيصوت بأعلي صوت
راحت سهيله عليه 
قالت: مالك حاسس بإيه، طب فين بابا وماما
ردت (الام): انا ولدته بالله عليكي يا بنتي شوفيه مالوا
ردت سهيلة: طب هو ايه اللي بيوجعه، انا مش عارفه اكشف عليه بسبب حركته
ردت(الام): بطنوا يا بنتي 
ردت سهيله: شهد هاتي  الحقنه بسرعه
ردت شهد: حاضر
اعطت سهيله الحقنه للطفل، كانت الحقنه عباره عن مهدأ 
استنت سهيله لغايط ما الطفل هدي وكشفت عليه 
قالت سهيله: بصي يا ماما ابنك عندوا تلوث في المعده يعني هو أكل حاجه مضطره وملوثه
انا هكتبلوا علي علاج ياخدوا بانتظام، اما احنا هنعوزه علشان نعمل شويه تحاليل كده ويستني معانا النهارده 
ردت (الأم): ربنا يخليكي يارب يا دكتوره، اللي انتي عوزاه كلوا هجيبوا 
ردت سهيلة: انا موجوده هنا هركبلوا محلول لغايط ما تجيبي العلاج من الاستقبال تحت
ردت(الام): حاضر ومشت
ذهبت سهيله وشهد للطفل 

وصلت جميله المستشفى وذهبت الي مكتبها 
دخلت السكرتيره: صباح الخير يا فندم
ردت جميله: صباح الخير، قوليلي كده فيه كام حاله النهارده عاوزه كشف بكل حاجه
ردت (هنا): حاضر يا مدام جميله 
ردت جميله: تمام، سهيله وشهد فين
ردت هنا: في حاله كانت في الطوارئ هما هناك معاها
ردت جميله: تمام 
ردت هنا: بعد اذنك وطلعت
&&&&&&&&&&
                               (في القسم) 
يجلسون الشباب في اوضه الاجتماعات 
قال (عبدالله): طبعا انا بشكر جاسر وسيف ومراد ورجالتهم علي مجهودهم معانا بسم الله ماشاء الله رجاله، انا فخور بيكم جدا انتوا رفعتوا اسم بلادنا ربنا يحميكم 
رد جاسر: ده من واجبنا يا فندم، احنا معملناش حاجه وان شاءلله القادم افضل 
رد (عبدالله): انا متأكد من ده يا جاسر، طبعا احنا في شهرين قبضنا علي عماد وفرانكوا واللي معاه، وعلي الكس جان وكريم واللي معاهم، وده محصلش قبل كده بس بسم الله ماشاء كنتوا قد المهمه 
رد جاسر: الحمدلله يا فندم، طول ما احنا عايشين هندافع عن الوطن واسم مصر
رد (عبدالله): طب كويس، نبدأ في المهم 
المصادر اكدت اني في دكتور بيأخذ اعضاء الاطفال ويتاجر فيهم 
(اسموا):**
(السن): 40 سنه
(محل الاقامه):****
احنا معانا كل حاجه تخص بالدكتور ده، طبعا بعد مراقبات ليه وبلاغ الاهل باللي بيحصل داخل المستشفى 
رد مراد: طب طالما شغال في المستشفى اكيد مدير المستشفى عارف بحاجه زى دى
رد (عبدالله): اكيد طبعا، المصادر اكدت انوا في الفتره الاخيره اكتشف مدير المستشفى الموضوع وكمل معاها، احنا لازم ندرس القضيه بشكل مهم، الاهالي بيشتكوا والاطفال بضييع 
رد سيف: ان شاءلله يا فندم هنجمع المعلومات والعمليه القادمه يتم القبض عليهم 
رد (عبدالله): انا واثق فيكم بالتوفيق، اتفضلوا 

خرجوا الشباب من غرفة الإجتماعات 
قال مراد: نفسي اعرف عمر مش عاوز ينزل ليه عاوز اتجوز يا جدعان 
رد سيف: وانا والله، هو هينزل ليه نايم ومستريح يا خويا
رد جاسر: طب يا خويا منك ليه كل واحد علي شغلوا
رد مراد: من عيوني وذهب الي مكتبه
رد سيف: والله مجنون
رد جاسر: طالعلك ومشي وسابوا 
رد سيف: الله يخليك يارب يا صاحبي وذهب الي مكتبه
&&&&&&&&&&&
              (في المستشفى) 
تجلس شهد بجوار الطفل، رن هاتفها 
ردت شهد: ازيك يا سيف
رد سيف: الحمدلله لسه مخلص الاجتماع 
ردت شهد: ربنا يقويك يارب
رد سيف: ادعيلي الرائد أمرنا بعمليه مهمه
ردت شهد بقلق: تاني يا سيف
رد سيف: يا حبيبتي سيبها علي الله، وبعدين ده شغلي يا قمر
ردت شهد: ربنا معاك يارب، انا هقفل دلوقتي سلام 
رد سيف: سلام

جاءت سهيله الي شهد
قالت سهيله: اخباره اي
ردت شهد: حالته كويسه بدأ يتحسن الحمدلله 
ردت سهيله: طب روحي القسم التاني فيه اصابات جروح هناك
ردت شهد: حاضر
ردت سهيله: خلصي وروحي عند جميله علشان نتغدي 
ردت شهد: اشطا يا كبير

عند جميله في المكتب تجلس وتراقب المستشفى والحالات اللي داخل المستشفى 
دخلت هنا: مدام جميله فيه واحد عاوز يقبلك بره
ردت جميله: طب دخليه
ردت هنا: حاضر
دخل الرجل الي جميله
قالت جميله: اتفضل اقعد يا فندم
رد (الرجل): يا حضره المديره انا ابني عندك في المستشفى والدكتور اللي هنا قالي ابنك محتاج عمليه ب12 الف جنيه غير كده مش هيعالجوه، وانا يبنتي راجل بشتغل علي ايدى مقدرش ادفع المبلغ ده
ردت جميله: تشرب اي يا حج 
رد (الراجل): ولا حاجه يا بنتي، انا بس جاي اطلب منك انك تقسطي المبلغ وخلي الدكتور يعمل العمليه
رد جميله بإبتسامة: يا حج ابنك هيعمل العمليه من غير فلوس خالص 
رد (الراجل): ازاي بس يا بنتي 
ردت جميله: حضرتك المستشفى هنا بتعالج الاطفال اللي حالتهم ماديه قليله وانا كنت لسه هطلب حضرتك في التليفون علشان اعرفك اني العمليه هتتعمل في خلال الاسبوع ده، يلا روح فرح مراتك وابنك ومتشلش هم حاجه 
رد (الراجل) بفرحه ودموع: ربنا يخليكي يارب يا بنتي ويكملك علي خير يارب ان بشكرك جدا يا بنتي الحمدلله يارب وطلع

اتصلت جميله علي هنااا
دخلت هنا، قالت: ايوه مدام جميله 
ردت جميله: بصي الراجل اللي لسه طالع ده تخبري الدكتور اشرف انى العمليه تتم بسرعه وميطلبش اهل الطفل بفلوس تاني
ردت هنا: حاضر يا فندم وطلعت

دخلت سهيله وشهد 
قالت سهيله: مستشفى اي........ 
ردت جميله: طب شوفي مين اللي هيقبضك 
ردت سهيلة: اي المستشفى الجميله دى زى صاحبتها 
ردت شهد بضحك: منافقه، بس فعلا في حالات كتير النهارده
ردت جميله: ربنا يشفي كل مريض يارب
ردت سهيلة وشهد: يارب
ردت شهد: فين الاكل
ردت جميله: اهو يلا ناكل
ردت شهد: يلا 
&&&&&&&&&&&&&
                  (في الليل) 
جميله تأكل ايس كريم في المول وجاسر بيضحك علي مجنونته 
قال جاسر: مش كفايه كده ولا ايه
ردت جميله: اي يا جاسر مش عاوزني أكل يعني
رد جاسر: مش حكايه اكل، انا تعبان وعاوز انام 
ردت جميله: خلاص يا حبيبي تعالي نجيب شيبسي وشوكلاته وبيبسي ونروح
رد جاسر: يلا عيون يا جاسر

عند مراد وسهيله في المطعم
قال مراد: اي يبنتي كل ده أكل 
ردت سهيله: اليوم كان متعب النهارده اوى 
رد مراد بضحك: كلي يا حبيبتي، طب اي مفيش حاجه رومانسيه كده
ردت سهيلة: حرام عليك والله بقولك جعانه وانت تقولي رومانسيه
رد مراد: يا ساتر عليكي كلي يا يسطا
ردت سهيلة: ايوه كده يا زميكس 
رد مراد بضحك: بالهنا والشفا يا روحي 

عند شهد وسيف يجلسان علي البحر يأكلون بيتزا
قال سيف: اي رايك في البيتزا 
ردت شهد: حلوه اوي
رد سيف: انا اللي عملها 
ردت شهد: بجد 
رد سيف: اه والله 
ردت شهد: تسلم ايدك يا سيف
رد سيف: وانا بعشق اسمي لما بتقوليه 
اتكسفت شهد وبصت علي البحر
رد سيف: ماشي يا عمر لما ترجع بس
ردت شهد بضحك: هتعمل اي يعني
رد سيف: يرجع بس عاوز اتجوز هههه
ردت شهد: مستعجل علي النكد ليه
رد سيف بضحكه: احلي نكد
ردت شهد بكسوف: يلا نروح علشان مليكه 
رد سيف: يلا 
&&&&&&&&&&
               (في المالديف) 
تجلس ايمان امام الشاطئ وبترسم عمر
قال عمر: فاضل كتير يا فوزى
ردت ايمان بضحك: خلصت يا فوزيه
ذهب عمر واقعد جمبها 
تعرفي اني مش عاوز ارجع، بس لازم علشان الشغل والناس اللي عاوزه تتجوز ههه
ردت ايمان: علي رأيك سهيله وشهد بيقولولي اني سيف ومراد ناوين علي نيه عسل لما يشوفوك 
رد عمر: خليهم كده متعلقيين ههههه

فجاه في بنت حضنت عمر
قالت: عمورى وحشتيني اووي
انصدمت ايمان من الموقف 
رد عمر: هو انتي؟؟؟ 

يا ترى مين دى؟ 
يا ترى ايمان هتعمل اي في عمر؟؟ 
 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات