القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس والعشرون 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الخامس والعشرون 

ندى محمد:
"البارت الخامس والعشرين" 
قال مراد بصدمه: ازاااي انت بتعمل اي هنا 
مجهول: هههههههه هو انت فاكر هسيب حقي
رد جاسر: ورحمه امي هندمك علي اليوم اللي عملت فيه كده
رد مراد: ده عمى جاسر، انا مش مصدق ليه بيعمل كده فينا، طب ابويا عمل فيك اي علشان تعمل كده
رد (عمه): اقولك انا يا حبيبى ابوك ضحك عليا في كل حاجه حتي في الميراث ابوك ده واحد **، فجاه كان مراد نايم فوقيه وبيضرب فيه جامد 
رد مراد: انت اللي واحد* والله لو عملت حاجه في ابويا او مراتي هخليك تندم علي اليوم اللي اتولدت فيه يا عم يا****
رد (عمه): طب اقولك علي المفجأه الجامدة كمان، اخو مراتك معايا وهو اللي قالي اعمل كده ويمكن اقتل اخوته 
رد جاسر وهو بيشيل مراد من عليه: ضرب في وشوا بص انت والاستاذ التاني عقابكم الاعدام احنا معانا الادله والدليل اللي يوديك في ستين داهيه، اما بقي اخو سهيله ده عقابوا الموت مباشره، انطق فين سهيله 
رد (اخوها): فيه اي يا جاسر مالك بس
رد مراد وهو بيضربوا في وشوا: فين مراتي يا بن*
رد (اخوها): انا هقتلها انسي يكون فيه سهيله تاني
ضربوا مراد بالمسدس في رجله
رد مراد بغضب: فين سهيله
رد (اخوها): حتي لو لسه عايشه مينفعش يعني تلمسها علشان هي خلاص بقت مش بنت
لم يستحمل مراد الكلام انقض عليه وفضل يضربوا لغايط ما سمعوا صوت رصاصه هزت المكان كلوااا 
صرخ جاسر بأعلي صوت: سييييييف
كان سيف يسقط علي الارض والدماء مغطيه الارض بسبب واحد من رجاله عم مراد ضرب سيف في كتفه بالرصاص
ذهب جاسر اليه وكتم الدم، طلب الاسعاف بسرعه 

كان مراد تمكن من القبض علي اخو سهيله
اما عمه كان طلع بره القصر بس لسه هيهرب 
كان جاسر ضربة بالمسدس في رجله
وقع عم مراد علي الارض واستسلم للشرطه
كانت رجاله جاسر تمكنوا من القبض علي رجاله عم مراد واخو سهيله
رد مراد: انا هدخل اشوف سهيله في الاوضه دى
رد جاسر: ماشي متتاخرش 
رد مراد: تمام، دخل مراد الاوضه شاف حبيبته نايمه علي الارض وشها كله احمر وبترتعش 
راح نحيتها وفضل يطبطب عليها
قال: حبيبتي انا مراد اصحي يا روحي 
ردت سهيلة بتعب شديد: مراد
رد مراد: عيون مراد قومي يلا علشان نمشي
ردت سهيله بتعب: مراد
شالها مراد وطلع بيها بره القصر المهجور
ركبها مراد العربية وركب جمبها ومشوا
&&&&&&&&&
ع

ند جميله وشهد 
قالت شهد بعياط: سيف، طلعت تجرى علي جميله صحتها من نومها
ردت جميله: فيه اي
ردت شهد: سيف
ردت جميله: مالوا 
ردت شهد: مش كويس فيه حاجه حصلتلوا 
ردت جميله: اهدى يا شهد، ادعيلهم ربنا يكرمهم وينجيهم
ردت شهد: طب رني كده علي جاسر
ردت جميله: حاضر

رنت جميله علي جاسر
رد جاسر: الو يا حبيبتي
ردت جميله: اي يا حبيبي عملتوا اي لقيتوا سهيله 
رد جاسر: اه يا روحي
ردت جميله بفرحه: بجد والله الحمدلله، طب سيف عامل اي علشان شهد قلقانه عليه
رد جاسر: بصي هو خد رصاصه في كتفوا وهو دلوقتي وصل المستشفى براحه كده قولي لشهد 
ردت جميله: حاضر سلام وقفلت 

ردت شهد: في اي سيف مالو
ردت جميله: بصي هو كويس بس هو..... 
ردت شهد بعياط: فيه اي
ردت جميله: خد رصاصه في كتفوا
ردت شهد بعياط: انتي بتقولي اي لا هو كويس انا لازم اروحله وفضلت تعيط انا هروح المستشفى لازم اشوفه
ردت جميله: حاضر يلا بينا اهدى بس
ردت شهد: يلا 
نزلوا شهد وجميله شافوا مليكه نازله من عربيه مهند
قالت مليكه: شهد فيه اي 
ردت جميله: سهيله كانت مخطوفه والشباب راحوا انقذوها بس سيف خد رصاصه في كتفوا واحنا رايحين المستشفى 
رد مهند: ازاي ده حصل، تعالوا انا هوصلكم
ركبوا مع مهند وصلهم لغايط المستشفى 
&&&&&&&
وصل سيف المستشفى ودخل اوضه العمليات 

مراد دخل سهيله الاوضه وقال للدكتوره انها تكشف عليها
ردت الدكتوره: طب اتفضل انت 
خرج مراد بره وكان جاسر واقف عند اوضه العمليات 
رد مراد: انا تعبت من اللي بيحصل ده
احنا المفروض ولا نتجوز ولا حتي نفكر في الارتباط
رد جاسر: انت اني دي حكمه ربنا، لو ربنا كاتب اللي احنا نموت في وقت معين هنموت حتي لو مش ظباط، المفروض تفتخر انك ظابط انك بتحمي ارضك ومجتمعك انت المفروض تكون رافع راسك بعد كل عمليه تتم بالنجاح 
رد مراد: بس انا خايف علي سهيله احنا حياتنا كل يوم في خطر
رد جاسر: عندك حق بس انا قولتك حتي لو مش ظابط ومكتبولك انك تموت في وقت معين هتموت، ادعيلها وخليك واثق في ربنا، خليك جامد علشان تقدر تقف جمبها
رد مراد: حاضر

رد مهند من وراهم: فيه اي
ردت شهد: فين سيف وسهيله 
رد مراد: سيف في اوضه العمليات، سهيله في الاوضه الدكتوره بتكشف عليها
رد جاسر: بعد اذنكم يا جماعه، مسك جميله من ايدها ودخل بيها الاوضه
قال بعصبيه: انتي اي اللي جابك مش انا قولتلك بلاش حركه كتير علشان اللي في بطنك

ردت جميله بخوف منوا: انا كنت هطمن علي سهيله
رد جاسر: مش انا طمنتك ولا انتي مش عاوزه اللي بطنك
ردت جميله: انت ازاي تقول كده ده ابني او بنتي
رد جاسر: مهو فعلا شكلك خايفه علي اللي في بطنك وسبها وطلع
عيطت جميله وراحت طلع من الاوضه، راحت للدكتوره 
قالت جميله: بعد اذنك عاوزه اطمن علي البيبي 
ردت الدكتوره: اتفضلي يا فندم 
كشفت الدكتوره علي جميله 
قالت جميله: اي يا دكتوره الجنين كويس
ردت الدكتوره: الحمدلله كويس جدا احمدي ربنا انوا حياتوا كويس جدا
ردت جميله: اي ده هو ولد
ردت الدكتوره: اه الاشعه بتاكد انوا ولد
ردت جميله بفرحه: شكرا يا دكتوره 
ردت الدكتوره: خلي بالك من نفسك، ربنا يكملك علي خير

عند شهد تقعد قدام اوضه العمليات وتدعي ربنا انو يحفظ لها حبيبها وينجيه يارب 
خرج الدكتور من اوضه العمليات 
طلعت تجرى عليه شهد
قالت: طمني يا دكتور سيف كويس 
رد الدكتور: الحمدلله قدرنا نطلع الرصاصه ونعدي مرحلة الخطر، بس هو محتاج راحه 
ردت شهد: الحمدلله، ممكن ادخلوا 
رد الدكتور: طبعا بس متغبيش جوه، اه صحيح طول العمليه كان بيقول شهد هو انتي
ردت شهد: اه
رد الدكتور: ربنا يشفيه يارب
ردت شهد: يارب، دخلت شهد لسيف 

عند مراد والدكتوره 
قالت الدكتوره: يا فندم الانسه اتعرضت لانهيار عصبي ده خطر علي حياتها ممكن لو حصل تاني هيحصل مضاعفات 
رد مراد: ان شاءلله مش هيحصل كده تاني، ممكن ادخلها 
ردت الدكتوره: طبعا، ده العلاج بتاعها ياريت تاخدوا بإنتظام وتاكل كويس جدا
رد مراد: حاضر، ذهب الي سهيله

عند جميله طلعت من عند الدكتوره و رنت علي جابر ومشت روحت البيت
رن جاسر علي جابر وعرف انوا جميله روحت

عند شهد دخلت عند سيف وقعدت جمبوا علي الكرسي
قالت: حبيبي قوم يلا علشان تفسحني ولا انت عملت كده علشان متفسحنيش طب قوم بس وانا هفسحك انت تعرف اني حبيتك من اول يوم شفتك، اول يوم شفتك قلبي دق جامد وكنت بحلم بيك كل يوم وبدعيلك في كل صلاه 
انت تعرف اني مليش غيرك ونفسي نتجوز ونكون نموذج للعائله الصالحه ونربي اولادنا علي حب الصلاه والدين 
رد سيف بتعب: يعني لازم اضرب بالرصاص علشان تقولي الكلام الحلو ده 
رد شهد بكسوف: سيف انت كويس
رد سيف بتعب: الحمدلله 
ردت شهد: طب هنادى علي الدكتور 
رد شهد: يا حبيبتي اطمني انا كويسه بس خليكي جمبي ومسك ايدها ونام

عند مراد دخل عند سهيله 
كانت سهيله تنام علي السرير وكان باين علي وجهها التعب والارهاق
باسها مراد من دماغها
قال: اي يا روحي مش هتصحي ولا اي يلا علشان افسحك ونلعب ونهزر 
ردت سهيلة بتعب: انا جاهزة يسطا يلا بينا
رد مراد بضحك: حتي وانتي تعبانه طب قولي كلمه حلوه
ردت سهيله: بص اديني بس كده عشرين سنه ونوم وانا هعملك كل حاجه 
رد مراد: والله مجنونه، يلا يا مجنونه علشان تروحي
ردت سهيله: فين صحابي الاندال 
رد مراد بضحك: يا بنتي سيف اضرب بالرصاص وشهد جمبه، جميله الحمل تعبها استأذنت وروحت ورنت عليكي من شويه وانا طمنتها 
ردت سهيلة: طب شه وجميله وسيف كويسين 
رد مراد: الحمدلله يلا بينا
&&&&&&&&&
عند جاسر روح البيت دخل ملقاش جميله في الصاله 
سال عزيزه: فين جميله يا داده 
ردت عزيزه: فوق يا بني
رد جاسر: ماشي يا داده، روحي انتي
ردت عزيزه: حاضر
طلع جاسر الاوضه واول ما دخل انصدم لما شاف.............

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات