القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الثالث والعشرون 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثالث والعشرون 

ندى محمد:
"البارت الثالث والعشرين" 
ردت ايمان بدموع: اي عمر مش جاي
رد عمر من وراها: ازاي مجيش يا صغننه انتي
طلعت تجري ايمان عليه وحضنته قالت: لو مكنتش جيت كنت هموت نفسي
ردت سهيله: بس يا هبله انتي عارفه جميله وهزارها 
ردت ايمان: ماشي يا جميله والله لهقتلك 
ردت جميله: طب يلا نحضر الفرح، بعدين نشوف الحكايه دى
رد عمر: يلا يا حبييتي سيبك من الناس الوحشه دي 
ردت ايمان بضحك: يلا يا عمر
نزلوا الشباب والبنات من الفندق وذهبوا الي القاعه

وصلت ايمان القاعه اول ما دخلت انبهرت بجمال القاعه، والناس الموجودين فيها 
قالت ايمان: انا مش بحلم يا عمر صح 
رد عمر: لا يا حبيتي انتي مش بتحلمي انتي مراتي ياقلبي 
ردت ايمان: ربنا يخليك ليا يارب وميحرمنيش منك ابدا بحبك يا عمر
مسكها عمر من ايدها وبسها 
طلب رجل الديجي ان يرقصوا مع بعض
مسك عمر ايدها وذهب الي المسرح رقصوا سلوا مع بعض 
(الاغنيه: حبيتك يوم ما تلاقينا)
خلصت الاغنيه وطلب رجل الديجي بحضور البنات والشباب علي المسرح 
طلعت جميله وسهيله وشهد وشدوا ايمان وفضلوا يرقصوا معاها 
طلع الشباب فضلوا يرقصوا مع عمر
&&&&&&&&&&&&

عند مليكه في الحمام 
بتنادي علي سهيله بقولك اي انا طالعه الحق شويه من رقصه المحن😂😂😂
طلعت مليكه بره وهي طلعه، خبطت في كتف واحد
الشاب: مش تفتحي يا قمر
ردت مليكه بتوتر: أنا اسفه لحضرتك ومشت 
الشاب: اي ده قمر يا ناس 

طلعت ريماس ملقتش مليكه 
قالت: ماشي يا عبدالسلام بتبعيني وماشيه تكلم نفسها 
رد خالد: انتي هتفضلي تكلمي نفسك كده كتير الناس بتضحك عليكي
ردت ريماس: بقولك اي يا شبح انا مليش في جو الافراح والمحن ده تمام ومشت
ضحك خالد بشده عليها ومشي وراها 

عند جاسر وجميله 
قالت جميله: والله يا جاسر انت وصحابك كنتوا هتموتوا البت النهارده 
رد جاسر بضحك: والله عمر مجنون وصحبتك لسه هتشوف منوا كتير اوي، بس اي القمر ده الفستان انا شايفه قبل كده 
ردت جميله بضحك: طبعا جوزي حبيبي جبهولي النهارده 
رد جاسر: جوزى يا ترى مين جوزك ده
ردت جميله بضحك: جوزى قاعد قدامي وحضني قدام الناس كلها وبين ايديه وانا بحبوا اوووي
رد جاسر: ربنا يخليكي لياا يارب يا حبيبتي 
(فستان جميله: لونه احمر غامق ، كان يشبه فستان سندريلا، بحاجبها الرائع ومكياجها الخفيف) 

كان المسرح مليئ بالشباب والبنات، فجاه النور اختفي 
ظهر عمر من بعيد وكان بشبه الملك (ببدلته البيضاء والشعر الاسود والبشره الصافيه) 
قال: يا اميرتي متعرفيش كنت مستني اليوم ده ازاي بجد انتي ملكتي قلبي من اول يوم شفتك فيه انا بحبك اوووي اوعدك قدام الناس دى كلها اني عمرى مهزعلك ولا هخليكي تنزلي دمعه من عنيكي بحبك اوووي يا اميرتي. 
طلع يجري عليها وحضنها ولف بيها

اشتغلت الاغاني تاني وفضلوا يرقصوا ويهزروا 
خلص الفرح الحمدلله، كل واحد خد حبيبته وروح 
عمر وايمان سافروا ليستمتعوا بالشهر العسل في (جزر المالديف) 
&&&&&&&&&&&
عند مليكه ومهند وريماس وخالد في العربية 
تجلس مليكه بجانب مهند 
تجلس ريماس جانب خالد
قال مهند: كنتي زي القمر النهارده يا قمر
ردت مليكه بكسوف: شكرا، ريماس انتي هتنزلي هنا صح
ردت ريماس: اه، نزلت ريماس وطلعت بيتها
رد مهند: خالد انزل يلا
رد خالد: هي بقت كده يا صاحبي ماشي انا نازليه يا صاحبي، نزل خالد
ردت مليكه: ليه نزلتوا 
رد مهند: عاوز افضل معاكي شويه لوحدينا ممكن
ردت مليكه: بس انا لازم اروح انا عندى امتحانات ومينفعش اتاخر 
رد مهند: حاضر هسيبك علشان صعبتي عليا 
&&&&&&&&&&
عند مراد وسهيله 
قال مراد: اي يا يسطا الحلاوه دي يخريبت جمالك 
ردت سهيله: شكرا يسطا
رد مراد: يسطا دى اخرت التيوكتوك اللي بتسمعيه 
ردت سهيلة بضحك: علي جمب هنا يسطا
رد مراد: انتي اشتغلتي مع اشرف عبد الباقي ولا حاجه
ردت سهيلة: دمك خفيف يا عسل 
رد مراد: اتفضلي يا حبيبتي انزلي، اعملي حسابك بكره اليوم بتاعي انااا مش هسيبك بكره
ردت سهيلة: بجد هتفسحني 
رد مراد: اه
باسته جميله من خدوا ونزلت تجري من العربيه
رد مراد: يا لهوي ياني عليا اي ده، ومشي 
&&&&&&&&&
عند سيف وشهد يجلسان علي البحر
قال سيف: تعرفي اني بحب البحر اووى، بحب اجي اقعد هناك واهرب من الناس كلها 
ردت شهد: انا وقت ما بكون زهقانه ومضايقه بقوم اتوضي واصلي واعيط بين ايدين ربنا، وبعدين بقوم اعمل حاجه اشربها واقعد في البلكونة واقرأ روايه
رد سيف: تعرفي انك كل يوم بتكبري في نظري اكتر وبتاكد اني فعلا اخترت البنت الصح
ردت شهد: وانا كمان اخترت الشخص الصح، يلا بيني ولا اي
رد سيف: يلا يا حبيبتي 
&&&&&&&&&&
عند جاسر وجميله يجلسون في غرفه النوم وبيلعبوا بلايستيشن 
قالت جميله: جوسي

رد جاسر بضعف: قلب جوسي 
ردت جميله وهي بتحضنه: وحشتيني اوى
رد جاسر بضعف: جميله انتي بتلعبي بمشاعري وبعدين مش الدكتوره قالت ولا اي 
ردت جميله وهي بتحضنه اكتر: كلمتها النهارده وقالت ماشي
رد جاسر: انتي بتتكلمي بجد 
ردت جميله: اه 
شالها جاسر حطها علي السرير وباسها من شفايفها 
(ذهبوا الي عالمهم الخاص) 
&&&&&&&
وصلت مليكه وسهيله وشهد البيت وناموا بسلام

اما ايمان وعمر ذهبوا الي جزر المالديف

وصلوا الشباب بيوتهم بأمان 

ناموا ابطالنا بسلام
&&&&&&&&&&&&&
تشرق الشمس لتعلن يوم جديد علي ابطالنا 

تستيقظ ايمان من نومها علي صوت عمر
قالت: اي ده احنا وصالنا
رد عمر: من زمان احنا في الفندف
ردت ايمان: ازاي
رد عمر بضحك: انا هحكيلك 
فلاش باااك
احنا وصلنا الفجر كده فضلت اصحيكي انتي مقومتيش، كنتي نايمه كأنك بقالك سنه منمتيش، وبعدين طلبت من المساعده تساعديني في نزول الشنط، وبعدين شلتك ونزلت من الطياره وكانت في عربيه مستنيانا، وضعت الشنط في العربيه، وركبتك العربيه وركبت جمبك ووصلنا الفندق، طلعت الاوضه حطيتك علي السرير وغيرتلك الفستان وانا غيرت ونمت 
باااااااااك
ردت ايمان بضحك: كل ده هههههههه
رد عمر: بتضحكي ده انا مش هسيبك في حالك وقرب عليها جامد
ردت ايمان بتوتر: عمر نصلي الاول
رد عمر: اكيد طبعا قومي يلا اتوضي ونصلي 
ذهبت ايمان الي الحمام اتوضت وصلت ولبست الاسدال وطلعت 
رد عمر: بسم الله ماشاء الله قمر، يلا يا حبيبتي علشان نصلي
ردت ايمان: يلا يا عمر
صلي عمر بإيمان وانتهي من الصلاه
قال عمر: لو انتي خايفه خلاص عادي جدا
ردت ايمان وهي بتحضنه: انت دلوقتي جوزى حلالي وانا مراتك بحبك يا عمر
رد عمر بتوهان: بجد انا مش مصدق نفسي
ردت ايمان: لا صدق يا حبيبي انا مراتك حلالك 
حضنها عمر وباس دماغها وشالها حطها علي السرير
قال: بحبك يا ايمان
ردت إيمان: بحبك يا عمر 
(ذهبوا الي عالمهم الخاص) 
&&&&&&&&&
تستيقظ سهيله من نومها علي صوت التليفون
ردت: الو 
مجهول:***
ردت سهيله بعصبيه: انت بتقول اي
رد مجهول:***
ردت سهيله: متأكد
رد مجهول:**
قفلت سهيله التليفون، ذهبت الي الحمام غيرت هدومها ونزلت من البيت بسرعه، وراحت علي العنوان اللي اتبعتلها في رساله 
وصلت سهيله المكان
(كان عباره عن بيت قديم جداا) 
دخلت سهيله وفضلت تمشي لغايط ما سمعت صوت راحت ناحيه الصوت 
فجاه....................... 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات