القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الثاني والعشرون 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثاني والعشرون 

ندى محمد:
"البارت الثاني العشرون" 
عند البنات والشباب تحت يجلسون في الصاله مستنين جميله وجاسر

عند مليكه تجلس مع ريماس في الحديقه بيذاكروا 
قالت مليكه: انا مش فيه اي في واحد من امبارح وهو بيبعتلي رسايل ولما خلصت امتحان النهارده بردو بعتلي
ردت ريماس: هي حاجه غريبه فعلا وكمان مفيش حد يعرف رقمك، اكيد ده خط رقمك من علي الاكونت الفيس بوك بتاعك
ردت مليكه: مش عارفه يلا نذاكر، وفجاه سمعوا حد داخل من البوابه 
ردت ريماس: مليكه شوفي الولدين دول شكلهم حلو اووي 
ردت مليكه وهي تنظر ناحيه الشباب: والله انتي رايقه ذاكري يا ختي 
ردت ريماس: دول جايين علينا 
قال مهند: ازيك يا مليكه عامله ايه 
ردت مليكه: الحمد لله، قامت دخلت جوه، دخل وراها مهند
قال خالد: هاي انا خالد صديق مهند
ردت ريماس: هاى انا ريماس صديقه مليكه 
رد خالد: اتشرفت بمعرفتك يا قمر
ردت ريماس بكسوف: ماشي وطلعت تجري علي جوه

نزل جاسر وجميله، رحبوا الجميع بخالد وريماس

قال عمر: ازاي كل ده يحصل وانا معرفش 
رد جاسر: انت واخد اجازه وكمان انت فرحك بكره، يا شباب يا بنات انتوا هتباتوا هنا النهارده علشان البنات يمشوا مع بعض بكره يروحوا الفندق والشباب كذالك 
ردت مليكه بفرح: يس يس والله العظيم احلي ابيه في الدنيا
ردت جميله بغيره: لا يا حبيبتي هنسي العيش والجبنه الرومي وهقوم عليكي 
ردت مليكه: الله اخويا الكبير وبدلعه الله عندك مانع يا طنط
ضحك الجميع علي كلمه مليكه 
ردت جميله: والله اللي مش هييطل ضحك هيبات في الصاله 
كلوا سكت وكملوا اكل
&&&&&&&&&&
في امريكا........... بعد ما الشرطه عرفوا بالقبض علي الكس وجوليا 
اتصل رئيس القسم للشرطه الأمريكية برئيس الشرطه المصريه 
قال رئيس الشرطه الامريكه: أهنيك يا عبدالله باشا علي مجهود جاسر بيه ورجالته وتمكنوا من القبض علي الكس وجوليا بعد عده محاولات فاشله، بهنيك علي نجاح العمليه، كانت الخطه رائعه بالفعل، فلم يتمكنوا رجال الشرطه الامريكيه بالقبض عليهم، بس ديمااا رجاله مصر والشرطه المصريه عندهم خبره وكفاءه عاليه. 
رد رئيس الشرطه المصريه: اشكرك علي اتصالك، يرجع الفضل ليكم لو متعوناش مع بعض لم نتمكن من القبض عليهم، احنا هدفنا حمايه مصر وشعبها، اشكرك علي اتصالك ومجهود رجالتلك الذى لم يسيبوا رجاله مصر 
رد الرئيس الامريكي: اكيد مش هتكون اخر شغل مع بعض تهانيا يا صديقي 
&&&&&&&&&&
في الجنينه يجلسون الشباب والبنات مع بعض ويلعبون 
رد خالد: يلا نلعب جرأه وصراحه 
رد عمر: ايوه يلا نعمل دايره كبيره ونلعب 
رد جاسر: ده منظر واحد فرحوا بكره 
رد مراد: مهو علشان مش مصدق علشان كده شكلوا تايه 
ردت جميله: انتوا هتفضلوا تتكلموا كتير، يلا خالد ابدا اللعب
رد خالد: من عيوني لف الازازه، وقفت علي ايمان ومليكه 
رد خالد: مليكه تسأل ايمان يلا 
ردت مليكه من عيوني: ايمان قولي لعمر قدمنا كلنا بحبك 
ردت ايمان بكسوف: مليكه لا 
ردت جميله: يلا يا ايمي الله 
ردت ايمان بكسوف شديد: بحبك يا عمر
ردت عمر وهو بيزرغط: يا لهوى ياااا ناس قالتلي بحبك حد يضربني
ضربوا جاسر علي دماغه 
رد عمر: بس كده انا خلاص فوقت ههه😂😂
لف خالد الازازه تاني جات علي مهند وسهيله 
ردت سهيلة: انا اللي هسال 
قولي يا مهند انت حبيت قبل كده او بتحب
رد مهند وهو ينظر لمليكه: لا محبتش قبل كده، بس ده ميمنعش اني بنات الجامعه هتموت عليا، بردوا مينمعش اني في حد كده في حياتي 
فجاه مليكه حست بخنقه وشها كله قلب الوان
كان مهند ينظر لمليكه وملاحظ تعبير وجهها 
لف خال الازازه جات علي سيف وجميله 
رد سيف: انا اللي هسأل 
قولي يا جميله انتي حبيتي جاسر ازاي
ردت جميله: انا حبيتوا من اول يوم شوفتوا فيه المعسكر قلبي كان بيدق جامد اول ما بشوفه سرق قلبي وعقلي وحياتي ربنا يخليه ليا يارب ويحفظهولي يارب
رد خالد وهو بيصفر: الله عليكي يا ست ام كلثوم يا بختك يا عم جاسر اتجوزت واحده قمر زي جميله كده
رد جاسر بغيره: خاااالد احترم نفسك اسمها مدام جميله انت فاهم
رد خالد بخوف: حاضر يا باشا
لف الازازه جات علي شهد وجاسر
قال جاسر: قوليلي شهد انتي عاوزه الواد الرخم ده 
ردت شهد بكسوف: اه 
رد سيف: ربنا ينصرك يااارب ويسعدك يا صاحبي 
رد جاسر: طب يلا كلوا يطلع ينام، وانتوا يا بنات لو هتذاكروا خليكوا هنا اما كلوا علي يطلع علي فوق ، وكل واحد في اوضه لوحده فاهمين يا شباب 
ردت شهد: انا هنام مع سهيله وايمان 
رد جاسر: الاوض كتير المهم انا كلامي واضح للشباب 
ردوا الشباب: اوامرك يااا فندم وطلعوا 

طلعوا الشباب الي اوضهم والبنات كذالك 

مليكه وسهيله فضلوا يذاكروا في الجنينه 
قالت مليكه: بقولك اي يلا نطلع ننام علشان بكره يوم متعب

ردت ريماس: يلا 
ردت مليكه: اطلعي انا هشرب وهجيلك 
ردت ريماس: ماشي مستنياكي فوق
طلعت ريماس علي الاوضه، مليكه راحت المطبخ
دخلت مليكه المطبخ وهي بتكلم نفسها 
انا مش عارفه مين اللي بيبعتلي ده وعاوز مني ايه 
رد مهند من وراها: اقولك انا مين 
ردت مليكه بخضه: حرام عليك والله انت عاوز تموتني صح قول اي حاجه ياعم احم او دستور
قرب مهند منها، كانت مليكه متوتره من قربه ليها بالدرجه دى
ردت مليكه: مهند انت بتعمل اي
رد مهند: يا قلب مهند انتي
ردت مليكه: مهند مينفعش كده ابعد
رد مهند: تعرفي اني اسمي حلو اوي وانتي بتقوليه، ثانيا انا عمرى مهبعد عنك
مليكه اناا بحبك مش عارفه انتي عملتي فيا اي، انا اللي ببعتلك الرسايل، انا معجب بيكي جدا ونفسي تديني فرصه نقرب من بعض ونكون اصدقاء
كانت مليكه مصدومه من كلام مهند ومش عارفه تعمل اي ولا ترد تقول اي كانت مكسوفه جدا بسبب كلامه وقربه ليها 
ردت مليكه بكسوف شديد: مهند اناااا... 
رد مهند: انا مش عاوز اسمع رد منك دلوقتي انا عاوز حاجه واحده بس تسجلي رقمي علي التليفون علشان اطمن عليكي بعد اي امتحان ولو احتجتي حاجه انا هشرحها ليكي
ردت مليكه بغيره: بس احنا كده هنزعلوا حبيتك اللي قولت عليها بره
رد مهند بضحك: تعرفي شكلك حلو اوي وانتي غيرانه ههههههه
ضريتوا مليكه بالمعلقه بس ياض بطل ضحك
رد مهند: انتي حبيبتي يا هبله يلا روحي نامي تصبحي على اهل الجنه يا حبيتي 
ردت مليكه بكسوف: وانت من اهل الجنه وطلعت تجرى علي فوق
دخلت مليكه الاوضه كان وجهها عباره عن الطماطم 
قالت ريماس: مليكه مالك فيه اي وشك احمر كده ليه
ردت مليكه: وقعت يختي علي السلم يلا علشان نناموا 
ردت ريماس: يلا 
مسكت مليكه التليفون وسجلت رقم مهند، وكان بعتلها رساله 
(الرساله: تصبحي على اهل الجنه يا روحي شكلك حلو اوي وانتي شبه الفراوله ♥) 
ردت مليكه: وانت من اهل الجنه، قفلت التليفون ونامت 
ناموا ابطالنا بخير وسعاده 
&&&&&&&&&&&
صباح يوم جديد علي ابطالنا 
يوم فرح ايمان وعمر
يستيقظان الشباب والبنات ويجتمعون علي سفره الافطار
قال جاسر: عمر يلا قوم انت والشباب روحوا الفندق
انتوا يا بنات يلا روحوا و جميله هتيجي وراكوا 
قاموا البنات والشباب يتجهون الي الفندق 
&&&&&&&&&&
عند جاسر وجميله 
قال جاسر: بقولك اي يا قمر انت
ردت جميله: نعم
رد جاسر: لسه زعلانه منى 
ردت جميله: اه
رد جاسر وهو بيمسكها من وسطها وبيضمها لحضنه: انتي عمرك ما تزعلي منى ابدا بحبك 
ردت جميله بضعف: انا بموت فيك، بس انا امبارح كنت هموت من الخوف عليه
رد جاسر: متقوليش كده تاني، وحشتيني احم احم متيجي اقولك كلمه سر
ردت جميله وهي تضع قبله علي شفايفه يلا 
(نسيبهم مع بعض شويه)
&&&&&&&&
عند البنات في الفندق يشغلون اغاني ويرقصوا 
تليفون مليكه رن وكان جاسر
اخذت مليكه التليفون وطلعت بره الاوضه 
ردت: الو 
رد مهند: الو يا قلبي انتي 
ردت مليكه: يا حول الله يا ربي لسه كنت قصداك من خمس دقايق 
رد مهند: بتوحشيني احم احم، انتي هتلبسي اي
ردت مليكه: فستان اسود طويل بيلمع
رد مهند بغيره:  الفستان ضيق ولا واسع يا استاذه 
ردت مليكه: لا ضيق من فوق ونازل علي واسع 
رد مهند بغيره: ربنا يستر ومقتلش حد بكره 
مفيش ميكب ماشي وقفل
ضحكت مليكه عليه ودخلت عند البنات 

ذهبت جميلة الي البنات وجاسر الي الشباب
فضلوا يرقصوا ويغنوا ويلعبوا مع بعض 
&&&&&&&&&
جاء الليل.......... 
كانوا البنات يجلسون في الغرفه مستنين العريس 
فجاه الباب خبط وكان جاسر 
طلعت جميله لجاسر
قال جاسر:*****
ردت جميله: بجد
رد جاسر: اه والله
دخلت جميله للبنات 
قالت: بنات ممكن تسمعوا وانتي يا ايمان امسكي  نفسك ******


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات