القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت اسير حبها الفصل الأول 1 بقلم روان

 رواية وقعت اسير حبها الفصل الأول 1 بقلم روان 

رواية وقعت اسير حبها الفصل الأول

ايه الي انتي بتقوليه ده يا امي انتي ازاي تقوليلي كده 
ــ اقول ايه هوه انا قلت حاجه غلط انا بقولك تتجوز 
ــ وانا مش عايز اتجوز حلوني من حواراتكم دي يا امي انا ماشي 
ــ سليم اقف عندك لللدرجه دب مش عامل احترام لامك شوف كده اسمعني كويس ياسليم انته لو متجوزتش البنت الي اخترناهالك دي لا تبقا ابني ولا اعرفك 
ــ انتي بتهدديني با امي كل ده ليه ها ليه هاااا ردي عليا 
ــ علشان العيله مت*تدمرشي وتفقد سمعتها في السوق ولا عايز الي بناع ابوك وجدك طول السنين دي يروح في الارض يا سليم انته لازم تتحوزها علشان تحل المشاكل الي ممكن تحصل في شغل ابوك تعرف ايه ممكن يحصل في شركاته الي تعب فيها السنين دي كلها انته لازم تنقظ اسم الغيله وابوك الي ممكن يتحب*ي ياسليم 
ــ وانا مالي يا امي اتجوزها ليه ليه تحملوني نتيجه حجات انتم الي السبب فيها انا زمبي ايه 
انا مش هتجوزها يا امي والي تعملوه اعملوه مش هضيع حياتي عشان حد 
ــ يعني ايه يعني ايه ياسليم 
ــ يعني كل واحد يتحمل نتيجه اخطائ*ه يا امي 
ــ يبقا ولا انته ابني ولا اعرفك يا سليم وقلبي وربي غض*بانين عليك ليوم الدين 
ــ امي انتي بتقولي ايه انتي بتت"بري مني علشان رفضت الجواز من البنت دي انتي ليه اصلا هامك اسم العيله اوي كده انتي نستي كميه الاهان*ات الي انتي كنتي بتتعر*ضيله يا امي انتي نسيتي الراجل الي انتي عتيزه تحميه من السجن ده كان بيعمل فيكي ايه كان بيعاملك ازاي 
ــ كفايه الكلام الي ملوشي داعي ده يا سليم الي قلته يتنفز لاما ولا انته ابني ولا اعرفك لغايت يوم الدين 
ــ حاضر الي تشوفيه يا امي 
ــ يبقا تروح تقابلها بكره وتتعرف عليها علشان كتب كتبكم هيكون الخميس الي بعد الي جاي 
ــ حاضر يا امي الي تشوفيه 

)( سليم عمره 30 سنه بمتلك قدر كبير من الوسامه شعره اسود قاتم تخديدت عينه زي السقر طويل جسمه رياضي عنده مجموعه من الشركات وكون امبراطوريه بنفسه بعيد عن ابوه لانه مش بيحبه زهنعرف ليه مع الوقت بيحب ممته جدا ممكن يعمل اي حاحه علشانها عنده كاريزما عاليا الكل بيخاف منه ملقب بئسم الصقر في السوق وزير نساء من الاخر)
ــ بت بت بت بت بت بت بت قومي اصحي ابت ابت 
ــ الرقم المطلوب مغلق او غير متاح يرجااااااااااا الاتصال في وقت لاحق 
ــ ياروح ام*ك وبتتاوبي كمان يالي معندكيشي دم ولا احسا، س 
ــ اغلطي اغلطي نعن عايزه ايه 
ــ اخس عليكي يا تنتن وانا الي جيبالك خبر حلو وهيبسطك 
ــ تنتن وهيبسطني والله اناي مش بيجي من وراكي غير كل خير ياختي استغفر الله العظيم 
ــ عيله الانصاري سليم
ــ ماله ماله اخلصي قولي في ايه 
ــ هههههه لا ياشيخه دلوقتي قومتي زي القرد 
ــ بت اخلصي بقا لاني مش طيقاقي 
ــ طلب ايدك 
ــ ايهههههههههه والله بجد احلفي احلفي انتي بتهزري يا شهد مش كدا والنبي انتي بتتكلمي جد لا لا انا مش قادره اصدق سليم سلين لنتي متاكده انه سليم طلب ايدي صح انتي متاكده لا لا انا اكيد بحلم اقرص*يني والنبي 
ــ اههه 
ــ عااااااااااا ايه يابت ايدك تقيله الله يخرب بيت*ك
ــ الله وانا مالي يا لمبي انتي الي قلتيلي اقرصيني 
ــ خلاص مسمحاكي المهم انتي عرفتي منين ولا قوليلي ليه الي حصل 
ــ مفيشي ياستي مرفت هانم حت هنا الصبح بدري اوي مش عارفه الناس دي بتصحي بدري كده ازاي 
ــ اخلصي يا فلحوسه انتي لسه هترغي 
ــ طيب مش حاكيه 
ــ خلاص خلاص قولي انا اسفه 
ــ شوفي كده انا كنت نازله اشرب ميه لقيت مرفت هانم فاعده مع بابا وبتقوليه عايزين وتين لسليم وسليم لوتين ونكون عيله واحده ونحط ايدنا في بعض ونكبر الجي ونصغر الدي 
ــ وحيات ام*ك ميرفت هانم قالت كده 
ــ ايه يابت مش بجود الله ولا مش عايزاني احكي بقا 
ــ خلاص قولي قولي 
ــ بس ياستي وقالت انكم المفروض تتقابلم بكره في كافيه ــــــــــــــــــ بس وتتعرفم علي بعض 
ــ بجد اخيرا سليم حب طفولتي ومرهقتي وشبابي يكون ليا اخيرا يا حلم كنت مستنباه واخيرا حصل يا
ــ جرا ايه ياهتي احنا هنا علي فكره مش لازم ام المحن ده ده ايه القر*ف ده ياختي 
ــ بت غور*ي من وشي 
وبالفعل خرجت شهد من الغرفه 
نتعرف علي البطلعه 
( وتين تبلغ من العمر 24 سنه مهندسه ديكون جميله جدا بيضه وعيونعا سود زي سواد الليل وخدودها حمر وشفايفها تشبه حبتين الكرز شعرها طويل اوي وناعم لونه اسمر بتحب عيلتها اوي وهيه كل حاجه في حياتها وبتحب سليم اوي من وهيه صغيره بس هوه ميعرفشي لانه عمره مشافها) 

( شهد اخت وتين الصغيره عندها 20 سنه بتحب وتين طدا بنت بيصه وشعرها اسود قصير وعيونعا سوده ومش طويله اوي اطول من وتين بتدرس في كليه اعلام) 

طبعا والد وتين دخل وقالها علي سليم وهيه معترضتشي لانها بتخب سليم بس حاولت تبين ان الموضوع عادي علشان متتقفشي 😂

جه اليوم التاني وسليم لبس بدله كلاسك باللون الاسمر كانت جميله عليه اوي 

وتين صحيت بكل نشاط وحيويه لبسه درس اسمر عليه حزام ابيض وحطت كحل واكتفت بملمع شفايف لانها مش محتاجه وتركت العنان لشعرها ولبست كوتشي ابيض. 

وتين وصلت المكان لقت سليم قاعده هيه عارفه شكله
 
ومن لا يعرف حبيبه 

وتين راحت ووقفت قدام الطربيزه وقالت 
وتين ــ احم انا وتين يا سليم بيه 
سليم تنح اول ما شافها وكئن القمر تحدي كل شيئ ووقف امامه فضل مبحلق فيها هيه ايه من الجمال

وتين ــ احم سليم بيه حضرتك رحت فين  

سليم /ــ احم اتفضلي 

سليم ــ بصي كده انا 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية وقعت اسير حبها" اضغط على اسم الرواية 

reaction:

تعليقات