القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع عشر 

رواية حبيبتي للأبد الفصل التاسع عشر 

ندى محمد:
"البارت التاسع عشر" 
عند جميله تجلس علي مكتبها وقدامها ملفات موظفين المستشفى
قالت السكرتيره (هنا): مدام جميله ده كشف للجميع الموظفين اللي في المستشفي واي حاجه هتحتجيها نادى عليا بس
ردت جميله بابتسامة: ماشي يا هنا عاوزه المستشفى هاديه مش بحب الضوضاء ولو في حاله طارئه تدخل المستشفى وتتعالج وبعدين ندور علي الحساب تمام
ردت هنا: حاضر يا فندم طلعت هنا 
رنت جميله علي جاسر
رد جاسر: ايوه ياقلبي اخبار المستشفى ايه 
ردت جميله: كلوا تمام الحمدلله انت عامل ايه 
رد جاسر: اهو قاعد بشوف الورق علشان العمليه الجديده
ردت جميله: ربنا معاك ياقلبي هتتاخر بليل 
رد جاسر: لا يا روحي هعدى عليكي نروح مع بعض
ردت جميله: ماشي يا قلبي لا إله إلا الله 
رد جاسر: محمد رسول الله وقفل
دخلت ايمان 
قالت بضحك: معلش يا مدام جميله والله يدوب غسلت المواعيين ونيمت العيال وجيت
ردت جميله بضحك: والله مينفعش الكلام ده ولو حصل تاني اعتبري نفسك مرفوضة 
ردت سهيلة وشهد من وراها: مرفوضة ههههه ضحكتيني بس يا ماما العبي بعيد انتي هتعملي فيها دور المديره
ضحكت ايمان وجميله عليهم 
ردت جميله: ولا مديره ولا حاجه اهو بنعيش الدور شويه انا عندي فكره حلوه هخلي جاسر يعزم مراد وسيف وعمر وانتوا تيجوا معاهم ونقضي يوم بعض
ردت سهيلة: ياريت والله يا فندم المهم يكون فيه اكل علشان منقتلش حد تمام
ردت جميله بضحك: تمام يلا روحوا شوفوا المستشفى بدل ما جاسر يرفدنا احنا الاربعه 😂
ردوا البنات ماشي يسطاااا
&&&&&&&&&&
عند الشباب يجلسون في مكتب جاسر
قال سيف: دلوقتي انا جيبت معلومات عن الكس جان وجوليا في عمليه هتم يوم* في المكان*لازم نجمع معلومات عن المكان ونشوف كريم وجيجي ونحطهم تحت المراقبه
رد مراد: وانا جيبت عن كريم وجيجي مكان الاقامه والمخزن اللي بيضعوا فيه الاثار وعرفت انى عمو بين الحياه والموت وخليت ناس تتراقب البيت وتحركاتهم 
رد جاسر: كويس جدااا بس لسه عاوزين نجمع معلومات ومعاد التسليم امته ونراقب كل خطوه وكل مكلمه تمام يا رجاله
رد عمر: تمم اووى ان شاءلله يومين كمان هنعرف مكان التسليم من طريق طرق المراقبه ونقدر نتمكن من القبض عليهم
رد جاسر: ربنا معاكم ياارب وانت يا عمر روح جهز نفسك علشان أنا كلمت ابو ايمان وكتب كتابك النهارده وعرف ايمان خليها تروح
رد عمر بفرحه: بجد والله الحمدلله انتصر الحق الحمدلله 
رد جاسر: يلا روح انت واحنا هنيجي بليل وكمان انت هتبقي عمو انت والعيال الهبل دول
صرخوا الجميع ونطوا عليه وفضلوا يحضنوه 
رد جاسر: بس يلا منك ليه يلا روحوا شوفوا شغلكم بدل ما اخليكم تباتوا هنا
طلعوا يجروا كلهم بره الاوضه وهما يضحكون 
ضحك جاسر علي شكلهم ورجع يكمل شغله
&&&&&&&&
عند كريم يجلس مع جيجي 
قالت جيجي بدلع: اي اخبار الشحنه اللي هتطلع بره مصر الاسبوع الجاي يوم***
رد كريم بقرف: متقلقيش كل حاجه تمام لسه مكلم جوليا وكل حاجه في وقتها 
قربت جيجي منوا مالك بس متضايق ليه وحطت ايدها علي كتفوا
رد كريم: جيجي احترمي نفسك انتي هتنسي نفسك ولا اي وكمان انتي اهم حاجه الفلوس تكون عندك متساليش بعد كده عن حاجه
ردت جيجي: ماشي يا كريم ومشت طلعت فوق
قال كريم: اكبر غلطه عملها عمي انوا اتجوز واحده زي دى طلع ركب عربيتوا ومشي
&&&&&&&&&
عند الكس جان يقول لجوليا 
اي اخبار الشحنه اللي هنستلمها كمان اسبوع
ردت جوليا: كل حاجه تمام لسه قافله مع عمر وطمني علي الشحنه وقال اني الشرطه مش عارفين حاجه والجو امان
رد الكس جان: أنا بخاف من هدوء الشرطه المصريه
ردت جوليا: كل حاجه تمام اطمن يا الكس 
رد الكس: تمام جواليا
&&&&&&&&&
عند ايمان عمر بيكلمها في التليفون 
ردت ايمان: الو
رد عمر: انزلي انا تحت بسرعه 
ردت ايمان: فيه ايه يا عمر
رد عمر: كتب كتابك النهارده 
ردت ايمان: مالك يا عمر انت كويس 
رد عمر: اه والله جاسر كلم ابوكي ومتفق علي كل حاجه وهنكتب كتابنا النهارده 
نطت ايمان من علي المكتب انت بتهزر انا نازله وقفلت وفضلت تنطنتطت وتصوت 
ردت سهيلة: فيه ايه يا مجنونه 
ردت إيمان: كتب كتابي النهارده 
ردت سهيلة: بجد والله 
ردت ايمان: اه والله وجاسر هو اللي عمل كده استنوا زمان جميله عارفه يا بت الايه وطلعوا يجروا علي المكتب بتاعها 
فتحت ايمان المكتب قالت: جميللللللللللللللله 
ردت جميله بخضه: فيه اي يا مجنونه
قربت ايمان منها يعني انتي عارفه اني جوزك هيتفق مع ابويا علي كتب الكتاب ومقولتليش عجبك منظري الزباله ده 
ردت جميله بضحك: والله يبنتي لسه قايلي امبارح واحنا بنتعشااا وبعدين انتي زى القمر روحى انتى واحنا هنيجي بليل واطلعوا بره واطلعوا بره يا كلاب عاوزه اشوف شغلي

ردت سهيلة: يلا يا بنات نسيب الاستاذه ولا صحيح يا قمر انت جاسر عمل اي بعد ما عرف انوا هيكون اب وغمزتلها 
ردت جميله وهي بترمي عليها الورق: بس يا قليله الادب اطلعي بره يااا كلاااب 
طلعوا البنات ونزلت ايمان لعمر
كان عمر واقف وكان فاضل شويه هيطلع يجيبها من شعرها
نزلت ايمان شافت عمر واقف عند العربيه راحت عندوا
قال عمر: لسه بدرى يا هاانم 
ردت ايمان: كنت بولع في جميله فيه حاجه 
رد عمر بخوف: لا مفيش اتفضلي يا فندم 
ركبت ايمان العربيه وهي بتضحك علي عمر
رد عمر: بقولك اي خدى الفستان ده عاوز اشوفه عليكي النهارده 
ردت ايمان: حاضر هلبسوا 
&&&&&&&&&&
جاء الليل كانوا الفتيات يجتمعون في اوضه ايمان وبيضحكوا 
قالت إيمان: الفستان حلو ولا اي
ردت سهيلة: جااااامد يا شبح 
ردت ايمان: عمر هو اللي جابوا 
**الفستان كان لونه بيبي بلو كان ضيق من فوق واسع من تحت وكانت ترتدى حجابها وتضع بعض المكياج 
فجاه الباب خبط فتح ابوا ايمان ورحب بالشباب 
رد عمر: فين المأذون 
رد مراد: مستعجل علي الهم ليه
رد عمر: ملكش دعوه انت ياض سكت اخوك يا مهند
رد مهند: والله عندوا حق
الباب خبط فتح مهند الباب وكان المأذون دخل المأذون وسلم علي الجميع طلعوا الفتيات بره 
كانت كل واحده تنظر لحبيبابها حتي مهند ومليكه كانوا بيصوا للبعض 
كانت ايمان في قمه السعاده وفي عالم تاني
محستش بنفسها غير والمأذنون بيقول: بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
قام عمر حضن ايمان وفضل يلف بيها وقال: بحبك يااااااااااااا مراااااتي 
ردت ايمان بكسوف: وانا كمان بحبك 
رد عمر: بتقولي اي يا لهوى ياني استأذن انا يا جماعه هاخد مراتي ونخرج مسك ايدها ونزل 
رد جاسر: معلش يا عمي عندى دى
رد الاب: عادى يا بني بقت مراتو 
رد جاسر: ماشي ياعمي نستأذن احنا 
مشي جميله وجاسر وراحوا اتعشوا في مطعم 
نزل مراد وسهيله وشهد وسيف ومليكه ومهند 
يتعشوا بره في المطعم قضوا اليوم بسعاده وروحوا ناموا بخير 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات