القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اعاقتي ولكن الفصل التاسع عشر 19 بقلم ميرا ابو الخير

 رواية اعاقتي ولكن الفصل التاسع عشر 

رواية اعاقتي ولكن الفصل التاسع عشر 

هاجر اتصدمت جوزها بقا مع واحدة تانيه ازاي وقفه وسمعت الماذؤن بيعلن امنيه مرات ادم. 
هاجر بخطوات بطيئة وبتمشي اتجاه ادم: هو اي دا. 
ادم بهدؤء: اتجوزت عليكي يلي بحبها وحبي ليكي كان تسلية وبس ماهو مستحيل ابص لك. 
هاجر بصدمة وتعلثم في الكلام: ل ليه م مش ا انت ب بتحبني صح. 
ادم: لا وقت وخلص معاكي ولو عايزة اطلقك عادي الماذؤن موجود اهو تحبي تتطلقي دلوقتي. 
هاجر بدوخه ورجليها مش شايلها: لا د دا اكيد كدب ادم انت قول انه مش حصل واتجوزتها. 
ادم ببرود قدم الممرضين والناس: لا صح وبقولك اتسلت عليكي شويه مش اكتر احبك ازاي يعني. 
هاجر بغضب: لاااااا انت كدددبببب كله كددب في كدددب. 
ادم مسك ايد امنيه وباسها: تؤ حقيقي مليون في المائه عن اذنك بقا عشان انا عريس. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
سابها ومشي وشال امنيه قدمها وهي جريت شدته وصرخت باسمه: اددددددددممممم. 
بتصحا مفزوعه وادم بيقع من علي السرير من جنبها بسبب الصرخه. 
هاجر بلهث: ك كان كابوس الحمدلله. 
ادم من تحت السرير جنبها: تفي علي وش امي لو خلفت تاني بعد السرعه بتاعت امك دي. 
بصت عليه وقع وماسك ضهره بالم فطست ضحك. 
ادم بيقوم وينفض الهدوم: في ايههه مانا مرزوع جنبك بتصوتي ليه. 
هاجر حضنته بقوه وهي ملس علي شعرها: مالك ياحبيبي. 
هاجر بدموع: حلمت انك اتجوزت امنيه ومشيت وكنت هتطلقني. 
ادم بحب وباس دماغها: مقدرش ياقلبي واعرفي اي حاجه لو حصلت يبقا خاليكي واثقه فيا. 
هاجر ابتسمت وهو ضحك. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

امنيه باصه بشر وابتسمت للمرضه داخلت اوضه هاجر. 
ادم: هتعملي ايه. 
الممرضه بدلع ودلال : ه هحط الدواء عشان الجرح يابيه. 
ادم بجمود: تمم. 
هاجر لادم: في ايه. 
ادم باستغراب: ايه. 
الممرضه كانت بتبص علي ادم باعجاب زاد غضب هاجر: في ايه خلصتي انجزي عشان اقعد مع جوزي حبيبي شويه.
الممرضه باحراج: اه ماشي. 
ادم فهم غيريتها ابتسم: اممم. 
هاجر والممرضه بردو وقفه: م تنجزي اقولك متحطيش برا. 
الممرضه بتوتر: مينفعش لازم. 
هاجر بغيظ: قوم خش الحمام يادم في ليلتك دي. 
ادم بضحك: يا راجل. 
هاجر بحنق وعصبيه: ادددم اتلم وشوف قولتلك ايهه. 
ادم قام وهو فطسان ضحك وداخل الحمام  
هاجر للممرضه: براحتك بقا يا حلوة. 
الممرضه خلصت وابتسم بخبث: تمم خلاص يا هانم باقي ساعه ويعمل مفعول ومش هتحسي باي حاجه. 
هاجر بصت بقرف لها ومسكت ايديها بغيظ: يلي جوا دا يلي تبص عليه بعين افر"قعها لها تمممممممم. 
الممرضه بخضه: ح حاضر عن اذنك. 
خرجت جري وادم خرج مبتسم: قطتي شرسه اوي. 
بصت له بغيظ. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

عند مريم. 
ابوها طلع حزام وبيقرب منها: هعلمك تتجوزي ازاي وتصغريني قدم الناس يلي دفعت فيكي كتير. 
مريم بقوة: انت ايه مش اب في اب يعمل كده.
ابوها بغضب: هتيجي معايا ولا اربيكي واخدك غصب.
مريم بقوة:لا يعني لا انا متجوزة وبحب علي وهفضل معه.
ابوها بسخريه: لا والله مش دا يلي كان خطبك وراح لهاجر عشان كنتي قليلة الادب.
مريم بقوة: عارف انه هاجر طلعت احسن مني مليون مرة وتستحق اجدع راجل البنت دي مش تساهل تعيش بين ديا"به وانا فرحانه عشان هو راح لها.
ابوها بغيظ: ييلا يابنت 🐕.
مريم بصوت عالي: لا هتعمل ايه انت مستحيل تكون اب. 
ابوها بضحك: هههه لا هبيـ.ـعك لاي حد انا اصلا مش ابوكي انا خاطفك من زماااان يا قطه. 
مريم بصدمة: ايهههه انت بتقول ايه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 

عند ادم. 
كانت هاجر في حضنه وبيلعب في شعرها وقافل الباب عشان هي منقبه ومنع اي يداخل. 
هاجر بحب: هتفضل تحبني. 
ادم بص في عيونها: هحبسك جوا قلبي. 
بيقطع كلامهم يلي بيداخل. 
: بقا الحكايه كده يابن رشوان تقعد مع بنت الحر''ام دي وتسيب ولاد الناس. 
ادم بتوتر: ستي بتقولي ايه. 
الجدة بصت لهاجر: اظن ان الاون بقا تعرفي انك جايه من الحرام يا هاجر. 
هاجر بصدمة: انتي بتقولي ايه. 
الجدة بجمود: ابوكي كان متجوز امك عرفي ورمتك لينا و اه صحيح كانت شغالة بنت ليل يا هاجر والله واعلم جبتك منين وهربت مع عشيقها يا بنت الحر"ام عرفتي بقا مش طايقي ليه. 
ادم بص بغضب ولسه هيتكلم اتصدم: هاجر. 
هاجر.... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اعاقتي ولكن" اضغط على اسم الرواية 





reaction:

تعليقات