القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن عشر 18 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن عشر 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الثامن عشر 

ندى محمد:
"البارت التامن عشر" 
وصل جاسر وجميله البيت
قالت جميله: بيبي روح خد شور وغير هدومك وانزل علشان نتعشا 
رد جاسر: ماشي يا قلب البيبي مش هغيب عليكي بحبك اووى طلع جاسر يغير هدومه 
ذهبت جميله للمطبخ تحضر العشاا
نزل جاسر من فوق شاف جميله قاعده علي الكرسي وكانت لابسه بيجامه بمبي عليها قطه
قال جاسر: اي الحلاوه دى يا قطتي
ردت جميله: روح قلبي انت وراحت حضناه تخيل كده في حد هيكون معانا في البيت
رد جاسر: اللي في بالي صح يا جميله قصدك في هنا وشاور علي بطنها بيبي 
ردت جميله: ايوه هناا في بيبي
شالها جاسر ولف بيها البيت وكان بيصرخ بأعلي صوت مش مصدق نفسوا انو هو هيكون أب 
ردت جميله: اهدي يا بيبي 
رد جاسر: الحمدلله انا بجد طاير من الفرح انتي يوم ما شوفتك وانا حياتي سعيده بحبك يا حبيبتي 
ردت جميله: الحمدلله الدكتوره طمنتني علي البيبي بس قالت اننا نقلل العلاقه شويه
رد جاسر: حاضر بس مش عارف ازاي هقدر امسك نفسي عن القمر ده وباسها من شفايفها
بصي بقي مفييش نزول من البيت كل حاجه هتجيلك وانتي قاعده والمستشفي هتمشي زي ما انتي عايزه
ردا جميله: يا حبيبي متخفش عليا كده انا هنزل الشغل يومين بس في الاسبوع ماشي يا بيبي 
رد جاسر: ماشي يا قلبي مقدرش اقولك لاء يلا علشان ناكل وننام
&&&&&&&&&&&&
عند سيف وشهد في البلكونه
قال سيف: بصي يا شهد انا حبيتك يوم ما شوفتك انتي لو عاوزه تخلي فتره الخطوبه طويله علشان تتعرفي عليا وتعرفي شخصيتي انا معنديش مانع
ردت شهد: ان شاءلله مش هطول اووى بس انا عاوزه اعرفك اكتر علشان مكنش خايفه منك بعد الجواز عاوزه اعرف شخصيتك اكتر 
رد سيف: اطمني يا حبيبتي ده انا هبهرك 
ردت شهد بإبتسامه: ماشي
رد سيف: اشربي يختي اشربي 
&&&&&&&&&&
عند مليكه تقف في المطبخ تأكل الجاتوه وتشرب العصير وتقول انا حاسه اني البيت بقاا مكتب جواااز كل يومين حد يجي ويقول عاوز اتجوز من البيت ده خايفه كمان يومين حد يجي يقول بيتكم خد افضل مكتب جواز هههههه
رد مهند من وراها: يمكن يبقا جاي علشان يتجوزك 
ردت مليكه بخضه: حرام عليك يا بني قطعت الخلف وكمان انا مش هتجوز كده احسن
رد مهند بضحك علي شكلها: كلي بس الاول بدل ما تموتي قبل ما تكملي اللي في ايدك ده
ردت مليكه: وانت مالك يا شبح كنت جايب حاجه بفلوسك 
رد مهند: هو لو كان بفلوسي كنت هخليكي تأكلي اصلا 
ردت مليكه: ومين قالك اني كنت هاكل حاجه انت جيابها اصلا ولسه هتمشي هووب اتزحلقت وقعت علي الارض وهي بتقع شدت مهند معاها وقع فوقيها 
رد مهند بتوهان في عيونها الملونه: انتي ازاي حلوه كده
ردت مليكه بتوتر وكسوف شديد: انا انا..... 
قام مهند من عليها ومد ايده ليها علشان تقوم 
مسكت مليكه ايده 
شدها مهند ودخلت جوه حضنه قال في ودنها: شكلك زي القمر وانتي بتاكلي ومشي وسابها 
كانت مليكه واقفه مصدومه من اللي حصل وقلبها مش قادر ضربات قلبها سريعه جدا ضربت نفسها علي دماغها بت روحي ذاكرى بدل ما عمو طارق شوقي يسقطك السنه دى
طلعت من المطبخ وراحت الاوضه 
ومهند طلع وقف في البلكونه التانيه 
&&&&&&&&
عند سهيله ومراد 
قالت سهيله: بقولك اي يا شبح انا عاوزه انام بكره عندى شغل وجميله هتعمل علينا مديره بقا
رد مراد: افهم من كلامك انك بتطرديني من البيت صح 
ردت سهيلة: ايوه يا شبح 
رد مراد: ماشي انا همشي علشان مش عاوز اشتم اللي في بالي 
ردت سهيلة: انا بقول كده برضوا 
&&&&&&&&&
طلع سيف في الصاله ونادى علي مراد ومهند يلا يا بني احنا بنتطرد بس باحترام
رد مراد: هو انت كمان يا قلب اخوك
رد سيف: يلا يا بني شكلنا بقا وحش
ردوا البنات من وراهم براااااااااا
طلعوا الشباب يجروا عند باب الشقه 
ضحكوا البنات عليهم 
قالت مليكه: بس كده انا اطمنت علي اخواتي ادخل اذاكر انااا هههههه
رد مراد: ماشي يا كلب البحر انتي لما اشوفك بس 
رد سيف: انا همشي شكلي هموت قبل حتي ما اجيب الشبكه
رد مهند: خدني معاك انا عاوز اتخرج من الكليه واشوف حياتي 
مشوا الشباب وكل واحد روح في بيتوا 
ناموا ابطالنا بخير وسعاده
&&&&&&&&&
تشرق الشمس لتعلن يوم جديد علي ابطالنا 
تستيقظ جميله من نومها بسبب ملاعبه جاسر في شعرها 
قالت جميله: ايه يا جوسي صباح الورد 
رد جاسر: صباح الورد يا قلب جوسي يلا علشان تفطرى وانا هروح الشغل علشان عندنا مهمه خطيره
ردت جميله بقلق علي جوزها: فيه اي يا جاسر متقلقنيش عليك يا حبيبي
رد جاسر: يا روحي متخفيش علي جوزك ده انا النمر
ردت جميله: ربنا معاك يارب ويطمني عليك انا هفطر وهروح المستشفى النهارده 
رد جاسر: ماشي خلي بالك من نفسك وصحابك هيكونوا معاكي
ردت جميله: بجد يا جوسي
رد جاسر: ايوه يا قلبي انا همشي قبل ما اعمل حاجه كده ولا كده باسها ونزل

فطرت جميله ولبست ونزلت ركبت العربيه ومشت
&&&&&&&&
عند ايمان تستيقظ من نومها تذهب الي الحمام اتوضت وصلت وعرفت بابها انوا عمر جاي بليل علشان يحدد معاد كتب الكتاب والفرح بابها وافق
رنت ايمان علي عمر علشان تعرفوا بخبر ابوها
رد عمر: صباح الخير 
ردت ايمان: صباح النور بابا وافق انك تيجي تحدد معاد كتب الكتاب والفرح
رد عمر: بجد والله انا هخلص شغل واجي علطول 
ردت ايمان: ماشي انا خلاص وصلت المستشفى لما نشوف البت جميله هتعمل معانا اي
رد عمر: ربنا معاكي ياقلبي يلا روحي سلام وقفل
&&&&&&&&&
عند سهيله وشهد يستيقظان علي صوت مليكه وهي بتصوت يا بنتي قومي منك ليها انا حضرت الفطار والله هروح افطر وهخلص الاكل وهنزل 
قامت سهيله وشهد يجروا من علي السرير دخلوا الحمام علشان يتوضوا ويصلوا ويغيروا ملابسهم
قعدوا يفطروا وكانوا مستغربين حاله مليكه 
ردت مليكه: بقولكم اي بطلوا تبصوا للبعض انا خلاص بقيت واحده تانيه أنا هركز في حياتي وفي مذاكراتي واجيب مجموع حلو علشان ادخل كليه الهندسه واعيش حياتي
ردت شهد بدموع: ربنا يوفقك يارب ويسعدك ويفرح قلبك يارب 
ردت سهيلة: بت منك ليها خلصوا جو المحن دهن ورانا شغل وهي وراها دروس 
ردت مليكه: ريماس جات تحت انا همشي يلا باى
نزلت مليكه لصحابتها ومشوا راحوا الدرس
وسهيله وشهد نزلوا راحوا المستشفى 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات