القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل السابع عشر 17 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل السابع عشر 

رواية حبيبتي للأبد الفصل السابع عشر 

ندى محمد:
"البارت السابع عشر" 
وصلت مليكه البيت دخلت الاوضه وقفلت علي نفسها وقعدت تعيط فجاه باب الشقه خبط طلعت تفتح لقتوا مهند 
قالت بصوت كل عياط: نعم فيه حاجه 
رد مهند: مفيش حاجه بس دى وقعت في عربيتي
ردت مليكه: شكرا 
رد مهند: مالك بتعيطي ليه 
ردت مليكه: ملكش دعوه مينفعش وقفتنا علي الباب كده انا هقفل مفيش حد جوه
رد مهند: اتفضلي ونزل
قفلت مليكه الباب وقعدت علي الكرسى فضلت تعيط لغايط ما اغمي عليها
&&&&&&&&&&&&
عند جميله روحت هي وجاسر مش راضيه تسيب حضنوا ابدااا 
قالت جميله: جوسي 
رد جاسر: يا قلب جوسي اؤمر يا فندم
ردت جميله بدلع: عاوزه اروح للدكتور
رد جاسر بخوف: ليه ياقلبي مالك تعبانه فيكي اي
ردت جميله: اهدى يا حبيبي بس عاوزه اتاكد من حاجه ومش عوزاك معايا روح انت الشغل وانا هخلي جابر يوصلني بحبك جوسي 
رد جاسر: انتي عارفه الساعه كام دى الساعه 8 يا جميله 
ردت جميله: خلاص يا حبيبي اروح بكره اطلع خد دش وغير هدومك وهجز العشاا
رد جاسر: حاضر 
&&&&&&&&&&
عند ايمان بتكلم عمر 
قال عمر: بصي يا ختي انا هاجي اكتب الكتاب والفرح اخر الاسبوع انا زهقت انا عاوز اتجوز 
ردت ايمان بضحك: حاضر والله متعمليش في نفسك كده يا سعديه 
رد عمر: انا سعديه يا بنت قلبي
ردت ايمان بكسوف: انا هقفل رايحه اصلي 
رد عمر: ماشي اهربي اهربي كلها يومين وهتكوني تحت ايديا بحبك انا هرن علي بابا وهاجي بكره علشان اتفق معاه بحبك باي وقفل
&&&&&&&
عند سهيله وشهد داخلين الشقه لقوا مليكه واقعه علي الارض مغمي عليها 
صوتت سهيله وشهد وطلعوا يجروا عليها يفوقها بس مش بتفوق 
رنت سهيله علي مراد
رد مراد: ايه يا حبيبتي واحشني 
ردت سهيله بدموع: الحقني يا مراد مليكه مغمي عليها ومش راضيه تفوق
رد مراد: اهدى انا جاي وقفل
رد مهند: فيه اي
رد مراد: مليكه مغمي عليها ومش راضيه تفوق
رد مهند: طب يلا هروح معاك 
رد مراد باستغراب: يلا
وصل مراد ومهند الشقه اول ما دخل مهند شال مليكه من علي الارض ونزل ركبها العربيه 
قال للمراد: هات سهيله معاك شهد هتركب معايا
رد مراد: ماشي
مشي مهند بسرعه جنونيه وصل المستشفي نزل من العربيه شال مليكه ودخل بيها فاضل ينادي علي الدكتور 
الدكتور: اهلا يا فندم اتفضل نايمها علي السرير واطلع بره 
رد مهند: ماشي بس اختها هتفضل معاها 
رد الدكتور: مينفعش والله في ممرضه معايا اتفضل
طلع مهند بره وهو قلقان عليها وغيران ازاي تكون مع الدكتور جوه 
بعد مرور نصف ساعه 
طلع الدكتور من الاوضه طلع يجري مهند عليه 
قال: مالها فيها اي
رد الدكتور: الانسه بتعاني من اي مرض نفسي
ردت شهد: ايوه بتخاف من الضلمه وعلطول بتحب تقعد لوحدها بسبب موت بابا وماما وهي صغيره من ساعتها بتحب تقعد لوحدها ومش بتتكلم معانا كتير 
رد الدكتور: الصدمه اللي حصلت دي اثرت عليها دلوقتي اي زعل اي ضغط نفسي ممكن يحصل حاجات وحشه بس لازم تتابع مع دكتور نفساني ولو رفضت انتي حاولي معاها صحابها وكده فهامني متخلهاش تزعل ولا تقعد لوحدها كتير
ردت شهد: حاضر يا دكتور ممكن تروح عادى
رد الدكتور: ايوه بس خليها تستريح وحاولي تقربي منها
ردت شهد: حاضر 
دخلت شهد وسهيله ومراد للمليكه 
قال مراد: انا عارف والله البت دى مش عوزاني اتجوز اقتلوها هههههه 
ردت مليكه بتعب: والله طب مفيش جواز
رد مراد: لا يا فندم احنا تحت امرك 
ضحكت سهيله الله عليكم بجد ايه ده انت بتخاف اهو يا ميري
رد مراد: شوفتي يا مليكه سهيله بتقول اي ردى عليها انتي
ردت مليكه بضحك: ميرى ههههههه شهد مالك واقفه بعيد ليه
قربت شهد عليها: انتي لازم تقلقيني عليكي مش بتاكلي ليه مش بتهتمي ليه بنفسك ليه انتي عارفه اني مليش غيرك باالله عليكي خلي بالك من نفسك اوعديني 
ردت مليكه بدموع: حاضر عاوزه اعرف مين بقي اللي شالني وعمل فيها دور البطل 
رد مراد: اهو وبيبص وراه ملقاش مهند قال باستغراب اي ده هو راح فين
ردت مليكه: هو مين
ردت سهيله: مهند
ردت مليكه: مين 
رد مراد: مهند بس كان معانا بره مش عارفه راح فين بس خلاص مش مهم يلا علشان اروحكم
&&&&&&&&
نام جاسر وجميله في امان 
اما ايمان فضلت طول الليل تكلم عمر
روحت شهد وسهيله ومليكه 
سهيله بتكلم مراد
شهد بتفكر في كلام سيف
مليكه بتفكر في مهند
مهند برضو بيفكر في مليكه 
ناموا ابطالنا بخير 
&&&&&&&&&&
تشرق الشمس لتعلن يوم جديد علي ابطالنا يوم مليئ بالاحداث
تستيقظ جميله من نومها تشوف جاسر واقف قدام المرايا بيلبس 
قال جاسر: صباح الفل يا حبيبتي 
ردت جميله: صباح العسل جوسي
رد جاسر: بصي يا ستي النهارده سيف هيروح هو مامته يخطب شهد اوكي لو عاوزه تروحي بعد ما ترجعي من عند الدكتور وانا هجيلك بليل علي هناك

ردت جميله: بجد والله خلاص هروح الاول عند الدكتور وبعديها هطلع عليهم 
رد جاسر: تليفونك مفتوح خطوه بخطوه تعرفيني بتعملي اي وفين
رد جميله: حاضر جوسي وباسته من خده
رد جاسر: انا همشي احسن يلا سلام يا حبيبتي 
نزل جاسر وركب عربيته ومشي
ذهبت جميله الي الحمام اتوضت وصلت وغيرت هدومها ونزلت تفطر رنت علي شهد

ردت شهد: الو يا جميلتي
ردت جميله: لازم تكوني رايقه مش سيف جاي النهارده يا واطيه وكنتي مش هتعرفيني
ردت شهد: والله يا بنتي ده حطني قدام الامر الواقع كنت لسه هرني عليكي هقولك
ردت جميله: ماشي هروح مشوار كده وهجيلك باي يا قمرى وقفلت 
&&&&&&&&&
عند الشباب يجلس جاسر في قاعه الاجتماعات يا جماعه بعد انجاز رجالتنا في العمليه الاخيره واتمكن من مقتل بيتو بس ده مش كفايه حاليا اكتشافنا تجار اثار بيهربوا اثار مصر عن طريق المراكب اللي موجوده في الساحل احنا هنشتغل شغلنا كلو علي الناس دي واول ما نجمع معلوماتنا هنكون موجودين هناك علشان نقبض عليهم مطلوب منكم تجمعوا كل المعلومات عنهم عندنا اول عنصر مهم في العمليه دى: كريم ده شاب عندوا 30 سنه بيشتغل مع عمه بعد مقتل ابوه في احد الاشتباكات بينهم وبين احد التجار الاجانب كريم شاب سوء الخلق بيحب البنات جدا حياته كلها في بيضيعها في الشرب والبنات
تاني اسم معانا/ جيجي مرات عمه اتولت القياده بعد تعب عمه وسافره لالمانيا علشان يتعالج 
بتحب الفلوس اووى هي صاحبه فكره تجاري الاثار 
دلوقتي معانا اهم اتنين جوه مصر 
اللي بره مصر هو: ألكس جان عندوا 42 سنه مش متجوز بس بيحب الستات تعلم تجاره الاثار من ابوه بس مات 
صاحبته: جوليا تساعده في استيراد الاثار داخل امريكا عندها22 سنه تعشقه بجنون بس بتحب الفلوس برده 
دلوقتي كل واحد قداموا كشف بالاسامي واماكنهم وكل حاجه تحتاجوها في ظرق اسبوع تكونوا عرفتوا ميعاد العمليه امته خلص الاجتماع
قال عمر: انا عارف والله في حد باصص في الجوازه دى
رد جاسر: والله مستعجل اوي يا خويا كده ليه
رد سيف: ده منظر واحد راح يخطب وكمان عمليه تجاره اثار
رد مراد بضحك: ههههههه لسه بقول لسهيله اني هاخد اجازه ونكتب الكتاب نطلع نتفسح 
رد عمر: وانا ما كلم ابو ايمان اني هكتب الكتاب بكره والفرح اخر الشهر
رد جاسر: طب يلا يا خويا منك ليه بدل ما اكلفكم بمهمه تانيه
طلعوا يجروا بسرعه بره قاعه الاجتماع
&&&&&&&&
عند جميله بتكلم الدكتوره بجد يا دكتوره متاكده من الكلام ده
ردت الدكتوره: ايوه والله وكمان التحاليل هتبين اكتر 
الباب خبطت دخلت السكرتير اتفضلي يا دكتوره التحاليل وطلع
فتحت الدكتوره التحاليل 
قالت بصوت كلو سعاده: الف مبروك يا مدام جميله حضرتك حامل بجد
ردت جميله بفرح: مش قادره توصف سعادتها بجد والله انا حامل 
ردت الدكتوره: ايوه انا هكتبلك علي اديه وفتامين ماشي وياريت نقلل العلاقه شويه
ردت جميله بفرح: حاضر كانت في قمه السعاده 
خلصت ونزلت وكلمت جاسر بس مقدرتش تقوله قالت لما نروح هقوله وصلت عند سهيله وشهد 
فتحت سهيله الباب سلمت عليها ودخلت 
قالت جميله: اهم حاجه فين مليكه
ردت شهد: طب سليمي الاول يا شيخه
ردت جميله: لا فين مليكه
ردت مليكه من وراها: انا هنا يا جميل وحضنتها من ضهرها
قالت جميله: تعرفي يا بت انتي هتبقي اصغر خالتو 
ردت سهيله: اوعي يكون اللي في بالي
هزت جميله رأسها بمعني اه
صرخوا الفتيات وحضنوا جميله جامد
قالت جميله: بس جاسر لسه ميعرفش 
ردت سهيله: آه مستنيه بليل انت يا شقي
ردت شهد: الف مبروك ياقلبي ربنا يكملك علي خير يارب 
ردت مليكه: احلي خبر سمعتوا في حياتي بصي لو بنت هنسميها حور ولو ولد هنسميه زين
ردت جميله: انا موافقه بس هشوف جاسر الاول
ردت شهد: قومي يختي علشان ننضف ونجهز الحلويات 
ردوا الجميع بصوت واحد حاضر يا فندم 
&&&&&&&&&&&
في الليل 
تجلس شهد امام المرايا مكسوفه ومتوتره 
قالت سهيله: والنبي يختي اول ما هتشوفيه هتنسي العالم كله والكسوف ده كله هيروح 
لسه هترد شهد كان باب الشقه بيخبط فتحت مليكه الباب كان مهند 
قال مهند: مش ده بيت الانسه شهد برضوا 
ردت مليكه بكسوف: اه 
رد مهند: هو انتي حلوه كده ليه 
ردت سهيله من وراها: ازيك يا اخو خطيبي اتفضل 
طلعت تجري بسرعه مليكه ودخلت المطبخ كانت ترتدى فستان اسود لغايط الركبه ولا تضع اي مكيب 
سلمت سهيله علي ماما سيف ورحبت بيهم واتكلموا شويه وبعديها نادت سهيله علي شهد
دخلت شهد وهي ماسكه الصنيه وقالت: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
اول ما سيف شفها فضل ما تنح ليها بسبب جمالها اول مره يشوفها بفستان 
كانت تردي فستان بينك طويل ضيق من عند الوسط وكانت تضع القليل من المكيب 
وضعت الصنيه علي التربيزه وقعدت جمب ماما سيف

قالت ام سيف: بصي يا شهد انتي عارفه احنا جايين ليه من الاخر كده موافقه علي الولد ده 
ردت شهد: اللي حضرتك تشوفيه
ردت ام سيف: تبقي موافقه وكمان انا اسمي ماما مفيش حضرتك دى يلا يا شباب نقرا الفاتحه وفعلا تم الموضوع بخير 
بارك جاسر لسيف وخد جميله ومشوا 
اما سيف فضل قاعد مع شهد في البلكونه 
ومراد قاعد مع سهيله
ومليكه ومهند وام سيف قاعدين مع بعض... 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات