القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس عشر 16 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس عشر 

رواية حبيبتي للأبد الفصل السادس عشر 

ندى محمد:
"البارت السادس عشر" 
صباح يوم جديد تشرق الصبح لتعلن يوم جديد علي ابطالنا 
عند جميله تستيقظ من نومها تذهب الي الحمام اتوضت وصلت وذهبت الى المطبخ لتحضر الفطار 
استيقظ جاسر لم يوجد جميله علي السرير ضحك وقال: اكيد في المطبخ مجنونتي
ذهب الي الحمام اتوضي وصلي نزل الي المطبخ وكانت جميله تشغل اغاني وتغني معاها 
قال جاسر بصوت عالي: جميييييييييييله 
اتفجعت جميله من صوته لسه هتمشي لقيتوا قدامها بيضحك ومش قادر يمسك نفسوا من الضحك 
فضلت جميله تضرب فيه ليه عملت كده فجعتني
رد جاسر: بتخونيني مع الاغاني يا فوزيه 
ردت جميله: عمرى ما هقدر اعملها ابدا انا معايا اللي مكفيني انت حبيبي وروحي وعمري وحياتي كلها بحبك يا جوسي وطبعت قبله خفيفه علي شفيفه 
رد جاسر: احم احم يلا علشان نفطر علشان شكلها كده مفيش فطار
ردت جميله: يلا يا حبيبي
&&&&&&&&&&&&
عند شهد تستيقظ على صوت خبط الباب
فتحت الباب لقت واحد معاه ورد استلمت الورد ودخلت وراحت تصحي سهيله ومليكه
دخلت عند سهيله قالت بصوت عالي: سهيييييييله مرااااااد بيخووووونك
نطت سهيله من علي السرير هو فين الخاين ده هو فين
ردت شهد: وهي بتضحك بصوت عالي ههههههه مش قادره يخريبتك ده انتي هتموتيه الخاين جيبلك ورد بره ده طلع رومانسي بقا وغمزتلها 
يلا اتوضي صلي وغيري هدومك عندنا شغل النهارده وهصحي مليكه ونفطر
دخلت شهد عند مليكه قالت بصوت عالي: مليييكه النتيجه طلعت اجري بسرعه 
نطت مليكه من علي السرير بس افتكرت انها لسه ممتحنتش اصلا 
قالت مليكه: شهد حرام عليكي بتفجعيني
ردت شهد بانتصار: وده المطلوب يلا علشان نفطر صلي وغيري وتعالي 
&&&&&&&&&&&
عند ايمان تقف امام المرايا تظبط الطرحه
فجاه تليفونها رن كان عمر
ردت: الو يا عمر
رد عمر: صباح النور ياقلبي ايه خلصتي لبس
ردت ايمان: صباح الخير ايوه نازله اهو
رد عمر: ماشي انا واقف تحت يلا متتاخريش وقفل
خلصت ايمان ونزلت كان عمر واقف مستنياه استغربت ايمان انوا مش معاه العربيه 
قالت: اهلا وسهلا بحضرتك يافندم 
رد عمر: اهلا وسهلا بيكي معلش حضرتك هنمشي النهارده علشان حبيت امشي معاكي وامسك ايدك قدام الناس كلها واعديكي الطريق علشان انتي بنتي
ردت ايمان بكسوف: ماشي يلا علشان هنتاخر 
&&&&&&&&&&&
عند سهيله تجرى ورا شهد بالمكنسه وتقولها جايه تقوليلي انوا مراد بعتلك ورد وطلع سيف 
بتخونيني يا شهد ومع مين سيف طب امته وفين ردى بدل مهقتلك دلوقتي 😂😂😂
ردت شهد: والله يا بنتي ما اعرف انوا هو اللي جايبه وكمان استغربت لما وانتي بتقرأى الرساله استغربت اووى
ردت سهيله: طب يلا ننزل علشان الشغل ونشوف الحكايه دى مع العصابه 
ردت شهد: يلا وكانت مستغربه ومش عارفه تعمل اي في الرساله اللي بيعتها سيف
&&&&&&&&&&&&&
عند جميله بتتكلم بأسلوب اطفالي والله يا جاسر ما انت نازل غير لما اعرف مش عاوز تنزلني الشغل ليه
رد جاسر: والله كلها يومين وهتعرفي 
ردت جميله: ماشي والله شكلك بتضحك عليا
ضحك جاسر وباسها ومشي مجنونتي والله
&&&&&&&&&&&

بعد مرور يومين عدوا بسلام علي ابطالنا 
النهارده يوم المفجأت 
تستيقظ جميلة من نومها متلاقيش جاسر جمبها عرفت انوا مشي قامت دخلت الحمام اتوضت وصلت وغيرت هدومها نزلت تحت لقت ورقه علي الطربيزه مسكتها وقرتها فرحت جدا جدا وطلعت تلبس بسرعه 
&&&&&&&&
عند شهد تجلس مع سيف في الكافيه
قال سيف: بصي بقا انا تعبت منك انا هجيب امي وهاجي النهارده انا خلاص مش قادر انا عاوز اتجوز كلوا اتجوز مراد خطب وعمر كتب كتابه بكره وجاسر.... 
ردت شهد بإستغراب:  فيه اي جاسر هيعمل اي مع جميله هيخونها يا لهوى
رد سيف بضحك: يخريبتك لا يا بت ده هيعملها مفجاه النهارده 
ردت شهد: تمام
رد عمر: اعملي حسابك هاجي بليل مع ماما يلا يا حلوه
&&&&&&&&&
عند جميله توصل للمكان شغل جاسر يأتي جاسر اليها اي يا روحي الحلاوه دى
ردت جميله بطفوليه: والله النهارده بس شكلي حلو وقبل كده كان اي وحش
رد جاسر بضحك علي طفولتوا: يا حبيبتي انتي قمر طول الوقت 
رد جميله: لو كده ماشي يلا علشان نفسي اعرف اي المفجأه 
رد جاسر: طبعاي وراح مغمي عينها علشان متشفش حاجه
ردت جميله: اي ده اللي عملتوا ده
رد جاسر: الله علشان تكون مفجأه حلوه الله 
ركبها العربيه ومشي 
طول الطريق مسكتتش جميله وبتحاول تشيل القماشه اللي علي عينها بس مش بتعرف 
وصل الجاسر المكان وراح فتح الباب للجميله ونزلها وفضل ساندها وفجأه شال القماشه من علي عينها 
فتحت جميله عيونها بصعوبه بس انصدمت لما شافت المستشفى 
(كانت عباره عن مستشفي كبيره جدا وفيها حديقه كبيره جدا وكانت المستشفي باسم جميلتي) 
رد جاسر: اتفضلي يا احلي ما رأت عيوني دى المستشفي بتاعتك وانتي مديره المستشفي اتفضلي يا روحي يا حبيبتي وعمري وحياتي وقلبي وكل ماليا ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا ياقلبي انتي اجمل هديه من ربنا انا من غيرك ولا حاجه عمرى ما كنت اتخيل ان النمر هتيجي واحده زي القمر كده تعمل فيه كده انتي سرقتي قلبي انتي ملكتيني مهما قولت

بحبك مش هتوصف حاجه اي حاجه في اللي جوايا انا كل يوم بشكر ربنا انا يحفظك ويخليكي ليا يارب بحبك يا حبيبتي للابد ❤❤

جميله واقفه مصدومه من كلام جاسر مش عارفه تعمل اي ولا تقول اي راحت مره واحده حضناه وسط الناس والاعلاميين 
حضنها جاسر جامد وقال: تعالي ندخل نشوف المستشفى من جوه
نسيبهم مع بعض شويه دول ناس رومانسيه 😂
&&&&&&&&&&
عند سهيله بتكلم مراد
لا بقولك اي انا مش بحب شغل المحن والرومانسيه دى
رد مراد: خلاص يا شبح هتروح الشغل النهارده 
ردت سهيله: ايوه يسطاااا 
رد مراد: يسطا كمان ماشي خلي بالك من نفسك وانا عندى مأموريه النهارده 
ردت سهيله: ربنا يحفظك يارب خلي بالك من نفسك لا إله إلا الله 
رد مراد: محمد رسول الله بحبك اوى وقفل
&&&&&&&&&&&
عند مليكه تجلس مع اصدقائها في الكافيه 
قال زكريا: اي يا مليكه مالك 
ردت مليكه بقرف: مالي شايفني مجنونه ولا اي
رد زكريا: ايه كل ده فيه اي
ردت مليكه: انت ملكش دعوه بيا تاني انت فاهم
رد زكريا: انتى واحده قليله الادب ولسه هيضربها كان مهند مسك ايدها
قال مهند بغضب: انت لو فكرت تعملها اترحم علي نفسك 
رد زكريا: ايه يا ست مليكه ما انتي حلوه اهو ومدورها وفجأه كان واقع في الأرض من شده ضربه مهند 
قال مهند: والله لو عرفت انك قربتليها تاني قول علي نفسك يا رحمان يا رحيم
مسك ايد مليكه وطلع برهف الكافيه
كان مهند في شده غضبه قال بعصبيه: اتفضلي اوصلك يا أستاذه
ردت مليكه بضعف: حاضر
&&&&&&&&&&


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات