القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور الاسر الفصل الخامس عشر 15 بقلم اية جميل

 ررواية حور الاسر الفصل الخامس عشر 

رواية حور الاسر الفصل الخامس عشر 


البارت ١٥
حور الأسر 
اسر :يعني ايه 
حور : يعني الخاتم ده غالي واكيد هيقولي جيباه من اين 
اسر : قوليله أن انا اديتهولك   
حور : اديتهولي بصفتك ايه انشاء الله 
اسر : أن انتي ملكي وهتبقي مراتي حبيبتى
حور : اه علي أساس أن هو عارف اوي 
اسر : اه مانا هاجي اتقدملك بس مش دلوقتي انا مستني لحد ما تخلصي 
حور : طب وانت مديهولي من دلوقتي ليه 
أسر : طب خلاص قوليله خدته هديه او اي حاجه
حور : مش هيصدق علشان دا غالي اوي 
أسر : معرفش تتصرفي اهم حاجه تخليه معاكي على طول 
حور : ماشي انا عندي فكره 
أسر : ايه هيا 
حور : تعال نروح محل اكسسوارات 
أسر : ماشي واخدها على محل غالي 
حور : مش محل من دا تعالا اقولك على محل تاني 
اسر : ليه دا احسن محل 
حور : هي دي المشكله انو غالي احنا عاوزين واخر رخيص 
أسر : ماشي وذهبوا الي المحل 
أسر : هو دا دا رخيص اوي 
حور : استنى بس ونزلت حور واشترت سلسه رقيقه خاليه من اي رسومات 
أسر : ايه دي هتعملي بيها ايه 
حور : شوف دلوقتي هعمل ايه ولفت السلسه على الخاتم ولبستها سلسله 
أسر : ي مجنونه ايه اللي عملتيه دا دا مبقاش خاتم 
حور : كدا مبقتش غاليه وياسر مش هياخد باله انو خاتم وكمان هيفضل معايا على طول 
أسر بضحك : مجنونه بس ماشي يلا بقا نرجع الشركه 
حور : ماشي يلا 

عند زين ونيره...... 
زين : نيره انتي بتحبي حد 
نيره : اه بس هو شكله مش بيحبني علشان كدا انا خلاص مبقاش يفرق معايا انت حبيت 
زين : اه انا بعشقها بس خايف ترفضني 
نيره بدموع تملا عينها : نيره خد نصيحه مني روح اعترفلها بدل ما تضيع من ايدك 
زين : ماشي ي اختي 
نيره : يلا بقا سلام انا هروح اكمل شغلي 
زين : بس انا مخلصتش كلام 
نيره: خلاص نتكلم في وقت تاني ولسه هتمشي 
زين : نيره انا بحبك 
نيره وقفت مصدومه بصتله لقته ماسك علبه في ايده فيها خاتم 
زين : تقبلي تتجوزيني وتكوني شريكه حياتي 
نيره بفرحه : موافقه 
زين : هتقدرى تحبيني وتشيلي من قلبك اللي بتحبيه 
نيره : لاء 
زين بصدمه : ايه 
نيره : علشان اللي انا بحبه طلع بيحبني واعترفلي 
زين : انتي قصدك انو انا اللي ___
نيره بمقاطعه : اه انا بحبك ي مجنون 
زين : وانا بعشقك ي قلب المجنون وظل حاضنها فتره لحد ما دخل عليه أسر و حور 
أسر : اقفش مسكناك متلبس 
حور بتمثيل : وانتي ي نيره لاء انا مش مصدقه انو صحبت عمري تطلع كدا انا انخدعت فيكي لا مش مصدقه 
نيره : والله يحور دا.... 
زين بمقاطعه : وانت ي أسر انت وحور عملتوا كدا واكتر وغمزله 
نيره : ايه طب انا حضنته علشان اتقدملي وانا وفقت امال انتي عملتي ايه هااا عملتي ايه يبت قولي 
حور : أسر بردوا اتقدملي 
نيره بفرحه : بجد 
حور : اه
نيره : الف مبروك 
حور : الف مبروك ليكي كمان 
نيره : الله يبارك فيكي 
أسر وزين بردوا باركوا لبعض 
أسر : تعالوا نشوف أسد 
حور : ليه مالوا اسد اوعي تقول انو هو بيحب صافي 
اسر : دا بيحبها من زمان اوي من قبل ما تيجي الشركه ولا اقولك من اول يوم دخلت صافي فيه الشركه
حور : ايه دا اكيد بيعشقها 
اسر : اه زي مانا بعشقك كدا وغمز ليها 
حور : طب يلا نروح  

عند أسد...... 
أسد : صافي انا عاوز اقولك على حاجه 
صافي : اتفضل 
أسد : انا بحبك تتجوزيني 
صافي بدموع : لاء وثابته ومشيت بسرعه وهي تبكي 
أسد بصدمه وقلبه انكسر : ليه لا انا لازم اعرف ليه ودخل أسر وزين انا ي أسد عملت ايه خليتها تخرج بسرعه كدا 
أسد : لم يرد وراح وراها بسرعه شافها ضامه نفسها وتبكي بشده وانخض من شكلها جري عليها 
أسد : مالك يا صافي 
صافي : ابعد عني سيني متلمسنيش 
أسد : اهدي بس الاول وتعالي معايا 
خدها أسد وراح على البحر 
أسد : ممكن تقوليلي رفضتيني ليه 
صافي : مفيش 
أسد : لاء انا من حقي اعرف 
صافي : ماشي هقولك كنت بحب واحد وانا في الجامعه وهو جيه اتقدملي واعترفلي بحبه فأنا وفقت علشان كنت بحبه وفي يوم قالي تعالي في المكان ****** علشان عندي ليكي مفاجأه لما روحت لقيته مع اقرب صديقه ليا وطلعوا متفقين مع بعض عليا واخذني وحاول يتهجم عليا بس في واحد لحقني وانقذني ومن ساعتها انا بكره نفسي ومش بصدقك اي حد بيقولي انا بحبك فأنا مش هقدر اديك السعاده اللي بتحلم بيها انا اسفه ولسه هتمشي أسد وقفها 
أسد : بس انا مش زيه انا بحبك يمكن بحبك دي قليله دا بعشقك من اول يوم دخلتي فيه الشركه دا انا كنت يراقبك من بعيد وهنا دخل الجميع 
انتوا بتعملوا ايه هنا 
أسر : لحقناك لما مردتش علينا 
حور : صافي أسد بيحبك ومش هيخدعك 
أسر : دا بيحبك من اول يوم دخلتي فيه الشركه وكان بيعمل اي حاجه علشان يشوفك 
نيره : وافقي عليه ي صافي 
زين : انا متأكد انو مش هياذيكي ولو زعلك تعالي قوليلي اعتبريني اخوكي الكبير 
أسد : قولتي ايه يا صافي انا والله بحبك 
صافي بضحك : موافقه 
أسد شالها ولف بيها ونزلها وحضنها
صافي وهي حاضناه بصوت منخفض وانا كمان بحبك بس كنت خايفه انك تجرحني 
أسد بصدمه : انا عمري مهجرحك انا بعشقك يا صافي 
صافي : وانا كمان ي روح صافي 
أسر : مش كفايه بقا احنا وقفين على فكره 
حور : وكمان بتقولي ايه لبعض ها وغمزت لصافي 
صافي بضحك : عقبالكوا ي بنات 
حور بفرحه : انا أسر اتقدملي 
نيره : وانا زين اتقدملي 
صافي بصدمه : ايه بجد الف مبروك ي بنات وحضنوا بعض 
حور : انا عندي فكره 
أسر : ايه هيا 
حور :........

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حور الاسر" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات