القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى محمد

 رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي عشر 

رواية حبيبتي للأبد الفصل الحادي عشر 

ندى محمد:
"البارت إحدي عشر" 
صباح يوم جديد يوم فرح جميله وجاسر 
تستيقظ جميله من نومها علي صوت اصدقائها البنات قالت بصوت عالي: سيبوني انااام عااوزه اناام
ردت سهيله: النهارده مفيش نووم قومي يلا بت
ردت جميله: يوووه انا قومت اهو عاوزين اي ان شاءلله 
ردت شهد: عاوزين عروستنا الحلوه يلا علشان يدوب نلحق نجهزك 
ردت جميله: وقبل ما تتكلم كان تليفونها بيرن وكان جاسر 
ردت جميله: الووه مين معايا
رد جاسر: معاكي جوزك يا جميلتي 
ردت جميله: عاوز ايه افندم
رد جاسر: مش عاوز حاجه بس ياريت تقومي تجهزى علشان حجزتلك في فندق خمس نجوم هبعتلك اللوكيشن 
ردت جميله: مش رايحه فيه مكان 
رد جاسر: لما نشوف هتروحي ولا لاء قفل جاسر 
قالت جميله بعصبيه: باااارد
ردت ايمان: بليل مش هيكون بااارد ههههه
ردت سهيله: ايوه انا مش هسيبك انا هاجي معاكي بليل
ردت شهد: هي جات عليا وانا كمان 😂😂
ردت جميله: يلا يا ختي منك ليها الاستاذ حجزلي في فندق خمس نجوم 
ردوا البنات في صوت واحد: اووووه رومانسي 
ردت جميله: بس يا بت منك ليها يلا
***
عند جاسر قاعد مع عمر وسيف ومراد 
قال عمر: النهارده فرحى يا جدعان عاوز كلوا يبقي تمام😂😂 يا ابن المحظوظه يا جاسر خدت اجازه اسبوعين واحنا هنشيل الشغل كلوا انا كمان هتجوز مليش دعوه 😂😂
رد مراد: والله بس انا مستني حاجه بس لو ظبطت النهارده هتجوز بعديك يا جاسر 
رد سيف: هي جات عليا بصراحه انا كمان عاوز اتجوز ههههه😂
رد جاسر: ربنا يهديكم مستعجلين علي الهم ليه
رد عمر: هو فعلا هم بس لما تلاقي حد معاك فى البيت احسن لما تكون لوحدى ان شاءلله انا مجهز مفجأت النهارده في فرحك يا جاسر
رد جاسر: ربنا يستر انا خايف من مفجأتك دى
رد عمر: هههههه متخفش خير
رد سيف: بقولك اي يا جاسر يلا علشان تجهز واحنا كمان وشوف كده تجهيزات الفرح ناقصه حاجه 
رد جاسر: مفيش حاجه ناقصه يلا بينا 
****
في امريكا يجلس بيتو يقول بصوت عالي: عاوز اعرف امته معاد الجلسه القادمه
رد واحد من رجالته: يا باشا الجلسه القادمه كمان اسبوعين لسه عندى ليك خبر حلو 
رد بيتو: هو اي يا زفت
رد***: فرح جاسر النهارده علي واحده جامده اوى يا باشا
رد بيتو: كده حلو اوى خليه يستمتع شويه بيها قبل ما اخدها منوا دى هتكون نقطه ضعفوا احنا كده هنعرف نلعب كويس معاه
رد****: تمام يااا باااشاا
******
عند جميله تقف امام المريا محتاره تاخد انهي فستان 
ردت شهد: ده جميل اوى عليكي 
ردت سهيله: لا ده هو اللي جميل
ردت ايمان: لا ده
ردت جميله بصوت عالي جدا: بس انا مش لابسه فستاين انا هروح بالبيجامه
ردت واحده من الميكب ارتس: يا فندم بجد ده تحفه عليكي 
فجأه تليفون جميله رن كان جاسر
ردت بعصبيه: نعم فيه اي
رد جاسر: مالك 
ردت جميله: مش عارفه اختار فستان انا زهقت بجد 
رد جاسر: فيه حد دلوقتي هيجي خدي منوا الحاجه اللي هيدهالك سلام 
قفل جاسر قبل ما يسمع رد جميله 
قالت جميله: لو سمحتي ممكن بس تستني خمس دقايق علشان جوزي بعتلي حاجه ولسه مكملتش الكلمه كان الباب بيخبط 
ذهبت سهيله تفتح الباب لقت واحد سايب بوكس قدام الباب خدت البوكس ودخلت
قالت لا ده طلع رومانسي اوى 
خدت جميله البوكس منها وفتحتوا واتفجأت بالفستان اللي كان جوه البوكس الفستان كان عباره فستان طويل جدا ومقفول لغايط الرقبه وفيه لمعه بسيطه جدا كان فستان تحفه بجد انبهرت جميله بجمال الفستان وقالت بصوت عالي: الله حلو جدا جدا انا خلاص هلبس ده يلا ابدأى في الميكب
**
عند جاسر يجلس في الغرفه واصحابه معه  
قال مراد: اي يا عريس سرحان فيه اي
رد عمر: سرحان في اللي بالي بالك 😂😂
رد جاسر: اخرس يا حيواان 
رد عمر: حاضر ياقلبي بس بجد انا فرحان اوى جاسر هيتجوز والله مش مصدق
رد جاسر: بس يلا انا صدعت انا رايح البس
****
بعد مرور ساعات 
كانت جميله تقف قدام المرايا تشبه الاميرات بالظبط كانت جميله اوووى فهي فعلا جميله 
وكانت ايمان وسهيله وشهد معاها في كل خطوه
كانت سهيله ترتدى فستان احمر طويل وضيق وتضع بعد الميكب الخفيف
ايمان كانت ترتدى فستان بينك وتضع بعض المكياج البسيط
سهيله كانت تردى فستان اسود وتضع بعض المكياج البسيط
قالت سهيله: ايه ده موزه يا بختك يا جاسر
ردت ايمان: عندك حق فعلا بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظك يا جميله 
ردت شهد: اي الحلاوه دى جميله وانتي فعلا جميله 
ردت جميله بدموع: ربنا يخليكوا لياا يارب وميحرمنيش منكم ابدا 
ردت سهيله: مش عاوزه اشوف دموعك دى تاني انتي فاهمه لولى لولي 
فجأه الباب خبط ذهبت سهيله تفتح الباب اول ما فتحت الباب كان مراد 
مراد من كتر الصدمه متكلمش قال بصوت منخفض: يخريبت جمالك انتي جامده اووى

ردت سهيله بتوتر وكسوف: اتفضل يا فندم فين جاسر بيه
رد مراد: ها اه جاسر اهو
جيه جاسر وكان قمر بمعني الكلمه بالبدله السوداء كان يشبه الامير بالظبط دخل جاسر الاوضه اول ما دخل انصدم من جمال جميله ومن رقتها ومن مكيجها الهادئ الجميل فهي تشبه الاميرات 
قال لها: انتي جميله اووى
ردت جميله بكسوف: شكرا 
جاسر مسك ايد جميله ونزلوا مع بعض 
اول ما دخلوا القاعه كان يجلس اهم رجال البلد واهل جميله واهل جاسر وبعض الناس اللي حاقدين عليه 
طلب رجل الديجي ان يرقصوا مع بعض 
بالفعل رقص جاسر مع جميله علي اغنيه
حبيتوا يوم ما تلاقينا 
لما حكينا اول كلام 
بعد انتهاء الاغنيه سقفوا الجميع 
جاسر مسك ايد جميله وقعدوا في الكوشه 
طلب رجل الديجي اصحاب العريس واصحاب العروسه يطلعوا علي الاستيدج 
بالفعل طلع كل من اصحاب جميله وجاسر 
سهيله جابت جميله 
ومراد جاب جاسر 
فضلوا يرقصوا لغايطت ما النور قطع فجأه 
كان عمر واقف علي الاستيدج من بعيد وكان لابس بدله بيضه تحفه عليه يشبه الملاك بالظبط 
قال عمر: اولا الف مليون مبروك يا اخويا يا صحبي يا سندى يا حبيبي ويارب اشوفك احسن واحد في الدنيا واسعد واحد في الدنيا مع بعض للنهايه يا صحابي وعرض فيديو صغير للطفولتهم مع بعض 
ثانيا انا بوجه كلمتي دى اللي ملكت قلبي من اول نظره عمرى ما كنت كده عمرى ما حسيت انى مبسوط كده اول ما شوفتها اعجبت بيها ودخلت قلبي بسرعه جدا علشان تعرفي بس اني مش بضحك عليكي الدليل اهو
كان عباره عن فيديو فيه عمر وابو ايمان وهو قاعد معاه وبيطلب ايد ايمان منوا وبالفعل ابوه ايمان وافق وعمر عرفهم انوا هيعملها مفاجأه في فرح جاسر 
ذهب عمر عند ايمان ونزل علي ركبته وطلع من جيبه خاتم 💍جميل جدا وقال بصوت عالي: تقبلي تتجوزني يا ملاكي
نظرت ايمان اليه فهي كانت مكسوفه جدا جدا ومتوتره اووى قالت بصوت منخفض: ايوه
قال عمر بصوت عالي: والله بحبك ولبسها الخاتم
طبعا كانت سهيله وشهد واقفين مبسوطين جدا وبيدمعوا علشان ايمان شافت في حياتها كتير
اما عند الشباب كانوا نفسهم يجبوا عمر من قفاه علشان عمل كده من غير ما يقولهم كانوا بيتمنوا لو عملوا هما كمان كده مع سهيله وشهد
عند جاسر ذهب الي عمر وحضنه وقال له: الف مبروك يا اخويا 
رد عمر: اي رايك انفع بردوا ههههههه
رد مراد من وراه: اه تنفع يا خاين الف مبروك 
رد سيف: كل ده يطلع منك انت الف مبروك يا خاين 
رد عمر: هو انا لسه هضيع وقت انا عاوز اتجوز ههههه
عند جميله ذهبت الي ايمان وحضنتها وبركتلها وقالت اه يا واطيه وانتي عامله نفسك بريئه 
ردت سهيله من وراه: ايوه يا جماعه مش عاوزه استعجل الف مبروك يا ختي عقبالي انا كمان
ردت شهد: الف مبروك يا قلبي بس بردوا خاينه 😂😂😂😂
ردت ايمان: والله ما اعرف انا اتفجأت زيكم بصراحه طلع رومانسي ههههه
فضلوا يرقصوا ويضحكوا 
ذهبت سهيله الي الحمام وهي ماشيه كانت هتقع بس قبل ما تقع كان مراد مسكها من ايدها
قال مراد: الجميل رايح فين بس 
ردت سهيله بكسوف: مش رايحه ولسه هتمشي 
قال مراد: سهيله انا عاوز اجي البيت عندك اشرب كوبايه شاي ولا انتي بخيله
ردت سهيله بكسوف وتوتر: تنور في اي وقت طلعت تجرى بسرعه
عند سيف كان يجلس مع اصحابه
قال محمود: البت اللي هناك دى اي حلوه اووى بص كده يا سيف
اول ما سيف شاف البت وكانت شهد ضرب ايده علي التربيزه وقال بصوت عالي: محمود احترم نفسك دى خطيبتي وذهب اليها بدون ما يسمع منوا الرد ذهب الي شهد وقال بصوت بغضب: مش كفايه رقص وتنطيط كده ولا اي
ردت شهد: افندم انت بتكلمني انا
رد سيف بغضب: شهد خلاص كفايه كده الله
ردت شهد: حضرتك مين علشان تقولي كفايه او مش كفايه
رد سيف بغضب شديد: خطيبك يا استاذه وذهب بدون ان يسمع الرد وطلع بره القاعه خالص 
فضلت شهد: واقفه مصدومه لغايطت ما سهيله جات وقالت لها: مالك يا بت مالك 
رد شهد: ها ولا حاجه
ردت سهيله: شكلك ضربتي حاجه ههه 😂😂
انتهي الفرح وكل واحد روح بيتوا اللي روح متعصب واللى روح متوتر واللي روح مبسوط 
طبعا جاسر خد جميله وذهبوا الي غرفتهم مبااشره
اول ما جميله دخلت الاوضه لقت جاسر مسكها من شعرها وقال بصي بقا انتي ادلعتي اووى اليومين دول لازم بقي تشوفي الوش الجديد
ردت جميله بعياط: انت شكلك اتهبلت ولا اي سيب ايدك دى
رد جاسر: بصي يا اموره انتي هتعيشي هنا خدامه ولو فتحتي بوقك بكلمه واحده قولي يا رحمان يا رحيم علي نفسك ولا ابوكي ولا صحابك يعرفوا حاجه هتنامي كل يوم علي الكنبه فاهمه طبعا مش هجيب خداميين علشان انتي الخدامه يا قلبي يلا روحي اغيري البتاع ده وحضرى الاكل يلا يا هانم
ذهبت جميله الي الحمام: كانت منهاره من العياط فهي مش مصدقه نفسها ده اليوم اللي بتحلم بيه كل بت مع حبيبها غيرت هدومها وطلعت وكان جاسر قاعد علي السرير اول ما شافها بالبيجامه فقد اعصابه بس راجع نفسه علطول وقال في سره لازم اندمها علي اليوم اللي مدت ايدها فيه عليا

قال بصوت عالي: انتي يا هانم جيبي الاكل انتي طبعا عارفه اني متجوزك بس علشان ابوكي وابويا غير كده مكنتش فكرت فيكي يااا استاذه 
ذهبت جميله الي المطبخ وكلاماته تتردد في تفكيرها انا متجوزك علشان ابويا وابوكي
فضلت تبكي لغايط ما سمعت صوتوا وهو بيقولها الاكل يا هانم
ذهبت اليه ومعاها الاكل حطيتوا علي السرير وقعدت علي الكنبه وبعد ما خلص اكل جاسر لسه هيكلمها لقاها نامت قام طفي النور وغطاها وناام بس بردوا في حاجه جواه بتقولوا اعمل فيها كده وناموا ابطالنا 
كلوا نام اللي نام مبسوط واللي نام زعلان واللي نام خايف ومتوتر
يا ترى هيحصل اي كمان مع ابطالنا؟؟؟؟ 
جاسر هيفضل يعامل جميله كده؟؟؟ 
جميله هتستلم للجاسر؟؟؟؟ 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيبتي للأبد" اضغط على اسم الرواية




reaction:

تعليقات