القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيت طفلة الفصل العاشر 10 بقلم منة عبد العزيز

 رواية حبيت طفلة الفصل العاشر 

رواية حبيت طفلة الفصل العاشر 

روايه حبيت طفلة ❤الحلقه(10)

رعد للدرجه دي مش عايز بنتك وبيعها كده😒

سمير: انا لو عليا مش عايز ابعدها عن حضني بس ده غصب عني وانا خايف عليها فا انتو هتخله بالكم منها 

رعد: ليه يعني في اي مالك يااونكل

سمير: هقولك

في المطبح 

سحر: رودي

رودي: نعم

سحر: ظبطي نفسك وافردي شعرك وخرجي القهوه دي

رودي: ليه يعني 

سحر: في واحد بره مز كده طلعيله القهوه 

رودي: وليه يعني  

سحر: باين عليه غني يابت

رودي: طيب

سحر: اعملي زي مبتسهري مع صحابك

رودي: حاضر هاتي

عند رعد وسمير

رعد: خلاص يااونكل متخافش عليها احنا هنخافظ عليها متخافش وقت متبقا عايز تشوفها كلمني وقولي واجبهالك

سمير: ماشي يابني وانا هكلمها واقولها علي اللي قولته

رودي: اتفضل القهوه

رعد: متشكر 

رودي: حاسه اني شوفتك قبل كده

سمير: ده رعد الهواري اكبر رجل اعمال اكيد شوفتيه في الجرانين

رودي: بس انا مش بقراء جرانين 

رعد: عرفتك ممكن تكوني شوفتيني في المكان اللي بتسهري فيه كل يوم مع صحابك 

رودي: اه بس انت بطلت تيجي 

رعد: توبت عقبالك

رودي: عن اذنكم

سمير: اتفضلي

رعد: استأذن انا بقي

سمير: اشرب القهوه 

رعد: المره الجايه نشربها شربات

سمير: إن شاءلله ياابني 

رعد: مع السلامه 

سمير: مع السلامه ياابني

رعد مشي 

سحر: هو الشاب ده كان عايز اي

سمير: ابن خالة تاج 

سحر: وهو مجبهاش معاه ليه

سمير: اصل جدتها عايزها تقعد معاها ولما تاج تزهق تبقي تيجي بيت ابوها مفتحولها

سحر: يعني تاج مش هتيجي دلوقتي 

سمير: لا هتيجي تزورني وتمشي لاني جدتها محتاجالها وكمان هتتجوز

سحر: هت اي هتتجوز تاج تتجوز

سمير: اه هتتجوز

سحر: هتتجوز مين ومين اللي بصلها ده

سمير: رعد الهواري اكبر رجل اعمال  

سحر: تاج تتجوز ده

سمير: اه 

سحر بصوت واطي: مش هنيكي ابدا ثانيه واحده ياتاج الواد ده يبصلك انتي 

سمير: بتقولي اي

سحر: بقول مبروك وعقبال متفرح برودي

سمير: إن شاءلله

في فيلا

رعد وصل البيت ودخل سلم علي ناديه

رعد: اي نانا عامله اي

ناديه الحمدلله خلصت شغل بدري

رعد: اه خلصت ورحت لي اونكل سمير 

ناديه: قالك اي

رعد: مقليش حاجه هو وافق عشان بس عرف اني مراته مستنيها تاج ترجع هتبهدلها

ناديه: هيا الوليه دي مش مريحه خالص

رعد: فكك منها فين تاج

ناديه: تاج من بعد ما انت مشيت وهي طلعت وكانت مصدعه

رعد: ده من بدري طب هي نايمه ولا صاحيه 

ناديه: مش عارفه 

رعد: طب يانانا سايبها كده صحيها ده انا كلمتها ولما ادتني رقم ولدها كانت بتقول تعبانه 

ناديه: حاضر هخلي ام ياسين تطلع تصحيها

رعد وانا هطلع اغير هدومي

ناديه: ام ياسين اطلعي صحي تاج

أم ياسين: حاضر 

ام ياسين خبطت علي الباب ودخلت

أم ياسين: تاج يلا عشان تآكلي

تاج بتعب: انا تعبانه معلش ومش هقدر انزل

ام ياسين: اي اللي تعبك

تاج: مش عارفه جسمي وجعني اووي

 
ام ياسين حطيت اديها علي وش تاج لقيتها سوخنه
: يالهوي أنت سوخنه اووي استني انادي ناديه هانم

تاج بتعب: انا هبقا كويسه متقلقيش تيته عليا

ام ياسين: لا انتي تعبانه اوي

نزلت ام ياسين في المطبخ

ام ياسين: ناديه هانم 

ناديه: نعم

ام ياسين: تاج سوخنه اووي وجسمها بيتنفض

ناديه بقلق: بجد

ناديه طلعت تجري رعد قبلها

رعد: في اي بتجري كده ليه

ناديه: ام ياسين بتقول تاج سوخنه اووي

رعد جري علي اوضة تاج هو وناديه

رعد: مالك ياتاج

ناديه قعدت جنبها وخدتها في حضنها: مالك ياما 

تاج بتعب: تعبانه اووي ياتيته بردانه اويي

ناديه: بردانه اي ده انتي جسمك مولع وجسمك بيتنفض

رعد: قومي تعالي اوديكي المستشفى 

تاج: انا هبقي كويسه متخافش هنام بس

رعد: انتي نايمه من بدري نانا قومي غيريلها وانا هغير وهاجي اخدها

ناديه: طيب ماشي

رعد دخل غير هدومه وبعدها ناديه وتاج نزلو ركبه العربيه ورعد ساق بسرعه راحو علي المستشفى 

رعد: عايز دكتوره بسرعه 

الاستقبال: طيب ادخل الاوضه دي وهتجيلك دكتوره 

دخلوا الاوضه وقعده
 تاج: انا بردانه ياتيته

رعد قلع الجاكت ولبسه لتاج وخده في حضنه

رعد: اهدي متترعيش اهدي هتبقي كويسه 

الدكتوره جات: في اي

رعد: من الصبح وهي تعبانه ونايمه مش راضيه تقوم بتترعش زي محضرتك شايفه 

الدكتوره: تقربلها اي

رعد: ابن خالتها

الدكتوره: طب ممكن بره اكشف عليها بس

رعد بص علي تاج وبعدها بص علي الدكتوره: حاضر

ناديه: طمنيني عليها يادكتوره

الدكتوره: متقلقيش هيا كلت من امتي 

ناديه: من الساعه 9 من ساعت الفطار

الدكتوره: هركبلها محليل 

الدكتوره خرجت: متقلقش يافندم هتبقي كويسه

رعد: هي كانت قاعده الصبح كويس ومفيش حاجه

الدكتوره: متقلقش هي يمكن اخدت شور وبعدها نزلت قاعدت قدام التكيف عشان كده سخنت بس هتبقي كويسه انا ركبتلها محليل وبعد متخلص هنشوف الدرجة الحراره

رعد: هي هتبات 

الدكتوره: اه المحليل كتير فا لازم تبات

رعد: ماشي

الدكتوره: الف سلامه 

رعد: الله يسلمك 

رعد دخل الاوضه لقه تاج نايمه وناديه قاعده جنبها

رعد: طمنيني السخنبه نزلت 

ناديه: لسه بس الرعشه هديت

رعد: طيب إن شاءلله خير مش هتاكلي

ناديه: مليش نفس 

رعد: هتبقي بخير يانانا مخافيش 

ناديه: خايفه عليها يارعد

رعد: هتبقي كويسه 

ناديه: يارب اقعد هنا علي الكنبه وانا هفضل هنا جنبها عشان السخنيه دي

رعد: لا تعالي انتي اقعدي هنا عشان جسمك هتتعبي انا هقعد علي الكرسي

ناديه: طيب يااحبيبي  

رعد فضل قاعد طول الليل ومش عارفه ينام وكل شويه يحط ايده علي دماغ تاج يشوف السخنيه نزلت ولا لسه 

وناديه نامت

 تاني يوم الصبح في المستشفى 

رعد صاحي دخل الحمام غسل وشه وطلع بص علي تاج لقه السخنيه نزلت شويه

رعد: الحمدلله ربنا يشفيكي ياحبيبتي ومشوفش اي حاجه وحشه فيكي 

ناديه صحيت
ناديه: اي يارعد تاج عامله اي دلوقتي 

رعد: السخنيه نزلت شويه 

ناديه: طب الحمدلله اي مش هتروح الشغل ياحبيبي 

رعد: شغل اي لما اطمن علي تاج هبقي اشوف الشغل

ناديه: متقلقيش هتبقي كويسه بس روح شغلك

رعد: لا مش هسيبها غير لما اروحها البيت

ناديه: دماغك ناشفه انا هدخل اغسل وشي واتوضه واصلي 

رعد: ماشي براحه وانتي داخلها

رعد حط الكرسي جنب السرير وفضل ماسك ايد تاج ويبصلها

رعد في سره: جميله جدا وانتي نايمه ملامحك زي الاطفال اووي برئيه وانت نايمه ربنا يشفيكي ياحبيبتي 

تاج حركه اديها. وفتحت عنيها بتعب

تاج: تيته 

رعد: انا جنبك ياتاج

تاج: هو في اي واي الحاجات دي كلها

رعد: مفيش ده محليل شويه وهيخلصه والدكتوره هتيجي 

تاج: هي فين تيته

رعد: في الحمام 

تاج: انا عتشانه اويي

رعد: طب قومي اتعدلي

تاج اتعدلت وشربت وناديه خرجت

ناديه: تاج انتي كويسه 

تاج: اه شويه 

ناديه: قلقتيني عليكي 

تاج: انا اسفه بس عادى انا كنت هبقي كويسه يعني مش لازم المستشفي 

رعد: لا لازم انتي كنت تعبانه جداا امبارح كنتي سوخنه مولعه

تاج: الحمدلله دلوقتي احسن

ناديه: الحمدلله هروح اصلي واجيلكم تاني

رعد: ماشي يااحبيبتي




يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حبيت طفلة" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات