القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت قطة الفصل التاسع 9 بقلم فيروزه

 رواية عشقت قطة الفصل التاسع 9 بقلم فيروزه 


رواية عشقت قطة الفصل التاسع 9 بقلم فيروزه 


اسد حط ايدو علي قلبو ...يا قطه انا عرفت معني كلمه فيهم وده اول حجر ...من البوابه ..

صوت القطه....سامعك ايه هي...

اسد بابتسامه كلها امل ...بدايه حياه ...يعني زواج ....

صوت القطه....عندك حق هي دي بدايه الحياه ...

اسد بابتسامه.....اكيد بدايه حياه جديده كلها موده ورحمه ...
وتفاؤل وحب...وعش مبني طوبه منك علي طوبه مني ..كلمه منك علي كلمه مني. ...عطف منك علي عطف مني ....رحمه بينا .... أهل لينا ....كلهم بدايه حياه كلها امل وحب ....وام واب ....وانتي الحنيه وانا الشده ....انتي الخوف وانا الأمان .
انتي الدفا وانا الدفع ....انتي حته وانا حته ....بقينا حياه ..

صوت القطه....انت فعلا اسد...حتي في كلامك ....تعرف انا حبيتك ليه ....علشان قلبك وحبك لغيرك قبل نفسك ....ولأنك 
حبيت قطه ...

اسد بابتسامه...وهفضل احبك لاخر نفس ....

صوت القطه....كده اول حجر اتكون في البوابه ....

اسد بسعاده ...بجد انا مبسوط اوي ...عقبال الباقي ...

صوت القطه....وانا كمان مبسوطه يا حبيبي....

اسد بابتسامه....بجد حبيبك ...

صوت القطه.... حبيبي دي شويه عليك انت ملكت قلبي ...

اسد بسعاده ....بحبك يا قطتي ...

صوت القطه....وانا كمان بحبك ...

اسد بابتسامه.....خايف اتاخر في حل الباقي ....وانا عايزك جمبي دلوقتي.....

صوت القطه....اخرج من البيت وامشي في الشوراع وانت تعرف الباقي ....

اسد بابتسامه....حاضر يا قطتي ....

صوت القطه....هتوحشني ...

اسد بابتسامه...وانتي وحشني دايما .....

....
هتفضلي مجنونه طول عمرك ....سيبي الإنسان ...واتجوزي من ناسك....

حبيت وهفضل احب لاخر نفس فيه .....سبيني لوحدي ...

مجنونه.....
.....

لو مجنونه علشان حبيت ....يبقي نفسي افضل طول عمري مجنونه بيه ....
....
اسد خرج من البيت وفضل ماشي في الشوراع وهو ماشي....
شاف بنت بتعيط ....قرب منها ....

اسد بابتسامه....ممكن اعرف مالك وبتعيطي ليه في الشارع كده ....

البنت بخوف ....مش بعيط وابعد عني ...

اسد بحنان ....متخفيش مني ....ممكن اعرف مالك علشان اقدر اساعدك ....

البنت بدموع ....مالي خسرت كل حاجه ....في غمضه عين ...

اسد بحزن ....خسرتي ايه انا اقدر اساعدك ....

البنت دموعها زادت....خسرت اللي ما يعوضوش مال ....

اسد بحزن ....وازاي ده حصل ....ليه انتي مجنونه ....

البنت بدموع....مجنونه علشان حبيت ووثقت وقولت ده راجل ....وهيكون ليه سند واب وأهل وعيله ....

اسد بحزن ....الحب بحدود والثقه بحدود ...والثقه الزياده خساره ...والحب الزياده جنون ....لازم كل حاجه بحدود علشان تعرفي تاخدي مقابل حبك حنان ومقابل ثقتك امان ..

البنت بدموع...مكنتش اعرف كنت فاكره الثقه الزياده حب والحب الكتير دفء للقلب ....مجنونه وخسرت .... ودلوقتي
بقيت حطم انسان.....

اسد طبطب عليها.....احكيلي يمكن اقدر اساعدك ....

البنت بدموع ....هحكيلك ..
.في يوم كنت قاعده علي الواتس اب وبعدين جالي اشعار من الماسنجر برساله ....فتحت الرساله لقيت فيها .....معجب بيكي وكل بوستاتك اللي بتنزليها ودايما متابع اي حاجه تخصك ....بحس اي كلمه منك طلعه من قلبك وبجد بتوصل لقلبي ....بحسه ليه انا ...تخصني ....هبقي مجنون لو قولت اني حبيتك ....بس فعلا انا حبيتك ...حبيت كلامك .....وطريقه كتبتك .....

البنت ابتسمت ..حسيت اني فرحانه بالكلام ....بس عملت بلوك ....بس كان بالي مشغول بالمجهول صاحب الرساله ....
اللي داخل قلبي ...يمكن علشان اول مره حد يكلمني بطريقه دي او علشان صرحته الزياده ....مش عارفه ...بس حبيت الكلام من المجهول ....

تاني يوم في نفس الوقت وصلت تاني رساله من المجهول من اكونت تاني ....

الرساله ...ليه البلوك يا اميرتي ...ده انا حبيبك ....

البنت ابتسامه زادت ....بس عملت بلوك ...يمكن كنت خايفه من الحب ...أو يمكن كنت خايفه من المجهول ....بس الاكيد اني كنت فرحانه جدا ....

تالت يوم في نفس الوقت ...وصلت الرساله الثالثه ...
زعلان منك اوي ....كنت فاكر اني هلاقي الحب معاكي ....بس للاسف ...مكنش موجود ... سامحيني لو بديقك بكلامي ....بس بجد مش عارف اخرجك من قلبي ....

وبطل كتابه بس لسه فاتح ...

البنت ولاول مره ارد عليه ...مين ...

يااااه كأن الشمس طلعت في يوم ممطر ....انا اللي حبك من كلامك.....

البنت ...يعني مين....

انا محمد ...وانتي يا اميرتي .. 

البنت... 😂😂😂 تصدق ضحكتني ازاي حبيتني وانت حتي مش عارفه اسمي......

قولتلك من الاول حبيت كلامك ....

البنت. ..اسمي ندي ...

اسمك جميل زيك ...

(وبعد مده من كلام محمد وندي .. كم يوم وكم شهر .. طلب منها ....

محمد .. حبيبتي...

ندي ....نعم يا حبيبي...

محمد ...عايز اشوفك ...

ندي بخوف....قصدك ايه ...

محمد ...مالك يا حبيبتي انا عايز اشوف الصوت اللي سحرني 
....عايز اشوف عيونك ...اشوف صورتك ...

ندي بخوف ...لا ...

محمد بزعل ...اللي يريحك سلام ...

ندي بحزن ...سلام ...

(يوم واتنين ومحمد متغير معايا .. لحد ...

ندي ....محمد ...

محمد....نعم ....

ندي ...مالك يا حبيبي...

محمد ...مليش .. 

ندي ...بجد ...

محمد....بتسالي ليه وانا مش فراق معاكي ....

ندي بحزن....ازاي يا حبيبي ده انت بقيت كل حياتي ...

محمد ....وضح ده حتي الصوره مش عايزه تبعتيها....يعني مش وثقه فيها ...

ندي ...وثقه والله ...

محمد ...لا سلام ...

ندي ...لا متقفلش ...هبعتلك الصوره ...

محمد بفرحه ...بجد يا حبيبتي...

ندي بفرحه ...بجد يا قلبي...

(وهنا كان أول تنزول...

ندي بعتت الصوره وصوره جرت صوره ...جرت وجرت ...لحد مكالمات فيديو ...لحد 

محمد ...بقولك ايه يا قلبي...

ندي ...قول يا حبيبي....

محمد ...انا عايز أجاي اتقدم ...ليكي ...

ندي بفرحه...بجد يا حبيبي...

محمد ...بجد يا قلبي.....

ندي ...هتجي امته .....

محمد ...والله لو عليه كنت هجي من بكره بس ماما ...

ندي بقلق ...ماله ماما ...

محمد ...عايز تشوفك...

ندي ....طيب ورايها الصوره ...

محمد ....شافتها بس عايزه تشوفك علي الطبيعه ...بتقول البنات كلهم فلاتر دلوقتي....ويمكن دي كمان زيهم ...وبعدين يا قلبي عايزه تقعد مع مرات ابنها شويه ....

ندي بقلق ...هفكر ...

محمد ...لسه هتفكري ...يوم عن يوم بتأكد انك مش وثقه فيه ...

ندي ...بعد كل ده مش وثقه فيك ...

محمد ...ايوه مش وثقه فيها سلام ...

ندي ...سلام ....

(فضلت ندي تفكر وتفكر وفي الاخر قررت ...

محمد ....ندي ...

ندي ...نعم يا حبيبي...

محمد ...هتجي تشوفي ماما....

ندي ...ايوه ...

محمد بفرحه ... حبيبتي....دي ماما هتفرح اوي لما تشوفك وبعدها علي طول هنيجي علشان اخطبك....

ندي بفرحه...بجد ...

محمد ...بجد ...

(وده تالت تنزل والاخير ....
(وجاه اليوم والمشءوم...

محمد اخد ندي الشقه وطبعا أمه مش موجوده ...
والقهوه فارت والدنيا مطرت ...والريح قمت والشبابيك اتكسرت....وندي خسرت كل حاجه في غمضه عين ...
ايوه في غمضه عين ....

...
البنت بدموع...هي دي حكايتي ومن يومها ومحمد قفل الاكونت ونمره التليفون ....والشقه كنت إجار ...وكل حاجه راحت ...انا وشرفي وحياتي ...وكل ده بسبب رساله هتقدر تساعدني ...

اسد بحزن ...هحاول ...
وحط ايدو علي قلبه ....وحكي كل حاجه للقطه وقالت ليه علي عنوان محمد ...
وأسد اخد البنت والماذون ....وبالعن ف خاله محمد كتب كتابه علي البنت ...واخده وراح لأهلها ...

وكل حاجه يعتبر اتحالت...
البنت اتجوزت الولد .....وأهل البنت عرفوا ....وحزنوا علي تربيهم للبنت ....وثقتهم الزياده فيهم ...

..
اسد بحزن....حط ايدو علي قلبو....ودي تاني حكايه ...رساله..

القطه ...وكده تاني حجر اتكون ....

اسد بحزن....انا حزين جدا علي حال البنت ...

القطه ...وانا ...يلا نام وبكره نكمل ...

اسد بحزن...تصبحي في قلبي...
....

جالك عريس وبكده هتخرجي من السجن .. 

مستحيل ....

مش بايدك...

مستحيل ....

البارت انتها بس الحكايه لسه...
واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات...

رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في بارت النهارده وحكايه الرساله...

واسفه لو في أخطاء في الكتابه بس بجد باخد وقت كبير في الكتابه ...ومش بالحق ارجع الأخطاء....

تفاعل تفاعل تفاعل تفاعل تفاعل علشان انزل بكره بارت ولو التفاعل ضعيف البارت هينزل يوم الاربعاء.....

روايه من وحي خيالي المجنون 😂



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية عشقت قطة " اضغط علي اسم الرواية


reaction:

تعليقات