القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جبروت قاسي الفصل الثامن 8 بقلم حورية مصطفى

 رواية جبروت قاسي الفصل الثامن 

رواية جبروت قاسي الفصل الثامن 



بعد مرور فتره....✰

رزان بدموع: يعني انا كنت لسه بنت... 

داغر ببرود : ايوه لسه بنت 

رزان بصراخ. طيب ليه عملت كده لي فهمتني وفهمت الكل انك اغت"صبني بسببك حياتي تدمرت واضطرات اتجوزك لو مفكر أن لما اعرف ان انا كنت لسه بنت هسمحاك تبقى غلطان يا داغر انا بقيت بكر"هك وبقر"ف منك اكتر من الاول انت انسان اناني ومش بتفكر غير في نفسك.. 

داغر وهو يمسكها من ذراعها بعنف كلمه كمان وهد"فنك مكانك هنآاا..

رزان بعصبيه و دموع : يكون احسن عشان انـا تعبت و عايزه ارتاح.. 

امسكها من شعرها بعصبيه وقال بفحيح افعي بس انـا مش هريحيك يـا روز.. 

رزان بقوه: تعرف يـا داغر لو بـايدي كنت مو"تك وهكون مبسوطه و وقتها بس انت اللي زيـك المو"ت خساره ليـهم.. 

داغر بـهمس وهو يقترب منها واحده مكانك كان زمـاني قت"لتها علي كلامها ده يـا روزي بس انتي غيرهم مهما تعملي مش هقدر اذ"يكي لاني بحبك و ذهب تـاركا لـدموعها تـاخذ مجـارها.. 

في الخـارج..✰

كانت فاتن مرتديـه فستان يكشف اكثر مـا يستر..

فـاتن بمياعه: داغر حبيبي انت رايح فين.. 

داغر بعصبيه: ابعدي عن طريقي دلوقتى يـا فـاتن.. 

فـاتن بإبتسامة وهي تقترب منه تعالي و انـا اغير مودك يـا بيبي بدل مـا ال.. 

داغر بهدوء و هو يبعده عنـه: اوعي تعمليها و تغلطي فيـها يـا فاتن وقتها هيكون ليـا تصرف مش هيعجبك.. 

بلعت فاتن باقي كلامتها في خوف.. 

فـاتن بغيظ: اللي تشوفه يـا بيبي و اكملت بسهوكه مش هتيجي معايا.. 

داغر ببرود: لا ماليش مزاج و سبها و مشي.. 

فاتن بعصبيه: صدقني يـا داغر هند'مك علي رفضك ليـا ده بكره تجيلي راكع.. 

✰ـــــــــــــــــــــــــــ✰ 

في احد المنازل الراقيه..✰

حـازم بسخريه: عايزها تحبك ازاي وانت خدتها غصب عنها يــا داغر.. 

داغر بعصببه: انـا جاي اقعد معاك عشان مضايق وانت بتحرق في دمي يـا حازم.. 

حـازم بهدوء: انـا بنصحك يـا داغر انت كده بدل مـا تقربها منك بتبعدها عنك بتصرفاتك.. 

داغر بحزن وعيون دامعه: مقدرش اسيبها يـا حازم انـا بحبها همو"ت من غيرها مجرد التفكير انها تكون لحد غيري بتقت"لني عارف انهـا هتـاخد وقت لحد مـا تسامحني و تحبني بس انـا تعبت يـا صاحبي..

حازم بحزن علي صديق عمره: انت لازم تتغير يــا داغر لو مش علشانك عشان روز لانها تستاهل انك تعافر عشانها.. 

داغر بإبتسامة: معاك حق.. 

حازم بمرح: اخيرا فهمت ده انا كنت يأست منك يأخي.. 

داغر بعصببه مزيفه: انت قد كلامك ده.. 

حازم بتمثيل الخوف: لا يــا بـاشـا انت هتاخد علي كلام عيل زيي..

داغر بضحك: نـاس مبتجيش غير بـالعين الحمره.. 

حازم بإبتسامة حب : ربنا يريح قلبك يـا صاحبي.. 

داغر بإبتسامة: امين يارب واكمل انـا لازم امشي دلوقتي يلا سلام.. 

حازم بهدوء: سلام.. 

✰ــــــــــــــــــــــــــــــ✰

في قصر الشهاوي..🥀

كـانت روز تجلس مع جنـه و تلاعبها حتي قاطعهم خبط علي باب الغرفه يليه دخول داغر.. 

جنـه ببراءه: داغر.. 

داغر بإبتسامة شلها وقال بحب و هو ينظر الي رزان: قلب داغر.. 

رزان بإبتسامة: يلا يـا جنتي ادخلي اغسلي سنانك عشان تنامي لان الوقت اتاخر.. 

جنه بطفوله: حاضر يـا روزي و ذهبت الي المرحاض.. 

اقترب داغر من رزان قال بحب انـا عـايز نبدا صفحه جديده مع بعض يـا روز..

رزان بضحك: ليه انت كسرت كوبايه يـا داغر بيه و ذهبت الي احدي الطاولات الموجوده في الغرفه و امسكت كاسه الميـاه و رمتها ارضا.. 

رزان بإبتسامة: لو تقدر تصلحها زي مـا انا كسرتها وقتها فينا نبدا صفحه جديده يــا داغر.. 

داغر بإبتسامة: هصلحها يــا روزي ثـم انحني ولم الزجاج المكسور من الارضيه.. 

رزان بهدوء: دي فرصتك الوحيده يــا داغر.. 

داغر بإبتسامة: عمري مـا هضيع الفرصه دي يـا روزي.. 

جنه بطفوله: انا غسلت سناني يـا روز.. 

روز بإبتسامة: يلا روحي نامي يـا حبيبتي.. 

جنه ببراءه: نامي معايا يـا روز.. 

روز بإبتسامة: حـاضر يــا حبيبتي واكملت لـ داغر انـا هنام مع جنه النهارده.. 

هز داغر راسه بالموافقه و خرج.. 

✰ـــــــــــــــــــــــــ✰

الساعه الثانيه منتصف الليل.. 

كان داغر يتحرك علي الفراش لا يستطيع النوم.. 

داغر بعصببه: اووووف مش عـارف انــام من غيـرها.. 
نهض من علي الفراش بعصبيه و ذهب باتجاه غرفه جـنـه.. 

في غرفه جـنـه.. 

كانت روز تنام و بداخل احضانها جـنـه.. 

داغر بغيره: المفروض انـا اللي اكون مكانها دلوقتي محدش ليه الحق في حضنها غـيـري.. 

ذهب بـاتجاه الفراش و ازاح جنه بعيدا عن روز و نـام هو مكانها.. 

في صـبـاح يـوم جـديـد..✰

صحت روز علي صوت ضحكات عاليه داخل الغرفه تفاجات بداغر يلاعب جنه و صوت ضحكتهم يعلو المكان.. 

رزان بإبتسامة: صبـاح النور.. 

داغر بإبتسامة حب: صـبـاح الـورد و اليـاسمين يـا روزي.. 

رزان بـهـدوء: غسلت سنانك لما صحيتي يـا جنـه.. 

جنه بطفوله: لا نسيت يـا روز.. 

رزان بإبتسامة: يلا زي الشطوره ادخلي اغسلي سنانك.. 

داغر ببراءه و هو يقترب منها انـا برضو مغسلتش سناني يـا روز.. 

رزان بجديه: و انـا اعمل ايه و ذهبت لكي تصلي فرضها.. 

داغر بضحك: شكلي هتعب معاكي يـا روزي.. 

بعد فـتـره كان كل من داغر و روز وجنه يجلسون علي طاوله الطعام حتي قاطعهم دخول سلوي و بجانبها شخص اخر.. 

سلوي بهدوء: اكرم هيعيش معانا هنـا يـا داغر.. 

داغر ببرود: بصفتك ايه قرارتي انه هيعيش معانا يـا سلوي هانم.. 

سلوي بهدوء: بصفتي امك و ليـا في البيت ده زيك يـا داغر.. 

داغر بعصببه: ده بيتي انـا يـا سلوي هانم وانتي عايشه هنا شفقه مش اكتر.. 

قمر بعصبيه: ابيه انت ازاي تكلم ماما بالاسلوب ده.. 

داغر بعصببه: اخرسي يـا قمر.. 

قمر بعصبيه: لا مش هخرس انـا عايزه افهم انت ليه بتعامل ماما بالاسلوب ده من وقت لما بـابـا اتو"في واكملت بغضب وانت مش ليك الحق ترفض ان اكرم يعيش هنا لانه اخونا وليه حق في القصر زيك بالضبط..

داغر بعصبيه: ده مش اخونا ولا عمره هيكون ده ابن سلوي هانم الغير شر''عي.. 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية جبروت قاسي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات