القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سأنتقم لقلبي الفصل الخامس 5 بقلم زينب عادل

 رواية سأنتقم لقلبي الفصل الخامس 5 بقلم زينب عادل 


رواية سأنتقم لقلبي الفصل الخامس 5 بقلم زينب عادل 


في صباح اليوم التالى 
في منزل عمر كان ينام في غرفته هو وهنا ويحتضن ملابسها 
استيقظ على صوت طرقات عالبه على الباب 
عمر بنوم ياهنا افتحي البااب هناااا اوووف هقوم اهو حاضر اي دا 
وقف وخرج من الغرفة ونظر حوله يبحث عن هنا ولكنه تذكر كل ماحدث البارحة نزلته منه دمعة 
لكنه فاق مجدادا على صوت الطرقات العاليه 
عمر جااااي خلااص وذهب وفتح الباب 
عمر بغضب مين الحيواان الى اييي 
عمر بصدمة يوووسف 
يوسف ااااي سنة عقبال ما تفتح سايبني كل دا برا اوعي كدا من وشي خليني ادخل 
دخل يوسف وجلس على احد المقاعد 
عمر وهو يغلق الباب بفرحة انت رجعت امتا 
يوسف وهو يقف مرة اخري وينظر لعمر امك اتصلت بيا امبارح وقالتلى تعالى علشان اخوك محتاجلك ومرديتش تقولى اي الى حصل 
عمر بحزن كويس انك جيت انا فعلا محتاجلك اووى 
يوسف وهو يحتضنه اي الى حصل ياعمر مالك شكلك تعبان اووى 
عمر ببكاء هنا بقت بتكرهني يايوسف 
يوسف بصدمة ااي 
عمر بحزن هحكيلك 
_____________________
عند هنا في فيلا الاسيوطي 
استيقظت هنا واخذت شاور وارتدت ملابسها مكونة من بنطال جينز اسود وتيشيرت احمر مرسوم عليه بعض الحروف بالاسود وكوتشي ابيض وتركت شعرها منسدل وهبطت الى الاسفل 
هنا صباح الخير 
رد الجميع صباح النور 
منار انتي خارجة ولا اي 
هنا اه هرجع البيت 
الام هترجعي برضو 
هنا اه ياماما هرجع 
الاب هنا ياريت مترجعيش تندمي 
هنا لا مش هندم يابابا ويلا بق انا جعااانة اووى 
منار اه بقا انتي الى هتخلصي اكل البيت كلو انا عارفة وانتي مش حامل كنتي مبتخليش اكل في البيت مابلكو بقا وهي حامل تقريبا هتاكلنا احنا كمان 
هنا بغيظ طب اسكتي بقل لاحسن افطر بيكي انتي 
منار نينيني انتي هتبقا اكلة لحوم البشر ساعتها 
هنا طب اسكتي بقا اطفحي وانتي ساكتة 
الام هو انتو مبتكبروش ابدا 
الاب هما عمرهم ماكبرو اساسا 
هنا بابا اي دا يعني احنا مبنكبرش ولا اي 
الاب انتي بتكبري عقبك بيصغر 
هنا لا بقا كدا كتير انتو استلمتوني انا همشي يلا باى
الام خلى بالك من نفسك وابنك 
هنا حاضر 
وخرجت هنا من المنزل 
___________________
في منزل نزوره لاول مرة منزل عائلة الشناوى 
الاب هما هيجو بعد يومين 
الام هو شاب مناسب جدا ليها ومحترم وابن ناس وميترفضش 
الاب اكيد احنا لازم نوافق علشان لو الخطوبة والجوازة دي تمت شركات الشناوى والسلامي هيتحدو وهتبقا حاجة عظيمة 
الام المهم البنت تكون مستريحة ليه 
الاب اكيد هتبقا مستريحة ليه المهم انتي بس كلميها وهي هتوافق 
الام حاضر 
دخلت الام غرفة ابنتها 
الام ميار بتعملى اي 
ميار هكون بعمل اي ياماما بحط مانكير 
الام ماشي بقولك في عريس متقدملك 
ميار ايوة واعمل اي 
الام اسكتي متعرفيش هو مين هقولك عارفة عيلة السلامي 
ميار بانتباه اه سمعت عنها اكبر شركات في مصر 
الام ايوة هي دي ابنهم هو العريس 
ميار بصدمة بتهزرى ياماما 
الام لا والله ههزر ليه 
ميار انتي عارفة ياماما انا لو اتجوزتو هبقا مليارديرة 
الام يعني انتي موافقة 
ميار بطمع اه طبعا ياماما دا ميتعوضش اساسا 
الام ماشي ياحببتي هروح اقول لابوكي بقا 
ميار بعدم اهتمام ماشي ماشي 
خرجت والدتها وظلت ميار تحدث نفسها 
ميار هبقا من اغنياء مصر وبعدين ما بابا غني برضو بس هو اغني يووو طب مش يمكن هو مش بيحبك الله هو يعرفك اساسا يحبك اي يابنتي دا عبل اكيد ميعرفكيش اه اكيد طب هو هيتقدملى ليه هو شافني اساسا يوو المهم هبيقا معايا فلوس اكتر واعمل الى انا عايزاه بس انا تقريبا سمعت ان هو متجوز با لا لو متجوز مش هيتقدملى مثلا صح اه اكيد اهم حاجة هبقا حرمو واعمل الى نفسي فيه 
___________
عند عمر 
يوسف ياااه ياعمر كل دا حصل 
عمر ابوك السبب 
يوسف معاك ماشي بس انت هتعمل اي 
عمر بتعب مش عارف والله تعبت 
سمعو صوت فتح الباب واغلاقه 
عمر ميين الى دخل 
يوسف حراامي 
هنا حرااامي مين ياهبل انت 
يوسف هناااا 
عمر هنا وحشتيني وكان سيحتضنها لكن هنا رجعت الى الخلف 
هنا متقربش مني 
عمر بحزن هنا 
هنا بفرحة يوووسف جوووو وحشتتتتنننني 
يوسف بفرحة انتي اكتر ياقلب جووو
هنا وهي تحتضنه كل دي غيبة يابارد 
يوسف مانتي عارفة بقا الى فيها 
هنا ايوة عارفة طبعا واكملت بفرحة شوفت ياااجو هبقا ام وانت هتبقا عمو 
يوسف بفرحة لما عمر قالي مصدقتش اخيرررا ياناااس هبقا عمو 
هنا اخيرا اي ياض دا بقالى خمس شهور متجوزة محسسني اني بقالى ميه سنة متجوزة ليه 
عمر بغضب خلصتو جو الدراما والاحضان دا وسحب هنا من احضان يوسف خليكي بعيد عن مراتي ياض 
يوسف بس يابابا هي مراتك اه بس هي صحبتي وانا الى عرفتك عليها 
عمر ياسلام ودا يخليك تحضنها 
يوسف اه 
عمر كتك الاوة 
هناااا باااس يابابا منك ليه اي مبتبطلوش الخناقات دي ابدا 
عمر ويوسف لا والاخر العمر هنتخانق عليكي 
هنا طب ولعو في بعضكو برا البيت بقا يلااا 
عمر بصدمة بتطردينا 
يوسف عمر مراتك بتطردنا 
هنا اه بطردكو ابني مبيحبش الدوشة وانا عايزة اكل 
يوسف لا بقا دي بتتنك وتتشرط علينا 
عمر يوسف مستعد 
يوسف مستعد 
هنا ولا انت وهو لو قربت. مني اانتو ححرين ابعدو عني اااع ياماما وجرت بسرعة وعمر ويوسف خلفها 
عمر مش هسيبك 
يوسف امسكها امسكها 
هنا اااع الله يخربيتكو بقااا اااع ثم فجاءة وقعت هنا على الارض 
عمر ويوسف هناااا 
___________
في فيلا السلامي 
كان ابراهيم يجلس في مكتبه 
كان يفكر بالذي حصل رغم انه فرح عندما علم بخبر حمل هنا وانه سيصبح لديه حفيد وكان دائما يرى حب ابنه لهنا حتي انه رفض ان ياتى ويعيش هو وهنا في المنزل هنا لكي لا تحتك به لانه كان رافض هذا الجواز بشدة كان لايحب هنا ولا يعرف السبب كان يريد ميار زوجة لابنه والان بقد فعل ما يريد لكنه دمر حياه ابنه  
قطع شروده صوت الخادمة تقول له ان الفطار جاهز
________________

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية "  رواية سأنتقم لقلبي " اضغط علي اسم الرواية 
reaction:

تعليقات