القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشكلتي اني سمينه الفصل الخامس 5 بقلم دنيا

 رواية مشكلتي اني سمينه الفصل الخامس 5 بقلم دنيا 


رواية مشكلتي اني سمينه الفصل الخامس 5 بقلم دنيا 


في المستشفي كانت تلك الجميله نايمه بتعب 
وكان هو جنبها طول اليل يتامل في شكلها وملمحها الطفوليه 
مراد النفسه مش عارف انا حبتك ولا ايه بس كل لي عارفه اني عايز افضل بصصلك كدا علي طول 
الهام متشكر اوي لتعبك يابني ولوقفتك معانا 
مراد ايه الحضرتك بتقلي دا دا وجبي طنط ممكن اطلب منك طلب  
الهام امر يابني 
مراد ممكن تروحي تستريحي عشان حضرتك تعبتي اوي من امبارح 
حمزه من ورها مراد عندو حق يالهام انتي تعبتي 
الهام انتم بتقلو ايه اسيب بنتي واروح ازي 
ريهام روحي يا ماما انا بقيت كويسه 
الهام وهي بتجري عليها وتحضنها حبيبتي انتي كويسه في حاجه وجعكي انديلك الدكتور 
ريهام ببتسامه اطمأنّ انا كويسه والله بس روحي انتي استريحي شويه وكمان عشان تجبلي هدوم عشان امشي من هنا 
مراد تمشي مين انتي مش هتخرجي من هنا غير بأمر الدكتور 
ريهام وانت مالك انت ها وهخرج برحتي ملكش دعوه 
مراد طب ابقي وريني ازي يا ريهام عشان ابقا اكسر رجالك 
ريهام تكسر رجل من يابا لأ فوق كدا وعرف انت بتكلم مين 
مراد بكلم مين بعني يكنشي السفير عزيز ولا السفير عزيز 
كانت كل من الهام وحمزه ميتين من الضحك علليهم 
حمزه يلا احنا ياالهام ونسبهم يكمله شكلتهم 
الهام وهي تلملم حاجاتها ولا تزل تضحك حاضر ومشيت 
قعدت ريهام ومراد في منقرتهم لبعض 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
كانت قعده في الجنينه سرحانه محستش بالي قعده جنبها منتبهتش غير لما قلها 
العفو 
نسمه افندم مش فاهمه 
بقولك العفو علي شكرك ليا امبارح 
نسمه بنتبها اه اسف والله مختش بالي شكرا 
بعد ايه ياشخه دبعد ما شحتها
نسمه اسف والله علي قلت زوقي 
وايه هيعوضني بقا 
نسمه اتفضل شوف حضرتك عايز ايه 
بص بقي من الاخر كدا و علي بلاطة عشان ننجز و نختصر من غير هري كتير و رغي ع الفاضي وكلام لايجيب ولا يودي و زيطه ولا هتقدم ولا هتأخر و من غير اي مقدمات عشان الواحد مخنوق لوحده و مش طايق حد و كل واحد بقي خلقه في مناخيره
انا هاجيب النهايه عشان اللت و العجن مبقاش يأكل عيش والزن الكتير مبحبهوش ف اختصار كدا للوقت والكلام و تعب النقاش والمناهده و عشان ابقي دوغري وملفش ولا ادور و من الاخر كدا يعني اللي فاهم يفهمني 
مايا بضحك الله يخربيت عقلك يا مازن 
مازن وهي بيبصي لي نسمه لي بتضحك 
لحقي يا بت يامايا دي طلع عندها سنان وبتعرف تضحك 
نسمه وحد قلك اني معنديش سنان 
مازن اه انا من اول مشفتك وانتي مقلطما ومش بتضحكي مش حرام عليكي تسيبي الخدود الحلوه دي من غير ضحك طب الغمزتين دول زنبعم ايه عشان مش يظهرو كدا 
مايا ايه ياعم مازن انت بتعكس ولا ايه 😂 قلتها بغمزه 
مازن الصراحه اه 
اختفت ابتسمت نسمه لي ظنها انهم بيتريقه عليها ولكن لأ فمازن كان يوصفها حقا 
مازن انتي قفلتي ليه تاني 
مايا يلا عشان الفطر هيبرد وانت يا استاذمازن مش مكلمك من بدري ايه لي اخرك كدا 
مازن وهو يضع ايدو في جبه اصرحه خايف أصل اخر مره اكلت معاكي كانت هعمل غسيل معده 
مايا وهي تضربه والله غلس 
مازن بغرور بس قمر 
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
مازن العزب ابن عم مايا رجل أعمل في منتصف العشرينات كلمت وسيم قليله عليا فهو يمتلك من الجمال ما يكفي ويفيض مرح جدا وحنون جدا ولكن عندما يعصب لا يرا امامه جد جداً في شغله ومعملته مع الناس الذلك قدر ينجاح في وقت قياسي وينقز شركته ابوه من الفلس المهم كدا واد قمر 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
قعده يفطرو وتحت هزار مازن وسكوت نسمه 
تعرف مازن علي نسمه وعرف انها بتصمم ازياء وطلب منها انها تشتغل معا في قسم الزياء  
فلاول نسمه رفضت بس بعد الحاح كل من مازن ومايا وفقت وبلفعل اشتغلت وكان مازن بيحفزها وبيديها ثقه بنفسها كانت ديما مع وبتشركه شغله ومكتبه واوقات مرحه مازن عرف عنها حاجات كتيره وعرف قدايه هي جميله عاشت نسمه مع مايا بس طلبت منها انها مش تقول لحد علي مكانها وخصتان خازم 
عد علي ابطالنا تلات شهر
منهم لي سعيده ولي وبدا ينجاح و لي بيحول يقىرب لي حزين و لي بيصد ورفض اي تقرب ولي حبهم بيكبر لبعض وهما مش عارفين 
لغيت ما في يوم من لايام كانت نسمه قعد في اوضتها وبتسمع اغنيه 
وبتفكر في حياتها لي عيشها دلوقتي وفي الماضي
وفي لي حصلها 

واهي غلطه ومش هتعود ، ولو ان الشوق موجود ، وحنيني إليك موجود ، انما للصبر حدود ، للصبر حدود.

. ام كلثوم
فقت من تفكرها علي صوت جرس الباب راحت تفتح وتشوف مين اللي جاي دلوقتي والساعه مقربه علي 2بليل لقت مايا بتفتح ولكن صدمت من هو وقف ولي كان حازم 
جاي وشكله شرب ومش في وعيه واول لما شاف مايا حضنها وقلها وحشتيني وقالها قد ايه هو بيحبها 
ان مفيش حد بجملها مايا اخدته قبل ما تشوفه نسمه كما ظنت ودخلته احد الغرف كي يفيق ويمشي 
وعندما دخلت مايا هي وحازم الغرفه 
خرجت نسمه من البيت وفضلت تمشي في الشوارع 
وتبكي بحرقه علي حبها.... لغيت لما لقته 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
مازن بعصبيه وهو بيمسكها من ايدها جامد انتي ريحه فين ها انتي ازي تنزلي في الوقت دا انتي مش شيفه الساعه كام في بنت محترمه تنزل في وقت زي دا 
نسمه ببكاء ايدي ايدي لو س سمحت 
مازن وهو بيسيب ايديها وبيكلمها بحنوا : اسف بس ممكن اعرف ايه اللي منزلك في وقت زي دا انتي مش خايفه يحصلك حاجه او حد يديقك
نسمه ببكاء: هيحصلي ايه يعني ومتخفش حاضرتك محدش هيديقني عشان محدش هيرضه يبصلي حتا 
عشان انا وحشه وحشه وقعدت علي الارض وفضلت تعيط بحرقه محدش هيرضه يبصلي عشان وحشه وحشه  
مازن وهو ينزل لمستوها وبيمسح دموعها بحنان 
مين قلك كده انتي جميله وجميله جدا كمان 
نسمه: لأ انا وحشه ومحدش بيحبني 
مازن لأ انتي مش وحشه انتي جميله ومفيش حاجه اسمها محدش بيحبني عشان دا مش حقيقي اكيد في ناس بتحبك وبتخف عليكي بس انتي اللي مش وخدا بالك منهم ومن حبهم ليكي زي انا مثلا نسمه انا بحبك من أول مره شفتك فيها والله العظيم بحبك وبموت فيكي كمان نسمه تقبلي تتجوزيني 
ووعدك اني هخليكي اسعد انسانه في الدنيا بس اقبلي انتي بس وشوفي انا هعمل ايه علشانك 
ياترا نسمه هتقبل ولا....؟؟! 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا
الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية
" رواية مشكلتي اني سمينه " اضغط علي اسم الرواية 
reaction:

تعليقات