القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكت الأسد الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم فاطمة حسن

 رواية ملكت الأسد الفصل الرابع والخمسون 

رواية ملكت الأسد الفصل الرابع والخمسون 

 🖤
مراد بغضب.مش هرحمك يروح مش هرحمك
مراد طلع فوق بس اول ما دخل الأوضه وشم ريحتها فيها
فضل يكسر ف الأوضه 
لحد ما وقع ع الأرض بتعب 
مراد نام مكانه من كتر التعب..
عند أسد وملك
اسد قام من النوم وبص عليها ف حضنه
ابتسم بحب وافتكر اللي حصل امبارح
اسد.مستحيل اخلي حاجه تبعدني عنك .مش هخلي حد يقرب منك ابدا
اسد بسها وفضل يحاول يقومها
اسد .يلا ي ملاكي كفايه 
ملك....
اسد فضل يبوسها ف وشها كتير علشان تقوم 
ملك بضيق .اوف ف اي عايزه انام بق 
اسد.لا كفايه انتي وحشتني
ملك ابتسمت.بجد.طب ما أنا كنت معك
اسد بتملك.انتي لازم تكوني علطول معايا
ملك بضيق .هنرجع تاني لي التملك بتاعك 
اسد يستغرب.تملك .وحضرتك عرفتي منين
ملك.بابا قالي 
اسد .هشام بيه دا عايز مني اي بجد 
ملك ضحكت وبعدين اتكلمت بحب.بابا دا كويس اوي وانا بحبو اويي 
اسد وهو بيحضنها.وانا كمان متحبش 
ملك .أسد مترجعش اسد وحش تاني ممكن 
اسد بص عليها وقال بحب . مستحيل اعمل كده ي ملاك الاسد 
اسد حاول يغير الموضوع
اسد بخبثه .ملك قومي البسي حاجه
ملك بصت ع مكان ما بيبص
ملك صرخت بخجل وهي بترفع الملايه ع جسمها.ي قليل الاداب.اطلع برا
اسد فضل يضحك بحب .هروح اخد دش 
اسد قام دخل الحمام وملك فضلت تبص عليه بحب 
....
عند ندي وحازم
كان حازم قام وبص ع ندي بهدوء وبعدين دخل الحمام
بعد شوي حازم خرج لاقه ندي صحيت 
حازم بهدوء.مش كفايه كده ولاا اي أنا سيبك بس علشان عمي لكن أنتي عرفه أنا ممكن اعمل ايه
ندي قامت بهدوء .حاضر هرجع معك وهعمل كل اللي عايزو كمان 
حازم قرب منها بخبثه.كل اللي عايزو 
ندي لنفسه.واحد مقرف وحيوان
ندي . ايوه كل حاجه.بس ترد عليا الاول 
حازم بهدوء.سمعني ي دكتوره
ندي .اي اللي حصل بينك وبين أسد.
حازم كشر بغضب.انتيى مالك 
ندي بقوه .هو دا سوالي .بس تعرف أنا مش مستغربه كنت متوقعه انك تعمل كده فعلاا 
حازم بغضب مسكها من أيدها.انتي متعرفيش حاجه
ندي .لاا اعرف .انت خونت ابن عمك 
حازم . اخرسي.
ندي بغضب.الااا أنت مريض وخاين
حازم بغضب وصوت عالي.معملتش حاجه قولت معملتش حاجه محدتش يعرف حاجه غير ورد الورد هي اللي كنت عرفه الحقيقة
ندي وهي بتحاول تخلي يتكلم.انت كدب انت بتقول كده علشان تتطلع ****
حازم .كنت بحبها أيوه بحبها كنت لسه مش فاهم حاجه عجبني طريقتها ولبسها وشكلها أنا واسد كنا قريبين من بعض جدا بس الموضوع دا أسد كان بيخبها مني ومكنش عايز حد يعرفها لحد ما فيوم أسد عرفنا أنه هيخطبها 
لما شوفت الصورة انصدمت ورحتلها علطول كنت عايز افهم اعرف عايز تفسير لكن كل اللي قالتو اني لو قولت حاجه هتقولي اني حاولت معها
سبتها ومشيت وأنا معرفش رايح فين كنت عارف طباع أسد وأنه متملك سكت وسافرت برا لحد ما كان لازم انزل علشان الفرح خلاص قرب 
وبعد ما نزلت عرفت أنا ورد الورد مش مواقفه وان أسد هيعمل الفرح من غيرها وان كل حاجه بقت باسمي واسد مش هياخد ولا جنيه من عمي 
كنت عرف أن ورد بتعمل كده علشان توقف الفرح 
بس أسد كان مصمم
لحد ما لاقتها بتتصل عليا كان يوم الفرح وقالتلي اني لو مجتش مش هتروح
روح واول ما وصلت محستش بحاجة غير صوت اسد وهو بيصرخ
بص لاقتني نايم ف سريرها وهي نايمه جانبي وبتقول اني السبب كل دا علشان عرفت ان اسد مش هياخد حاجه من الفلوس
ندي حاولت تتكلم بقوه مزيفه.ا.ا.نت كداب انت عايزني اصدقك .
حازم بحزن ولي اول مره.محدتش صدقني حته ورد الورد كنت مصدقه أن أبنها يعمل كده ف أخوه كنت مصدقه.ثم أكمل بسخرية.بس يشاء القدر أنها تعرف كل حاجه
عرفت كل حاجه حته عمي بس اسد فضل متأكد اني السبب واني السبب ف أنه ميشوفش دا حته حملني الذنب ف موتها.حملني ذنب موت ورد الورد
حازم كان بيتكلم بوجع 
ندي قربت منه بخوف ومره واحدة حضنته جامد 
حازم فضل ثابت شوي 
وبعدين حضنها
واتكلم بدموع.انا معملتش حاجه مش أنا السبب 
برا كان هشام وقف وهو بيمسح دموعه ومشي 
جوا
ندي وهي بتحاول تتحكم في دموعها.عرفه 
حازم.انا كنت بحبها بجد .أنا مش وحش 
ندي حست بوجع ف قلبها لما قال إنه بيحبها
ندي فضلت حضنه حازم وهي بتمسح ع شعره لحد ما نام 
ندي فضلت تبص عليه بستغرب.كان ضعيف وهادي لي اول مره يكون كده كان طفل.
ندي بصوت واطي.انت مش وحش 
...
عند روح ودعاء
روح قامت من النوم بتعب 
دعاء.اي لسه تعبانه
روح بوجع.اوي بطني هتموتني
دعاء.البسي يلاا لازم نشوف دكتور
روح بتعب .لاا مش لازم هاخد اي مسكن وخلاص
دعاء.لاا يلا البسي
روح دخلت تلبس بتعب ودعاء كمان 
وبعدين نزلوا
بعد شوي وصلوا
ودخلوا عند الدكتورة
الدكتوره.حضرتك اي اللي تعبك 
روح .بطني بقالها كام يوم ف تعب مستمر جامد اوي 
الدكتورة.طب اتفضلي ف اوضه الكشف 
 بعد شوي الدكتورة خلصت 
الدكتوره.الف مبروك حضرتك حامل 
روح وشها بق اصفر.ا.ا.انا اي 
الدكتوره يستغرب.حامل ألف مبروك.دي شويه ادويه لازم تاخدها
دعاء بصت ع روح بقلق وبعدين خدتها ومشيت 
روح طول الطريق ساكته
بعد شوي وصلوا
دعاء بقلق.الف مبروك ي روح 
روح.انا عايزه انزلو 
دعاء بصدمه .ايييييي
...
عند ام روح 
كنت طول الليل بتحاول تكلم روح أو مراد 
ام روح.لا أنا لازم اروح اشوف بنتي 
ام روح لبست ورحت تشوف روح 
....
عند أسد 
كان خرج من الحمام لاقه ملك نامت تاني 
اسد ابتسم عليها
وقرب منها
وحضنها ونام.
...
عند ام روح رحت الفيلا 
البواب هو اللي دخلها اول ما دخلت لاقت المكان متكسر طلعت ع فوق بخوف وفضلت تفتح كل بابا لحد ما لاقت مرا نايم ع الأرض 
ام روح قرب منه بسرعه لأنها افتكرتو حصلو حاجه .مراد حصلك اي 
مراد قام بتعب وبص عليها بهدوء
ام روح.فين روح ي مردا فين روح 
مراد بكدب .اتخطفت 
ام روح بصدمه .ا.ا.اي ب بنتي 
ام روح أغمي عليها.
مراد قام وشالها وحطها ع السرير
ورش مياه ع وشها
ام روح فاقت وفضلت تعيط 
ام روح.اانا عايزه بنتي ي مراد هي دي الامانه
مراد بهدوء مخيف . متخافيش بنتك هترجع 
مراد خرج برا واتصل يعرف حد وصل لحاجة ولاا لاا 
وكان الرد أنه لسه
..
عند دعاء وروح 
دعاء.اييييي
روح بعيط. أنا عايزة انزلو أبوس ايدك ي دعاء ساعدني
دعاء بغضب . أنتيى مجنونه فوقيى أنتيى عايزه تنزلي ابنك 
روح بعيط .دا ابن مراد . مش عايزه حاجه تفكرني بيه ارجوكي 
دعاء وهي بتحضنها.حرام ي روح اللي بتفكري فيه دا حرام 
روح فضلت تعيط اكتر
دعاء.اهدي يقلبييي.روح دا ابنك حته منك ازاي عايزه تقتلي روح لسه متخلقتش حرام عليكي.
روح .بس 
دعاء.لاا يروح الطفل هيفضل أنا مش عايزه اخسرك أنتيى أو هو أنتيى عرفه العمليات دي خطيره قد اي .روحي استريحيي ي روح روحي

بالله ي رسول الله لم نطلب ذهبا ولم نطلب ماسا بل طلبنا قلب من نحب فمنحنا الله اياه❤️..

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكت الأسد" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق