القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب زائف الفصل الرابع 4 بقلم ايه رمضان

 رواية حب زائف الفصل الرابع 

رواية حب زائف الفصل الرابع 


بسم الله الرحمن الرحيم

كيارا بحزن علي حالتها : لازم اشوف فرحته وهي بتتكسر زي ماكسر فرحتي 

والدة كيارا بتحذير : عيب نشمت في الناس يابنتي أخرى الشماته مش حلوة 

كيارا: انتي عارفة ياماما الي عملوه فيا اي شماته اي وزفت اي انا معتش بكره حد قده معقوله اكون مخبية عليه أن هو اللي مش بيخلف وقايلاله اني انا اللي مش بخلف عشان مش عايزة ازعله لي معملتش زية وطلبت اني ابقي ام ليه معملتش زية ومرضتش بقضاء ربنا وقولت لا انا عايز ةولاد ربنا ينتقم منه انا هروح هناك في بيته وهزين عروسته ويتقبض عليه بسبب اللي عمله فيا 

والدة كيارا وهي تحاول تهداتها: احنا مش زيهم مش لدرجه نبقي وحشين ونعمل زيهم 

كيارا: انا مش بعمل زيهم انا ده حقي وهاخده منه انا يمكن اكون غلطت اني خبيت بس هو غلطه اكبر 

ذهبت كيارا الي منزل زوجها ففتح لها الباب وقال لها بسخرية 

احمد: الحلوة رايحه لفين ثم اقترب منها ولم يجد منها اي اهتمام 

احمد بسخرية واستهزاء : حلو بقينا بنخربش كمان اهو 

ذهبت كيارا الي غرفتها ونامت متكورة علي سريرها وهي تبكي بحرقة 
بقلمي آية رمضان

احمد لوالدته بتفكير : معرفش لي حاسس البنت دي عملت حاجة ولو كانت عملت حاجة مش هرحمها وهتعيش اسود ايام حياتها بس اصبري عليا 

والدة احمد : اهدي وروق كدة يابني دا انت بكرة عريس مش محتاجين زعل ولا انت عايز العروسة الجديدة تزعل منك 

احمد: معاكي حق انا طالع انام تصبحي علي خير ودخل قوضة كيارا ودخل نام جمبها 

كيارا: انت جاي تنام هنا لي 

احمد: عادي انام في المطرح اللي عايزه وبعدين انتي مراتي كمان انام براحتي هنا 

كيارا وه تنظر له بقرف : وانا بعتبر نفسي مش مراتك 

احمد: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم انتي هتنامي وانتي ساكته ولا اقوم اضر*بك 

كيارا: تبقي اعملها وهنام مع الدادة منال احسن منك 

قامت من علي السرير بغضب لتذهب الي غرفة الدادة وبمن اوقفتها يده 

احمد: هتنامي ولا اضر*بك 

كيارا : وانا قولت مش هنام معاك وعندك اربع حيطان افلق دماغك في واحدة منهم وفيه بحر كمان لو مش عاجبك الحيطان تقدر ترمي نفسك فيه ......تركها احمد ثم اكمل نومه وذهبت هي الي غرفة الدادة 
بقلمي آية رمضان

احمد وهي متدايق: وانت متدايقة ليه ياعم احمد ما انت اللي قولتلها انك هتطلقها نام نامت عليك حيطة 

في صباح اليوم الثاني استيقظت كيارا علي صوت احمد وهو يوقظها لتجهز المنزل وغرفته 

احمد : انتي ياهااانم قووووومي عشان تظبطي البيت وقوضتي 

كيارا بغيظ : انت بني ادم انت حرام عليك بقا انا تعبت وبعدين اجهز قوضتكو لي جهز لنفسك 

احمد بغير اهتمام : خلاص انتي اللي اخترتي مافيش طلاق 

تذكرت كيارا بعدها ان الشرطة ستاتي لتاخذه اليوم فقامت من مكانها لتجهيز غرفته وهي تشعر بالحزن فهي تحبه كيف ستجهز غرفته لعرسه 

احمد: انا عايز القوضة تشف وترف النهاردة فرحي قالها الكلام ده وهو ينظر لها بشماته 

كيارا بزعل : طبعا دي هتبقي احسن من يوم فرحي كمان 

ومر الوقت علي كيارا بسرعة شديدة كانه يخبرها انه ضدها فاتت لها العروس لتجهزها فجهزتها وهي تنظر لها بحزن شديد حتي كادت ان تخرج دمعتها ولكن مسحتها قبل سيلانها علي خديها ثم خرجت كلتاهما سويا الي الخارج وهي تسمع حديث الناس عنها 

....شايفة ياختي بجاحتها جايباله العروسة ومظبطهاله أما يجحه صحيح 

ردت عليها الاخري وهي تنظر الي كيارا 
,,,,, ملناش دعوة ياختي ده الخلق للخالق هي حرة احنا مالنا 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية حب زائف" اضغط على اسم الرواية 



reaction:

تعليقات