القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هوس الفقدان الفصل الرابع 4 بقلم شروق الحاوي

 رواية هوس الفقدان الفصل الرابع 

رواية هوس الفقدان الفصل الرابع  

نور بصراخ: باااباااا لاااااا ياباابااا وركضت الية وارتمت بأحضانة 
نور ببكاء: بابا حبيبي انت كويس يابابا المجنون دا كان عايز...... قاطعها صوت بدر 
بدر بسخرية: اية دا خايفة علية اووي كدا دا ميستاهلش وعلي العموم انا بس كنت بعرفك انا اقدر اعمل ايه ياحمايا المستقبلي 
سعد ومازال علي صدمتة: انت ضربت عليا نار 
خالد بغضب: انتو ساكتين للبني ادم دا لية احنا لازم نتصل بالشرطة ونشوف الواد اللي في الارض بسببه دا حصله اية
بدر ببرود: زي القطط بسبع ارواح يلا يانور 
نور بصراخ: انت مجنون مجنون كنت عايز تقت"ل بابا وعايزني اجي معاك دا مستحييل يحصل يلا اخرج برة يلااااا برة 
بدر بتحذير: 3 دقايق يانور لو مكنتيش قدامي تحت المرة دي الطلقة مش هتبقي في الحيطة هتبقا في قلب ابوكي المحروس دا مفهوم.....

 ونزل للاسفل ينتظرها امام سيارته ظل يتحدث مع نفسة

بدر في نفسة: اية اللي انا عملتة دا ازاي عملت كدا انا كنت جاي اشوف حالتها لا وكمان كنت هقت"ل ابوها مش عارف اية الجنان اللي عملته دا او اية السبب اوووف ياترا هتنزل ولا لا بدر بدر فوق انت متعرفهاش انت المفروض جاي تعالجها مش تتجنن انت مكنش لازم اعمل كدا بس هي لية قالت ان اخوها قت"ل صحبتها ولية بتقول عليها بنتها 
وكمان قالت ان اغت..... اية معقول يكون صح لا ممكن يكون هوس طيب انا ممكن اقت"ل بجد لو مجتش قاطع تفكيره وقوفها امامه فكانت ابدوا مالاطفال متزمرة 

نور بتذمر: علي فكرة ان مش بحبك خالص ومكنتش هاجي معاك بس بابا هو اللي قالي روحي وانت هتوديني لسما 
بدر في نفسة: انا متأكد ان الراجل ابوها دا وراه حاجة هو و البأف اللي بيقول جوزها دا ولازم اعرف الحقيقة في اقرب
نور بستغراب: انت مبترودش عليا لية 
بدر ببرود: عايزاني ارد عليكي لية اصلا انتي مين 
نور بزعل: مش انت قولتي اني حببتك 
بدر: وانتي بقا بتحبيني
نور ببراءة: اه انا بحبك علشان هتوديني لسما 
بدر:بتحبيني علشان هوديكي لسما بس
نور ببراءة: لا وكمان شكلك حلو وعيونك لونها زي ماما رمادي وانا بحبها اوووي 
بدر بضحك: طيب اركبي يلا علشان اوديكي في مكان هيعجبك اووي 
نور بفرحة وحماس: هييييية يلااا بسرعة 
بدر بضحك: يلا يامجنونتي 

استقل سيارتة وتوجهة بها اللي مكان لايعلمة غيرة 
وكان اشبه بجنة علي الارض به الكثير والكثير من الاطفال العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة لذالك يبدوا ذالك المكان كاجنة علي الارض 

نور بفرحة طفولية: الله انا عايزة افضل هنا دي المستشفي اللي بابا قال عليها 
بدر بحب: لا دا مش مستشفي دا كان بيت أمي وعملتة ملجأي خاص بيها للأطفال علشان مش عايز حد منهم يمر باللي انا مريت بية بحاول علي قد مقدر اعوضهم عن الدنيا وقسوتها عليهم وهما لسة اطفال 
نور: انت طيوب وحلو اووي يابدر 
بدر بسخرية: اه طيب اوووي 
نور: هتسبني وتمشي تاني 
بدر بتملك: انتي خلاص بقيتي بتعتي وملكي انا وبس مش هسمح لحد ياخدك مني انتي بقيتي علي اسمي خلاص ولو فكرت مجرد تفكييير يانور انك تسبيني هموتك واموت نفسي فاااهمة ولا لاااا
نور بخوف: ااانت ااانت بتخوفني انا عايزة اروح 
بدر بغضب: تروحي فين انتي غبيييية مبتفهميش قولتلك انتي بقيتي بتاعتي انا وبس فاااهمة ولا لااااا 
اوعي اسمعك تقولي كلمة اروح دي تاني وإلا مش هتشوفي خيير ابدا 
نور برعب: حاضر والله مش هقول اروح بس انا خايفة اوووي 
بدر بحنية: متخافيش طول ما انا معاكي انا امانك وحمايتك هحميكي منهم كلهم مش هخليهم يوصلولك 
نور: وهتوديني لسما 
بدر: هوديكي لسما 
نور بفرحة وارتمت بأحضانة : انت احلي بدوري في الدنيا 
بدر: تتجوزيني يانور 
نور بصدمة: ايييية 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية هوس الفقدان" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات