القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور عيني الفصل الثاني والاربعون 42 بقلم بسملة بدوي

 رواية نور عيني الفصل الثاني والاربعون

رواية نور عيني الفصل الثاني والاربعون

.. اقولك انا يا سليم باشا دي مؤامره عليك وعليا وانا اخدت حقي وحقك 
سليم ونور بصدمه...... عمااار..
عمار بابتسامه حزينه..... اها ايوا عمار مالكو اتصدموا ليه كدا ههه انا مش وحش اوي كدا واللهِ 
_اه والله عموره حبيبي مش وحش ده طلع طيب وغلبان ياجدعان انتو ظلمينُه
سليم بعصبيه .... و انتي مين انتي كمان وانت ازاااي سمحووولك تخُرج من المستشفي ولاد ال**** انا هعرف اشوف شُغلي معااهم واعرف بيااخدوا فلوووس على اي
 نوران ببرود.... انا نوران اختك  
سليم اتعصب... نعااام اخت مين ياابت انتي هتصتعبطي ولا هي دي لعبه جديده 
نوران بدموع....واللهِ العظيم مابكذب انا فعلا اُختك 
نورهمست فِ نفسها .. انا مصدقاها مش عاارفه ليه و الشبه بينهم كبير اوي 
سليم سمعها وابتسم بس دارى ابتسامته بسرعه وقال ببرود.... مش سبب كافِ 
بقلمي بسمله بدوي 
نوران بدموع.... مش عارفه اقول اي بس دي الحقيقه... وعارفه انها صعبه عليك وصعبه عليا انا كمان واللهِ عارف يعني اي تكون عايش 25سنه بين نااس ومفكرهم عيلتك وفِ الاخر يطلعوا مش عيلتك ... طلعوا خاطفني اه والله خاطفني اعترفولي بكدا خاطفوني من الحضّانه وبعد ما بدلوني بولد وعملوا انه اتخطف مش عارفه مين الي عمل كدا بس الي عرفته انه منافسين ليكوا فِ الشغل 
سليم باستغراب.... هما مين دول احنا لينا اعداء كتير فِ السوق 
نوران بحزن بصت لعمار الِ مسك ايدها فِ محاوله ليطمنها
سليم بعصبيه.... سيب ايد اُختي يالا احسنلك
نورام عيطت..... بجد مصدقني انا. انا اُختك
نور ابتسملتها وقربت منها وحضنتها.... اهدي يا حبيبتي ماتبكيش 
نوران بصتلها وبعدين بصت لعمار وعمار ابتسملها وعيونها ماسابتهاش ولا بص لنور حتى كل انظاره مع نوران ونوران فرحت بدا وسليم مراقبه وحس براحه من نظرات عمار وحس فعلا انه اتغير

ثواني والباب خبط ودخل الجد وساره واشرف 
نوران مسكت ايد نور بفرحه وقالت..... هما هما دول اهلي يانور
نور ابتسمت لها وهزت راسها.... ايوا روحي سلمي عليهم
نوران دموعها نزلت وقربت منهم بخجل مش عارفه تقول اي.... 
ساره بدموع..... هي دي بينتي يا عمي 
الجد هز راسه وضحك.... ايوا تعالي يا حبيبتي في حُضن جدك 
نور باستغراب..... انتوا عرفتوا ازاي
الجد بضحك..... عيب عليكي يانوري دا انا مجاهد الجبراوي برضو  
ساره بفرحه اخدتها في حُضنها وقعدت تعيط وتبوسها بلهفه.... الحمدلله يارب الحمدلله ياحبيبتي يابنتي
اشرف بحنان.... تعالي يا حبيبه ابوكي وحضنها بحنان ابوي
نور فرحانه ليهم اوي وبمرح...... اي دا اي دا.. هي هتاخُد مكاني ولا اي لا كدا ازعل واجيب ناس تزعل ابعدي عن ياجدو يا نوران على فكره انا بغير عليه 
مجاهد بضحك...... تعالي يا حبيبه جدك وحشتيني 
نور جريت عليه حضنته...... حبيبي ياجدو 
سليم ابتسم بس ثواني واتلاشت وقال بغيره..... ياااانووور 
الجد بضحك وتذمر.... يااابني ارحمني بقااا والله انا جدها
سليم ضحك غصب عنه وشد نور لحضنه........ ولو برضو 
عمار ابتسم بحزن ولسا هينسحب بهدوء نوران ندهت عليه..... عمار حبيبي
سليم جز على سنانه ونور لاحظت ده ومسكت ايده تهديه 
الجد بهدوء..... انتي تعرفيه منين يا نوران
نوران وعيونها بتلمع بحب..... في المستشفى انا دكتورته... عمار انت رايح فين
عمار بابتسامه حزينه..... مهمتي خلصت خلاص انتي بقيتي مع عيلتك 
نوران بحب..... وانت كمان من ضمنهم 
سليم ببرود..... مش هتمشي الا اما تقول ايه حكايه قت*ل زيزي دي 
عمار خبط بايده على راسه.....اااها افتكرت معلش نسيت خالص و
سليم بعصبيه خفيفه.... اخلص 
عمار بهدوء..... انت فعلا ماقت*لتش زيزي عشان هي فعلا م*يته قبل ما تروح لها وقبل ما انا اروح لها كمان
سليم بترقب مُخيف..... وانت عرفت منين
عمار بهدوء.... الممرضه لقيتها بتبتزني وعايزه فلوس عشان تسكت ... انا اصلا مجتش جنبها انا دخلت الاوضه بعد ما زيزي اتصلت بيا علطول عايزه تشوفني وتقولي انها ندمت وعايزه تعترف ليا على حاجه اول ما دخلت الاوضه كان النور مقفول جيت امشي لقيت خيال وببص لقيتها قاعده على الكنبه بس الضوء بتاع الاوضه كان ضعيف شويه وبتقيت بكلمها مابتردش لسا بروح لها وبمد ايدي لقيتها مقتو*له والممرضه دخلت في نفس الوقت وبس 
سليم فِ نفسه..... ياااولاد ال****دا نفس الي حصل معايا . 

عمار.. تاني يوم روحت اشوف الممرضه او افهم اي حاجه من الي حصلت لقيتها بتتكلم في الفون وبتقول... كل حاجه تمام والخطه ماشيه تمام وسليم باشا وعمار باشا اكلوا الطُعم دخلت ووجهتها وقبل ما تتكلم كان في حد ضربها بالنا*ر وما*تت والكاميرات تثبت دا ... انا ندمان ياسليم على كُل الي فات وحقيقي انا كنت مغفل اوي بس بجد اتغيرت وكله بفضل نوران حبيبتي... وبالمناسبه دي حابب اطلب ايدها 
نوران اتكسفت وخبت وشها في حضن مامتها وكله ضحك ماعدا سليم.... يالله يا جماعه... ما عندناش بنات للجواز ياعمار واخد نور ومشا ووراه عيلته 
نوران بصتله بحزن ولسا هتتكلم.... قاطعها بحب.... هفضل احاول يانوران انتي ليا وانا ليكي ومش هسيبك لو ايه حصل يالا روحي مع عيلتك وبليل انا هاجي تاني اتقدم رسمي 
هزت راسها بفرحه ومشيت 

تسريع الاحداث وصلوا القصر.. سليم طلع على الجناح على طول بس قبل ما يطلع وجهه كلامه لنور.... نور ورايا 
نور استأنت ولسا هتطلع قاطعتها ساره وهي بتنده عليها..... نور
نور بطيبه.... نعم ياماما 
ساره بخجل...... ماما لسا بتعتبريني مامتك يانور 
نور بطيبه...... طبعا انا مش هنكر اني زعلت من الي حصل بس اهو حصل خلاص اهم حاجه انك عرفتي غلطك 
ساره بدموع وحب اموي...... انا مش عاارفه انا ازاي عملت حاجه زي دي كنت هندم عليها العمر كله كنت هخسر جوهره زيك يانور... سامحيني يا بنتي 
نور بابتسامة وهي بتمسح لها دموعها بحنان.... مسامحاكي يا ماما 
نووووووووووور
نور بمرح...... هطلع اشوف دراكولا الي فوق دا ماله وطلعت جري فجأه اتصمرت مكانها اما حست بحاجه في نص ضهرها.... امشي معايا من سُكات من الباب الخلفي ومش عاايز لانفس ولا حركه امشييي 
نور بحركه سريعه لفت وضربته في بطنه والمسدس وقع على الاخر..... وفجأه صرخت صوت عاالي بعدم تصديق.... زيزيييييي 
ميرال بخوف.... مااامي 
زيزي بسرعه اخدت ميرال واخدت المسدس وحطه على دماغها..... لو ما نفذتيش الي هقولك عليه بالحرف الواحد هقتل*هالك 
نور بعصبيه وغضب...... ورحمه ابويا لو لمستي شعره منها لندمك طول عمرك سيبي بنتي وبحركه سريعه لسا هتضر"بها برجليها... زيزي قامت ضاغطه على الزناد 
سليم وهو بيطلع على السلم وقف بعدم استوعاب وهو بيشوف نور بتُقع على الارض مع صوت الطلقه اتخض وجري على نور...... نوووووور لااااااا



يتبع الفصل التالي اضغط هنا


الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية نور عيني" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات