القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سارق قلبي الفصل الثالث 3 بقلم روجينا جمال

 رواية سارق قلبي الفصل الثالث 

رواية سارق قلبي الفصل الثالث 

سارق قلبي
بقلم روجينا جمال 
البارت الثالث

نورا: ياختاااااااااااااااااااااي ألحقونا ياناس
وده كان صويتي بعد ما شوفت يونس نازل ضرب في الدكتور يوسف لحد ماكان هيموته
يونس : ما تخرسي بقى (وضرب نورا على دماغها لحد مافدت الوعي)
.............
يونس (بيخبط جامد على الباب) : أفتح ياعم فؤاد
فؤاد(بقلق) : حاضر حاضر (وفتح الباب)
فؤاد (بخضه) : مال نورا يا يونس هو ده ألي هتاخد بالك منها وربي لو بنتي جرالها حاجه هروح فيك النيابه فاهم
يونس : دخلني الأول ياعم فؤاد.. ماتقلقش الأبله الداكتورة بخير
فؤاد : طب أدخل أدخل بسرعه.. حطها هنا على الكنبه
يونس حطها على الكنبه أو رزعها بمعنى أصح 😂
فؤاد : براحة براحة يا يونس يابني
يونس : بنتك تقيلة أوي يا عم فؤاد
فؤاد : من كتر الأكل ألي بتاكله يبني.. دي مخلصة على تلاجتنا وتلاجة الجيران كمان
يونس : ماتقلقش ياعم فؤاد.. في بيتنا هجبلها تلاجتين علشان تشبع براحتها
فؤاد : يبقى أحسن.. علشان دي لو جاعت أحتمال تاكلك أنت
نوار (بألم) : أاااه أاااه
فؤاد : الحمد لله أهي فاقت
نورا : أااه أنا فين
يونس :ألحقنا ببصلة ياعم فؤاد علشان نفوقها كويس
فؤاد : عينيا يابني
نورا (بصراخ) : بصلة لاااااااااا أنا فوقت خلاص
يونس : طب الحمد لله أهي فاقت
أول مافقت عينيا ماكنتش بتشوف كويس بس حبه كدا أستعدت وعيي وأدركت أني في بيتنا.. ولقيت بابا واقف جنبي والمشمحترم يونس في وشي وماحسيتش بنفسي غير وأنا طابقة في زمارة رقبته وبعضعض فيه
يونس : أاااه هو في أيه
نورا : بقى أنا تضربني بالروسية يا يونس
يونس : ما أنتي ألي مش عاوزة تبطلي صراخ
نورا : تقوم تضربني على دماغي لحد ما أغمر.. وبعدين وأنت مالك بيه يطلب أيدي ولا لا.. وأيه رأيك أنا هتجوز الدكتور يوسف كمان
هوبا لقيته اتعصبه وقلب على التنين المجنح وشكله كدا هيبلعني
يونس : سمعيني تاني
نورا : هتجوز الدكتور يوسف
يونس تنى دراع نورا وجابه ورا ضهراها وسحبها عليه
يونس : لا يا أبله الداكتورة ده عندها.. وربنا لو نطقتي أسمه تاني على لسانك هخليكي تترحمي عليه الليلة
فؤاد : حمش يبني.. أديها على دماغها
يونس : عيب عليك يا عم فؤاد أنا يونس.. مش سوسن
نورا : أنتوا أتفقتوا عليا
فؤاد ويونس : أه
نورا : طب فين الأ ندومي ياد
يونس : خدي
نورا : ده بالخضار... وأنا عاوزه بالفراخ 
يونس :بسيطة أدبحي عليه فرخيتين بقي أندومي بالفراخ
نورا : أدبح... لا نبيه حضرتك.. يلا برا
يونس :أنتي بتطرديني ( ومسكها من قفاها)
نورا : لا أبدا يا أستاذ يونس هو أنا أقدر أطرد حضرتك أنا بس يعني.. دي ساعة غدا وأحنا عاوزين نتغدى ونريح شوية
 يونس : لا ما أنا هتغدى معاكم
نورا : نعم يا حلتها
يونس : بتقولي حاجه يا أبله الداكتورة
نورا : أحم لا أنا بقول تحب تتغدى أيه
يونس : أي حاجه من أيدك
نورا : تاكل أندومي
يونس : بقول من ايدك
نورا : ما أنا هعمله بأيدي
يونس : لا أنا أقصد من ايدك يعني أكل بيتي لحمة فراخ.. طبيخ
نورا : طبيخ... بس أنا مش بعرف أطبخ
يونس : أتعلمي.. علشان لما نتجوز تتطبخيلي من ايدك دي
هيجنني هيجبلي جلطة في شرياني الأورطي ده كمان مش مكفيه أني هيتجوزني لا ده عوزني أطبخله حيلتها ماشي يا يونس يا أبن أم يونس الله صحيح هو أسم أمه أيه..
دخلت المطبخ بغيظ ووقفت حوالي ربع ساعة مش فاهمة حاجه من ألي حواليا.. ده أنا عمري ماعملت كوباية شاي أقوم أعمل طبيخ.. مافيش ثواني وسمعت صوت عالي طلعت برا مالقيتش حد في صالة روحت البلكونة ببص لقيت يونس ماسك حد في الشارع ونازل فيه ضرب وبابا واقف في البلكونه بيشجعه
فؤاد : أديله يا يونس.. في عينه المشمحترم ده
يونس : عينيا ياعم فؤاد
نورا : حد يلحقنااادي... 😭😭😭😭

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول "رواية سارق قلبي" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات