القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليست ابنتي الفصل الثالث 3 بقلم دينا عبد الحميد

 رواية ليست ابنتي الفصل الثالث 

رواية ليست ابنتي الفصل الثالث 

انا أبقي ....سكت ثواني وقال لاء خلي ياسين يقولك 
ياسين بغضب يزن بلاش انا 
يزن باستهزاء الله مالك يا ياسين انت لسه زعلان مني ده انا حتي اخوك 
ياسين باعين يتطاير منها الشرر كان هيتكلم بس سها صدمته وقالت بجد اخوك يا ياسين 
ياسين ببرود مصطنع ايوه 
سها وواقفين كده ليه ؟
ياسين اصلي من زمان مزرتهوش ولا كلمته فكان زعلان مني وعشان كده كان بيتخانق معايا
سها لا يا ياسين مينفعش كده ثم نظرة ل يزن بود وقالت اتفضل يا يزين نورتنا 
يزن بابتسامه تسلمي يا مرات اخويا كلك زوق 
ياسين بغضب وبعدين 
يزن بضحك بيغير يا. سوسو
ياسين بانفعال سوسو
يزن اه دلع سها 
ياسين وتدلعها ليه 
يزن عشان مرات اخويا مثلا
ياسين بغضب وانا بقول متدلعهاش 
يزن لا هدلعها 
سها بضحك بطلوا خناق ويلا ندخل عشان كندا لوحدها 
دخلت سها وسبتهم عشان تشوف كيندا الي كانت بتلعب لوحدها فمسك ياسين يزن من ياقة قميصه وقال اقس،م بال.له لو عملت حاجه كده او كده لاقت.لك وادف.نك عادي
يزن ببرود لو تقدر كنت عملتها قبل مالسنيوره بتاعتك تشوفني لكن انت مكنتش تقدر ودلوقتي كمان زاد سبب من اسباب عدم مقدرتك 
ياسين فاكر أنه صعب اقت.لك وادف.نك وافهم سها انك سافرت ؟
يزن لا مش صعبه بس سها هتصدق لكن سريا هانم هتصدق؟
بصله ياسين بغضب وقال مجبره تصدق
يزن وليه كل ده عشان واحده رخي.صه كانت......
قبل ميكمل مسكه ياسين وض.ربه جامد وقاله مش عايز اسمع حرف بنات الناس مش لعبه فاهم !
مسح يزن د.م مع بوقه واتنهد فسأله ياسين ودخل يشوف مراته وبنته
كانت سها بتلعب مع بنتها وبتعلمها ازاى تنطق لغات فدخلت سريا حمتها وقالت بقرف كانت فين الحنيه دي إمبارح لما لبستي فستان فرح وطلعتي تجرى في الشارع زي المجانين وكل يوم كده وهي وابني الغلبان يتبهدلوا وراكي 
حست سها بنغزه في قلبها وبعدين اتنهدت وندهن على المربيه وقالت خدي كندا على أوضتها تجيب كتاب الرياضه على ماخلص كلام مع طنط وفعلا مشيت فقامت سها بهدوء وقالت كملى 
سريا بقرف اكمل ايه ؟
سها كملى كلام بسمع من حضرتك يمكن اعرف وجهة نظر حضرتك في كرهك ليا بس المهم ميبقاش الكلام قدام كندا عشان لي طفله 
سريا بعجرفه انتي فاكره نفسك ايه ومين عشان اناقشك؟
سها مرات ابنك مثلا ؟
او انك زي امي...
سريا امك اه الي هربتي وسبتيها هي والوكيل يتفضحوا في يوم فرحك صح؟
خلصت سريا كلام ودخلت أوضاعا بغضب وسهل فضلت مكنها والدموع في عيونها وهي بتفكر الي حصل 
فلاش بااااك.......
كانت سها لبست فستان الفرح ووقفت على الشباك عشان تنط فدخلت اختها بتوتر بتعملى أيه؟
سها بغضب ههرب 
سما أولى ابوكي هيتفضح 
سها مفيش حل ابوس أيدك ساعديني 
اتنهدت سما وسعادتها تخرج ونزلت تغطي غيابها
تحت...
المأذون أين العروس 
روحى يا حاجه شوفيها 
الام بصراخ الحق يا حاج البت مش هنا 
الاب اختك فين يا سما 
سما بتوتر اصل هي هر ..هر 
الام بغصب اختك فين 
سما بتوتر مهو اصل 
الام بغضب انطقي مش كانت معاكي 
سما بتوتر سها هربت 
الاب نعم يا فضحتك يا سليم  
دخل والد العريس بهدوء وقال مالك يا سليم 
بص سليم بحزن وقال الحفني يا سالم البت هربت 
بص سالم بصدمه وبعدين ده حسام لو عرف هتبقي مصيبه 
الاب بتعب مش عارف مش عارف انا فعلا 

باااااك 
فاقت سها من شردها ودموعها على أيد ياسين محطوطه على كتفها وهو بيقول أيه إلى حصل 
سها مفيش 
ياسين يبقي هي تاني 
دخل بغضب على أوصى سريا وانفعل وق سرياااااا......


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ليست ابنتي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات