القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اسيرة الصاوي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ساجدة جمال

 رواية اسيرة الصاوي الفصل السابع والعشرون

رواية اسيرة الصاوي الفصل السابع والعشرون


صّلَيَ عٌ آلَحًبًيَبً آلَمًصّطِفُﮯ 💙

البارت ال 27من روايه اسيره الصااوي بقلمي. Sagda gamal 💙🍓
وقفنا البارت اللي فاتت لما سيدرا طلعت برا ف الصالة
سيدرا بشهقة: اي دا نتو جيتو تاني
الام ضربتها ف كتفها وبرقت ليها 
سيدرا بحرج: ق قصدي نورتو اهلا ي طنط اهلا ي عمو ازيك ي سوسو 
سيا: تمم ي قمر
واخيرا الاب اتكلم (ابو سيدرا): تعالي ي حبيبتي اقعدي عشان عيزينك ف موضوع 
سيدرا باستعباط: خير ف اي 
الاب: احم حضرت الرائد سليم طالب ايدك ي حبيبي
سيدرا بغباء وخبث: طب ما هو عندو ايد اشمعنا ايد نا 
الاب بضحكة مكتومة لانه عرفها: سيدرا حبيبتي ركزي كدا يعني طالب ايدك. للجواز ي بنتي 
سيدرا بتفكير: تمم اللي انتو شايفينو 
سليم مصدوم لانها ماعندتش (اصبر بس ع رزقك دا نتا هتاخد كل صدمه اكبر من اللي قبلها نيهاهاها 😂) 
الاب: طب هسيبكو مع بعض شوية. وهنطلع برا 
والعيله كلها طلعت فاضل سيدرا وسليم 
سليم: اي ي ماما لدرجادي السجادة عجباكي خلاص يقمري هنبقا ناخدها ف الجواز 
سيدرا بخبث: تصدق فكره بس ابقي فكرني بقاا 
سليم بعد اهتمام لكلامها: طب ركزي بقا كدا معايا ها بناطيل نوو لاني مش هقبل ان شريكه حياتي حد تاني يبصلها بصة بس ثانيا كدا مافيش نزول غير باذني وثالثا بق الطرحة تكون طويلة لان القصر بتاعها دا مش عاجبني 
رابعا واخيرا ضحكتك دي ماشوفهاش خالص ف الشارع
سيدرا ببردو: خلصت ولا ف حاجه لسه هتقولها 
سليم: خلصت 
سيدرا بثقة وغرور:طب بس بقا نتا مش جوزي عشان تقولي كدا ولا خطيبي لسة الدبلة مش لبستها حتي لو لبستها نتا مش من حقك تقولي كدا غير اما ابقي مراتك عشان نا لحد الان ف عصمه بابا مش ف عصمتك نتا تمم 
سليم بصدمه ودهشة: يخربيتك نتي جبتي الكلام دا منين دا انتي شبر ونص قولت يعني الكلام الكبير دا ميعديش عليكي 
سيدرا: منا سبت الكلام الصغير ليك وبصت له نظرة تحدي 
سليم بغضب: امممم تممم الصبري بقا 
سليم بصوت عالي ي عممي تعال ثواني انت والعيله
الاب: نعم ي بني خير 
سليم بخبث: بص ي عمي هنقرا الفاتحة دلوقتي وع اخر الاسبوع كتب الكتاب عشان اتعامل معاه براحتي وتكون حلالي 
سيدرا عاملة كدا 😳
الاب بص لسيدرا: ها ي بنتي انتي موافقه ع كدا 
سليم داس ع طرف صوابعها وقالت: اااااه 
سليم بسرعة: اهي موافقه سمعونا زغروطه ي ناااس
الام زرغطت: للولولولولولولي😂
سيدرا بعد مافقت من الصدمه اللي كانت فيها وحلفت لاتربي سليم من اول وجديد 
ومشيو وسيدرا راحت جري ع بيت تاليا 
تاليا: اي ي بنتي ف اي حد بيجري وراكي 
سيدرا بسرعة: ادخلي بسرعة 
تاليا: اي ف اي اللي حصل مخليكي كدا 
سيدرا؛ وربي لاهوريك ي سليم الكلب 
تاليا: طب قوليلي ف اي 
سيدرا حكت ليها كل حاجه  
تاليا بصدمه: ونتي ناوية
سيدرا بضيق وشر: ع كل خير ان شاءلله الله اومال النخلة فين كدا مش باين 
تاليا بضحك: عند واحد صاحبو 
سيدرا: ونتي ي حاجه عامله اية مع خطيبك 
تاليا بهيام: ولا حاجه خاالص بنتكلم عادي
سيدرا بقرف: اي المحن دا نا غلطانه اصلا اني سألت دا فقع مرار 
تاليا-: طب بس اسكتي نتي ماتعرفيش حاجه اصلا 
سيدرا بقولك ماتيجي نخرج شوية نا زهقت من قاعده البيت عايزة اتمشي شويه ونقعد ع الكورنيش شوية هاا قولتي اي 
تاليا: مش محتاجه اقول معاكي ي زمانه 
سيدرا: طب يلا البسي ونا هلبس واجي 
تاليا: تمم متتاخريش نا هكلم علي والبس واخرج 
سيدرا بصت ليها بس 
وعدا خمس دقايق وسيدرا لبست اللبس المعروف بنطلون وعليه بلوزه و كدا 
اما تاليا لبست چيبة وبلوزه 
عشان علي زعقلها
فلاش بااااك 
تاليا: الو السلام عليكم 
علي: وعليكم السلام عامله اي 
تاليا: الحمدلله ونتا 
علي: بخير طول ماانتي بخير يقمري 
تاليا بكسوف: يارب دايما 
(خلصونا من فقع المرار دا نا ماليش ف النحنحة دي 😂) 
علي: اي بترني لي ف حاجه ولا ايه 
تاليا بتردد: لا مافيش حاجه بس كلمتك عشان اقولك اني هخرج مع سيدرا 
علي: ع فين كدا ان شاءلله 
تاليا: هنتمشي شوية وكدا يعني 
علي: امممم طب ولابسة اي بقا كدا 
تاليا: بنطلون وبلوزه لي
علي بزعيق: لااا مافيش مرواح ف حته بصي اسمعي كدا بناطيل دي تاني مش عايز ولو عايزة تخ،،رجي البسي چيبه واطلعي زي ماانتي عاوزه لكن بنطلون مستحيل انتي ساااامعة 
تاليا بفزع: طب اخر مره النهارده ومش هلبسو تاني 
علي بغضب: طب اقسم بالله لو قولتي كلمه تاني مافيش خروج 
تاليا: طب هخ،رج ازاي كدا نا مش عندي چيبة دلوقتي ولسة هشتري يبقا اطلع بالبنطلون وخلاص النهارده 
علي بعصبية: قولت لا يبقا لا وسهلة خااالص هروح اي محل بناتي اچيبلك چيبة واجي بسيطة وقبل مااقفل تطولي الطرحة وتداري الشعر اللي بيطلع دا 
تاليا بخنقه: اوووووف تممم 
اند فلااااش باااك 
سيدرا بصدمة: اي اللي انتي لابسة دا وجبتها امتا دي 
تاليا: يوووه دا حوار كبير واحنا بنتمشي هقولك 
ويلا 
وطبعا تاليا قالت لسيدرا هي لبست الچيبة لي 
سيدرا: بدأنا بقا شغل امينه وسي السيد ههه 
تاليا: بكرا نشوفك وي عالم ممكن تتنقبي 
سيدرا بشهقة: نعااااااااااام ي ختي طب نقطيني بسكاتك  
سليم كان برا هو وعلي وشاف سيدرا والبس بتاعها 
سليم: هي ازاي تطلع من غير ما تقولي دل انتي يومك هيبقا زي وشك ان شاءلله  
علي بضحك: نتا وسيطرتك ي معلم بص شوف تاليا لابسة اي خليتها قلعت ونزلت جبتلها چيبة وجيت عشان ماتطلعش بالبنطلون 
سليم: سيدرا الكلب دي حسابها بقا يتقل معايا 
وراح نحيتها 



يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية اسيرة الصاوي" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات