Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم اسراء محمد

    

رواية ملاك الليث  الفصل  الحادي والعشرون 

ملاك بغيره:ي تري عامل اي مع مراتك التانيه
ليث فهم أنها غيرانه:يسلملي الغيور الموضوع اصلا خلص انا كنت عرفت منها المعلومات اللي عايزها وخلاص معرفش عنها حاجه تاني
ملاك بد'لع :وحشتني اووووي
عند ماهي ولؤي وصلوا المستشفي نزل لؤي وهو شايل ماهي
لؤي:دكتور بسرعه جه الدكتور والممرضين
خدوها ودخلت العمل'يات
******************************
بعد ساعه الدكتور طلع
لؤي:عامله اي هي ي دكتور طمني
الدكتور:للاسف فق"دنا الجنين بس هي حالتها كويسه دلوقتي وتقدر تشوفها هننقلها أوضه عاديه
لؤي:شكرا ي دكتور
ماهي انتقلت اوضه عاديه
لؤي دخلها
ماهي:انا انا فين
لؤي:اهدي ي حبيبتي انتي كويسه دلوقتي بس فقدت"ي الجنين
ماهي:بدأت تع"يط جا"مد
لؤي قرب منها حضنها:عشان خاطري اهدي كل حاجه هتتحل بس انتي اهدي
ماهي:هتتحل ازاي وانا مس"تقبلي ض"اع
لؤي:لا مض'اعش وانا جنبك اهو ي ماهي كل حاجه هتتحل واللي يقول يقول مش فارق معايا المهم أن انتي جنبي ومعايا انا ما صدقت لقيت'ك ماهي حضنته جامد وراحت فالنوم لؤي عدلها نيمها وطبطب عليها وسابها وخرج
أميره:ها ي حبيبي عامله اي هي دلوقتي
لؤي بح"زن:منهاره فضلت معاها لحد ما راحت فالنوم
أميره طبطبت عليه:معلش ي حبيبي هتبقي كويسه أن شاء الله وفجاه حست بدو'خه كانت هتقع لؤي مسكها
لؤي:انتي كويسه اكيد مكلتيش اكلتي ولا مكلتيش
أميره بصت فالارض وهزت راسها بلا
لؤي ببعض ال'حده:طيب اعمل فيكي اي دلوقتي ي حبيبتي لازم تأكلي عشانك وعشان اللي فبطنك ي اميره يلا تعالي عشان ننزل ف الكافتيريا اجبلك حاجه تأكليها وخدها ونزلوا فالكافيتريا عند ملاك وليث ملاك وندي وليث وملك وحماده متجمعين علي الفطار
دخلت انسه جميله عندها١٨ سنه
قصيره شعرها عسلي جسمها ممشوق عينها عسلي فاتح بشرتها بيضه اسمها ساندي
ساندي:صباح الخير
الكل :صباح النور
ملاك:انتي اللي جايه عشان الشغل
ساندي:ايوه انا ي هانم
ملاك:تمام ممكن اعرف اسمك اي
ساندي:اسمي ساندي
ملاك:انتي شكلك صغيره ممكن اعرف بتشتغغلي لي
ساندي بح'زن :احم انا يعني بدرس وكده بس يت'يمه معنديش أهل متربيه ف دار أيتام ي هانم وانا بشتغل وبصرف علي نفسي وعلي دراستي
ملاك بح"زن عليها وحنيه:بلاش هانم دي انا زي اختك وانتي اتقبلتي فالشغل ي حبيبتي وتقدري تبدءي من النهارده (ملحوظه علي سافر وبقي يدير هو الشركات برا مصر)
ساندي:تمام فين المطبخ
ملاك:هنده الداده وهي هتأخدك تعرفك وندهت الداده والداده اخدتها
ملاك:حرام شكلها يعيني غلبا"نه صع"بت عليا اوووي والله
ليث بارتب"اك:اه يعيني
وبعد كده قام دخل المكتب
ليث:معقول هي لا لا والشبه وإحساسي لا لا لازم بابا يعرف وينزل مصر بس لما اتاكد الاول وهعرفوا
وطلع بره
ليث: حبيبتي انا رايح مشوار مهم وبعد كده هروح عند لؤي عشان اشوفوا واطمن عليه
ملاك:ماشي ي حبيبي وقامت وصلته لحد الباب ودخلت
عند حسام وداليا
حسام نايم صحي لقي داليا نايمه ف حضنه ابتسم وقبلها من جبينها
داليا صحيت:صباح الخير
حسام:صباح القمر ي قمر
داليا بك'سوف:همممم طيب اوعي عايزه اقوم
حسام بخ"بث: ماتقومي وانا مالي
داليا:بطل ق'له اد'ب
حسام:يعني انتي ح'امل هاا لسه بتتكس'في مني و غ'مز
داليا:قلي'ل الاد'ب وقامت تجري علي الحمام حسام ضحك وقام هو كمان وعايشين هما الاتنين حياه سعيده
عند ليث راح مشوار وراح اطمن على لؤي طبعا ماهي كانت خرجت من المستشفى خلاص وراحت علي البيت
ليث روح شاف ساندي واقفه فالمطبخ
ليث بابتسامه:انسه ساندي ممكن تعملي ليا فنجان قهوه مظبوط وتجيبي علي المكتب
ساندي بابتسامه:حاضر
ليث دخل المكتب وساندي بعد شويه دخلت بفنجان القهوه
ساندي:اتفضل اهو
ليث ممكن تقعدي
ساندي باستغ"راب:حاضر
ساندي قعدت وليث قعد قدامها وقرب منها اووي ومل'س علي وشها ده كله ساندي خايفه وبترجع لورا ومش عارفه هو بيعمل كده لي
ليث :متخا'فيش ي ساندي،اد اي انتي اتبهدلتي فحياتك واتمرمطي وتعبانه
ساندي الدم'وع ملت عينها وهزت راسها بأه
ليث مسح دموع'ها وطبطب عليها:معلش متزع'ليش ي ساندي ساندي ليث قام جاب ليها صوره لبنت وولد صغننه مش اووي يعني ٣سنين وشويه والولد كبير
ساندي باست'غراب وبعد كده دققت بالصوره : مين دي
ليث:دي اختي تا'هت وهي صغيره
ساندي:بس بس ده انا والفستان ده لسه معايا
ليث هز رأسه:مش فاك'راني ي ساندي
ساندي بصتله دققت في كويس فملامحه وبصت للصوره وبعد كده حضنته جامد
ليث قعد يطبطب عليها ويشدد عليها وهي فحضنه وهي كمان تع'يط ساندي طلعت من حضنه :انت انت عرفت ازاي واتاكدت ازاي انا معرفتكش
ليث:لما شوفتك دققت ف ملامحك فيه شبه كبير اوى لسه زي مانتي وإحساسي ولما سالتك علي دار الايتام اللي انتي كنتي متربيه في
Flash Back
ليث :انسه ساندي ممكن اعرف انتي كنتي فدار ايتام اي
ساندي باس'تغراب:دار أيتام كذا********
Back
روحت دار الايتام دي وسألت عليكي وعرفت انتي كنتي في من أمتي والكلام ده كله عرفت أن انتي روحتي دار الأيتام فنفس الوقت اللي اختي اللي هي انتي توهتي مننا في بس وانا هعمل DNA زياده تاكيد بس انا متأكد أن انتي بس زياده تاكيد وعشان أوري وأثبت لبابا
‏ساندي:بابا بابا هو بابا لسه عايش
‏ليث هز رأسه بأه: بابا عايش لسه بس ماما الله يرحم'ها عارفه كانت لحد اخر يوم بتدور عليكي
‏ساندي عيطت:الله يرحمها ليث حضنها وقعد يطبطب عليها
‏ليث:بالليل تجهزي عشان اخدك ونروح معمل التحاليل
‏ساندي: حاضر
‏ليث:قومي دلوقتي انتي حاجاتك فين عشان اجيبها عشان هتعيشي معانا هنا طبعا
‏ساندي:قاعده ف مكان كده منطقه شعبيه فشقه صغيره
‏ليث:بالليل واحنا راجعين هنروح نجيبهم
‏ساندي:ماشي وحضنته جامد وهو كمان حضنها وطبطب عليها :يلا ي حبيبتي اطلعي انتي دلوقتي وانا بالليل هاخدك نروح المعمل
‏ساندي:مااااشي جت تقوم حست بدو'خه كانت هتق'ع ليث مسكها بسرعه
‏ليث:مالك ي حبيبتي
‏ساندي بت'عب:حسيت بدوخه فجاه كده
‏ليث:من اي انتي اكلتي
ساندي باح'راج:اههه اه كلت
ليث:متضحكيش عليا ي ساندي
ساندي باح'راج:مكلتش حاجه من امبارح
ليث :لي
ساندي باح'راج:اصل اصل يعني مكنش معايا فلوس
ليث بصلها بحنيه :طيب اقعدي وانا هجبلك اكل واجي راح جبلها اكل ورجع ده كله وملاك وملك وحماده وندي خرجوا بره البيت بيشتروا حاجات من المول
ليث :كلي
ساندي باح'راج:ح حاضر
ساندي ابتدت تاكل لحد ما خلصت اكل
ليث:شبعتي ي حبيبتي
ساندي:اه الحمد الله
عدي اليوم
بالليل
ملاك جت ليث حكالها كل حاجه
‏ملاك:معقول ي حبيبي يعيني دي اتبه'دلت اوووي
‏ليث: اه انا هاخدها دلوقتي وهنروح المعمل وبعد كده هنروح نجيب حاجتها من الشقه ونيجي
‏ملاك:ماشي ي حبيبي خلي بالك علي نفسك
‏ليث:باس جبينها حاضر وخد ساندي ومشي
‏وصلوا المستشفي واخدو العينه من ساندي
ليث: عنوان شقتك فين
‏ساندي:****
‏خدها وطلع علي المكان مكان شع"بي جدا طلع الشقه شقه صغيره جدا والعفش مك'سر وواضح انها حالتها ص'عبه وحالتها حاله
‏دخلت عشان تجيب حاجتها
‏ليث دخل :اساعدك ف حاجه ي حبيبتي
‏ساندي:لا متتع'بش نفسك انت انا هلم الهدوم علي طول
‏ولمت هدومها وقفلت الشقه ونزلت وركبوا العربيه وراحوا البيت
‏وصلوا البيت طبعا ملاك حكت لندي وملك وفهمتهم
‏عدي اليوم عادي بدون احداث وقعدوا ساندي ف جناح وحبوها وحبتهم والدنيا تمام ولطيفه للغايه معاهم
‏تاني يوم الصبح الكل اتجمع علي الفطار ليث جاله مكالمه من معمل التحاليل
‏ساندي:ها التحاليل اي
‏ليث:انك اختي انا كنت متاكد اصلا قامت حضنته جامد وهو حضنها وطبعا كلم أبوه علي وعرفه علي اتص"دم ومبقاش مصدق أن دي بنته اللي تاهت وهي صغيره واللي مراته قعدت طول عمرها لحد ماتوفت بتدور عليها
‏وقال أنه هيرجع مصر
‏ف مكان
‏-يعني الخد"امه الجديده دي طلعت أخته اللي كانت تاي'هه وهي صغيره
‏-ايوه
‏-دي حكايه ولا فالافلام والسيما
‏-هنعمل اي طيب
‏-هقولك
‏عدي شهور وداليا ولدت وجابت تؤام ولد وبنت سليم وسيليا
‏ليث:مبروك ي داليا يتربي ف عزك ي حبيبتي
‏حسام ببعض الغيره: حبيبتك وضحك ضحكه سخ"ريه
‏ليث: اممم ده انت غيران بقي اه داليا اختي وحبيبتي
‏حسام:اه طبعا اختك مقلناش حاجه
‏وقعدوا يضحكوا ويهزروا بعد يوم ملاك ولدت
‏ملاك:اه ي ليث هموت'ت مش قادره اهه'ههه
‏ليث : اهدي ي حبيبتي انا معاكي اهو اهدي عشان خاطري ليث دخل معاها العمليات
‏ملاك:اههههه اهههه مش قادره والله مش قادره
‏الدكتور:خلاص ي ملاك اهدي قربتي
ليث:يلا ي حبيبتي اضغ'طي علي نفسك شويه كمان
‏ملاك:اهههه
‏هدوء صوت طفل بيعي'ط ملاك وليث بصوا لبعض وشافو ثمره حبهم
‏الدكتور:مبروك بنوته زي القمر
‏المهم مفيش احداث مهمه حصلت عدي اليوم وسموا البنت مليكه
‏Stop
‏ي رب تكون الحلقه عجبتكوا
‏********************************
‏اقتباس من الحلقات القادمه
‏ملاك:انتي مين
‏-انا عملكوا الاسود
‏******************
‏داليا:انت ي حسام
‏حسام:داليا اسمعيني داليا استني
‏******************
‏ساندي:يىرب احميني انا واللي فبطني

يتبع الفصل الثاني والعشرن اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات