القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة السيف الفصل الاول 1 بقلم منة حمادة

 رواية ملكة السيف الفصل الاول 

رواية ملكة السيف الفصل الاول 


مرات الاب:انتي ازاي مش بنت يابت ها انطقي 
ملك بدموع:والله بيكدب بيكدب يابابا صدقني 
مرات الاب:انت هتصدقها يامحمود ولا اي 
محمود:لي يابنتي عملتي كده 
مرات الاب: انت لسه هتسأل انت ترميها واللي يسألك عليها منعرفش عنها حاجه انت عايز تمشي تحط عينك في الارض وبناتي متتجوزش بسببها دي زي امها ماشيها بط**ال
ملك بدموع:صدقني يابابا هو حاول يقرب مني قبل الفرح وانا رفض هو مكنش عايز يتجوزني 
محمود:كفايه حطتي وشنا في الارض فكرتك مش شبها بس ماتت وسبت نسخه منها 
مرات الاب بتشدها من ايدها يلا بره انتي لسه هتعيطي 
ملك بعياط:طب همشي الصبح الوقت متأخر عشان خاطري يامرات ابويا 
وفاء بتقفل الباب في وشها 
ساره وندي خلاص هتغور في داهيه ومش هتيجي تاني 
الاب بزعيق:محدش يتكلم علي ملك نص كلمة 
وفاء بتمثيل:عيب يابنات مهما ماكان دي اختكم متزعلش ياحج 
اعرفكم بنفسي انا ملك عندي18سنه عيوني خضره شعري اسود وطويل كنت عايشه مع مامتي لحد ماتوفت ولم ماتت قعد مع مرات ابويا وعيالها وبابا 
نرجع للي قصتنا 
ملك ماشيه بتعيط 
عربيه فيها اربع شباب رايحه فين ياقطه 
ملك:......
شاب اول:متيجي نوصلك في طرقنا 
شاب تاني :متيجي تسليني في بيتي وانا وحيد وانتي وحيده 
شاب تلات :اي رأيكم نخدها معانا 
شاب رابع ولسه هيقرب 
ملك بتجري والشباب بتجري وراها 
كانت هتقع شاب بعضلات بيجي يمسكها 
الشباب بيجوا
شاب:بص يانجم دي تخصنا هنخد حقنا ونرجعها 
سيف بعصبيه:دي مراتي ياول*اد الكل*ب 
وبيطلع المس*دس والشباب بتجري 
سيف لسه هيتكلم ملك بيغمي عليها  
سيف بيخدها المستشفي 
سيف:عايزك تكشفي وتشوفي هينفع نعمل العمليه ولا لا 
الدكتوره:بس مين دي ولازم تمدي علي موافقه 
سيف بعصبيه:انتي تشوفي شغلك وبس
بعد وقت الدكتوره بتخرج 
سيف:ها ينفع 
الدكتوره:اه بس هي لسه بنت حتي وجسمها ضعيف هتبقا محتاجه اهتمام بس هيبقا في خطر عليها 
سيف:مش مهم 
الدكتوره:تمام تعالي بكره 
سيف بيخش للي ملك 
ملك:انا فين 
سيف:في المستشفي اغمي عليكي 
ملك:شكرآ علي عملتو معايا عن ازنك عايزه امشي 
سيف :مينفعش تمشي 
ملك بي استغرب :لي 
سيف بتوتر الوقت متأخر وممكن الشباب تطلع عليكي تاني هخدك معايا البيت وتقدري تروحي بيتك الصبح 
ملك بحزن:انا معنديش بيت 
سيف ازاي ملك بتحكيلو قصتها
سيف في سره حلو 
سيف:انا ممكن اشغلك عندي في الشركه 
ملك بفرحه:بجد 
سيف:بجد 
وبينزلوا وبيركبوا العربيه 
ملك:شكرآ بجد  
سيف:بيبتسم العفوا
وبعد وقت بيوصلوا القصر 
ملك بتتصدم من جمال القصر وسيف بيلحظ وبيضحك 
ملك:هو دا بيتك 
سيف:اه 
ملك:فين اهلك 
سيف بضحك علي كلامها دا بيتي انا لوحدي ومحدش عايش معايا داده ياداده ريهام
ريهام:اي ياسيف ياابني
سيف:خلي الخدم يرتبوا الجناح اللي جمب جناحي للي اسمك اي صح 
ملك بكسوف:ملك 
سيف:للي ملك خانم وخلي منصور يجبلها هدوم 
ريهام:حاضر ياابني وبعد وقت بتطلع ملك اوضتها 
ريهام:سيف بيك بعتلك كوباية العصير وسندوتش دي وبيقولك تاكلي كويس ملك بي ابتسامه:شكرن وبعد مابتاكل بتشرب العصير بتحس بدوخه وبتنام وبيدخل سيف وبيمسك الفون 
سيف:حضر اوضة العملية هنيجي دلوقتي  
وفي الصباح 
ملك بتصحي وبتلاقي نفسها في المستشفي 
ملك:انا فين 
سيف:تعبتي امبارح وخدك المستشفي 
ملك بتيجي تقوم بتحس بألم في بطنها وكانت هتقع وسيف بيجري يمسكها و......


يتبع الفصل التالي اضغط هنا 

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ملكة السيف" اضغط على اسم الرواية 


reaction:

تعليقات