القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قمر الزين الفصل الثامن عشر 18 بقلم ساسو محمد

 ررواية قمر الزين الفصل الثامن عشر 

رواية قمر الزين الفصل الثامن عشر 

خرجت هند ولبست قمر وكانت هتخرج
 بس سمعت صوت زين وهو بيهزر مع عمر خرجت وهي مش فاهمه حاجه ولا اي اللي جاب زين هنا 
قمر : صباح الخير
الجميع : صباح النور
زين : صباح الهنا والجمال يا قلبي انا 
قمر باستغراب : قلبك 
زين : اه طبعا قلبي وعقلي وروحي وكل حياتي 
قمر باستغراب اكتر : ازاي يعني
زين قام خدها في حضنه : زي كده
قمر زقته وبعدت عنه وقالت : اي اللي انت عملته ده وازاي ساكتين علي اللي بيعمله
زين باستغراب من تصرف قمر : في اي يا قمر 
عمر : مالك يا قمر 
قمر : يعني انت عايزه يحضني واسكت لا وكمان انتوا ساكتين 
ياسمين : وفيها اي يا بنتي 
قمر : يعني اي فيها اي 
هند : يعني واحد بيحضن مراته اي الغلط في كده 
قمر باستغراب : مراته 
زين بعدم فهم : في اي انا مش فاهم حاجه
هند : اقعد يا زين وانا هفهمك وانتي يا قمر اقعدي 
قمر : في اي يا ماما 
هند : عارفه الحلم اللي انتي حكيتهولي من شويه 
قمر : اه ماله 
هند : مش حلم يا قلبي ده حقيقه 
قمر باندهاش : حقيقه 
هند : اه حقيقه 
قمر : يعني انا دلوقتي مرات زين بجد 
هند : اه مراته بجد 
زين : انا مش فاهم حاجه اي اللي بيحصل
هند : قمر من كتر الفرحه اللي هي فيها مش مستوعبه انكم كتبتوا الكتاب وعشان كده اتعاملت معاك بالطريقه دي 
عمر : عشان كده قالت ازاي ساكت علي أنه حضنها
هند : بالظبط 
زين : طب قومي البسي ويلا نخرج وهثبتلك انك مراتي
قمر : هنروح فين 
زين : يلا بس وانتي كمان يا يارا البسي عشان كريم هيعدي ياخدك ونخرج كلنا ده بعد ازن طنط ياسمين وعمر طبعا 
ياسمين : انا عن نفسي معنديش مانع شوف عمر 
عمر : وانا كمان معنديش مانع بس بلاش تأخروهم عشان نلحق اقعد معاهم شويه قبل ما امشي 
يارا : انت هتمشي امتا 
عمر : الفجر 
يارا : خلاص انا مش هخرج
قالت كده في داخله كريم 
كريم : لي ان شاء الله
يارا اتخضت ونطت في حضن عمر 
كلهم ضحكوا علي منظرها 
يارا بغيظ : في حد يخض حد كده 
كريم : انا خبطت وقمر فتحتلي مش ذنبي انك مسمعتيش 
يارا : عشان مسمعتش تخضني 
كريم : حقك علي قلبي 
عمر : لا بلاش جو المحن ده وراعوا ان في شاب سنجل لسه 
كريم : بكره تقع في الحب زينا كده 
عمر : ولحد ما اقع في الحب مفيش محن ولا سهوكه سامعين 
يارا بغيظ : ده لي ان شاء الله
عمر باستفزاز : عشان انا قولت كده 
كريم : يا عبيطه ما مش قاعد علي طول 
يارا : اتصدق صح 
عمر : طب مفيش خروج بالهند فيكم 
زين : خلاص خلينا كلنا نقضي اليوم هنا 
قمر : ده لي بقي 
زين : يعني يرضيكي احنا نخرج وهما لا 
قمر : لا عندك حق
ياسمين : تنورا يا حبايبي 
وبعد وقت من الضحك والهزار والصوت العالي طبعا 
عمر : بــــــــــس حرام عليكم صدعتوني 
كريم : مش انت اللي قولت مفيش خروج
عمر : لا رجعت في كلامي قومي يا بت انتي وهي البسوا
يارا : بجد
عمر : اه بجد 
يارا : حمامه 
لبسوا وهما خارجين
عمر : استنوا هنا 
كريم : اي تاني 
عمر : الساعه دلوقتي 3 
كريم : يعني اي 
عمر : يعني بالكتير اوي 8 البنات يبقوا هنا 
زين : ملكش دعوه بقمر قمر بقت مراتي 
عمر : لا يا حبيبي لسه مبقتش في بيتك عشان ميبقاش ليا دعوه بيها 
زين : غلبتني ، عنيا 
عمر : سامع يا كريم 
كريم : سامع في حاجه ولا نمشي
عمر : اه استني 
كريم : اي تاني 
عمر حضن يارا بحب وقالها : اخيرا جه اليوم اللي شوفت بنتي واختي وصاحبتي عروسه 
يارا : ربنا ما يحرمني منك يا روحي
كريم : انا كده هغير 
عمر بضحك : بس يا بابا 
وباس قمر من قورتها اخيرا اخواتي بقم عرايس 
قمر : ربنا يخليك لينا ونسوفك قريب مع عروستك 
عمر : ربنا يسعدكم 
وخرجوا
زين : تحبوا تخرجوا فين 
قمر : انا جعانه 
زين بضحك : طب يلا نروح ناكل وبعدين نشوف هنروح فين
وراحوا مطعم ع البحر وطلبوا الاكل بس في طبق مقفول نزل 
قمر بفضول : اشمعنا ده اللي حاطين عليه غطا 
يارا : اه صح لي 
زين : هتعرفي دلوقتي 
وفجأة النور طفي 
قمر : اي ده النور قطع ولا اي 
وفجأة ظهر في السما Happy birthday ya Qamari
قمر بانبهار وعدم تصديق : ده ليا انا 
وبتلف تبص لزين ملقتوش جنبها 
وفجأة النور رجع وبتدور علي زين مش شايفاه
وهي بتدور حضنها من ورا وكان ماسك في ايده الطبق المقفول وفتحه ولابسها خاتم عليه حرفها وسلسه عليها صورتهم بعد كتب الكتاب
والكل اللي في المطعم سقف وكانوا منبهرين بالمنظر 
قمر بحب : ربنا يخليك ليا يا احلي حاجه حصلتلي
زين : ويخليكي ليا يا كل حياتي 
وقعدوا يكملوا اكل وقمر طايره من السعاده ومش مصدقه كل اللي حصل
يارا : قولي يا زين لحقت عملت كل ده امتا وانا لسه جايين 
كريم : صحيح امتا وازاي
زين : انا جيت هنا الصبح اتفقت معاهم علي كل حاجه وبعدين روحت لقمر 
قمر : طب افرض كان عمر صمم علي اللي في دماغه ومخرجناش كان كل ده راح ع الفاضي 
زين : يا حبيبتي انا متفق مع عمر اصلا 
كلهم بصدمه : اي 
زين بضحك علي منظرهم : ايوه كلمت عمر قبل ما روح واتفقت معاه انه يعمل كده عشان يكونوا خلصوا وظبطوا الدنيا 
كريم : يا ابن ال 
زين : من غير شتيمه 
وقضوا باقي الوقت بحب وهزار وضحك 
وروحوا واول ما دخلوا الشقه اتصدموا 
قمر بصدمه : اي ده 

يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية قمر الزين" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات