القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ذئب الداخليه الفصل الثامن عشر 18 بقلم اسراء هاشم

 رواية ذئب الداخليه الفصل الثامن عشر 

رواية ذئب الداخليه الفصل الثامن عشر 


18

جاسم بيضايق وبيتعصب وبيجز علي سنانه وبيقول رنيم ادخلي غيري الفستان الفستان عر"يان اوي وانا مش هنزل بيكي كدا ياما بقا خلينا قاعدين ومش هننزل 

رنيم بضيق انت كل حاجه عندك مش عجبك اصلا انا هدخل اغير بس عشان ننزل عشان المهمه وبتسيبو رنيم وبتدخل 

جاسم بيمسك علي وشه بضيق وبيقول فسرة هتجنني وربنا معاها بنت الريان عنيدة اوي بيقاطع تفكيرة خروجها وبتقولو يلا ولو قولت حاجه تاني مش هغير بقا وهنزل لوحدي 
بقلم إسراء هاشم 
جاسم بيبص عليها وبيقولها مع انو مش اوي بس حلو وبيقول فسرة اعمل اي فيها دي يا ربي مهيا اللي حلوة وكل حاجه بتلبسها بتطلع فيها حلوة وبيمشي جاسم هو ورنيم وبيخرجو من الاوتيل وبتكون في عربيه بالسواق مستنياهم عشان توديهم المطعم وبيركب جاسم هو ورنيم وجاسم بهدوء بيطلع موبيله وبيجيبو علي صور هلينا وبيورهلها بدون كلام ورنيم بتشوفها بتهزلو راسها بمعني انها فهمت وبياخد جاسم الموبيل منها وبيمسح الصور وكل حاجه بعتهلو جواد وبعد شوية بيوصلو قدام المطعم بينزل السواق يفتحلهم الباب بتنزل رنيم هي وجاسم من العربيه وبيمسك جاسم ايدها وبيدخلو داخل المطعم وبيقعد جاسم هو ورنيم وبتبص رنيم حواليها بدون ما تلفت انتباة عشان تشوف هيلينا ولكن بتلاقيها مش موجودة جاسم بيبص فساعتها وبيقولها بابتسامه لسه مجتش المفروض هتوصل دلوقتي  
رنيم تمام بيجي الجرسون ليهم وبيطلبو اكل 
بقلم إسراء هاشم 
بتمر دقائق وبتدخل هيلينا وراها الحراس اول ما بتدخل هلينا المطعم بيحصل لفت انتباه لانها بتدخل بحراسها وكل العمال اللي فالمطعم بيستقبلوها بتدخل هيلينا بكل غرور وبتقعد علي طاولة وبعدها بدقيقه بيدخل شخص بحراس برادو بيروح بتجاه طاولة هيلينا بيقرب عليها وبيمسك ايدها وبيبو"سها هيلينا بتبصله بكل برود بيقعد معاها علي نفس الطاولة 

جاسم ورنيم بيكونو عيونهم عليهم من غير ما يلفتو اي انتباه وشايفين كل حاجه بتحصل ولكن بيتعاملو عادي وبيبتسمو لبعض وبيكلمو فاي حاجه كانهم مش واخدين بالهم من هيلينا 

هيلينا بتقول لشخص اللي قصادها ببرود اتاخرت دقيقه جاك وهذا خطا لن اغفر لك عليه هيلينا لم تنتظر احدا بحياتها 

جاك اسف هيلينا لم اكررها مرة اخري جميلتي 

هيلينا بتبصله بقر"ف وبتقوله اياك تتجراء وتكررها مرة اخري والان وقت العمل 

جاك بيبلع ريقه بتوتر وبيقولها اسف اتيت الي هنا لكي نحدد معاد الصفقه الجديده 

هيلينا ببرود اعلم ولكن اذا بدك هي الصفقه راح تدفع السعر الضعف لانو اتاخرت وهاد عقابك 

جاك بصدمه ماذا هذا كثيرا جدا هيلينا سوف اخسر اموالي 

هيلينا ببرود لا يهمني تخسر اموالك او تخسر حيا"تك 

جاك كان هيرد ولكن بيقاطعهم الموسيقي اللي اشتغلت فالمكان والعيون كلها متوجها فمكان معين علي بتوجه هيلينا وجاك نظراهم وبيشوفو رنيم وجاسم والاتنين كانو بيرقصو سلو وكل العيون متوجهه عليهم جاسم ورنيم بيرقصو والاتنين عيونهم فعيون بعض ومندمجين فالرقص وكان مفيش حد غيرهم فالمكان وبيبصو لبعض بحب وكان شكلهم حلو اوي مع بعض وحبهم كان واضح فعيونهم وكانو بيرقصو باحتراف هيلينا بتكون شايفه ده اول ما بتشوف جاسم بتعرفه علطول وبتفضل عيونها عليهم هي وجاك 

جاسم ورنيم بيكونو شايفين نظرات هيلينا ولكن بيكملو الرقصه لحد ما تخلص والناس فالمطعم بتسقفلهم وبيمسك جاسم رنيم من ايدها وبيرجعو طاولتهم تاني 

هيلينا وعيونها علي جاسم ولكن بيقاطع نظراتها جاك وهو بيقول جاسم الريان بامريكا ولكن رومانسي جدا جاسم واضح انو يحبها وهذا واضح بعيونهم 

هيلينا تعرف مين الفتاه اللي معه؟ 

جاك نعم هذه زوجته كان خبر زوحهم منتشر من قريب اظن انهم اتو ليقضو شهر عسلهم 

هيلينا وعيونها هتطلع علي جاسم وبتقولو بضيق اخر"س 
بقلم إسراء هاشم 
رنيم بتلاحظ نظرات هيلينا لجاسم وبتلاحظ قد اي هي مركزة معاه وواضح انها معجبه بيه ولكن رنيم بتضايق من جواها ان هيلينا معجبه بجاسم وجاسم بيلاحظ ان رنيم مضايقه وعيونها علي هيلينا وبيحس ان رنيم غيرانه وبيبتسم بداخلة وبيمسك ايد رنيم وبيقولها متبصيش عليها كتير عشان متلحظش ده وبعدين هي مش فارقة معايا او تهمني متقلقيش وبعدين انا معايا القمر نفسه مستحيل ابص لغيرة 

رنيم بتفرح من جواها وبتقولو عادي انا مش ببص عليها وبعدين انت فهمت اي انت فهمت غلط 

جاسم بابتسامه لا ده انا فهمت صح جدا بس علفكرة جميلة اوي هيلينا صح 

رنيم بتضايق ولكن بتظهر عكس ده وبتقولو بابتسامه صفرا والله اللي انت شايفه جميلة او وحشه ميخصنيش 

جاسم مبيقدرش يمسك نفسه وبيضحك ودي بتكون اول مرة تقريبا رنيم بتشوفو بيضحك كدا وبتبتسم تلقائي 

هيلينا بتكون شايفه كل ده وبتتضايق اوي بتبقا عاوزة تقوم تمسك رنيم وتقت"لها وجاك بيلاحظ ان هيلينا متعصبه وبيفضل الصمت خوفا منها 

وجاسم بيلاحظ نظرات هيلينا اللي كلها شر اتجاه رنيم وبيسكت جاسم وبيعمل نفسه بيشرب العصير اللي قدامه 

هيلينا بتبص لي جاك وبتقولو معاد الصفقه هيبقا بعد الحفلة في:::::: الساعه 3 هيكون:::::::: هيتم التسليم هناك 

جاسم بيكون بيقراء حركه شفايفها وبيعرف هي بتقول اي 

جاسم بيبص لرنيم وبيقولها يلا نمشي رنيم بتبصله وبتقوم هي وجاسم 

هيلينا بتشوفهم ماشين بتقوم هيلينا هي كمان بسرعه واول ما بتشوفهم خلاص خارجين من باب المطعم بتكون هيلينا كمان خارجه وبتعمل نفسها هتقع وبتسند علي جاسم 

رنيم بتضايق اول ما بتشوفها مسكت جاسم وبتبقا عاوزة تمسك هيلينا تجبها من شعرها 

جاسم بيتفاجئي بحركه هيلينا ولكن بيبتسملها وبيقولها انتي كويسه 

هيلينا بدلع اسفه مخدتش بالي انا بعرفك تقريبا انت جاسم الريان رجل الاعمال المشهور بنفسه غلطانه انا 

جاسم بابتسامه مزيفه ولا يهمك ايوة جاسم الريان 

هيلينا بتمد ايدها ليه وبتقولو هيلينا ريتشارد 

ولكن رنيم بتكون الاسرع وبتمد ايدها هي لي هيلينا وبتسلم عليها بدل جاسم وبتقف قصادها وبتقولها تشرفنا هيلينا رنيم الريان زوجه جاسم الريان وبتبصلها رنيم بتحدي وابتسامه صفرا كدا وهيلينا هي كمان بتبصلها بتحدي وبتقولها مرحبا بيكم في امريكا 

جاسم شايف تحدي النظرات بين هيلينا ورنيم وكانهم هيقت"لو بعض بيدخل جاسم وبيقولها شكرا الك وبياخد رنيم وبيخرج بيها خارج المطعم 

هيلينا بتكون واقفه بتبصلهم بغموض وبتقول لواحد من حراسها وبتقولو يروح وراهم يراقبهم وبيخرج الحارس وراهم 
بقلم إسراء هاشم 
جاسم بيخرج وهو ماسك رنيم فايده وبيكون عارف ان هيلينا هتخلي حد يراقبهم جاسم بيقول لرنيم واحد من حراس هيلينا ورانا السواق بيفتحلهم العربيه بس جاسم بيقولو هنتمشا شوية وبيمشي جاسم هو ورنيم وماسكين فايد بعض وبيتفرجو علي المكان والحارس وراهم وجاسم بيشوفو وبيكمل طريقة ورنيم هي كمان بتشوفو وبتبص لجاسم وبيفضلو يتكلمو سوا ويضحكو وبيقفو يتصورو سيلفي سوا وجاسم بيقف وبيصور رنيم ورنيم بتصورو وبيوقفو واحد من الناس اللي بتعدي وبيخلي جاسم يصورهم وبياخد جاسم رنيم فحضنه وبيتصورو اكتر من صورة ورنيم وجاسم بينسو الحارس اصلا وبيعيشو اللحظه وبيكونو مبسوطين وبياخدها جاسم وبيدخلو سينما والحارس بيدخل وراهم بس بيقعد بعيد شوية عنهم وبيقعد جاسم ورنيم جمب بعض وبيبداء الفيلم وبتندمج رنيم مع الفيلم وجاسم عيونه عليها هي ومش مركز مع الفيلم اصلا وبيرفع جاسم دراعه وبيحاوط رنيم وبيضمها ليه رنيم بترفع عيونها بتبصله باستغراب بيبصلها جاسم وبيضمها عليه اكتر ورنيم بتحط راسها علي كتفه وبيبتسم جاسم وبيكملو الفيلم والاتنين جواهم حب كبير ومبسوطين باللحظه جدا وبيتمنو متنتهيش وبيخلص الفيلم وبيرجع جاسم ورنيم علي الاوتيل وبيطلعو اوضتهم 

وجاسم بيكلم جواد وبيحكيلو اللي حصل معاهم وبيعرفو كمان عن معاد تسليم صفقه الاسل"حة اللي هتم 

جواد تمام كويس جدا احنا هنبداء من بكرا وهنستنا هنشوف ريتشارد هيبعتلك الدعوة المفروض بكرا ولازم نتفق عشان نشوف هنوقف صفقه الاس"لحة دي وكمان الصفقه اللي بيخططلها ريتشارد وستيفان هي انهم هيبيعو 200 بنت كلهم مصرين هيقسمهم علي جزئين جزء هيبيعو فمزاد لز"عماء ما"فيا وجزء هيبقا لتجارة الاعض"اء جاسم الصفقه دي بنسبه لي ريتشارد اكبر صفقه هيعملها هدخلو مليارات وبيخطط يهرب بعدها احنا لازم ننقذ البنات دي يا جاسم مستحيل نسيب ريتشارد يد"مر في بلادنا اكتر من كدا وواخده كل البنات المصرية وقاصرات البنات دي لازم ترجع لاهلها 

جاسم معاك حق ريتشارد ده زودها اوي بس مش هيعدي منها المرة دي لو فيها مو"تنا لازم نعرف الصفقه والمزاد ده هيتم امتا بظبط عشان نحضر نفسنا 

جواد انا هعرف كل حاجه وهقولك وان شاء الله ننقذهم 

جاسم ان شاء الله وبيقفل جاسم مع جواد 

داخل قصر ريتشارد بتدخل هيلينا وبيكون قاعد ريتشارد بتقعد هيلينا مع ريتشارد 

ريتشارد اين كنتي هيلينا 

هيلينا كنت مع جاك بنتفق علي الصفقه الجديدة 

ريتشارد استيفان رجع من مصر اليوم وكان فالغرفه السرية 

هيلينا تمام اليوم شوفت جاسم الريان رجل الاعمال 

ريتشارد برفعه حاجب اين راتي؟ 

هيلينا فالمطعم وانا مع جاك كان هو وزوجته 

ريتشارد لا اظن ان وجوده فنفس مكان وجودك صدفه ابدا 

هيلينا ماذا تقصد فهو كيف يعرف اني ساكون هناك اليوم 

ريتشارد لان جاسم هو وزوجته هما نفسهم الذ"ئب والو"حش 

هيلينا بدهشه ماذا كيف هذا اذا وجوده هنا ليس صدفه 

ريتشارد بظبط جاسم جاي هنا وهدفه احنا 

هيلينا انت كيف عرفت انهم هما الذ"ئب والو"حش

ريتشارد استيفان هو من اخبرني بهذا اليوم 

هيلينا وكيف عرف استيفان؟ 

ريتشارد ما بعرف مقاليش حاجه وانتي عارفه استيفان مبيتكلمش كتير هو دلوقتي مستني اقولو معاد الصفقه 

هيلينا وماذا ستفعل مع جاسم وزوجته؟ 

ريتشارد جاسم لازم يعرف اننا منعرفش هويته وهعزمو علي الحفلة عشان ميشكش اننا عرفنا حاجه عنهم بس كل حاجه هتمشي زي ما انا عاوز وجاسم وزوجته راح اقت"لهم 

هيلينا امممممم ناوي علي اي ريتشارد؟ 

ريتشارد بخبث:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 

هيلينا حلوة كتير هالخطه بس انا عاوزة نخ"لص من زوجته بالاول 
بقلم إسراء هاشم 
ريتشارد برفعه حاجب ولماذا؟ 

هيلينا انا عاوزه جاسم عجبني ودخل دماغي هقضي معاه وقت وبعدها اعمل في اللي عاوزة 

ريتشارد تمام هيلينا ابعتلهم دعوة للحفل هو ومراته 

هيلينا اوكي مارك معاه البنات فالمخزن اللي تحت الارض هنجهزهم بكرا وهنتمم الصفقه انت هتحضر المزاد وانا هسلم الباقي 

ريتشارد هيلينا مش عاوز اي غلط نهائي الصفقه دي اكبر صفقه هنعملها هناخد ثروة من وراها هي والميكرو فيلم 

هيلينا لا تخاف ريتشارد كل حاجه هتم زي ما احنا عاوزين 

ريتشارد تمام الميكرو فيلم هسلمو لي الرئيس الص::::::::::::: بعد الحفلة وبكدا نقدر نهرب وهيبقا معانا ثروة تخلينا نبقا ملوك العالم وبكدا نقدر نحكم العالم احنا وبيضحك ريتشارد هو وهلينا 

وبينتهي اليوم وبياتي الصباح علي ابطالنا يحمل احداث كثيرة 

جاسم ورنيم بيصحو من نومهم علي رنين هاتف جاسم بيرد جاسم علي الهاتف وبيكون المتصل جواد 

جواد جاسم لازم نجهز بسرعه ريتشارد هيتمم الصفقه اليوم وكلها ساعتين وهيخرجو البنات لازم نلحقهم 

جاسم تمام احنا هنجهز بس لازم نتفق هنتصرف ازاي 

جواد انا هحضر المزاد وبعدها هع:::::::::::::::::::: 




يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية ذئب الداخليه" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات