القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك الليث الفصل السابع عشر 17 بقلم اسراء محمد

  

رواية ملاك الليث  الفصل السابع عشر

الباب بتاع الڤله بيخبط لؤي بص فالساعه باست'غراب
لؤي: مين هيجي فالوقت ده!!!!
قام عشان يفتح الباب اتص"دم صد"مه عمره
أميره وعدي واقفين قدامه
لؤي بص"دمه لمس وش أميره وعدي ودم"وعه بدأت تنزل:انتو بجد ولا انا بحلم
عدي: وحشتني اوي ي بابي
لؤي نزل لمستواه وحضنه:عدي عدي انت عايش انت كويس وبيع"يط (عدي دلوقتي عنده ٦سنين الحادثه كانت من سنتين بس)
وشاله وقام لاميره
لؤي:اميره اميره انتي لسه عايشه انتي كويسه ها أنا مش بحلم وبي"عيط وحضنها واميره حضنته
أميره:لا مش بتحلم ي لؤي احنا عايشين وحشتنا اووي وابتهدلنا من غيرك اووي
لؤي بدم"وع :انت حقيقي صح ويع"يط ويحضنها
أميره:اه يا لؤي ي حبيبي حقيقي اهدي عشان خاطري
لؤي:تعالوا ودخل وقفلوا الباب
لؤي مسك عدي عمال يحضنوا ويبوس في : حبيبي ي عدي انت كويس انت فاكرني
عدي:اه ي بابي فاكرك والله وحشتني اووي وحضنه جامد
جت ماهي لسه هتتكلم
ص"وتتت
ماهي:عاااا عف"ريت يالهوو"وووي وطلعت تجري است"خبت ورا لؤي
ماهي:عفري"يت عااا عفر"يت اميره اهو وعدي فطسان علي روحوا من الضحك
عدي: مين المجن"ونه دي ي بابي
لؤي بض"حك:بس ي عدي عي"ب دي عمتو ماهي اخت بابا
ماهي بصتله كده وبصتلهم كده :انتو حقيقي
أميره:اه حقيقي وبتضحك
ماهي بخ"وف:مش انتي مو"تي عاااا
لؤي:بضحك ي بنتي اه"دي بقي الواد فطسان علي روحوا من الضحك يقول علي عمتو ه"بله
أميره:انا هفهمكوا كل حاجه بس انتي اخت لؤي ازاي لؤي كان لي اخت واحده اسمها ماهيتاب واتوفت من زمان
ماهي:ماهو أنا ماهيتاب بس دي حكايه طويله بقي
أميره قعدت وابتدت تحكيلهم أنها يوم الحادثه دخلت المستشفى ودخلت فغيبوبه وصحيت لقت نفسها هي وعدي ف مكان وفهمت أن في حد خاط"فها من المستشفى هي وعدي وقال انها مات"ت بس هو خطفها هي وعدي عشان هو بينت"قم من لؤي وهدفه أن إحنا نمو"ت انا وابنه ممت"ناش بس كنا ف خطر خدنا من المستشفى وقال إن أحنا موت"نا عشان يح"رق قلب لؤي ده كل اللي فهمته وفضلنا عايشين محبو"سين عنده انا اصلا فضلت ف غيبو"به انا وعدي لمده ٧شهور انا اصلا كنت فىغيب"وبه عدي كان كويس بس هما كانوا بيدولوا دواء يخلوه ميفوقش بعدين فوقت وطبعا حاولت اه"رب او كده بس هما كنا مسفرنا برا مصر وانا عرفت ده بعد مافوقت معرفتش اه"رب ولا اعمل اي حاجه لحد مافضلت احنا عايشين معاهم بس جه فمره حد م"تنكر علي اساس أنه دكتور اللي بيتابع حالتنا وهو مش دكتور كان بيتابع حالتنا لاني بردو بعد مافوقت كان عندي ك"سور كتير وعدي بردو الحد ده مش دكتور وهو حد دخل متن"كر هربن"ي وه"رب هو كمان هو هنا فمصر عرفت أنه ظابط من هنا وهو عاوز ييقبض علي اسر المنشاوي اللي هو اصلا عمل ده كله انتقام منك عشان الصفقه هو تقريبا الظابط ده عرف أنه مسافر هر"بان بره مصر وجي متن"كر عشان يعرف ينقذنا لانه عرف اننا عايشين ممتن*اش بس معرفش ازاي كان عارف اننا عايشين ولي مقلكش علي حاجه زي كده المفروض هو الظابط اللي ماسك القضيه يعرفك بكل جديد فيها
لؤي :مش عارف بس اكيد مرضاش يقول غير لما يتأكد أو عشان انا متهورش ومبو"ظش خطته
أميره:هي مش ماهيتاب اختك ماتت
لؤي:بعدين ابقي احكيلك دي حكايه طويله
ماهي قامت طلعت اوضتها عدي نام ولؤي دخلوا اوضته لان هو الڤله لسه زي ماهي بنفس الاوض وكل حاجه واوضهم زي ماهي واميره ولؤي طلعوا اوضتهم
أميره :عارف ي لؤي انت وحشتني اووي وانا خوفت ارجع الاقيك اتجوزت ونسيتنا
لؤي:انا مقدرتش انساكوا
انا فعلا في بنت شفتها حبتها بس مقدرتش انساكوا بنت شوفتها فالشارع اسمها ندي وقعد حكالها القصه كلها
أميره بتفهم:هي بتحبك ومتعلقه بيك عشان انقذتها من الشارع وحنين عليها وانت اعجبت بيها أو حبيتها عشان كنت لوحدك وعشان شوفت فيها ماهيتاب اختك وعارف يعني اي عايشه يت"يمه وملهاش حد عشان كده انقذتها وحبتها لكن ولا انت ولا هي حبيتوا بعض بجد
لؤي:معاكي حق كلامك صح ميه فالميه
وحضنها واميره حضنته
أميره جت تقوم عشان تغيير لؤي مسكها شده"ا عليه اميره خبطت فص"دره وبقت ف حضنه
أميره بخجل:في أي ي لؤي عايزه اغ"ير
لؤي:يعني بعد ال"غيبه دي كلها تقولي فاي لازم نعوض الغيبه اللي فاتت وغ"مز
اميره فهمت قصده:أبعد انت قلي"ل الا"دب او"وووي
لؤي:وزودي كمان وق"ح وس"افل هههههههههههه
أميره:ضحكت بدل"ع
لؤي:ضحكت يبقي قلبها مال
أميره بد"لال:وانت كمان وحشتني اوووي وسكتت شهرزاد
****************************
عدي الايام وعدي تلت طبعا ليث وملاك وندي عرفوا بظهور اميره وعدي وأنهم عايشين لؤي فهم ليث وملاك أنه حبه لندي عشان خاطر شاف فيها أخته وحب ندي في مجرد تعلق لأنه أنقذها يمكن لو كانت هي فضلت عايشه معاه أو قضت معاه وقت اكتر من كده كان ممكن ده يبقي حب حقيقي زي ملاك وليث كده بس هي مش زئ ملاك وليث خالص هي معاشتش معاه هو مربهاش من صغرها مافضلتش عايشه معاه فعشان كده ده مجرد تعلق عشان هو انقذها مش اكتر لان ملاك كانت مفكراه أن حب بجد بس عرفت أن كلامه صح وندي تفهمت ده وكل واحد عايش حياته مبسوط
ف يوم
ملاك واقفه قدام التسريحه وبتسرح شعرها جه ليث حضنها من ض"هرها ومسك هو الفرشه بيسرح لها
خلص تسريح شعرها لفها ليه
ليث: حبيبتي اللي تمت تلت شهور وبقت فالرابع ومكسوفه تقولي
ملاك:ها لا لسه فاضلي كام يوم كده
ليث:تؤ كدا"به انا حاسب ليكي طب اي بقي وغ"مز
ملاك:اي
ليث:عارفه انا بحبك اد اي
ملاك :اد اي
ليث:انا مش بحبك انا بعشقك بحبك دي قليله انتي بنتي وحبيبتي ومراتي وكل ماليا فالدنيا دي كلها
ملاك:وانت ابويا واخويا وجوزي وحبيبي وروحي وكل حاجه بالنسبه ليا انت متعرفش انت بالنسبه ليا اي انا كلمه بعشقك دي قليله ماهما قعدت اقول واوصف حبي ليك مفيش كلمه هتديك حقك ليث باس راسها وايدها
ليث: ربنا يخليكي ليا ي عيوني نن عيني من جوه
ملاك:ويخليك ليا
ليث قام
دخل اخد شاور وطلع
عند ماهي كانت نايمه فاوضتها شافت خيال حد فالبلكونه راحت فتحت البلكونه ولسه هت"صوت كتم بقها وخ"درها وخدها كان باليل وكله نايم تاني يوم الصبح لؤي صحي واميره صحيت وعدي وماهي منزلتش لؤي طلع لها الأوضه ملقاهاش قعد يدور عليها ملقهاش
لؤي:انتو ي بها"يم ماهي هانم فين ماهي هانم اتخ"طفت مشغل شويه بها"يم عندي وكلم الظابط اللي ماسك القضيه لانه شا"كك أن اسر المنشاوي هو اللي عمل كده وكلم ليث بردو عشان يبقي معاه ليث راحله عشان يسانده ويبقي جنبه وعدي يوم كامل وماهي مختفيه ومحدش عارف هي فين ولا ليها اي اثر وأسر ملهوش اي اسر والحكومه بتدور ورجاله ليث و لؤي بيدوروا ولؤي منهار بمعني الكلمه ملحوظه ي جماعه هو مشكش فالراجل اللي اتبناها وشغلها فالبار لانه خد اسمه منها وب"لغ عنه ومسكوا كذا دليل عليه واتح"بس
أميره:اهدي ي حبيبي عشان خاطري حضنته وطبطبت عليه خدته فحضنها وهو بيع"يط ج"امد ومنه"ار
ليث: اهدي ي لؤي عشان خاطري كانوا قاعدين كلهم دخلت ماهي وهي متبه"دله هدو"مها مقط"عه بتنز"ف جسمها ف كدم"ات وبين"زف صد"مه عمت علي الكل لؤي قام جري عليها اغ"مي عليها بين ايده
لؤي بد"موع:ماهي ماهي حبيبتي ردي والنبي عشان خاطري انا السبب انا السبب ي ليث هي مش بترد ليه
ليث:اهدي ي لؤي ليث رن علي دكتوره والدكتوره جت
ليث ولؤي طلعوا واميره فضلت مع الدكتوره جوه
بعد فتره الدكتوره طلعت
لؤي: ها طمنيني اختي مالها
الدكتوره بحز"ن واس"ف:للاس"ف الانسه متع"رضه لاغت"صاب وكمان عندها جر"وح كتير ف جس"مها ده غير الص"دمه اللي هي فيها ولازم تت"عرض لدكتور نفس"ي ومتوقعش خالص أنها هتتعافي بسهوله
لؤي دخل لأخته
لؤي بعي"اط:ماهي
ماهي:هو هو وشه"قاتها عالي"ه
لؤي:اهدي انا جنبك اهو
ماهي زق"ته:لا ابعد عني ملكش دعوه بيا وراحت قعدت ف ركن بعيد فالاوضه وبتع"يط لؤي حاول يقرب منها
ماهي:بعد عني بقولك متلمس"نيش
لؤي: اهدي انا لؤي اخوكي حبيبك
ماهي بهس"تريا :انا مليش اخوات انت تعرفني
لؤي بعي"اط:ماهي اهدي عشان خاطري
ماهي:بضحك انت مين بقولك اي والنبي هاتلي اكل عايزه اكل لؤي جري جابلها اكل وهي قعدت تاكل بهست"ريه زي الاطفال

يتبع الفصل الثامن عشر اضغط هنا

الفهرس يحتوي علي جميع فصول الرواية كامله"رواية ملاك الليث" اضغط علي اسم الروايه

reaction:

تعليقات