القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل السادس عشر 16 بقلم دعاء احمد

 رواية صغيرة الرعد الفصل السادس عشر 

رواية صغيرة الرعد الفصل السادس عشر 


رعد ملقاش منها رد راح ناحيتها و شال الغطا ووقف مصدوم لان الملاية غر"قانه د"م
رعد بصدمه:دانه دانه قومي يا مجنونه انتي عملتي ايه
بسرعه جاب فوطه وحطها على ايديها و لابس قميص و بنطلون وجاب لدانه دريس لابسه ليها وكلم الإسعاف بسرعه البرق

محسش بنفسه الا و هو بيحضنها و بيبكي:دانه انتي عملتي ايه يا مجنونه حرام عليكي... ليه ليه
الإسعاف وصلت و نقلوا دانه للمستشفى 
الممرضين جابوا ترولي واخدوا دانه على اوضه العمليات
رعد مسك الدكتور بغضب وهستيريه:قسما برب العزه لو جرالها حاجه لتكون نهايتكم على أيدي تتصرف وتعيش انت فاهم

الدكتور بخوف :فاهم فاهم يا رعد بيه بس سيبني عشان ادخل اعملها الازم

رعد سابه بغضب والدكتور دخل أوضة العمليات
رعد بقى يبكي و هو بيفكر انه هو اللي وصلها لكدا
رعد ببكاء: غبي غبي انت عملت ايه بعد كل اللي عملته عشان تكون لك تضيعها.. حسابك تقل اوي يا سليم اوعدك هخليك تتمنى المو"ت و متطولوش...

عند سليم🌼🌼🌼🌼
سليم مسك موبايله واستغرب ان في رساله اتبعت لدانه من موبايله
سليم بزعيق :مرااام مرااااام

مرام بخوف:نعم يا سليم

سليم:انتي اللي بعتي الرساله دي لدانه

مرام بتوتر:رساله ايه معرفش...
سليم بزعيق: مرام لآخر مره انتي اللي بعتي الرساله دي لدانه؟

مرام :اه انا يا سليم و ياريت رعد يشوف الرساله عشان يقت"لها و يخلصني منها

سليم مسكها من شعرها بغضب :مين قالك تتصرفي من دماغك يا مرام انتي غبيه

مرام بوجع:سيب شعري يا سليم ولا انت حبيتها

سليم بغضب :مالكيش دخل و خالي في علمك كم يوم و هترجعي لرعد احنا المفروض مفيش بينا حاجه انتي فاهمه لازم كل حاجه تتم زي ما خططنالها كلها كم يوم و رعد هيعرض أفكار شركته في المؤتمر في إنجلترا لازم كل حاجه تتم انتي فاهمه

مرام:انا فاهمه اوي يا سليم وعارف انك بتجيب حق امك اللي هي تبقى خالتي متنساش دا

سليم: كويس يا مرام انك فاهمه دا و ابن مصطفى هيدفع تمن اللي ابوه عمله في امي وأمه ههههه

مرام بشك: ودانه؟؟

سليم بحب: معرفش بس الاكيد اني هعمل كل حاجه عشان تكون ليا

سليم جاله اتصال من شخص بيراقب دانه

سليم :في حاجه جديده؟

الشخص :رعد بيه الإسعاف و الدنيا مقلوبه في الفندق بتاعه

سليم: ليه؟

الشخص: مراته تقريبا كانت بتنز"ف و محدش عارف في ايه و الإسعاف لسه واخدها على المستشفى

سليم بخضه:دانه!!

بسرعه خرج من فيلاته وراح على المستشفى

مرام بغيظ:ليه ليه؟ ليه كلهم بيحبوها ليه

في المستشفي
الدكتور الممرضه خرجت من العمليات
رعد:في ايه؟
الممرضه:محتاجين نقل د"م وللأسف مفيش في المستشفي غير كيس واحد بس مش هيفي بالغرض محتاجين تاني وبنحاول نتواصل مع بنوك الد"م القريبه

رعد:فصيلة دمها ايه؟
الممرضه :او سالب

رعد جري وساب المستشفى وبقي يدور على عينه دم من نفس فصيلة دانه لكنه ملقاش حاس انه ضعيف لأول مره وهو مش قادره يعمل حاجه لمراته اللي بين الحيا و المو"ت بسببه
لكن جاله اتصال من المستشفى

رعد بخوف:نعم..
السكرتيره:استاذ رعد احنا لقينا شخص فصيله مطابقه لمدام دانه هي حاليا خرجت من العمليات

رعد بسرعه :انا جاي حالا

بعد مده بيوصل للمستشفى
وبيدخل وهو بيجري
رعد:دانه فين؟
:نقلنها العنايه المركزه يا فندم
رعد :عايز اشوفها
:هو الاستاذ اللي نقلها الد"م موجود معها دلوقتي

رعد:هو مين؟ فين العناية المركزة

:في الدور الرابع
رعد اخد الاسانسير وطلع لدانه بسرعه لكن وقف مصدوم لما شاف...... 
🌺


يتبع الفصل التالي اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية "رواية صغيرة الرعد" اضغط على اسم الرواية


reaction:

تعليقات